Randomlap

“Dév nem érted? A lényeg, hogy be kell HÖRRENTENI!” – Chompers

DSC00417Hát igen, a jó öreg Chompers tudta, hogy mi a dörgés! Hétvégén egy igazán jó hangulatú versenyen vehettek részt a meghívott játékosok (erről Zsolti beszámolójában olvashattok részletesebben). Amit tudnotok kell róla, hogy ez a tavalyi verseny folytatása volt (és remélhetőleg jövőre is részt vehetünk rajta), szóval barátias légkör, semmi vérengzés – bár a poklot sikerült néha elszabadítanom.

Hogy ez minek volt köszönhető? Az utolsó Dungeonös versenyen egy, a játékosok által csak UR-temetőként ismert paklival játszottam, de van rendes neve is: Olga, az análpurifikátor. Tulajdonképpen rengeteg olyan UR került bele, amivel még csak nem is igazán próbálkoztak a játékosok (pl. A fele királyság, Beholder mágus), elég szépeket lehetett oltani ‘negyedkirálysággal’ éppen ezért úgy döntöttem, hogy most is egy ilyen hasonló paklival fogok játszani, igazán mókás kis dög ez az Olga. Hogy a fun-faktort tovább növeljük, a valamelyik nap szemeim elé került kártyát mindenképpen bele akartam erőszakolni: a címben említett Holtak seregéről van szó, így hát vettem is magamnak kettőt. Sajnos nem volt több (bár Klujber úr felajánlotta az övéit is), de ez a két darab bőven elég volt ahhoz, hogy Olga végezze a dolgát (persze nyilván egy iszonyatosan marginális papírról beszélünk, sokszor fordult elő, hogy a játék elején semmire sem volt jó). Az alapötlet az volt, hogy egy második/harmadik körös dobatás (A káosz hatalma, Tudatfagyasztás), vagy egy jókor elsütött Áldozat az ősi isteneknek után ez azért behörren!

Nézzük, hogy mik is a tapasztalatok! A lapot háromszor játszottam ki emlékeim szerint (bár volt, hogy nagyon szerettem volna topdeckelni, pl. Szolcsánszki Balázs avatárjai ellen). Először Abbas Krisztián Zarknod bilincses paklija ellen szólt nagyot: kiürült a kezem, ahogy Krisztiáné is, amikor topdeckre megérkezett nálam a sereg, visszaraktam vele öt lényt. Na mondom, ebből azért csak nem tud kijönni könnyen, de már érkezett is topdeckre a Kifejlett xenomorf, ami tulajdonképpen leszedte az asztalomat, Krisztián pedig “húzott” öt lapot. ÜHÜM! Nem volt őszinte a mosolyom, na mindegy, maybe next time! A második sereg Schmidt Edit ellen érkezett: Edit Kragoru familiárisával játszott, és szerencsémre egy jó 95 százalékban vesztett szituációt sikerült megfordítanom (egy kis tilt belefért, de az vesse Editre az első követ aki nem dobott volna arcon egy fél liter spenóttal egy ilyen után). Nézzük a harmadik szituációt, bár az már a pofátlanság határait súrolja. Tóth István ellen játszottam, István Arochosozott. Ő kezd, első kör passz, ezt én is tudom, majd második körben érkeztek az Arochos testőrök. Nézzük, van 3 VP-m, Sötét mágia (10/10), 7 VP, Tudatfagyasztok 3-ért (+1 a Járj), marad 3 VP, áramlok egy Mahomi gólemet (+2 VP), és érkezett a sereg, visszarakva ezzel két Goblin füstkergetőt, egy Sakitát és egy Lélekhálót (+4 lap a kör végén). HÖRR, HÖRR, BEHÖRRENT! Hát igen, móka és kacagás ugye.

Úgy érzem, hogy – bár néha valóban nagyot szól a papír – megérett egy felújításra, én valahogy így képzelném el:

5 ZSZ | A Holtak serege (új)
Leah, általános

Ellenfelednek el kell dobnia 5 lapot a paklija tetejéről a gyűjtőbe. Ezután a gyűjtőjéből minden asztalon maradó lap a játékba kerül a te oldaladon (a sorrendet te határozod meg, a lények a tartalékba kerülnek aktívan). Áramlás: 2 VP

Jó lenne, ha ezek a legendás lapok újra megjelennének, és újra egykori fényük tükröződne új változatukon. PÉÉÉÉ!

Dév bácsi

14 thoughts on “Randomlap

  1. 🙂 , Ronda egy top-deck volt a Holtak serege, az biztos! 5 lény ott, semmi asztal itt.

    “Kéz nélkül” ezen a ponton én is úgy éreztem, hogy elment a meccs…

    Aztán még ennél is szebb – azaz rondább – volt erre a top-deckkelt Kifejlett xeno!

    A lap felújítását én is támogatom, az 5 zsz-es forma, a módosított szöveggel együtt jó alap lehet a kitesztelésére.

  2. Jó mókának néz ki ez az UR temető, minden behúzott lapja képes a meccsfordításra egyedül is, tehát nem kell félni a topdeckeléstől.

    A felújítás lehet hasznos lenne, de ezt a verziót egy kicsit túlzásnak tartom. Lényes paklik ellen a pakliból dobatás legalább garantált 4 lapnyi előnyt csinál, ami nem fair. Akkor inkább jöjjön három VP-ért valamilyen durvább feltétellel (ÉP áldozás?), csak ne csináljon alsó hangon ilyen sok lényt egyszerre. Ha meg sok lényt hagyott magának a gyűjtőjében, akkor megérdemli, amiért nem volt képes kisemmizni magától őket.

  3. Kíváncsi vagyok a véleményetekre, annál a meccsnél már nem számít,de lehet később fontos lehet, elméletileg készült egy hasonló esetre egy faq:
    “(AK100) Holtak seregével visszahozok pár lényt az ellenfél gyűjtőjéből, majd ő Bájolással elveszi az egyiket. Mi történik, ha leesik a Bájolás? A lopó lapok (pl. Bájolás, Szörnybűvölés, Tűnékeny csábítás stb.) nem azt mondják, hogy ha a gyűjtőbe kerülnek, akkor a lény visszakerül a tulajdonosához, hanem azt, hogy visszakerül az eredeti gazdájához, aki ebben az esetben én vagyok, mivel a Holtak serege miatt én lettem a lények gazdája.”
    Szóval a kifejlett xenomorf, hova küldi vissza ? azt írja, hogy “Minden játékos minden lapját az asztalról a kezébe veszi”. Ilyenkor hogy kell értelmezni ? Vagy inkább a kérdésekbe menjek ilyenekkel ?:D

  4. Gazdát csak az asztalon cserélhetnek a lapok, kézben, gyűjtőben, pakliban nem. Ezért jönnek hozzád az ellopott lények a Kifejlett xenomorfnál.

  5. Én anno imádtam a Holtak seregét, nem bánnám ha visszatérne a HKK körforgásába. Viszont egy kicsit erősnek érzem ezt a felújítás-tervet, még a kijátszási költség ellenére is. Legyen max. 2 lapdobatás a pakliból, úgy is elég meccsfordító lenne,

  6. és azért temető(sztem) mert olyan URek szerepelnek benne amik alapvetően nem fordulnak elő az asztalokon(elvannak temetve)(de lehet csak én látom bele ezt).

  7. Elég sok régi lap van (és nem feltétlen csak retró) amit fel lehetne újítani, persze az új lapok is szükségesek, just sayin.

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

