Paklileírás – A modern meta építészete

Az igazán szuggesztívre sikeredett címből meglehetősen hamar rá lehet jönni, hogy mi is lesz a témája a következő értekezésnek. Nézzük meg, mit is tudhatnak az épületek!

Az utóbbi idők némasága után (a mesekártyán kívül is van néhány restanciája az embernek) a kedvenc koncepciómat mutatnám be nektek. Még a decemberi hónap folyamán tettem egy ígéretet, hogy egy részletesebb elemzéssel rukkolok elő az épületekben rejlő lehetőségekről, gyengeségeikről. Meg is ragadom egyben a lehetőséget, hogy itt is biztassalak titeket arra, hogy nyugodtan szóban/üzenetben mondjátok el/írjátok meg, hogy mi az, amiről szívesen olvasnátok elemzést/cikket. Természetesen a kreatív energiánk végtelen, de úgy gondolom, érdemes néhány kifejezetten általatok kért témában is cikket közzétenni. A koncepcióhoz fűződő kapcsolatomat jól jellemzi, hogy amikor újrakezdtem a játékot (a Végzetúr kiegészítő utolsó hónapjaiban), akkor az első paklim egy épületes összeállítás volt. Azóta különböző formátumokon olyan 20 körüli versenyen indultam velük, ami jól mutatja a vonzalmamat az ilyen jellegű papírosokhoz.

a_fold_sikjaAz épületek nagyon úgy tűnik, hogy rövid időn belül kikopnak majd a HKK vérkeringéséből. Ez két óriási hátrányukból adódik a többi aktuálisan tomboló koncepcióhoz képest. Az első, hogy ma már csak meglehetősen extrém körülmények között lehet sikeres egy olyan koncepció, aminek egyszerre két féle „valódi erőforrásra” (a nekron és a zanszilánk költség kiesik ebből a körből) van szüksége. Az építő lények előállítása továbbra is hatalmas tempóhátrányt jelent. Persze az évek során rengeteg megoldás érkezett ennek a kiküszöbölésére, amik azonban soha nem lesznek olyan jók, mintha egyáltalán nem kellene erre a „problémára” helyet pazarolni a pakliépítés során. Persze a fixen érkező második körös A föld síkja remek lehetőségekkel kecsegtet, de ez esetben átlagosan egyetlen építőnk lesz a második körre (az elsőben manát termelünk, jellemzően Építő rakshallion mellett, legalább egy 0-s épületet kirakva), ami egyetlen kijátszható épületet jelent, ez édeskevés. Az élelmesebbje természetesen játszhat Molluszkkal is, ami kvázi megduplázza a kezdeti körökben a befogható fickók sorát. Ekkor mondjuk az esetek nagy százalékában nem lesz második körös síkunk, így lényegében csak elosztjuk a két építős legényünket két részre. Ráadásul egy olyan speciális erőforrást használunk, amit csak egy általunk kijátszott, és lehetőleg túlélő (ha leszedik, nem fog építeni) kártyával tudunk előállítani. Tehát nyugodt szívvel kijelenthetjük, hogy körülményes egy vállalkozásra adjuk a fejünket. A másik rákfenéje a koncepciónak, hogy egy olyan – alapvetően pörgős – összeállításról beszélünk, ami egyszerűen képtelen kellő védelmet használni ahhoz, hogy megvédje magát a counterek hadától. Elég elvégeznünk azt az egyszerű gondolatkísérletet, hogy a kezdőkezünk ideális esetben áll egy Teremtő erőből, egy x-ből (ezt dobjuk el a gnómnak) és két counterből. Ez nem a felhőtlen pörgést vetíti elő számunkra. Kevesebb counter esetén egy kontroll jó eséllyel rommá alázza a kezdeti köreinket. Ilyen bónuszként megemlíthetjük, hogy 6 színt is kéne használnunk, hogy optimálisan tudjuk összeállítani a paklinkat, amit reálisan 5-re lehet lecsökkenteni (Fairlight, Tharr, Chara-din, Rhatt, Raia; a kéktől szabadulhatunk meg leghamarabb). Kitérőként említsük meg elméletünk alátámasztására, hogy a klasszikus tárgy pakli sem brillírozik az elmúlt másfél-két évben. Itt a szörnykomponens előállítása okoz komoly nehézségeket, ami általában nem is sikerül az első körben; a kincsezés egy remek alternatíva, azonban bárhogyan is nézzük, laphátránnyal jár. A hosszú sirám után lássuk az általam legjobbnak ítélt összeállítást, amivel még egy 6/4 is összejöhet.

molluszkMár egyből a narancssárga papírnál problémákba ütközünk, hiszen két követő is valamilyen megfontolásból illeszkedik a koncepciónkhoz. Bár megrögzött Építő rakshallionos vagyok (még amikor a régi Kristálypalota jelent meg, akkor szerettem bele), most Molluszk, az ócskást fogok választani. Bár az utánpótlás lap remekül tud jönni, mégis sokkal elkeserítőbb, amikor nem tudunk egyetlen lapot se kirakni a harmadik körünkig. Arról meg ne is beszéljünk, milyen felemelő side előtt bilincs ellen játszani 4 épülettel a kezdő kezünkben! Az ócskaságot felhasználhatjuk védekezésre, vagy éppen kivégzésre is, ezzel tovább stabilizálva az összeállításunkat. Az első papír, amit beteszünk, az a Világégés „sztárja”, a Kristálypalota lesz. Brutálisan jó hatásfokkal tudja az építőket termelni nekünk, ráadásul mindezt kvázi ingyen csinálja egy ócskaság mellett. Ha viszont éppen kutakodunk valami után, akkor potom 1 VP-ért el is húzhatjuk. Maradjunk is az építők előteremtése vonalon, és pattintsunk be 3 Teremtő erőt is. Egy olyan speciális keresés, ami az esetek jelentős részében fel is húzza az általunk óhajtott papírost. Ez a legolcsóbb módja annak, hogy valamivel megindítsuk a játékunkat. Mivel a kezdőkézre mindenképpen szeretnénk húzni valamit, amivel nagyobb mennyiségű kártyát tudunk ki***ni a kezünkből, így nem állunk meg ennyinél, és a Mágusok alkonya jelenleg legértéktelenebb lapjából (de majd a cikk után, muhahaha), a Monukonstrumatik Abarrunból is elhelyezünk hármat. A képességét jellemzően az első körben nem fogjuk tudni kihasználni, a másodikban is még komoly tervezést igényel a használata, viszont a harmadik körtől fölfelé egészen brutál, amit csinál. Onnantól kezdve egyedül képes megnyerni a játékot nekünk. Az első körre lesz elég játékunk, amik valamilyen módon kellő stresszt raknak az ellenfélre, ráadásul a Molluszk miatt a későbbi körökre kell valamilyen utánpótlást biztosítanunk a rakshi nyújtotta extra lapok kiesése után. Az utolsó playset ebben a blokkban mindenki kedvenc Márton napi csemegéje, A káosz egyhangú libái lesznek. Ők lényegében ingyen fognak hozzájuttatni minket plusz egy laphoz a befektetett erőforrásokhoz képest, miközben szorgosan felépítenek valamit. Ha nagyon szorul a hurok a nyakunkon, akkor blokkolni is feltolhatjuk őket, ezzel adva újabb esélyt a topdeckek istenének. Végül pedig tegyünk be egy A föld síkját. Nagyon fontos, hogy itt a legjobb játékunk közel sem a második kör sík lesz (amit azért csak körülményesen fogunk tudni teljesíteni), de végső esetben segíthet, ha borzalmas húzásunk van, valamint jól jöhet az a büntetés is, ha már közel nyerő szituációban vagyunk. Miután összedobtuk az építőbrigádot, szigorúan olyanokat használjunk, amik valamelyest ellensúlyozzák abbeli ellenszenvünket, hogy nélkülük csak nézegetni tudjuk a lapjainkat.

akademiaTérjünk is rá az erőforrás szekcióra, ami egy sok apró kombóval operáló pörgős paklinál elengedhetetlen. A játék legjobb permanens erőforrását találhatjuk itt az Akadémia személyében. Ez a kis papír brutális dolgokra képes, ha egyszer beindul, ráadásul meglehetősen jó védelemmel is rendelkezik. A két építőt a Molluszk segítségével bármelyik elsőkörös építős lapunk segítségével elő tudjuk teremteni. A Kristálypalota esetén még aktivizálni is tudjuk, ezzel igazán megtolva a szekerünket (1 VP-ből egy építőt kérünk, az ő passzivizálásából majd feláldozásából kérünk másik két aktív emberkét. A fattyal és az egyik jelzővel felhúzzuk az Akadémiát, majd szépen aktivizáljuk a Kristálypalotának feláldozva a maradék aktív jelzőjét). Emeljük is szemünket a következő Zénes spoilerünkre, aki nagyon hasonlókat csinál, mint a fentebb nevezett papíros. Ő nem más, mint a Rughar monolitja. A termelt varázspont nagyon jól jöhet, akár a sík előteremtését is jelentheti (ilyenkor nem sajnáljuk a húzott lap helyett kikeresni, ugyanis a monolit mindenképpen megajándékoz minket egy új papírral), illetve a Kristálypalotánkat is tovább pörgethetjük, miután elhasználtuk és… (na az egy másik történet). Dobjunk még hozzájuk kettő Mágusiskola, 2. szintet. Ez a kártya brutális lenne, ha ki lehetne valahogy kapcsolni a hálóját, akkor természetesen 3 darab kellene belőle. Az anti-mágia és a varázslatok drágítása hatalmas segítség lehet számunkra, ráadásul permanensen húzogatja is nekünk a lapokat. Jellemzően pörgős, varázslatos paklik ellen fogjuk kikeresni. Ha nagyon pörgős kezünk van, akkor a képessége költségének önmagát bedobva el is húzhatjuk, ezzel megszabadítva magunkat a hálójától. Ha eddig rátekintünk a paklinkra, akkor láthatjuk, hogy van 8 húzásunk és 6 keresésünk, ebből ráadásul 11 kártya permanensen teszi a dolgát.

Igyilkos_eroddeje rátérnünk a játékban olyan marginális tényezőkre, mint a nyerés. Egy pörgős pakliban nem szeretnénk „túl sok” ilyen kártyával játszani, ugyanis úgy alakítjuk a játékot, hogy lehetőleg egy feljövetelekor is már ki tudjuk hokizni a győzelmet. Első példányunk a remekbe szabott Gyilkos erőd lesz, amiből egyedüliként maximális darabszámot fogunk pörgetni. Ez a lap egyszerűen brutális módon tudja osztani az áldást. Az eddigiek alapján látható, hogy könnyen nagyobb mennyiségű lényt vagyunk képesek összehordani, amiket örömmel dobálunk be az erődnek, ezzel lelövöldözve ellenfelünket, vagy éppen leszedegetve a kártyáit. Az első körben csak egészen extrém esetben tud megérkezni, azonban a második körre már valószínűleg fogjuk tudni úgy alakítani a kezünket, hogy szépen lenullázhassuk az ellenfelünket. Az áramlása extra segítséget nyújthat a beragadás elkerülésére. Bár nem kifejezetten kivégzés, de jól kezeli a lényes paklikat (amik nem idegenek a mai versenyasztaloktól) az Alanori katapultállomás. Egymaga elkaszálja az apróbb lényekkel felálló ellenfelek sorait, miközben apró darabokat (egészen pontosan 4 ÉP-t) csippent ki a velünk szembe ülőből. Ha kellően bírjuk manából, akkor egy Moa torpedó és egy Kristálypalota segítségével szintén egy kör alatt lenullázhatjuk az ellenfelünket. Utolsó ölésünk egy árva A fény citadellája lesz. A sok erőforrásként funkcionáló épületünket szívesen forgatjuk be néhány extra sebzésért, ha már kihasználtuk a bennük lévő lehetőségeket. Ez külön előny a monolit esetében, ami meglehetősen könnyen rombolható az alacsony strukturális pontja miatt. (Passzív épületet nem lehet rombolni! Mi ismerjük ezt a szabályt, hátha ellenfelünk viszont megpróbálja megütni valamelyik álló épületünket, hogy a kijelölés után elforgassuk a citadellának, ezzel okozva kellemes perceket magunknak)

az_osmagia_tornyaA jelenlegi 27 lap már egészen pofásan néz ki, azonban szükségünk lesz olyan kártyákra, amik képesek beleszólni az ellenfél játékába. Egy újabb Világégéses kártyához nyúlunk, nevezetesen Az ősmágia tornya lesz a következő versenyzőnk. A Molluszk nélküli verzióban egészen borzasztó ez a kártya, viszont itt már reális esélyünk lesz vele counterelni. Az áldozásból való counterlés még jól is kijöhet egy Akadémia mellett, ami újra használatba tudja venni az egyszer használatos lapjainkat. Az egyszer használatos kártyáknál tartva tuszkoljunk is be rögvest 3 Az idő tornyát. Akadémia és ZSZ költségű képességekkel együtt minden körét megszakíthatjuk ellenfelünknek, ami egészen gonosznak mondható. A körszakítás különösen felértékelődik egy ilyen típusú összeállításnál, hiszen lényegében a kör elején kapott lapból is képesek vagyunk nyerni, akár lehetetlennek tűnő helyzetekben is. Egy hibrid counter-erőforrás lesz a következő kártyánk a Katalizátor személyében. Egészen pici az esélye annak, hogy kezdő kézen 3 lapból egy épületet se fogunk tudni felrakni az asztalra, akkor már mennyivel jobb, ha a negyedik kártyánk egy Katalizátor. Pont a kritikus 0 VP-s lapcounterektől védi meg az indulásunkat, miközben egy kis extrát termelhet nekünk. Kár lenne kihagyni a buliból! Mivel anti-mágia: 0-nál nagyobbal csak egy következő lapunk fog rendelkezni, így nyugodt szívvel bepattinthatunk 3 Az erős erejét és 3 Solisar auráját. Ezeket a kártyákat nem kell magyarázni, egyszerűen kategóriájuk legjobbjai.

Ábomtarltalában igyekszem 45 lapra redukálni a paklim méretét, most azonban egy picivel meghaladom a minimumot, és az eddigi 42 mellé további 5 kártyát csapok hozzá. Az első egy Kumulatív szimmetria lesz, ami rengeteg szituációban lesz képes kisegíteni bennünket. Szinte bármiből érdemes lesz egy további példányt előrántani az áramlására, a jelzőgyártás pedig egészen brutális dolgokra képes. Ráadásul rengeteget stabilizál ez az apró kártya a paklinkon, ami legrosszabb esetben körönként visszarak egy ócskaságot a számunkra. Utolsó 4 versenyzőnk egyike egy Mardakor misztikus lesz, aki a Rhatt színt fogja berántani a buliba. Egy ritkán látott ultrával fűszerezzük paklinkat 3 Bomtar kastélya személyében. Sokáig én is szkeptikus voltam vele kapcsolatban, azonban miután kipróbáltam, meggyőzött a konfigurálhatósága, ami egészen zseniális dolgokra képes. Eddig egyáltalán nem rendelkeztünk semmilyen semmizéssel (a Szökőkút hiába épület, így is csak a side-ban kaphat helyet), így ebből a szempontból hiánypótló dolgot tud. Az anti-mágia, laphúzás, leszedés kombináció egészen félelmetes dolgokat tud produkálni (4 lapelőny? Fincsi!).


követő: Molluszk az ócskás

3 Kristálypalota
3 Teremtő erő
3 Monukonstrumatik Abarrun
3 A káosz egyhangú libái
1 A föld síkja
3 Akadémia
3 Rughar monolitja
2 Mágusiskola, 2. szint
3 Gyilkos erőd
2 Alanori katapultállomás
1 A fény citadellája
3 Az ősmágia tornya
3 Az idő tornya
3 Katalizátor
3 Az erős ereje
3 Solisar aurája
1 Kumulatív szimmetria
1 Mardakor misztikus
3 Bomtar kastélya

47 lap


 

Konkrét side-összeállítást nem írok, inkább csak kiemelem a számunkra problémásabb párosításokat. A nagy erőforrásdömping miatt a Bilincs ellen egyértelműen hátul vagyunk. Két taktikát is követhetünk attól függően, hogy milyen metára számítunk. Az egyik lehetőség, hogy kb. 25 lapot side-olunk az ellenfelünkre színcserével, aminek a végére egy inkább hasznos épületekkel megtámogatott lényes Molluszkunk lesz. A másik alternatíva, hogy egészen egyszerűen feladjuk ezt a párharcot, és inkább a többi pakli ellen akarunk maximálisan felkészülni. A Szökőkutakról ne feledkezzünk el, illetve azonnali semmizésekről se, amik segítenek feltartóztatni valamelyest a gyűjtőgenerálós/víziós hokit. A lényes deckek ellen tegyünk be még 1 Alanori katapultállomást, valamint a Domináns morf is jó alternatíva lehet, mivel Molluszk mellett kifér már az első körben is. A Misztikus miatt nagyon mozgékony a side-unk, ami akár színcserés side-olást is lehetővé tesz, ezzel Kinetikus férgekhez vagy Szem szimbólumokhoz juttatva minket. Drágítás ellen, ha picit körülményesek vagyunk (bár a Járj alig zavar minket, mert ami nem két építős, az jellemzően ősmágiás), akkor 3 Sötét mágiát is nyugodtan berakhatunk.

A paklival mindenképpen gyakoroljatok a verseny előtt, ugyanis rengeteg megoldási út létezik a különböző szituációkra, amiket könnyű elrontani. A játék rendkívül élvezetes tud lenni számunkra, miközben ellenfelünk általában csak azt nézi, ahogyan rakosgatjuk a kártyáinkat. A rövid távú elszürkülést elősegíti, hogy nem minden esetben ugyanazt csináljuk (mint mondjuk egy dal decknél). Forgassátok szeretettel, nekem az egyik kedvenc összeállításom!

U.I.: Zsoltitól egy olyan fülest kaptam, hogy a nem is olyan távoli jövőben kapnak valamilyen erősítést az épületek, ami akár egy börtönös épület paklinak is megágyazhat. (Bármennyire is szívesen elspoilerezném nektek, sajnos Zsolti egyelőre még visszatartja az infót, de igyekszem megpuhítani.) (Bocsi srácok, de arra még két hónapot várnotok kell🙂 – CSZS)

Dávid Máté

21 thoughts on “Paklileírás – A modern meta építészete

  1. Igaz, hogy nincs akkora tapasztalatom a hagyományos épület dekkel (inkább a járjas troll verziót részesítem előnyben), de pár gondolatot én is megosztanék a koncepcióval kapcsolatban. Először is igazad van a kettős erőforrás problémában, remélem a következő nagykieg majd talál némi megoldást erre, a tárgypaklinak is szüksége lenne rá. Az is probléma lehet, hogy nagyon elszaporodott a háló, ami nem tesz jót az ilyen pörgős pakliknak. Persze ezt a paklit is sokféleképpen össze lehet rakni, akár molluszkkal, vagy építő rakshával, esetleg korlátozó szabálylappal is (erdő/járj). El lehet gondolkozni pl. egy “mágusiskolásabb” verzión, mert egész jól kombóznak egymással, a 3. szint korrekt ölés, az 1. pedig egy egész korai föld síkhoz is vezethet, bár én ehhez a verzióhoz inkább a rakshit használnám.

    Az itt leírt verzióval kapcsolatban pedig: A Bomtar kastélya szerintem is jól illik a pakliba, de nem feltétlenül ér meg egy misztikust. A föld síkjából lehet hogy megérné 3-at használni, nagyobb eséllyel húzod be, reálisabban tudsz síkcsatázni, és az aktívan jövés sokat számít pl. az Akadémiánál is. A fény citadellája szerintem határeset, a többivel nagyjából egyetértek, és pacsi a K. szimmetria miatt!🙂

  2. Mint épület-fan, hatalmas LIKE a cikkért!

    Bomtar kastélyát személy szerint én sem érzem annyira sztárnak, hogy csak ezért berakjunk a deckbe egy misztikust, de hát ki tudja, még az is lehet, hogy kipróbálom.
    Alanori katapultállomás szerintem már kiöregedett és abarrunt még ide is gyengének érzem, egyszerűen túl kevés, amit tud.

    Amit viszont nagyon hiányolok, az az Eleven épület.
    1 vp-ért tud egyet építeni, akárhányszor egy körben. Ráadásul az apró lényeket megoldja és felhasználhatjuk a felesleges szk-t is.

    El lehet gondolkodni a Mágusiskola 3. szinten is, ami szerintem mindent tud, ami kellhet egy épületnek (egyedül a pörgést nem segíti, de 2 szerintem beleférne)

    Továbbá mivel semmilyen lapleszedésünk nincsen a kastélyon kívül, Nagyobb átokpiramis is jó lehet.

    Mindazonáltal nagyon tetszik a pakli, mindenkinek jó építkezést, aki kipróbálja!

  3. A Gyilkos erőd ugyanúgy lapleszedés (is), ráadásul permanens. Az Eleven épület nagy kedvencem, természetesen őt is ki lehet próbálni. Ebben a koncepcióban nincs szükség rá (szerintem), viszont sideban kötelező kellék, ha szeretnénk tokentermelős deck/ bilincs-börtön ellen javulni, amiket egyedül képes elintézni. A Kristálypalota utáni érás tapasztalatok alapján a föld sík már közel sem esszenciális. Amivel sokszor akarunk lőni, az tudja magát visszatapelni (Az erőd önmagában), vagy segít neki a Kristálypalota. Síkcsata alapból nincs a mai metában, mert egyszerűen kevés dolgot tudnak a síkok ahhoz, hogy megkockáztassuk annak az esélyét, hogy többet húzzunk be (Nyilván 1 Álom síkot király behúzni, viszont ha már 2 van kezdő kézen, akkor nagyon könnyen kikaphatunk; viszont néha jó előkeresni).
    Az ölésből azért kell 5 darab (nyilván 5 erőddel játszanék, ha lehetne), mert 1 szemszimbi után is tudunk így nyerni, valamint az egyetlen nekronunkat is fizethetjük akár 4 ölésből is, akkor is tudunk nyerni. A katapultállomás valóban öregecske, viszont, ha nincs rá egyből megoldás, akkor a lényes deckeket szó szerint keresztbe eltöri. Ha mindenképpen akarunk játszani az Eleven épülettel, akkor a Katalizátor és az Idő tornyák számát érdemes csökkenteni. A Katalizátor nyilván a létező legrosszabb topdeckünk, minden más lappal tovább tudjuk rakni a dolgokat. Háló mellett természetesen nehezebb 1 körben nyerni, de a Kristálypalota-Erőd lényegében azt is meg tudja oldani. És mivel mindenünk permanens kb, így olyan nagyon nem is muszáj sietnünk (azért nyerjünk az első körben, ha tehetjük).
    A Bomtar kastély flexibilitása szerintem megéri a Misztikust, de ez ízlés dolga. A lap tényleg nem tűnik túl jónak, de brutális dolgokat tud csinálni. Ami óta egyszer osszeszedtem a 3-at, onnantól mindig belerakom valahogy a deckbe. Nyilván full lényes deckek ellen csak szimplán jó, mivel ott az AM-et nem tudjuk választani.

  4. Szintén nagy épület-rajongó vagyok, de jó ideje eszembe sem jut hagyományosra, csak korlátozottabb formátumokra (látókör pl. kiváló erre, 2-3. körre elő lehet szedni úgy, hogy semmi nincs kitiltva belőle).
    Bomtar kastély pedig jobb, mint amilyennek tűnik. De ha nem ér meg egy misztikust, akkor fogjátok fel úgy, hogy a 3 gyilkos erőd van bent misztikussal, merthogy tharr-ból is csak 3 lap van a deckben🙂, főleg, hogy rhatt-ból a pillanat emlékműve is beférhet akár.
    Eleven épület viszont tényleg muszáj a pakliba.

  5. Nagyon teszik a cikk. Grat hozzá.Rávilágít mindenre amire kell és a lehetőségekhez képest villant egy jó kis decket. Persze hagyira sajna nemigen lehet elvinni érdemben mint ahogy Gice is utalt rá,de korlátozott formátumokon tud jól szerepelni.

  6. Korlátozott formátumon már én is mentem az épületekkel, ott nem rosszak.

    Láttam már ősi rúnás/építő raksis verziót is, ami szerintem a jelenlegi metában eséllyel indulna.

    De az egyik játékostársunk a két erdős verzióra esküszik, ami korlátozott formátumon szerintem szintén esélyes lehet, csak tesztelni kellene.

  7. Valaki aki tisztábban van a szabályokkal mint én leírná, hogy mért és mért nem tud 1vp-ért akárhányszor építeni ? Jobban megnézve a szöveget 1vp-ért mindig aktívan lényként a tartalékomba tud kerülni(eddig erre nem is gondoltam, de akkor mért nem tud ilyet ?)

  8. Mert passzív épületnek, tárgynak és bűbájnak nem működnek a képességei, kivéve ha ez külön fel van rajta tüntetve. Pl. ha bepassziválod a hálós épületed akkor kikapcsoltad a hálót.

  9. De amikor az eleven épülettel építkezel, akkor lény😉 És passzívan is az marad a kör végéig

  10. De ha elköltöd az 1 vp-t, az alábbiak lépnek életbe: “Kör végéig 6/6-os szörnyé válik, (most a lényeg) minden szempontból szörnynek kell tekinteni és nem épületnek…” Tehát passzív szörny és nem passzív épület lesz, ha felhúz egy épületet. Így szerintem tudja használni a képességét.

  11. Igazuk van a srácoknak, elolvasva a lapot, bár nem ez volt a szándék, 1_VP-ért tudod aktivizálni kvázi. Szerintem nem olyan nagy gond, hogy be kéne avatkozni.

  12. A kulcsszó a “tartalékodba kerül aktívan”, ezért működik (meg persze azért, mert ilyenkor szörny). Én szeretem, amikor a leleményes játékosok megtalálják a lyukat az alkotói szándékon (ezt most abszolút pozitív értelemben értem), ez a játék egyik legfőbb szépsége!🙂

  13. Eddig azt hittem, ezek figyelmetlenségek, pongyola szóhasználatok, de akkor ezentúl büszkék leszünk rá!🙂

  14. Azért írtam, hogy pozitív értelemben, mert sajnos van pár kivétel, amikor ez rosszul sül el. De amúgy szerintem lehetünk rá büszkék, mert többek között ez is jól mutatja a játék mélységét, és hogy van helye a kreativitásnak.

  15. Inkább amiatt nem épít akárhányszor mivel közvetlen a csere fázis előtt lehet használni, így miután átalakítod szerintem a csere fázis jön, ahol vagy feltolod vagy nem. Ha feltolod evidens hogy nem fog tudni építeni. Ha nem akkor egyszer tud. Szerintem legalábbis így lehet, de lehet tévedek.

    Amúgy jó deck. Épületek előre!

  16. Akkor a lapon feltüntetett-“csak a cserefázis előtt használhatod” – mondat nem vonja maga után, hogy ezután a cserefázisnak kell következnie? (és csak csere fázis után lehet vele építkezni a II. fő fázisban?)

  17. Szerintem azt jelenti, hogy a harci fázis utáni fő fázisban már nem használhatod, nem pedig azt, hogy a csere fázis előtti fő fázisod azonnal véget ér. Ha az utóbbi lenne akkor én így fogalmaztam volna: … a fő fázisodban, közvetlenül a csere fázis előtt használhatod. VAGY …a fő fázisod végén, a csere fázis előtt használhatod.

  18. Mivel nincs rajta a “közvetlenül” szó, ezért nem is kell azt odaképzelni🙂 vagyis a csere fázis előtt bármikor

  19. A Bomtar kastélya sztem nem nagy szám, legalábbis misztikussal nem tenném be az biztos. A 3 eleven épület pedig alaplap minden ilyen jellegű deckbe, hiszen iszonyat!! Még építő se kell hozzá feltétlen. Én két síkkal tolnám.

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s