Vendégcikk – Draft level 2

Juhász Ferenc beszámolója a Dungeon Rochester-draft versenyéről.

Múlt szombaton a Dungeonban egy olyan verseny került megrendezésre, ami elég ritka a HKK versenypalettáján (talán legutóbb 2008-ban volt rá alkalom, ha jók az információim). Ez a formátum nem más, mint a Rochester-draft. Mivel még én is Rochester-szűz voltam – és mert mint tudjuk, a draft ISZONYAT -, így nem volt kérdés, hogy ott a helyem, így most megosztanám veletek a versenyről a tapasztalataimat.

DSC00424

A már megszokott drafttól annyiban különbözik ezen formátum, hogy itt a körbeülő játékosok közül egyszerre csak egy játékos bontja ki a pakliját, aki kiteríti a papírosokat az asztalra (képpel felfele ofc), és a játékosok egyesével elkezdenek sorban kiválasztani 1-1 lapot, amíg el nem fogynak. Ez után jön a mellette ülő, aki szintén kibontja a pakliját és így tovább. Valamint még fix extra dolog, hogy az első mecset mindenképp a szemben ülővel játszod. Az alap felkészülés persze itt sem módosul egy standard draft versenyhez képest, ami többnyire annyit jelent minthogy: átnézni a lapkészletet és kitalálni a lehetséges játszható koncepciókat, valamint abból 1-3-at kiválasztani, amit megfelelőnek érzünk. Viszont itt a draft közben sokkal több információ szabadul ránk, amire reagálnunk kell vagyis érdemes). Itt teljesen egyértelműen látnunk kell, ki milyen színeket, koncepciókat szed, és ehhez szükséges alakítani a saját paklinkat, de természetesen azt is bele kell kalkulálni, hogy a többiek is ugyanezt fogják tenni. Tehát ebből következik, hogy az ellendraftolás ezen formátumon sokkal hangsúlyosabbá válik, így érdemes ezt tudatosan belekalkulálni a játékunkba, valamint figyelni az asztalnál, ki mennyire él ezzel a lehetőséggel (könnyebb szívvel engedünk el olyan papírost egy körre, ami számunkra ugyan fontos, de a többiek koncepciójába nem kardinális, ha az asztaltársaink nem igazán élnek ezzel a lehetőséggel). Ami még a „körbeengedés” kérdését érinti, az első 1-2 körben (értsd: 3 deck/fő esetén kb. a draft felétől) valószínűleg még könnyebb szívvel tehetjük meg mindezt, de később már kezdenek megnyugodni a játékosok, hogy kellő mennyiségű papírost tudtak a saját koncepciójukba összeszedni, valamint a kevésbé rutinosaknak is kezd leesni, ki, mit és miért szed, így nagyobb eséllyel fognak olykor nekünk keresztbe tenni.

DSC00426

A draftoláskor mindenképp érdemes kiemelt hangsúlyt fektetni a szemben ülő játékosra, mert ő legalább fix pont, akivel játszani fogunk. Ha elég ügyesek vagyunk, egy jó ellendrafttal, valamint pár side kártyával komoly előnybe kerülhetünk vele szemben még azelőtt, hogy leülnénk játszani. A leírtakból is látszik, hogy ha a draftot nevezzük a HKK Rolls-Royce-ának, akkor ez egy tuningolt járgány lesz az előzőhöz képest.

Ami a versenyt illeti, 18-an vállalták a megmérettetést, ami mondhatni alacsony létszám (gondolom a „magas” nevezési díj, a vizsgaidőszak, valamint a formátum nehézségei is okozhatják a dolgot), de aki nem jött, az bánhatja. Krisz nagyon kitett magáért, és a Dungeon-kupa első versenyének megadta a módját, ugyanis az asztalokon mindenkit ropogtatnivaló várt, valamint mindenki „pléjméteken” játszhatott! Ezúton is köszönet ezért a figyelmességért. Ha rendszeressé válik a dolog, biztos ez is plusz pontként fog számítani majd a versenyzőknek, hogy melyik versenyt válasszák a lehetőségekből (persze akiknek szelektálniuk kell egyáltalán).

DSC00425

3 asztalon kezdtük meg a draftolást, és abban állapodtunk meg, hogy 3 forduló után a legjobb 8 jut tovább (a leggyengébb 3. kiesik) az egyenes kieséses szakaszba. Mondhatni megszokott módon Dave-vel kerültem egy asztalhoz, sőt, pont egymással szembe. :S Akik még nálunk foglaltak helyet: Klujber Balázs, Makó Gergely, Gáspár Tamás, Váradi Paszkál. Nem ez volt a leggyengébb asztal, maradjunk annyiban.😛 Én elsősorban a cantrip anti-mágiás lényekben (1,5 lapelőny hatalom) éreztem a powert. Ezek mellé sikerült 2 Chara-din oltárt is kiszednem még az első paklikból, így a lila vonal is alapnak bizonyult, és szedtem mellé a cantrip xenókat is (6 db volt ebből végül), valamint jutott 2 A hatalom kék itala és 2-2 ében íjász 2 Lomha morffal, meg 3 Xenó lárva. Tehát volt egy elég masszív dobatós, “sokat húzogatok” horda vonala a deckemnek és ezek mellé sikerült sárgából két 1-es Mágusiskolát kiszednem, hogy adhasson némi tempót, valamint egy 3-as szintet, ami mint leszedés funkcionált többnyire. Pirosból ezek mellett akadt egy Vörös krónikám, ami szintén hatalmas előnyt tudott adni a megfelelő dobatást vagy countert keresve. A ritkákat tekintve használtam sárgából 1 Zancsapdát (permanens leszedés és gyógyulás = TÁP) lilából Xenó királynőt (itt is többnyire a gyógyulása volt csak, ami jól jött) és Dj tárcsát (permanens rulez), Bufából pedig Driosz volt, aki még komoly mészárlást és laputánpótlást volt képes teremteni. A negyedik színem mindig változtattam az ellenfélnek megfelelően. Rhattból 1 Vén Arfmám volt (ami komoly lockot alakított ki nem egyszer a verseny folyamán a Zancsapdával karöltve) valamint egy szem Citrin fókim (ő is permanens és a counterelése is sokszor jól tud jönni). A másik színem a fekete volt. Itt egy igazi spoilert sikerült kiszednem, ami nem más, mint a Csápos mélységi motyi (kb 5. emberként vettem ki, nem is értettem, hogy juthat el hozzám). Ez a lap bizonyos deckeket egymaga elcsomagol, így mikor megláttam, nagyon drukkoltam, hogy megkaparintsam. Mellé sikerült kiszednem 2 Motyi hírnököt meg 1 Múmiát, tehát elég korrekt side szín volt ez is.

DSC00422

Lássuk még nagyvonalakban, hogy ki mit szedett az asztaloknál. Dave: sok tűz spell (elsősorban Shomori tűzmágia), -A Viharisten jele, Goblin berzerker, Gnóm provokatőr vonal.Makó G: sok szirén + Gnóm provokatőrök és némi azonnali leszedés vonal. Tomi: erős fehér vonal talán 6 Aranyforrással, Sylvanákkal és Az élet illúziójával, valamint azonnali leszedésekkel. Paszkál: főleg vámpír és némi szirén vonal rémlik tőle. Klujber úr pedig a krabber srác jelmezt vette fel némi piros manó és mágusiskola vonallal megspékelve.

Az első forduló Dave ellen ment, persze mint ahogy azt már tudtuk. Ő kezdett, és mivel nem húztam Mágusiskolát, így le lettem hordázva szépen (kb. 5 perc volt az első meccs). A másodikban megismételtem én is ezt, húztam iskolát is, és iszonyat pörgést mértem rá elég gyorsan. Ez sem tartott túl sokáig. A döntőben megint csak Dave kezdett, de most 1 manás passz után néztem, hogy mi a helyzet. Elkezdtem kianti-mágiázni a kezét, és hát szépen lassan kiderült, hogy nagyon gyenge húzást produkált, ami meg is bosszulta magát, mert szétdobattam elég hamar, és nem tudott érdemben mit hozzátenni a játékhoz. Volt utána pár próbahúzás, és láttuk, hogy nehezen tudná megismételni az előző retard kezdőkezet. Az első kör tehát – némi szerencsével, de – behúzva.

DSC00420

A második körben Gáspár Tomival sorsolt össze a saját sorsolóprogramja. Tomi ellen éreztem, hogy a motyi lehet az a papíros, ami a mérleg nyelvét jelentheti. Az első meccset kezdte, és sajnos viszonylag gyenge húzást produkáltam, amit sok Sylvana jelentette lapelőny tovább nehezített, és hiába éreztem, hogy szépen lassan sikerülne fordítani, de valahogy csak porba hullott a fejem. A második meccsen kezdtem egy kereső motyival, majd neki hála a második körben ki is tettem a csápit, ami az addig elszenvedett sebeket visszagyógyította, majd szépen lassan sikerült Zancsapdát is húznom, ami elkezdte leszedegetni az Aranyforrásokat (eddigre talán 60 körüli ÉP-je volt, de paklija már alig), így bedobta Tomi, hogy legyen idő a harmadikra. Ezt megint ő kezdte, de pár forráson kívül nem érkezett semmi terror, így szépen lassan kianti-mágiáztam a kezét és sikerült behúzni a motyit is, ami újfent eldöntötte a mecset (hiába a sok leszedés a cantrip lapjaimra, mert a lapelőny mellett a paklija is égett szépen).

A csoport utolsó meccsét Makó G ellen kellett megharcolnom. Itt is ő kezdett kétszer. Kaptam az arcomba a sok gnómot, és szépen lassan fogyott az ÉP-m. Volt a kezemben egy Arfma, de nem volt jó tempója így sosem, mivel kezdett. Próbálkoztam pár xenó gyerekkel, de sajna el lett lopva az egyik, így a torlaszolós terveimnek igen hamar reszeltek, gyorsan kezdhettük is side-olást. Itt kiszedtem az 1 manás lapjaim javát, és inkább Repülő fattyakra cseréltem, hogy nehezebb dolga legyen a lopásokat tekintve. Mivel kezdtem, és a kezemben egy Arfma mellett egy mágusiskola is volt, így elég szépen tudtam kontrollálni a játékot. Szépen lassan kianti-mágiáztam a kezét, valamint később az íjászok is kiszedték, amit lehetett, így teljes lock került rá, és nem tudott belőle kikecmeregni. A harmadikban nem húzott túl jól, és ha jól rémlik, pár fattyamnak sikerült feltartani a kezdeti rohamokat, majd idővel felülkerekedtem a cantrip lapjaimnak hála (amik ugye olykor dobattak is), így bedobta a harmadikat.

DSC00421

A csoportot így veretlenül zártam. Az egyenes kieséses szakaszban Pásztor Szabolcs várt rám ellenfélként. Szabolcs is sok Sylvanát szedett, amivel majdnem sikerült is fölémkerekednie, de a Xenó királynő gyógyítása visszahozott a meccsbe, és az íjászok dobatása, valamint a Zancsapda leszedése (és további gyógyítása) előrevetítette a meccs kimenetelét, és szépen lassan felőröltem. A következő partiban én kezdtem, és bár elkezdett egy Aranyforrással sokat gyógyulni, de a lapelőny itt is hamar kialakult, és a Zancsapda megérkezése után már csak a játék kontrollálására koncentráltam, majd idővel, mikor már végképp nem látott esélyt a győzelemre, Szabolcs bedobta a partit. Mondhatni egyazon sémára ment le mindkét forduló.

A következő körben újfent Gáspár Tomi volt az ellenfelem, aminek nem nagyon örült. A győzelmet mindkétszer a motyi szállította teljesen egyértelműen. Nem is írnám le a partit, mert mindkétszer kb. ugyanaz volt. Felment Tomi ÉP-je 40-60-ig, majd szépen lassan elkopott a deckje, és a lényeim meg a leszedéseim felőrölték.

A döntőben Aranyi Ákos várt rám. Ellene meglepő módon én kezdtem, így reménykedtem, hogy sikerül jó tempót mennem. Ákosnak hasonló deckje volt, mint nekem, csak ő kékkel tolta lila helyett, valamint több mágustornya volt. Az első meccsen sajnos volt egy óriási hibám (hogy a viharba nem repül az a nyomi Dögvész??? :D), ami egyértelművé tette, hogy onnan nem jöhetek vissza. Odaát jöttek a mágustornyok meg a felizmozott, feléletezett orkok, és nem tudtam felvenni tempóhátrányból a küzdelmet. A második partit pedig Ákos kezdte, és bár elpasszolta az első körét, a másodikban csak jött a mágustorony, valamint egy szirén is, ami ellopta az én lényem, így olyan tempót mehetett Ákos, ami ellen nem volt esélyem. Azt hiszem, jobb is volt Ákos deckje, és még el is fisheskedtem a dolgot, így nem kérdés, hogy megérdemelten győzött. Grat neki ezúton is!

DSC00423

Összességében nagyon jó hangulatú verseny volt, és maga a formátum is jól vizsgázott véleményem szerint. Felmerült ötletként, hogy a Nemzeti Bajnokság harmadik napján is ilyen formátum legyen. Én támogatnám az ötletet, mert mint mondottam, ez egy újabb szintje a játéknak, bár az is igaz, amit Balázs felvetett, vagyis hogy érdemes mérlegelni, vajon mennyi plusz energiát emészt fel a játékosok számára. Így is eléggé offon vannak már az emberek a 3. nap végére, ha mindezt kb. 1 órával még kitoljuk, érdemben vajon fog-e romlani a teljesítmény? Időnk mindenesetre van ezt átgondolni (akár írjátok le ide kommentbe, hogy mit gondoltok erről), de megfontolni mindenképp érdemes, mert ez is színesíthetné a játékot az eddigi „unalmas” draftolt deckeket figyelembe véve (persze amennyiben marad az utóbbi pár évben megszokott készlet). Remélem találkozunk minél többetekkel a következő drafton, mert ISZONYAT!!!🙂

Juhász Ferenc

7 thoughts on “Vendégcikk – Draft level 2

  1. Jufe, köszi az elismerő sorokat!🙂

    Szerintem is nagyon jó versenyt élvezhettek a játékosok, érdemes volt részt venni rajta.

    A Nemzeti Bajnokságon 1997-ben volt a döntő napon Rochester-draft, azóta sajnos nem. Ráadásul nem is akármilyen, mert a top 16 után, a legjobb 8 egy új Rochesterre ült össze!

    Szerintem ha “a ’90-es évek Mágusai” tudták teljesíteni ezt a megfeszített tempójú döntőt, akkor a maiaknak is kell(ene). Minden esetre az idő, nem lehet kifogás!🙂

  2. @Crull +1, bár azt azért hagy mondjam el, hogy tényleg nagyon nehéz volt a formátum, és az asztalnál az utolsó játékos szerintem óriási hátrányban van az elsőkhöz képest ezen a versenyen (később tud koncepcióba menni). Viszont én is támogatnám, akár a dupla rochit is!

  3. Jó kis verseny volt az biztos.

    A 2 mellettem ülő játékos is ellendraftolt, de így is iszonyat paklit tudtam összeszedni, pedig nem is készültem a versenyre.

    Ez már a második alkalom, hogy első helyet érek el drafton úgy, hogy 0 percet készülök rá. Régebben mindig átnéztem a lapokat, táblázatot készítettem, stb., de akkor nem jöttek az eredmények.

    Mi lehet ennek az oka?

  4. @Ákos

    Sztem 2 lehetőség van:
    a) a szerencse fia vagy
    b) ösztönös zseni
    Válassz belátásod szerint😛

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

