Marcika challenge #1

Helyzetjelentés, egyelőre még videó nélkül.

Nagyon örülök neki, hogy viszonylag nagy figyelem övezi a múlt év végén bejelentett challenge-t, miszerint Balog Marcit sikerül annyira “kigyúrni”, hogy az idei Nemzeti bajnokság harmadik napjára kvalifikálja magát (https://hkkblog.wordpress.com/2014/11/16/csak-nehogy-megszaladjon/).

Péntek. Marci múlt héten túl volt az első versenyén, amire részben tudtunk együtt készülni, és a verseny után igencsak érdekes tapasztalatokkal lettem gazdagabb. Először is azért írtam, hogy részben, mert az, hogy valaki kap egy paklit valakitől egyáltalán nem számít közös készülésnek, főleg ha olyan lapokból áll jórészt, melyekkel az illető még egyáltalán nem játszott. Jancsár János úrral beszélgettünk még december magasságában, hogy érdemes egyszerű, kevés elágazást (str8forward bitch!) tartalmazó paklival indulni, hiszen ott kevés (legalább kevesebb) a hibázási lehetőség, éppen ezért gondoltam arra, hogy egy Lassan járj!-Kyorg ősmágus éjjfatty horda kiváló választás lesz, ezek szerint tévedtem sajnos. Eredetileg úgy beszéltük meg, hogy múlt hét pénteken korán találkozunk Marcival, hogy legyen ideje megismerkedni a paklival, a lapokkal, elmagyarázzam a sideot stb…azonban sajnos csak 5 óra magasságában érkezett meg, így a játékidő minimálisra redukálódott, a paklit nagyjából sikerült felfognia, hogy mi miért kap helyet benne (és miért annyi).

Szombat. Az amatőr kategóriát céloztuk be, és megmondom őszintén, hogy én már egy közepes, 5/3-as teljesítménnyel nagyon elégedett lettem volna minden tekintetben, talán Marcinak is adott volna egy löketet, végeredményben sajnos nem így történt, és csak 5/1-et ment (Berczi Balázs urat hősiesen legyőzte a pakli). Igazából valahol belül sejtettem, hogy így nem fog menni.

Itt megmondom őszintén, hogy nem az eredmény miatt voltam mérges, egyszerűen Marci hozzáállása elfogadhatatlan volt számomra. Valler doki kiválóan össze is foglalta egy mondatban: “Az arc már megvan neki, csak kár, hogy nincs mögötte semmi tudás…”. Az ellenfelekkel szembeni kissé tiszteletlen magatartás, a játékkal maximális diszharmónia, lapok el nem olvasása, szálak végig nem gondolása… iszonyat a szó szoros értelmében! Ahogy azt a hkk.hu-n is írtam, lehet most egy kicsit nagy fába vágtam a fejszémet, így minden segítséget nagyon szívesen veszek majd tőletek. Marcival is egy elég komolyat beszélgettem, megmondtam neki, hogy nem azért haragszom rá, mert elúszott egy versenyen, hanem azért ahogy, hogy mennyire semmibe veszi ezt az egészet. Ha továbbra sem működik az együttműködés, akkor valaki más lép majd a helyébe, a mikéntjéről később, nagyon bízom abban, hogy erre nem kerül sor.

Azon gondolkodtam, lehet az zavarta Marcit, hogy kártyákat, lapokat húzott a játék elején, ezért a holnapi blogos versenyen egy Legfőbb követős hordával indul majd, bár tegnap láttuk játszani és még bőven lenne mit csiszolni rajta, drukkoljatok, hogy a Dobótőrt ne magába dobja.

Dév bácsi

31 thoughts on “Marcika challenge #1

  1. Ma lejött hozzánk Marcika fehérvárra… igaz maradandót nem sikerült alkotnia, de úgy vettem észre, hogy az 5 követős hordával jobban fekszik neki a játék, még ha kicsit több kombó lehetőség is van a pakliban, mint az éjfattyban. Valószínűnek tartom, hogy ez az irány jobbnak tűnik számára.:)
    Hisz Dév.. neked is hozott nem keveset a deck tavaly😉 igaz a játéktudás és tapasztalat is nagyobb volt!

  2. Sziasztok!
    Marcika az első három fordulóban csak üveges szemmel nézett maga elé. Ugyanis a vonaton elhagyta a pénzét s az iratait. S aztán is nyomott volt a hangulata. Ne csodálkozzunk a játék eredményén. Ennek a srácnak sokkal összeszedettebbnek kéne lennie, hogy eredményt elérjen. Nagy a fa és kicsi a balta Dév. Szerintem. Ha mégis sikerülne akkor MINDEN elismerésem. Én szurkolok. Üdv: papa

  3. papa.. azért ha én hagytam volna el a cuccaim én se tudtam volna koncentrálni egy picit sem.:) de természetesen pici túlvállalást én is érzel… de minden tiszteletem Dév-é és szurkolok nekik!🙂

    Trak Thor: nem hiszem h ez a helyes hozzáállás, ha egy 13 éves kisgyerek elhagyja az iratait és a pénzét… lehet hogy mondjuk neki nem olyan vicces…

  4. Egy olyan versenyből, ami előtt valaki elhagyja a pénzét és az iratait, nem lehet semmilyen messzemenő következtetést levonni. Ezt a részt át is ugrom.

    Alapvetően úgy gondolom, hogy sajnos legyen valaki akármennyire jó, egy ember hozzáállása alapvető. Ha ő nem akarja igazán, hogy jó legyen, akkor más nem fogja tudni helyette akarni. Ezt nyilván nagyon le kell vele tisztázni, mert ha az ember hozzáállása ilyen téren nem változik, akkor tényleg nincsen miről beszélni.

    Ugyanakkor azt gondolom, hogy néhány kérdésben neked is át kell gondolnod az eredeti célokat/koncepciódat:

    1. Ez a Nemzeti 16-ba jutás nekem elsőre nagyon meredek célnak tűnik. Alapvetően egy ilyen mentorprogramnak az a célja, hogy az ember megtanulja elsajátítani a játékot, annak a legjobb fortélyait, tudjon jól paklit összerakni, átvegyen egy profi szemléletet. Ennek sikerét valóban objektív célokkal le lehet mérni. De ha valakiben mindaz megvan, amiket előbb leírtam, akkor sem biztos, hogy bejut a Nemzeti 16-ba: hogy csak az idei évet említsem: Kiesett a 16 előtt Abonyi Attila, Moschnitzka Ádám, Kocsis István, Juhász Feri, Gáspár Tomi! Mondja bárki az egyikükre is, hogy nem egy vérbeli profi és nem ismeri a játék minden csínját-bínját! És, hogy nem rutinos játékosok. És még ez is kevés volt, amit akár a pillanatnyi forma, egy kicsit szerencsétlenebbül belőtt metagame vagy csak a pillanatnyi balszerencse okozott. Nem zárom ki azt, hogy Marci is penge lesz, de a nemzeti 16 akkor sem lesz meg. Szerintem valamiféle lépcsőzetes célrendszert kellene inkább kialakítani. És azért is jó lehet ez, mert így nem görcsöl rá a Marci sem a Nemzetire, nem lesz olyan nagy megfelelési kényszer, ha már kisebb célok teljesítve vannak! És ne feledjük el, akár a túlzott megfelelési kényszer (akár önmagával szemben is) is kiválthatja az emberből az arcoskodást.

    2. Az utolsó bekezdésed nekem sok. Én személy szerint nem hiszek abban, hogy a kegyetlen őszinteség előrefele vezet. Van néhány ember, akinél igen, de ez a kisebbség. Szerintem alapvető, hogy ha egy mentor meg is inog, akkor is láttatnia kell, hogy még hisz a mentoráltjába, és ennek nem csak abban kell megmutatkozni, hogy (még) foglalkozol vele. És egy ilyen kijelentés, főleg egy nyilvános fórumon (leginkább az utolsó tagmondat) bennem sugall egyfajta hitehagyottságot.

    Persze tudom, kicsit furcsának tűnhet, hogy én mondok ilyet egy tanárembernek, de mégis, mint külső szemlélő, és mint valamilyen szinten sorstársad, én ezt így látom.

  5. Bubu: +1

    Dév, ahogy néztem Marci játékát, szétszórt valóban, koncentrációját növelni kell… az arcoskodás… whatever… néha beválik, hogy idegesíti az embert, és így ront, ő előnyhöz jut… engem már kezd kevésbé zavarni, semlegesítem… ha nyer ellenem… oki, ez játék, és vagy szerencséje volt, vagy jobb volt, vagy mindkettő…
    De valóban nagy fejszébe vágtad, és szerintem a reális az lenne most, ha bejut a Nemzetibe…

    Ha kell segítség, rám is számíthatsz természetesen.

    Az ami történt vele Sz’fehérváron: sajnálom, hogy ez történt, de remélem mostantól jobban figyel a dolgaira (illetve más dolgaira is egyben…).

  6. Srácok, ez a behós verseny volt, úgy kezdtem a cikket, hogy “múlt héten”, nem a mai. Komolyan keressetek priviben, szívesen adok alsós tanítónéni kontaktot, írtam korábban is.

    @Bubu, legközelebb majd odaírok egy mosolygós fejet akkor, ha ennyire nem egyértelmű a dolog. Persze, hogy nehéz ez, konkrétan a NULLÁRÓL kell felépíteni emberünket (vagy még ez alól, mert már van egy-két rossz berögzülés). Hidd el, én leszek a legboldogabb, ha sikerül. És nyilván hiszek Marciban, azért választottam őt.

  7. Hali. Dév, szerintem az a probléma, hogy te összeállítod a paklit, bízva abban, hogy Marcika valahogy meglátja a rejtett kombókat, stb, ezáltal tud előre jutni. Ennek fejlesztésére lenne 2 javaslatom:
    1. Adj neki feladatot: ha indul valamilyen versenyen, mondd meg neki, hogy te milyen paklit képzelsz el neki (pl. egyszínen akarsz egy CHD-VH paklit), és állíttass össze vele egy paklit (lista, stb.), mielőtt odaadnád a véglegeset.
    2. Csinálj neki egyedi HKK puzzle-t: a gyakorlás során csinálj egy olyan szituációt, amikor max 2 módon lehet megoldani az adott helyzetet, úgy megjelenítve, mint anno az AK-ban volt.
    Amúgy hajrá mindkettőtöknek.
    Laci

  8. Dév: Szerintem mindenki tudja, hogy te a Behos versenyről írtál. De hogyha már valaki felemlegette a mostani fehérvári versenyt, az emberek arra is óhatatlanul reagálnak. A Behos versenyhez sok mindent nem lehetett hozzáfűzni, te kb. mindent leírtál, ami fontos.

    Lehet kellett volna az a mosolygós jel, mert kövezzetek meg, számomra nem volt egyértelmű, hogy ez mennyiben poén és mennyiben fricska vagy kritika (mondjuk szvsz ennél neked sokkal jobb poénjaid szoktak lenni). De ok, ez részletkérdés, ugorjunk!

    Előző fórumtársam javaslata szerintem jó ötlet. Vitaversenyek felkészítésénél hasonló volt a tapasztalatom, bármilyen jó érvrendszert adok a csapataimnak, ha azt nem érzik maguknak, akkor csak kudarc lehet a vége. Rövidtávon persze az a legjobb, ha valaki kész paklit kap, de közép és hosszútávon az lenne a jobb, ha a Marci saját maga építené a paklijait és te csak lapokat adnál neki. Lehet 1-2 hónap múlva akár azt is meg kellene próbálni, hogy bele sem szólsz a pakliösszerakásába, odaadd neki a lapokat úgy, ahogyan ő gondolja, és a verseny után szűritek csak le a tanulságokat.

    Még annyit teszek hozzá, hogy nyilván mi fórumozók valamennyire a sötétben tapogatózunk, nem tudjuk, hogy milyen gyakran találkoztok, mennyit beszéltek, milyen programot dolgoztál ki a fejlesztésére stb. Nyilván megvannak a saját ötleteid, hogy hogyan fogod a Marcit felépíteni. Mi csak próbálunk segíteni azokból az infokból, amiket látunk.

  9. @Bubu: sajnos egyelőre kicsit döcögősen haladunk, de épp azért írtam, hogy minden tanácsot nagyon megköszönök, mert kell, szeretnék felhasználni. Köszönöm amúgy, tudok meríteni az itt elhangzottakból már! #respekt

  10. Mi Gergővel együtt szoktuk általában készíteni a paklit, (persze ő azért más szinten van már🙂 ), megbeszéljük, milyen paklik jöhetnek szóba az adott formátumon, abból mit érez, aztán jönnek a finomítások. Én véleményezek vagy javaslok lapokat, de a végső szó az övé.

  11. Van olyan, hogy egy kezdés döcög. A legújabb disputásommal, akivel magánórák keretében foglalkozom, ezen a héten kezdtem el először ‘szakmázni’ és majdnem 1.5 hónapja foglalkozom vele. Nem maradt le semmiről🙂. Ti is beindulhattok még🙂

  12. Sajnos Marcika a mai, Blogos versenyen is csak 1/6-ot ért el, nem tudom, mi lesz így. :d

  13. Menni fog az idővel szerintem. A magatartási problémákat viszont szerintem nem neked kéne kiküszöbölni hanem az ősöknek szvsz.(ez csak szimpla magánvélemény, nem akarok beleszólni senki nevelési módszereibe)

  14. Marci, én csak a hozzáállásban tudok tanácsot adni. A pszichológia igenis sokat számít egy játékban, csak jól kell csinálni. Amikor már ismert, jó játékos vagy, sokszor azzal is nyerhetsz, hogy elhiteted az ellenféllel, hogy egy ilyen profival szemben neki esélye sincs. De amíg ez nincs meg, pont ellenkező a követendő stratéga. Érd el az ellenfélnél, hogy alulbecsüljön. Egy kétségbeesettnek tűnő, a szabályokról kérdezgető, lemondóan sóhajtozó kissráccal szemben sokan hajlamosak arra, hogy ne gondoljanak át minden kellő alapossággal.

  15. Néztem tegnap Marci 1-2 meccsét és nagyon elkeserítő volt amit láttam.

    Rossz játék, hiba hiba hátán, téves döntések, benézések, elfelejt dolgokat, rosszul sideol, nem ismeri fel a szituációt, stb.

    Fiatal srác még fejlődő képes, de a nemzeti 3. napra nincs esélye, nagyon nagyot kellene fejlődnie, amit ennyi idő alatt nem fog.

    Majd talán jövőre…

    Azért szurkolok neki!

  16. Mindenkinek köszönjük a szurkolást és segítséget, Marcival már elkezdtünk készülni a hétvégi egyszínűre Barti segítségével.🙂

    @Miklós, Balázs: Marcinak ezek a visszajelzések tőletek igen sokat jelentenek és köszöni (csak nem fórumozik aktívan).🙂

  17. Amúgy azon filóztam, de lehet ez csak nekem ugrott be, hogy miért is várunk el ilyet egy 13 éves gyerektől?

    Kiváncsi lennék, hogy ki volt az a mostani profik közül, aki ilyen idősen bejutott bármilyen segítséggel egyáltalán a nemzetire.

    A challange sztem teljesíthetetlen, már a fentebbiekből is kiindulva.

  18. 3 napra bejutás sztem is 0hoz közeli esélyekkel kecsegtet. Több értelme lenne csak a sima bejutást becélozni ami még szintén nem egy olyan szint amit könnyű elérni a kiindulási alapot tekintve.

  19. Mi a challenge olyasvalaminek a teljesítésében, amit más korábban már megcsinált?🙂

  20. Jahogy, ezt nem vágtam:P. Hát ok,de a 3. nap hát nah lássuk be közel 0ról 13 évesen fél év alatt igen komoly vállalás és ehhez hozzájönnek a jelenlegi magatartásbeli dolgok amiket ha nem vetkőz le gyorsan sajnos nehéz lesz teljesíteni .Persze örülnék neki ha sikerülne hozzáteszem.

  21. Ha már így szóba került🙂 , Makó Gergő 2012-ben, 11 évesen jutott ki először a Nemzetire, és azóta is minden évben. A 3. nap eddig még nem jött össze neki, elég kemény ott a mezőny🙂.

  22. Én játszottam Marcival a meccsek előtt egy szintén éjfatty deckkel ami ráadásul gyengébb is volt nála. Egyáltalán nem értette a saját deckjét, hogy mikor és mit miért kell kijátszani. Ezért nyertem ellene 2:1 arányban. (igaz, én 2 éve éjfattyakkal játszom). Szerintem ez a “Dév a kezembe nyomta” deckkel amit nem ért nem fog versenyt nyerni.

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

