Vendégcikk – Sárkány sárkány hátán

Klujber Balázs beszámolója a HKK Blog Veszélyes faj versenyéről.

Február 14. a szerelmesek, a Bálintok és Valentinok, valamint Ghalla csatába induló fajainak napja, ha a legutóbbi blogos versenyt vesszük alapul. Legalább 24 monsztát hívhattunk harcba, hogy megküzdjenek a többi kártyamágus kreatúráival. Úgy gondoltam, hogy teszek egy próbát a Mágusok Alkonyában erősítést kapó sárkányokkal és felújított követőjükkel. A pakli az alábbiak szerint állt össze:

követő: Sárkány úrnő

sarkany_urno3 Zafír drakón
3 Kagg, a mocsár ura
3 Sheran védősárkánya
3 Zankígyó
1 Az Úrnő sárkánya
3 Kémsárkány
2 Sárkányidomár
1 Alakváltó ősköd
2 Fénysárkány
1 Aranysárkány
2 Kristálysárkány
3 Techiánaflux
3 Földanya ereje
3 Kyorg tudás
3 Az erős ereje
3 Solisar aurája
3 A szépség dühe
3 Szörnyidomítás

Kiegészítő pakli:

1 Álomvilág
3 Szökőkút
3 Ősmágikus térfixáló
3 A moák bukása
5 Időlassító
3 Most már elég
3 Kinetikus féreg
3 Sir Rasolphius
1 Zoárd itala

Látható, hogy kontrollosra sikerült az összeállítás, a Földanya ereje, a Solisar aurája, Az erős ereje és a Techiánaflux elsőrangú counterek, A szépség dühe kvázi ingyen oldja meg a lapokat, a Kyorg iszonyat erőforrás, a Szörnyidomítás pedig kettős szerepet lát el: tovább olcsóbbítja a sárkányokat, mely a három manás IK-nál jöhet jól, valamint követőlövés esetén visszaadja kicsit a tempót. Apropó tempó: a sok védekezéses lap miatt sosem okozott gondot, ha nem én kezdtem, sőt, gyakran még át is adtam a kezdést (két Kyorggal/Techiánaflux-szal a kézben ki tenne másként?). Bár a teknősök ellen jó lehetett volna, se a pakliba, se a side-ba nem került be a Kasztroplanáris stigma – minek? Faj versenyen nem számítottam nagyon spelles metára.

zafir_drakonA sárkányok közül kérdés nélkül ment be az új Zafír drakón és Kagg, a mocsár ura. Ha a kezünkben vannak, akkor kijön a Zafír drakón, visszaadja az árát a Kagg mutatására, majd leröppen a mocsár ura is. Első kör, 6 sebzés, kör végén egy lap, ráadásul Kagg 3 manajelzőjével még több lehetőségünk is van. 14 ÉP-ből pedig már a követőnket sem túl egészséges belőnie ellenfelünknek. Bár Sheran védősárkánya nyominak tűnik, iszonyat tempót ad, ha kiröppenve épít egy Zankígyót az első körben vagy felhúz egy Szörnyidomítást. Ha pedig nincs rá szükség, akkor egy kör végi lapért simán el tudom áramoltatni. A Mágusok alkonyában röppent le közénk a Kémsárkány, aki eléggé tud kontrollálni, nem kellemes, ha a 4-5. körben húz az ellenfél Az erős gyengéjét…😉 Kötelező a 3, viszont Az Úrnő sárkányából már csak egyet érdemes használni. A versenyen nagyon pozitívan csalódtam benne, azonban a 6 ÉP-s kijátszási feltétel néha kemény tud lenni. Követőnk belövése esetén azért rendesen bünteti az ellenfelet. A Sárkányidomárból szívem szerint hármat használtam volna, azonban nem volt meg a playset belőle, így maradt az Alakváltó ősköddel való kitöltés – utólag jó döntés volt, az ősköd mindig jól jött és másolt le pl. egy elhullott Zafír drakónt. A Kristálysárkány zanszilánk idézési költsége ellenére is drága, ezért csak kettőt használtam belőle, viszont nagyon finom, hogy kijátszásakor le tud kapni egy lényt, rezisztencia ide vagy oda. Az Aranysárkányra is igazak az előbbiek, csak hatványozottan, így egy példány fért csak be. Nem emlékszem olyan esetre, hogy kijátszottam volna, viszont az áramlása gyakran volt jó. Végül a legmeglepőbb lapot hagytam utoljára, az iszonyatos, hitelre vásárolható Fénysárkányt! Eredetileg Tigrissárkány volt a pakliban, de szegényke annyira tempótlan volt, hogy lecseréltem erre az Újjászületéses csodára. A Fénysárkány a követő mellett azt tudja, hogy első kör: ÖT. Utána pedig szituációtól függően vagy feláldozzuk vagy kifizetjük a gempát, hogy tovább terrorkodhasson a fiú.

Side-ban drágítások (Ősmágikus térfixáló), pörgés (Időlassító, Most már elég), feltámadás (Szökőkút), teknősök, moák és vérfarkasok (A moák bukása, Kinetikus féreg), valamint gonosz lények (Sir Rasolphius) ellen készültem. Még egy gondolat a Sárkány úrnőről: a +1/+1 mellett a rezisztencia teszi szinte legyőzhetetlenné a sárkányokat, sok ellenfelet ez eléggé zavart, mivel csak lapleszedései voltak. Ráadásul ha nincs követőnk, az sem tragédia, tapasztalatom szerint sokkal kisebb a tempóvesztés, mint gondolnánk.

villamhaboruNézzük, hogy milyenek voltak a fordulók. Első körben megkaptam Nemzeti Bajnokunk, Dév bácsi Villámháborús manóit, antimágiát kért, hogy „jók” legyenek a countereim. Én jól húztam, ő kevésbé, így az első két meccsen hamar elemésztődött a sárkányok tüzében. A harmadik menetben megmutatta, hogy mire képes pár Bátor manó és a kifogyhatatlan keze, egy kis Robbanó birkákkal megfűszerezve. 2:1 ide.

Második ellenfelem Jokán Józsi volt, egy feltörekvő játékos Kakuk Robi mentorálása alatt, Lassan járj! + Átkozott követős vérfarkasokkal. Sikerült hoznom az első játékot, utána Szökőkutak és A moák bukása ment be a 0-s counterek helyére. Ez utóbbi el is kapott egy Naso-thin nagyurat, viszont hamar problémákba ütköztem, amikor kijött egy A hold ragyogása (OP az a lap). Itt Józsi hibázott, Őrjöngő vérfarkassal a Szökőkút helyett a Zafír drakónomat szedte le, így tudtam semmizni. Hamar visszahoztam a hálót, a vérfarkak nem tudtak mit kezdeni a nagyobb, néha mágikus védelmű sárkányokkal, a Szökőkút dolgozott, így ezt is nyertem. Harmadik körben az első körében kijátszott Vérfarkas preventora kidobatta a Szökőkutat a kezemből, hordázott, végül egy Vonyító vérfarkas levonyította a maradék életpontjaimat. 2:1 ide.

goblin_vedomagusKövetkező ellenfelem Moldován Peti volt, Lépéselőny + Átkozott követős goblinjai előszeretettel kezdtek Goblin védőmágussal, őt az első játékban két A szépség dühével sikerült csak megoldanom, de ez jelentette hosszú távon a győzelmet. A második játékra side-oltam Most már eleget, melyet fel is húztam a játék elején. Később érdekes helyzet alakult ki: 4-ben éltem, Peti kezében két lap, nálam őrposztban egy lény, asztalomon egy Techiánaflux. Kijátszott egy Goblin védőmágust, kérdés: countereljem-e? Rossz döntést hoztam, megfogtam, erre jön egy Törpe hős, keresett egy homokfutót és egy Ryuku harci szekeret. Lényemnek adieu, viszont el tudtam sütni a Most már eleget, ami asztalon hagyott egy két izmos, pont 4-et ütő aktív Törpe hőst… GG. A harmadik meccsen újra lecsapott egy Most már elég, onnan megvolt a meccs részemről. 2:1 ide.

guolgcsaszarA negyedik fordulóban az előző félév HSZ-győztesét, Horváth Dávidot kaptam, aki Semleges csatamezővel turbózta fel tekn… triklem drakoldereit! Kivettem 3 Kyorg tudást, 3 Az erős erejét és 1 Manakonzervet. Az első körben counterelte egy Kyorg tudásomat, amit utána semmizett egy Drakolder varázslattal, majd a counterrel újra megfogta a kivédekezett Techiánafluxomat. Viszont így rázúdíthattam a sárkányáradatot, akik egy Guolg császár ellenére is győztek (Zafír drakón iszonyat), bár ehhez kellett a korábban említett Kémsárkányos paklimanipulálás. A második körben megmutatta, hogy manakonzervvel könnyebb az élet, a triklem drakolderek bedaráltak. A harmadik menetben nehéz helyzetbe kerültem megint, Dávidnál egy Drakolder citadella és így egy rezisztens Guolg császár volt asztalon, kevésben éltem, asztalomon egy Zafír drakón, kell egy jó topdeck… Kristálysárkány! Zanszilánknak bedobtam a hálós sárkányomat, hogy tudjak terülni, kiraktam még pár monsztát, akik ütöttek 14 körül. Nagyon durván vissza tud hozni a játékba ez a deck, nem okoz gondot neki 10+ ÉP sem, ez pedig a győzelmet jelentette ebben a fordulóban. 2:1 ide.

nzkromithlan_a_magusAz ötödik forduló egyik kedvenc játékosomat, Evarthot és az ő Járjjal + Kyorg ősmágussal felálló éjfattyait tartogatta számomra. Én kezdek, passzolok, ő jön, lövi a követőmet, én 3 manánál kirakok egy Szörnyidomítást és egy Fénysárkányt, ütök 6-ot, GG – lenne, azonban Martian repertoárjával termel egy manát, majd Ősi praktika. Jön, lerak egy Kifejlett xenót, mondom neki, hogy következő körben ugyanez jön, folytassuk? Nem, side. Második menetben kezdett, jött két Kr’uagon srác, hamar eltettek. Harmadik menetben két Kyorg volt a kezdőkezemben, átadtam a kezdést. Két lapra elvédekezem az egyiket, első körökben passz-passz, második körében jön egy Sötét mágia, majd egy elnyelőt másoló Alakváltó ősköd, végül az UR-éjfatty áramlása és követőlövés… innen álljak fel… A körömben eleresztettem egy Szörnyidomítást az áramlás-counternek, a Kyorggal kértem manát és kiraktam a beside-olt és behúzott Álomvilágot – jó éjt, Dg’mhaotrodon elnyelő! Az álomjelzők jól feltartották az éjfattyakat, végül sikerült felhúznom egy Az Úrnő sárkányát, aki pontot tett a meccs végére. 2:1 ide.

ragalyrothadolovasaUtolsó forduló, döntő asztal, Gáspár Tomi bilincses lovasai. Az első körben álomszerűen húztam, egyszerűen lehordáztam Tomit, rekordgyorsasággal side-oltunk. A második körben volt nála Csontlovas és Lovas stratéga is, én Kémsárkányokkal tartottam a frontot. Mivel a stratéga miatt kötelező támadni, így fel kellett szúrnia egy-két lényét a sárkányokon, hosszú távon ez okozott vereséget számára. A harmadik körben sajnos túlcounterelt, a Zafír drakónomat elszörnybűvölte, kiengedett egy Kaggot az asztalomon, a következőt azonban megfogta Szirén gésával, ment vele az első Kagg is… nem tudtam mit tenni, lezúzott a lényeimmel. 2:1 ide.

Így veretlenül sikerült megnyerni a faj versenyt és vele 6 csomag Mágusok Alkonyát, valamint A különlegesség megcsúfolását. Egyik meccs sem volt egyértelmű, nagyon jól játszottak az ellenfeleim, de a sárkányokban hatalmas potenciál van, mellyel vesztesnek tűnő állásokat is sikerül megfordítani. Mindenkinek csak ajánlani tudom a pikkelyes hüllőfajzatokat, ha minden a tervek szerint alakul, akkor a közeljövőben újra a sárkányok nevét fogják rettegni Ghalla-szerte.😉 Remélem, hogy sok emberrel találkozom a most szombati Jellemek-versenyen is!

Klujber Balázs

17 thoughts on “Vendégcikk – Sárkány sárkány hátán

  1. Drakula (gratula helyett) Klujbi, tényleg mindent 2:1-gyel húzott be. Profik szerencséje.🙂

  2. 3 Techiánaflux
    3 Földanya ereje
    3 Kyorg tudás
    3 Az erős ereje
    3 Solisar aurája
    3 A szépség dühe
    3 Szörnyidomítás

    Ez aztán a faj dekk! Gyakorlatilag mindegy milyen “fajt” teszel mellé. Pár nyomi csontváz, motyogó, sárkány, elf, burástya, stb. és kész is.

    Kreatív és ötletes,
    Talán kicsit vízfejes,
    Szuper egy móka dekk,
    Megszépíti dühödet,
    Fénysárkánynak zöldséget,
    A kamasznak szörnyeset,
    Földanyánknak ereje,
    Soha ne bízz meg benne,
    A moák bukása megtörtént,
    Klujber Balázs fajra lép!

  3. @FeFe

    Ezt a verset mennyi ideig írtad?(csak kérdem, nem fikázásképp)

    A farkasokat megverte
    Most nagyon jó a kedve,
    Soli, erős nagy spoiler
    VH ellen mit teszel?
    Goblinoknak behúzva,
    Lovasokat bezúzta,
    Drakolderek legyőzve,
    Mindenkit meg előzve,
    Kinyírt néhány éjfattyat,
    S elnyerte a díjakat.

    (nekem 5 perc)

  4. Gratulálok a győztesnek.
    Sárkány pakli! Végre egy igazán szép ,klasszikus fantazis formátumú verseny.

    @fefe “dont war make love and flovers ”
    Vagyis ne háborogj inkább szeress! és ütess virágot! 🙂

  5. Köszönöm szépen a gratulációkat!🙂

    Jó verseny volt, kiélezett helyzetekkel, vesztesnek tűnő szituációkkal és epikus fordításokkal – egyszóval nem az a “lerakom a dalnokot és nyerek” helyzet.😛 Az pedig, hogy verseket írnak egy beszámoló alá… hát, ISZONYAT!😀

  6. Nagy gratuláció! Szerintem a annak köszönheted a jó eredményt, hogy jól belőtted a metát. Jó volt a sidod és fel is jöttek a lapok.
    Egy deck tudott volna elrakni papír formailag az a farkas, de szerencsésen megverted és ez a lényeg.

  7. @farkas05: sajnos nem igazán tudtam tesztelni, egyedül Kiss Gábor moái ellen játszottam néhányszor. Bevallom, nem sok fogalmam volt a metáról, a drakolderes mező és a lovasok meg is leptek, de azt se vártam volna, hogy hárman is próbálkoznak a szirénekkel… Skill és luck kellett, hogy milyen-milyen arányban, azt mindenki döntse el maga a beszámoló alapján.

  8. Zanzagrosz: Hasonló, nekem olyan 6-7 perc volt, nem gondolkodtam sokat (persze nem is olyan nagy mű, csak úgy jött).

  9. FeFe, jó lett a versed. Szerintem a móka egyedül a fénysárkányra igaz, de nem tudom, hogy honnan jött Klujbinak. De tényleg elég terror.🙂

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

