Paklileírás – Szirének elsüllyedt erdeje

Avagy nem lopom el, csak egy picit kölcsönveszem!

Az elmúlt heteket, illetve a közelmúlt HKK versenyeit egy új pakli kikísérletezésével és optimalizálásával töltöttem, és miután a “projektet” a múlt heti Beholderes versennyel lezártnak tekintem (legalábbis ideiglenesen), úgy gondoltam, most jött el az ideje annak, hogy beszámoljak tapasztalataimról. Mielőtt azonban belekezdenék, lássuk a pakli legutóbbi változatát, hogy könnyebben követhető legyen a deck összeállításának gondolatmenete.


szabálylap: 3 Bűvös erdő
követő: Elenios követője

buvos_erdo3 Esszenciakapocs
1 Kurtz
3 Szirén papnő
3 Szirén gésa
3 Csábos áldozat
1 Szirén lányka
1 Szirén császárnő
1 Bájolás
1 Tömegbájolás
1 Időkiesés
3 Asztrális elmemarcangoló
3 Wyscanzi szirén
3 Tárogató
3 Damarthil hercegnő
3 Techiánaflux
3 A szépség dühe
3 A felhők asszonya
2 Álomvilág
1 Alakváltó ősköd
1 A hallucináció börtöne
1 Kronotapír
1 Tehetetlen monstrum

45 lap


A pakli tehát erősen szabálylap- és követőfüggő, hiszen a 3 Bűvös erdő a környezet belassításáért felel, az Elenios követőjére pedig azért lesz szükségünk, hogy minőségi módon igyekezhessünk ledolgozni kezdeti laphátrányunkat. Alapvetően egyébként egy “reagáló” jellegű deckről beszélhetünk: megvárjuk, amíg ellenfelünk kitesz valami lapot (jó esetben drágítva), amire mi előrántjuk a leginkább megfelelő választ, ami az esetek többségében egy lopás lesz. Ha pedig mi kezdünk, akkor a varázspontok elbukatásával igyekszünk minél előbb cselekvésre késztetni ellenfelünket, illetve tempóelőnyre szert tenni.

esszenciakapocsPaklink legfontosabb eleme mindezek ellenére nem egy lopás, de még csak nem is egy VP-pusztítás lesz, hanem a jó öreg Esszenciakapocs, mely a mai napig az egyik legjobb “ingyen” kirakható lap. A 3 VP-s drágítás mellett óriási előnyre tehetünk szert azzal, ha a harmadik körben ki tudunk tenni kettőt valamelyik lényünkből, hiszen ilyenkor abban az esetben sem járunk rosszul, ha az ellenfél esetleg meg tudja counterelni az eredeti lapunkat. Emellett látni fogjátok, hogy a pakliban lévő lények többségének erős kijátszáskori képessége van, így ezeket “beduplázva” még jobban megnehezíthetjük az ellenfél dolgát. Az esetek többségében tehát Esszenciakapcsot fogunk keresni a követővel (kivéve persze, ha már behúztuk), ennek megfelelően pedig egy darab Kurtz is elfér a deckben, hogy biztosan legyen eldobható lényünk a varázslat mellé.

sziren_papnoLássuk első körben, milyen lopások állnak rendelkezésünkre. A szirének közül – kisebb meglepetésre – a Szirén papnő lesz a legnagyobb kedvencünk, a Bűvös erdő drágítása mellett ugyanis a 2 VP-s lapok fognak a legjobban működni tempóügyileg (a harmadik körtől kezdve minden körben kifér belőlük 1-1 darab). Esszenciakapcsolva nem csak a dupla-lopás lesz jóféle, hanem az oda-vissza tápolás miatt rögtön oda is sózhatunk velük egy 10-est, ami alaposan feladja a leckét az ellenfélnek. Az előbbi gondolatmenet alapján kissé drágácska, de így sem maradhat ki a Szirén gésa, aki egy kis beleszólási lehetőséget nyújt számunkra az ellenfél játékába, ha viszont a lopásra fókuszálunk, akkor a Csábos áldozat lesz a jobb opció, hiszen vele bármit elvehetünk (igaz, a lényeket passzívan), ráadásul egy extra manáért cserébe egy másik lapot is megoldhatunk vele. Előfordulhat emellett, hogy a fentieknél olcsóbb-speciálisabb lopásokra lesz szükségünk, ezért használjunk 1-1 Szirén lánykát, Szirén császárnőt, Bájolást és Tömegbájolást is, melyek segítségével nagyjából minden lehetséges szituációt lefedhetünk, ha lopásról van szó.

Fontos lapja a paklinak az Időkiesés is. Ha mi kezdjük a játékot, akkor általában ez az, amit érdemes kikeresni és kirakni a harmadik körben, az előkészítő fázis elvétele ugyanis azt jelenti, hogy az ellenfél továbbra is csak ősmágiás (vagy nullás) lapot tud majd kijátszani a következő körében. És bár a negyedik körre már lesz 7 VP-je (nekünk ekkor 5 VP lesz, ha nem játszottunk ki mást), ebből mindenképpen meg kell oldania előbb a bűbájunkat, ha el szeretne indulni, ha ugyanis ezt nem teszi meg, akkor újabb adag varázsponttól bukik el, ami az esetek többségében már el is dönti a meccset.

asztralis_elmemarcangoloNézzük azokat a lényeket, melyek ugyan nem laplopások, de így is a maximális darabszámmal érdemes játszani belőlük – vagyis ebből következően be szeretnénk húzni őket a 3. körig, hogy kereshessük melléjük az Esszenciakapcsot. Az Időkiesés mellett jó alternatíva a harmadik körre (ha mi kezdtünk) az Asztrális elmemarcangoló, amit lekapcsolva szintén cselekvésképtelenné tehetjük az ellenfelet, és a dobatás miatt még hamarabb pontot tehetünk velük a játék végére (ősmágiás vagy 1 VP-s lappal kellene megoldania két mágikus védelmű lényünket, nem éppen egyszerű feladat). A Wyscanzi szirén egy dupla leszedést (vagy semmizést) csinálhat, aminél egy papnő persze jobb lenne általában, de általában ez sem egy rossz opció, főleg úgy, hogy két 3/3-as lényünk is marad az üzlet végén. Vannak emellett egyszerűen csak agresszív, nehezen kezelhető opcióink is: a Tárogató duplázva 16-ot sózhat oda, és az eltávolítása is nagyon nehézkes ebben a drágított környezetben (viszont nem tudunk mellé Kurtzot keresni, ha kapcsolni szeretnénk), a Damarthil hercegnő pedig folyamatosan növeli a megoldandó lapok számát. Paklink egyetlen nem kék lapja, A felhők asszonya szintén lejöhet a harmadik körben, és őt is szívesen fogjuk Esszenciakapcsolni, az izmoknak köszönhetően ugyanis biztosíthatjuk, hogy hosszú távon se kerülhessünk hátrányba, a manalopás pedig óriási tempóelőnyt biztosít számunkra, még akkor is, ha csak 3 VP-t tudtunk elvenni vele.

techianafluxKét darab Elenios varázslat van még, amiből a maximális mennyiséggel érdemes játszani. Az egyik A szépség dühe, ami ebben a környezetben 3 VP-s azonnali leszedés, ami egyáltalán nem rossz, és gyakran kimenthet bennünket a csávából (főleg akkor, ha nincs szabálylapunk), a Techiánaflux pedig 4 VP-ért kirakva sem rossz biznisz, hiszen ha már egyszer tudunk vele VP-ből counterelni, akkor jó eséllyel biztos a lap- és varázspontelőny, és akár teljesen el is lehetetleníthetjük vele az ellenfelet (Asztrális elmemarcangoló mellett például).

Fontos kiegészítő lapunk az Álomvilág, amely nagyon olcsón és hatékonyan tudja kezelni az ellenfél őrposztos törekvéseit, emellett szinte az összes lapunkat olcsóbbítja, ami hosszú távon nagyon sokat jelenthet. Én személy szerint 2 darabot használnék belőle, de ezen lehet mindkét irányba változtatni adott esetben. Végezetül pedig betettem bizonyos szituációs kártyákból 1-1 darabot, hogy a követővel bekeresve megoldást nyújthassanak egy-egy esetben. Az Alakváltó ősköd univerzalitását azt hiszem nem kell ecsetelni, a Kronotapír akkor jöhet jól, ha gyorsan be kell vinnünk a halálos sebet, A hallucináció börtöne a körönkénti leszedés lehetőségét biztosítja számunkra, a Tehetetlen monstrum pedig az őrposztra támaszkodó paklik ellen nyújthat egy kis lélegzetvételt.

Tanácsok a paklihoz

  • Ennél a paklinál egyetlen rossz döntés is a meccsbe kerülhet, az átlagoshoz képest ugyanis itt nagyon kevés cselekvés lesz egy-egy partiban. Éppen ezért sose légy lusta 2-3 körrel előre végiggondolni a lépéseket, lehetőségeket!
  • Bár ténylegesen csak a harmadik körtől tudunk cselekedni általában, sokszor már a második körben is megéri keresni a követővel. Ez persze nem optimális, hiszen egyrészt előre elkötelezzük magunkat, másrészt az ellenfél is tud ezzel kalkulálni, viszont ha tartunk a követőlövéstől (ha mégsem keresünk 3 jelzőből, az ellenfél könnyen meggondolhatja magát), akkor jó “védelem” lehet ez ellen.
  • Ha nagyon kell, 3 jelzőt át tudunk konvertálni 1 VP-re (Kurtz), vagy 1 VP-re és 3 ÉP-re (Tömegbájolás), de ez természetesen csak a nagyon kiélezett szituációkban éri meg.
  • Az ellenfeleink valószínűleg meg fogják tenni, mi viszont sose feledkezzünk meg követőnk másik képességéről! Hogy micsoda, van neki olyan? Bizony, az a látszólag hitvány 1 VP-s büntetés ebben a környezetben nagyon sokat számít!
  • Side-ból mindenképpen használjuk az alábbi lapokat: Zoárd itala, Csodatevő Fenyő Zoárd, Pihenő, Ködkatapult. Ezek adnak némi esélyt legfőbb ellenfeleink, a Villámháború, az Ősi rúna és a Semleges csatamező ellen.

villamhaboruAmi a paklival elért eredményeimet illeti: a Dungeon pörgős egyszínűjén, valamint a HKK Blog Veszélyes faj versenyén is sikerült a top 10-be kerülni a deckkel. Előbbi versenyen egy Villámháború, két Semleges csatamező és a Lépéselőnyös kontroll tudott megverni, utóbbin pedig egy Villámháború és egy ork (Baar-ork + Ork hajítóbárd FTW!) pakli elleni vereség után kellett felkapaszkodnom. A Beholderes Jellemek harca sajnos már közel sem sikerült jól: egy Ősi rúna mellett egy Zarknod bilincsétől is egy Arochos-tól is kikaptam, ami mellett csak egy Hálócsapda elleni győzelmet és egy másik Ősi rúna elleni döntetlent tudtam felmutatni.

Remélem, hogy a leírás alapján páran azért kedvet kapnak a koncepcióhoz, és ti is hozzájárultok ennek – a metagame miatt sajnos igencsak kiszolgáltatott – paklivariánsnak a tökéletesítéséhez.

Csető Zsolt

4 thoughts on “Paklileírás – Szirének elsüllyedt erdeje

  1. Nem rossz az ötlet. Igen egyedi. Tényleg elég erős a pakli, de nagyon követő- és szabálylapfüggő. Én esetleg használnék még egy-két countert, bűzös erdő mellett különösen jó. (vagy források pusztulását). Ne kerülj össze gólem deckkel.😛

  2. Bátor próbálkozás volt versenyre vinni az erdőt. Gondolkoztam én is mostanában egy 3 erdős paklin (de az teljesen másra épített, mint ez), mert mostanában elég sok jó ellen-ellen lapot kapott a bűvös erdő. Meghoztad a kedvemet ahhoz a paklihoz, lehet robbantok vele néhány versenyen én is.🙂

    Apró pontatlanság:
    “Fontos lapja a paklinak az Időkiesés is. Ha mi kezdjük a játékot, akkor általában ez az, amit érdemes kikeresni és kirakni a második körben,”
    Második körben keresni még oké, de kirakni elég nehéz lesz.

  3. Ötletes pakli, kár hogy VH ellen nincs esélye. Kronotapír mellé meg lehet próbálni a Kísérteties bajnokot. 6 manáért +1 kör nem mindig a legjobb biznisz, de ha le tud ütni valamit a tapír, vagy üt mellette más is akkor simán jó lehet. És ha már bajnok, akkor a Holdlátó vérkutyából is beférhet 1, szerintem jól illik az erdőbe és a képessége iszonyat tempót tud adni.

    Bilincs ellen meg az a szép, hogy felgyűlnek a jelzők a kék követőn, és amikor érkezik a Pihenő, akkor akár több lapot is lehet vele keresni 1 körben.

  4. A jó öreg etnikum dekk…nade miért etnikum? mert mindent ellop?? neeeem neeem mert olyan erős :DD

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s