Ha szombat, akkor verseny…

Ritkán térünk el ettől a recepttől. De vajon a jövőben is így lesz a legjobb?

A HKK versenyeken rendszeresen megforduló játékosoknak előbb-utóbb beivódik a szervezetébe a szombati kártyás program, hiszen a budapesti versenyek rendre a hétvége első napján kerülnek megrendezésre, de a vidéki szervezők is jellemzően ezt a napot preferálják (igaz, itt már gyakrabban találkozunk vasárnapi versenyekkel). A többség ezt az évek során megszokta és elfogadta. De biztos, hogy ez jól van így?

DSC00509Félreértés ne essék: természetesen nem arról van szó, hogy hirtelen felmerült bennünk, hogy a szombati verseny butaság. Csak éppen hamarosan beköszön egy olyan tényező, ami akár a versenyre járást is befolyásolhatja. Ez nem más, mint az üzletek nagy részének vasárnapi zárva tartása, ami március 15-től lép majd érvénybe, és – kinek kisebb, kinek nagyobb mértékben, de – valamennyire mindenkinek át fogja formálni a hétvégi rutint.

Alapvetően szerintem két hatást kell figyelembe venni, melyek ellentétes irányúak. Az egyik az, hogy az egyéb programok, bevásárlás és más hasonló tevékenységek egy része ezáltal fixen szombatra tolódik, így akarva-akaratlanul ütközni fog a versennyel, ami a vasárnapot teheti optimálissá. Ugyanakkor a vasárnapi versenyre járás is kényelmetlenebb lenne egy picivel a kevésbé sűrű közlekedés és a kevesebb nyitott bolt miatt. Mindezeken felül pedig ott van az is, ami jelenleg is fennáll: nevezetesen az, hogy a vasárnapokat nem feltétlenül akarja mindenki feláldozni a versenyek oltárán. Még akkor sem, ha a szombatok könnyen sűrűbbé válhatnak a jövőben, hiszen a hét utolsó napja jellemzően a családi programoké szokott lenni, ezek egy része pedig független attól, hogy éppen nyitva van-e a sarki ábécé.

DSC00310Hogy a vasárnapi zárva tartás mennyire fogja befolyásolni a (főleg hétvégi) mindennapjainkat, azt előre persze nagyon nehéz megmondani. Mindazonáltal kíváncsi lennék arra, hogy ti mit gondoltok erről az egészről, vagyis hogy a versenyekre lesz-e valamiféle hatása ennek, vagy érdemes lenne elgondolkodni esetleg a gyakoribb vasárnapi versenyeken?

És ha már témánál járunk… én személy szerint rendkívüli módon kihasználatlan “területnek” tartom a hétköznapi versenyeket. Itt nyilvánvalóan a helyszín az, ami a legfőbb akadályt jelenti, hiszen ezeket a versenyeket jellemzően munkaidő után, 17-18 órai kezdéssel lehetne megrendezni, ami viszont nem “kompatibilis” a már bejáratott versenyhelyszínek többségével. Ettől függetlenül szerintem az igény meglenne ezekre is (én legalábbis mindig irigykedve nézem, hogy a “konkurens” nemzetközi TCG játékosai számára hétköznap is van versenyzési lehetőség), és a madárkák nemrégiben azt csicseregték nekem, hogy nem kizárt, hogy hamarosan lesz egy hasonló HKK-s kezdeményezés Budapesten… de erről majd később.

Ti mit gondoltok a versenyidőpontok eloszlásáról? Maradnátok a jól megszokott szombatnál, vagy adott esetben nyitottak lennétek vasárnapi, esetleg hétköznap esti versenyekre is?

Csető Zsolt

27 thoughts on “Ha szombat, akkor verseny…

  1. Mint nem budapesti játékos elmondhatom, hogy szerintem a vidéki hkk-sokkal szemben a szombati nap a legfairebb versenyidőpont. A hétköznap szóba se jöhet, a vasárnap meg necces, főleg ha későn ér haza az ember és másnap dolga van.

  2. Nagyon örülök a cikknek és a felvetésnek is. Krisszel rengetegszer beszéltem már a témáról (próbáltam meggyőzni🙂 ), számomra pusztán az a tény, h szombaton van a verseny már egyből csökkenti a valószínűségét, h elmegyek. Ennek több oka is van: Egyrészt péntek a partyzás napja amikor végre kiengedhetjük az egész heti fáradalmakat (szombat nálam sokkal kevésbé ilyen). Másrészt szombat az a nap, amikor “egész nap ráérsz” (másnap sincs munka/suli, reggel is alhatsz sokáig) ergo a legtöbb baráti/családi/barátnős program is erre a napra esik.
    Najó, elkezdődött az órám🙂 , úgyhogy röviden a lényeg: Nagyon örülnék (és biztos többször is járnék) ha vasárnap lenne vesreny.

  3. Huh, nagyon jó felvetés. Most mint versenyző (szüleje🙂 ) szólnék hozzá, én bizony örülnék (ha nem lenne ez a baromság a vasárnapi zárvatartással) akarom mondani, ha vasárnap lennének a Blogos ill. Dungeon versenyek (vagy részben), mert elég nagy gond lesz a (ruha, cipő, ilyenek) bevásárlással, ami ütközne a sok szombati versennyel. (hétköznap egy tanuló + sportoló gyereknek ilyesmit intézni elég necces).

    Mint szervezőtárs szintén kiváncsi vagyok a véleményekre a Behós versenyek kapcsán (de nem szeretnénk vidéki versenyzőket “elveszteni” semmiképp).

  4. Ja, a hétköznap esténél kizárólag péntek jöhetne szóba, és gondolom, valami rövidebb fajta verseny lenne (mondjuk 1/2 6, 6 -tol 9 – 10-ig?)

  5. Ne politizáljunk kérem szépen!

    Amúgy meg midneki menjen gyűjteni aláírást.

    Végén még lesz vmi rendelet, ami bárminemű programot tilt vasárnap kivéve azt amely az adott fityeszeseknek tetszik.

  6. Szerintem a szombati versenyzés egy jól bevált, rögzült dolog a kártyások többségénél.

    A játékosok egy része valamilyen iskolába jár, a szombat a legmobilabb napjuk,- és a szülök is a legtöbbször ezen a napon “engedik szabadon” a gyerkőcöt.

    A játékosok másik – elég nagy – része viszont már dolgozik, de nekik is inkább a szombat lehet jó, mert másnap már dolgozni kell menni.

    A családi programok tekintetében, a vasárnapi zárva tartás – elvileg – szombatra tolja a bevásárlást és egyéb elintézni valókat, a családi programokat pedig a “felszabadult helyre” vasárnapra tolhatja.

    Ez kétféleképpen is hathat a szombati versenyzésre:

    1.: A teendők miatt a szombati versenyzési kedv alábbhagy. Ez az idősebb verseny-játékosoknál valószínűbb.
    2.: A fiatalabb korosztálynál, a szülők inkább pont szombaton engedik majd el versenyre a srácokat, mert addig ők el tudják intézni a dolgaikat, míg a “gyerek jó helyen van!”🙂

    Ha a megkezdett úton tovább halad a HKK: toborzás, HKK – szakkör, Kezdő-liga stb. akkor úgy gondolom, hogy egyre több fiatalabb játékos lesz a versenyeken és a szombati nap fog továbbra is érvényesülni a vasárnappal szemben.

    Mindezek ellenére, nem tartom kivitelezhetetlen és rossz ötletnek, ha néha vasárnapra is szervezünk versenyeket.

    A hétköznapra eső, nagyobb esti versenyeket – jellemzően – pénteken tartják, (pl.: “MTG: Friday Night Event”) mert így az idősebb játékosok mellett a fiatalabb korosztály is könnyebben képviseltetheti magát.
    Ezek a versenyek általában 23.00h-körül be is fejeződnek,- mert még haza is kell jutni valahogy…:)

  7. Mivel kereskedelemben dolgozok, így az én rutinomat teljesen felborítja majd ez a sz@rság… Számomra sok esetben ideálisabb időpont lesz majd a vasárnap, viszont a hétköznapi versenyeket sajnos ki kéne hagynom.

  8. Nagyon-nagyon örülök a felvetésnek!!
    Amíg nem volt ez a vasárnapi zárva tartásos mizéria, addig a szombattal az volt a problémám, hogy h-p dolgoztam mint a hülye, és versenyre dögfáradtan, rendesen összeállított pakli nélkül tudtam elmenni. Vagy épp emiatt nem mentem.
    Így viszont, hogy szombaton tudjuk csak a nagybevásárlást, ruha, egyéb elintézni, felejtős, hogy versenyekre járjak szombaton. Sokkal ritkábban jutnék le. Jobb lenne a vasárnap. Pihentebb az ember.
    A hétköznapi versenyek viszont nagyon hiánypótlóak lennének. Hattól10-ig valami gyors formátumban, fix helyen, mennék ezerrel!!!

  9. Lesz hétköznap is verseny nagy esély van rá!!!
    Nekem mind1, hogy szombat vagy vasárnap úgy intézem a dolgom, hogy ráérjek.

  10. nekem a vasárnap sokkal optimálisabb lenne, a szombat reggeli felkelést legtöbbször igen nehezen oldom meg, az egész heti meló miatt jól esne szombaton aludni délig. plusz péntekenként előfordul, hogy berúgok

  11. Nekem bármelyik nap nehezemre esik felkelni🙂, de nekem is gyakrabban van péntek esti programom, mint szombat esti.

    Hétközbeni esti versenyeknek elméletben örülök, gyakorlatban valószínűleg nem túl sűrűn jutnék el rá.

  12. Mivel vasárnap a családé, a szombat a kártyáé. Fordítva semmi esélye a dolognak. Ha a versenyek egy része vasárnapra fog esni, akkor azokat látogatom majd, amelyek szombaton lesznek. Ha minden verseny vasárnap lesz, azt valószínűleg nem fogja túlélni a hobbim. Ez van.

  13. Vidéken azért nekem az a tapasztalatom, hogy az elmúlt 2 évben már nagyon hasonló arányban vannak szombati vagy vasárnapi versenyek.

    Igazából nagyon nem releváns a létszámra nézve az a tapasztalatom és ez a vasárnapi zárvatartás után sem lesz szerintem másként. De kísérleti szinten lehetne 1-2 vasárnapi verseny Pesten is, legalább a pestkörnyéki versenyeknek több reális szombatja lenne.

    De ha már lúd, legyen kövér: egyszer kísérleti jelleggel megpróbálnám, hogy egy Behos verseny utáni nap tegyetek egy blog versenyt🙂. Én biztos, hogy fenn maradnék Pesten!

  14. Nem értem ezt a nagybevásárlási parát az online rendelések(akár a tesco is kihozza neked a 2 pack ásványvizet ruházat rendelésről nem is beszélve) világában. Én maradnék a szombati versenyeknél .Persze 1-1 lehet tőlem vasárnap,de kisebb eséllyel mennék el akkor valszeg.

  15. JuFe: mi is állandóan neten rendelünk, de a ruhát, cipőt, bútort és még jópár dolgot nehéz így megoldani (a ruhát ugyebár megnézed, felpróbálod). Vagy pl. hirtelen kell valami, és a netes rendelés csak 4 nap múlva jönne meg.

  16. jó közép volna minden 2. blogos vasárnapra áttétele, mivel ők amúgy is jobban szeretnek kísérletezni. amúgy szerintem jó volt a múltkori vasárnapi verseny is.
    off
    a bevásárlásra pedig ne tekintsünk már ekkora népprogramként😀 akkora lufi ez az egész, hogy nem lehet nem átlátni rajta. amíg éhen nem halunk, addig felőlem akár péntektől vasárnapig zárva lehetne az összes mindenféle bolt, és két hónap alatt minden ember beleszokik annyira, hogy el se tudja majd képzelni milyen volt másképp az élet
    legalább adtak egy szabadnapot a multimelósoknak, és lesz lehetőségük a sarki fűszereseknek, hogy 2km-nél többet ne kelljen csoszognod köntösben papucsban, ha elfogyott a tej
    off off

  17. nekem szimpatikusak a vasárnapi és a hétköznapi versenyek lehetőségei is. A szombati versenyek is megfelelőek, de nyitott vagyok a változásokra

  18. @Balage
    Ok,de milyen gyakran vásárol az ember bútort vagy milyen gyakran kell hirtlelen ruhát venni ami SOS?Bútort fél évente, ruhát 2-4 havonta? Mondom engem sem zavar ha havi 1 verseny vasárnap lesz pl,de én is kb Swarci álláspontján vagyok, kicsit túl van ez lihegve. Amire időt akar szánni az ember mert fontos arra időt fog szánni és megoldja.
    Bár hozzáteszem tudom én vagyok különc,de én az utóbbi időben annak ellenére, hogy most költöztem nemrég saját lakásba bútort is vagy megrendeltem a saját terveimnek megfelelően legyártatva vagy használtan vettem vatera stileba.

  19. No ez itt már nagyon off, speciel nekünk ez elég szutyok, ezért én örülnék a vasárnapi versenynek, ennyi.

  20. Azért válasszuk külön a vasárnapi verseny tényét és a Zsolt által felvetett indokot. Amit Zsolt ír, az csak egy apropója a kérdésfelvetésnek. Engem pl pont tökre nem érdekel ez a vasárnapi mizéria. Annó még az is mekkora kiszúrásnak tűnt, h nem lehet a megállókban dohányozni, ma már kb sehol sem. Nem minősítem sehogy sem, de annyi biztos, h hozzászoktunk. A bevásárlással sem lesz ez másképp. De ettől még versenyek lehetnének vasárnap is, legalább kísérleti jelleggel. És h reagáljak a másikra is: nekem a hétköznapi versenyek is bejünnek, bár tény, h nagyon függ attól h melyik nap (nem dolgozó ember vagyok fix munkaidővel). De ha péntek lesz, az kb tuti nem jó (már a szombati verseny ellenében is a péntek esti programokkal kampányoltam)

  21. Szerintem nagyon nehéz általánosítani, ugyanis nagyon egyén/alkalom függő, hogy a szombat vagy épp a vasárnap a jobb hétvégi időpont egy versenyre, ezért jó volna ha néha egyik, néha másik nap biztosítanátok erre lehetőséget.
    Nekem(kártyapajtásommal karöltve) pl sokkal alkalmasabbak erre a hétköznapok, ugyanis munkámnak és egyéb elfoglaltságaimnak köszönhetően van, hogy már 2-3-tól ráérek(asszony akkor még úgyis dolgozik). Fontos, hogy kifejezetten NEM a pénteki napokra gondolok. Nem hiszem, hogy sokan járnak hozzánk hasonló cipőben, de biztos vagyok benne, hogy azért akad pár jó arc🙂, nem beszélve arról, hogy így talán esélyünk is lenne megcsípni egy-egy jobb helyezést.

  22. A hétközi versenyek várhatóan szerdán(olykor esetleg kedden)2 hetente kerülnek majd megrendezésre. Figyeljétek majd a versenykiírások topikot.

  23. Nem rossz az ötlet a hétköznapi versenyekről. Én a szombati versenyekkel kapcsolatban úgy vagyok, hogy az az ideál, ha szombaton van. A vasárnap azért nem olyan jó, mert másnap munka, suli, egyetem stb.
    Nem baj, ha vasárnap van csak így sokkal inkább szervezkedni kell.

    Maradjunk a szombatnál.

  24. @JuFe: Yoo kezdeményezés a hétköznapi verseny, engem viszont sajnos nem sűrűn fogtok rajta látni munka miatt😦

  25. Szerintem az összes tesztelő nevében kérem, hogy NE kedden legyenek a hétközi versenyek.🙂

  26. Üdv! Mind a vasárnapi, mind a hét közbeni esti versenyeket támogatnám. A szimpatikus versenyek szombatonként valahogy rendre egybe esnek pl. a levelezős sulival, szóval jó ötletnek tartanám, ha esetleg akár lehetne szavazni 1-1 verseny időpontjáról.

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

