Paklileírás – A thargodanok

A döntően lila etnikum sokáig a klasszikus nyers erőt képviselte, ám az utóbbi időben több olyan kártyával is erősödött, amitől jóval többek már egy egyszerű hordánál.

A thargik időről-időre előbukkannak korlátozottabb formátumokon, ahol – egy-két vidéki faj versenytől eltekintve (kiemelendő, hogy véleményem szerint ezt a formátumot a vidéki versenyhelyszíneken magasabb szinten űzik, tekintettel arra, hogy egy évben sokkal több ilyen megmérettetés zajlik) – számottevő eredménnyel nem szolgáltak. Most egy hagyományos versenyre készített decket szeretnék bemutatni nektek. Egy korábbi cikkben már megpendítettem, hogy a meta minden bizonnyal változni fog, szerintem inkább a picivel lassabb (kevesebb 1 körös kombó marad a játékban), kontrollosabb irányba, ahol a varázslatok nagyobb játékerőt fognak képviselni az utóbbi időkhöz képest. Ezért az alapkoncepció egy olyan kontrolláló lapokkal megtámogatott pakli, ami már az elején képes nyomást gyakorolni az ellenfélre, ezzel nehéz döntési helyzetbe hozva őt. A felvezető után lássuk is a paklinkat!

A narancssárga papírok kiválasztása egyből komoly fejtörést okoz. A torzak hercege egy remekül eltalált etnikum követő. A növekvő olcsóbbítás nagy segítség az egyre nagyobb fenyegetések időre történő kijátszásában (tulnyomó részben azért az 1 VP-s olcsóbbítás is elegendő lesz a lapjainkhoz). A thargodanonként termelt 1 szörnykomponenst pedig remekül fogjuk tudni hasznosítani. A paklit játszhatnánk akár 4 lappal is, azonban manatermeléssel nem szeretnénk játszani (a Sötétségszellem jóval kevésbé illeszkedik ide, mint egyéb lényes koncepciókba), viszont már a korai köröket meg szeretnénk nyomni, így egy Lépéselőnyt is mellécsapunk a bulihoz.

 orult_montrixA pakliépítést érdemes a kulcslapok kiválasztásával kezdeni, így fogok tenni én is. Az utóbbi időben háttérbe szoruló VÉ-s sztár, az Őrült Montrix lesz az első versenyzőnk. A Lépéselőnynek hála akár indíthatunk egyből vele is, ezzel komoly veszélybe sodorva a spelles paklikat. Lényes paklik ellen sem haszontalan, hiszen eleinte képes lecsippenteni a kisebb lényeket az őrposztból, míg később már a felgyűlt jelzőkből lapot is tudunk majd fogni. A sokat szapult Világégéstől nem megyünk túl messzire, mivel a Zinthurg börtönőr is egy olyan kártya, amivel mindenképpen játszani szeretnénk. A counterlős képessége, valamint egy masszív őrposzt kitakarítása is aranyat érhet. Lépegessünk tovább a sztárok között, és pattintsunk is be rögtön maximális darabszámot Ouitmlenből is. A követőnk miatt simán érkezhet már az első körben is (akár lapdobás nélkül is), ezzel komoly stresszt téve az ellenre. Kicsit gyorsítsuk is meg a dolgot, és érkezhet is Mhorg, valamint a Thargodan szolga. Az Apró morf egy kiváló kártya a követőnk mellé, azonban vegyük észre, hogy az első két körben 4 vagy 5 lapra kell költenünk összesen 4 manát és legalább 2 csontot. Ez a keret még akkor is elegendő lesz, ha 2 VP-s lénnyel kell indítanunk, ezért a picinyke morf most kimarad a buliból. Ha már leolcsóbbítottuk a dolgot, akkor kezdjünk el húzni lapokat. A fájdalom ura pont megfelelő lesz számunkra. Óriási előnye, hogy egyből adja a kártyákat a kezünkbe, ezzel pörgetve a lila monstrumokat.

baghar_korbacsaHa már szépen termeljük a csontokat, akkor használjuk is fel őket, ráadásul legyenek belőle jóféle ropogós papírok. 2-1 arányban használjunk A kalmárok italát, valamint Illúzió fétist. A következő lap több remek kártyát is keresni fog a paklinkban, ez nem más, mint az Aranymosó serpenyő. Az erőforrás szekcióból már csak 2 Vörös krónika hiányzik, ami tisztán csontért fogja keresni a jobbnál jobb lapokat számunkra. A 11 erőforrás lapnak egészen prózai oka van. Jellemzően a második/harmadik körre lesz szükségünk valamilyen húzásra, ezt pedig statisztikailag (a 45 játszott lap negyede) pont ekkorra kéne felhúznunk (persze ez nem ilyen egyszerű, de nem árt ilyen egyszerű kalkulációkat tenni, amikor lapszámra optimalizálunk). A csontos vonalat két tárggyal fogjuk kiegészíteni. Az egyik az új kieg egyik félig-meddig szunnyadó sztárja, a Hurokcsapda lesz. A Lépéselőny miatt egyből fogunk tudni vele counterelni, ha nem mi kezdtünk, akkor is. A visszavetető képessége miatt sem fogunk szomorkodni, mert hol egy Ouitmlent, hol egy morfot tudunk visszavenni neki, ahol a kapott csont ugyanolyan jó, mintha manát kérnénks (Lépéselőny mellett a kezdeti körökben ezt ne tegyük!). A másik képviselő a Baghar korbácsa lesz, aki gyorsan be tudja fejezni nekünk a mérkőzést. Mivel 5 lappal is fogjuk tudni keresni, ezért nem rakunk be a maximális darabszámból, hogy nehogy véletlenül 2 árválkodjon belőle a kezdőkezünkben.

magiamorfaloAz előbb mintha valamilyen morfot emlegettem volna. Ez nem volt véletlen, ugyanis az első thargi után lényegében ingyen érkezhetnek a barátaink a pástra, amikre visszakapjuk az elköltött csontot. Egy kontroll vajon mennyire örül egy Mhorg-Mágiamorfáló első körnek? Azt hiszem ezt élesben érdemes majd megkérdezni az ellenféltől. Jelenleg 34 lapnál tartunk és már kezd egészen pofásan kinézni a dolog, azonban erősítsünk még egy hangyányit a dolgon. A semmizésekkel még gyengén állunk, ráadásul hiányzik a korbáccsal igazán nagyot szóló barátunk. Természetesen mindenki kedvenc Dúvadja is beszáll a buliba. A sötétség gyermekét sem hagyom ki szívesen a díszes társaságból, hiszen minimális befektetéssel fogunk tudni egy 3 izmos, 6/7-es repülő monstert az asztalra tenni. A végére pedig finomhangoljuk a paklinkat néhány olyan kártyával, akik stabilizálni tudják a paklinkat. Ez 1 Manibuszban (az AM: 1-es varicounter szerintem jó szolgálatot fog tenni a szombati napon; azért csak egy darab, mert Vörös krónikával szeretnénk kikeresni, illetve sok tisztán varázslat ellen jó lappal nem szeretnénk játszani alapból), 3 Halálos morfban, illetve 2 Dögvészben fog realizálódni. Nem is tudom, hogy egy counternek elment Zinthurg börtönőrt, egy legalább 1 lapelőnyt termelt Outimlent, vagy egy gyorsan megoldott A fájdalom urát szeretnék ismét a kezemben látni.

A pakli

szabálylap: Lépéselőny
követő: A torzak hercege

a_torzak_hercege3 Őrült Montrix
3 Zinthurg börtönőr
3 Ouitmlen
3 Mhorg
3 Thargodan szolga
3 A fájdalom ura
2 A kalmárok itala
1 Illúzió fétis
3 Aranymosó serpenyő
2 Vörös krónika
3 Hurokcsapda
2 Baghar korbácsa
3 Mágiamorfáló
3 Dúvad
2 A sötétség gyermeke
1 Manibus
3 Halálos morf
2 Dögvész

45 lap

Side-ot most nem írnék a paklihoz, ennek összeállítását rátok bízom. A hétvégére ez lett volna az egyik opció, amivel szívesen játszottam volna, azonban egyéb elfoglaltság miatt sajnos nem tudok ott lenni a megmérettetésen. Remélem valamelyikőtöknek meghoztam a kedvét a thargodanokhoz!

Dávid Máté

13 thoughts on “Paklileírás – A thargodanok

  1. Ezt a dekket (lépéselőny+torzak hercege) a világégés megjelenése óta tesztelgetem. Van pár lap, ami bár nagyon erősnek tűnik, a jelenlegi metában szerintem már nem olyan jó, mint eddig. Tipikusan ilyen a Montrix és a mágiamorfáló. Én csak sideba tenném. Nincs rosszabb kezdés annál, mint mikor húzol 1 Montrixot 1 Mágiamorfálót, meg egy Mhorgot. A spellcounterelésen kívül nincs beleszólásod a játékba (manapság a lényes kontrollt nem fogja zavarni/létre se jött egy farkas vagy manifez miatt), és stressz sem került az asztalra. Ha a következő lapod nem egy húzás vagy keresés kb. vesztettél. Az aranymosó serpenyő, bár nagyon jó dolgokat tud, nálam sajnos már a világégéses verzióban sem volt az igazi (eleinte 3, majd 2 végül 1 volt a dekkben, aztán annyi se.). Nagy hátránya, hogy tárgyat keres csak, és ha ezzel kell kezdened, akkor amit keres, azzal sem tudsz mit kezdeni. Ok, ott a húzás is, de az eléggé lutri. A kalmárok italával ugyan ez a szitu, már nem elég jó amit tud. A hatalom kék itala sokkal erősebb ebben a dekkben. A halálos morffal is az a baj, mint a mágiamorfálóval: passzív és lényt kell neki áldozni, egy laphátrányból induló, nem tokentermelős dekkel. A Thargodan szolga jó, de csak akkor ha követővel játszunk, lépéselőny nélkül, így viszont nem akarsz 1 manát elpazarolni húzásra a 2. körben, a fatty pedig nem csinál semmit. A Mannibus passzív és nem tud semmit, sideba tenném inkább a többi aktív antimágiával együtt. Ez egy 3 lapos horda-kombó dekk, itt minden lapnak jónak kell lennie topdeckelve is, illetve illik valamiféle lap vagy tempóelőnyt termelnie (akár késleltetve is: izom/elmecsapda.), vagy stresszt rakni a játékba.

    Az én verzióm jelenleg így néz ki:

    Lépéselőny+Torzak hercege

    -3 Mhorg
    -3 Dúvad
    -3 Lomha morf (nagy, véd 1 körre a pörgéstől, életes, kitehető csontból, bedobható neki a fájdalom ura)

    Fontos hogy ez a 3 db 1-es ik-jú lap antimágia 0-ás.

    -3 A sötétség gyermeke (nem érdemes vele várni, 1 izommal már oké, de néha akár üresen is kirakható a csont miatt, kombó: hurokcsapda, leszedések) (cserélhető brutális morfra, pl bilincs börtön ellen, de akár alapból is)
    -3 Fekélyes thargodan (kombó: hurokcsapda, leszedések)
    -3 Ojutlimen
    -3 Zinthurg börtönőr (Ő tud 0. körös counter lenni, és spellként kijátsszva is olcsóbbodik/jár érte csont!)
    -3 A fájdalom ura
    -2 Magh-goth párduc (újabb ne lőjj követőt, mert véged lap, illetve leszedés, nekem bevált, kár, hogy csak saját körben szed le.)
    -2 Dögvész (nagyon jó lap, nem lebecsülendő, iszonyat kombókat lehet vele tolni, fájdalom urával pl. körönként 4-et húzni 2 manáért.) (Bilincs börtön ellen sideba kell a 3.)
    -3 Neuroblaszt (ez vissza tud hozni a játékba… dobatás/visszavétel, és ellenfél körébe való beleszólás: a körvégi húzásokból segít jobban kijönni.)
    -3 Elmecsapda (countermágnes, illetve fél győzelem, minden lépéselőny ezzel kezdődik.)
    -3 Hurokcsapda (0. körös counter / hokifaktor, nem elfelejteni, hogy csak csont jár rá első 4 körben)
    -3 A hatalom kék itala (az egyik legjobb lapunk; dúvad + kék ital kezdés az kb win, a gyógyítását nem elfelejteni)
    -3 Vörös krónika (ez első körben is jó, mert csupa tárgy húzásnál is lesz egy dúvadunk.)
    -2 Baghar korbácsa
    -1 Illúzió fétis (ebből lehet 2 is, nagyon erős lap)

    Ezzel az összeállítással a 3 mhorg kezdőkézen kívül kevés blank húzás van. Valószínűleg túl tudnak counterelni, de ha csak 1 lapunk is kijön, az általában elég.
    Szerintem nagyon élvezetes vele a játék.

    Üdv: Kyb

  2. Próbáltam nemrég fajon és jellemek harcán is, sajnos sehol se az igazi.
    Kyb-nek igaza van, az antimágia teljesen fölöslegessé vált mára (persze van amikor jól jön, akkor be kell sideolni).

  3. Orkhan Thai?
    Lépéselőnynél első körben kifér, ha lepattintunk egy Mhorgot.

  4. Ja és rá lehet gyúrni a zanos vonalra is, hiszen a követő folyamatosan termeli a csontokat.
    Ha a zanos vonalban gondolkodunk, akkor a zarknod pecsenyéje is befér. ( 1 csont rögtön, majd lehet áldozni, majd mivel áldoztuk jön még egy csont)

    A zanos vonal:
    Ouitmlen
    Áldozat az ősi isteneknek
    Térkapu
    (Az említett) Neuroblaszt
    Valamint a tetszés szerinti morfokkal érdemes kísérletezni

    Ha húzás, akkor lehet szokatlan ceremónia is.(feláldozod a szolgádat azt csá)

  5. Nagyon sajnálom a nerfet amit kapott a torzak hercege… Látom a fantáziát a követőben, de sajnos nem érzem elég erősnek, de próbálgatni fogom a thargodanokat🙂
    Nekem a morfos vonal jött be igazán , amikor a követő segítségével ki tudod pakolni egymás után bármennyi morfot.
    OFF: Laci, keress már meg, még mindig nálad vannak kölcsönlapjaim :OFF

  6. Ha Khraling Ákos vagy akkor tényleg nálam van két ősi béklyód. A szünet miatt nem tudok lemenni, de szerdára biztos el tudom vinni a dungiba. (Bocsi de Dunakesziről nem tudok csak úgy lemenni, és tonna vendég fogadásával is számolni kell.)
    UI: azóta szereztem sajátot

  7. @Kyb: azért a Montrixot nem hagynám ki alapból sem, arra a 3 darab védelemre szükséged lesz fajon is. Mellesleg kis idő után elég nagy is lesz, meg lapcounterré válik.

    Amúgy tényleg nagyon érdekes Thargikkal játszani, tesztelésen nagyon élveztem. Bár akkor nagyon spelles volt a környezet, így szépen működött a Manibus is, ami most már max. side-ba jó. Baghar testőrét és Zinthurg csemegét is toltam, sztem még elég jók lehetnek most is, főleg az előbbi a nagy kedvenc.

  8. @Tl’urlang: Az Orkhan Thai egy nagyon elbaxott lap, se kragba, se thargodanba nem jó semmire (talán kockatartónak nem rossz, mert legalább a képe jó). Szégyen, hogy a Halálos morf mennyivel jobb nála (olcsóbb és ölni is tud), ami univerzális is mellesleg..

  9. @Balage: gondolom az új FAQ-ra gondolt miszerint a nulla drágítás is drágítás és így elveszik az ősmágia akkor is ha nincsen thargodan játékban.:)

  10. @Tl’urlang Lord: én volnék az, nem baj rá ér csak ne felejtődjön el:)

    @Balage: az új faq-ra gondoltam igen, játszottam kezdőligában faq előtt és után is vele. Nagyon számít az , hogy az 1. mhorgot vagy dúvadot le tudom-e rakni ősmágiásan. Sajnáltam, hogy még gyengébb lett, az amúgy is nagyon ritkán használt követő.

  11. Szerdán úgy 15:30-15:45 között érek le, de legjobb, ha hamarabb ott leszel, mert nem tudok sokáig maradni.🙂

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s