Az időt a Dungeon áprilisi versenyén sem lehetett megtréfálni

Duplázott Egyed Dávid és a Kronomágikus homokóra.

35 játékos látogatott el a Dungeon áprilisi versenyére, ahol az előző hónaphoz hasonlóan hagyományos formátumban zajlottak a küzdelmek. Az esemény jelentősége igen komoly volt abból a szempontból, hogy ez volt az első budapesti verseny a Szánalmas teknős, a Nil herceg dalnoka, az Életadó és az Előnyös üzlet nerfelése óta.

A metagame a fenti következményeként a szokásosnál is megjósolhatatlanabb volt, a változatosságra azonban szerencsére végül így sem lehetett panasz, hiszen a szabálylapok és a követők közül csupán az Arochos (3) , a Raia követője (3), az Ősi rúna (3), a Szűk esztendők (3) és a Lépéselőny (3) bukkant fel kettőnél többször, de az azonos narancssárga lapot használó paklik között is jelentős eltérések voltak megfigyelhetők.

Szabálylap (15)

2 Zarknod börtönében (kontroll)
2 Sokszínűség (good stuff)
2 Semleges csatamező (Trinigan, teknős)
2 Villámháború (manó, mérgező)
2 Életenergia (kontroll)
2 Ősi rúna (dal, kontroll)
1 Lépéselőny (kontroll)
1 Korlátozás (gyűjtőgeneráló)
1 Hálócsapda (ganüid)

Követő (10)

3 Arochos
1 Tharr követője
1 Leah követője (vámpír)
1 A legfőbb követő (Chara-din horda)
1 Az első vámpír
1 Edralian (dobató kontroll)
1 Motyogó kultivátor
1 Molluszk, az ócskás

Egyéb (10)

2 Lassan járj! + Kyorg ősmágus
2 Szűk esztendők + Raia követője
1 A bőség zavara + Thormedor, vadászmester
1 Lépéselőny + Sötét manifesztáció
1 Ősi rúna + Teremtő rakshallion
1 Rejtett tartalék + Raia követője
1 Szűk esztendők + Melák, az óriás
1 Lépéselőny + Törpe-gnóm Glion

DSC00600

Ami a nerfelt lapokat illeti: a Szánalmas teknős, a Nil herceg dalnoka és az Életadó is felbukkant bizonyos paklikban, ami azt mutatja, hogy használhatóságuk egészen biztosan nem csökkent nullára. Jellemzően valamiféle kiegészítő-szerep jutott számukra, de volt kivétel is, hiszen Molnár Ferenc például továbbra is a Nil herceg dalnoka köré építette pakliját, Thu’zad megszégyenítéssel kikapcsolva az újonnan rákerült hálót.

A hatfordulós verseny döntőjében Aranyi Ákos (Sokszínűség, ködös good stuff) és Egyed Dávid (Korlátozás, gyűjtőgeneráló kombó) néztek farkasszemet, a győzelem pedig csak a rendkívül izgalmas utolsó játszmában dőlt el. A meccsről készített kétrészes videót lejjebb nézhetitek meg.

A győzelmet végül tehát Egyed Dávid szerezte meg, ami azt jelenti, hogy duplázni tudott az új fejlesztésű, Kronomágikus homokórára és Kumulatív szimmetriára építő paklival, hiszen a márciusi hagyományoson is ő szerezte meg az első helyet. A második Pásztor Szabolcs lett Zarknod börtönés lényes kontrollal, aki csupán a másodlagos pontok miatt szorult Dávid mögé, míg a dobogó harmadik fokára Ákos állhatott fel. A legjobb amatőr a hetedik helyezett Fischer Zsolt lett.

A végeredmény

I. Egyed Dávid (paklilista)

Gyűjtőgeneráló pakli Korlátozással

II. Pásztor Szabolcs (paklilista)

Kontroll pakli Zarknod börtönével

III. Aranyi Ákos (paklilista)

Ködös good stuff pakli Sokszínűséggel

IV. Várnai Péter (paklilista)

Csapda pakli A bőség zavarával és Thormedor, vadászmesterrel

V. Gáspár Tamás (paklilista)

Tharr pakli Tharr követőjével

VI. Horváth Dávid (paklilista)

Trinigan pakli Semleges csatamezővel

VII. Fischer Zsolt (A) (paklilista)

Ködös good stuff pakli Sokszínűséggel

VIII. Csető Zsolt (paklilista)

Kontroll pakli Lépéselőnnyel

IX. Szatmári Bálint (paklilista)

Arochos

X. Váradi Paszkál (paklilista)

Lassan járj! + Kyorg ősmágus

DSC00603

Látható, hogy a top tíz végül igen sokszínűre sikeredett – szó szerint, hiszen mindkét Sokszínűséges pakli bekerült a legjobbak közé. Ezt leszámítva azonban csupa különböző decket találunk az élmezőnyben – nagy öröm, hogy varázslatokat, lényeket és tárgyakat egyaránt.

Gratulálunk a helyezetteknek, és ezen a hétvégén is várunk mindenkit a Dungeonbe a HKK Blog havi versenyén!

Csető Zsolt 

45 thoughts on “Az időt a Dungeon áprilisi versenyén sem lehetett megtréfálni

  1. Szép. Beteg, de hatásos ez a pakli. Használjatok ellene felejtés harcosát, és igazság pillanatát.

  2. A lárvára is gondolram, de most elfelejtettem kiírni. A motyi kínzómester ugyanezt tudja.

  3. Lárvával ugyanaz történ(het)ik mint jelen esetben a zarándokkal. Nyilván tud ez is az is úgy érkezni, hogy komoly parát okoz,de messze nem megoldhatatlan.

  4. A motyi gyengébb… drágább -már lassú- és csak a pakliból dobottakra mükszik… a lárva meg ha a gyüjtőből játsza ki -mert ritmust késett már- akkor is semmizi-

    Azt nem mondtam hogy megoldhatatlan der jobb ellen lap ellene mint amiket mondott… -viszont a fő gond hogy csak egy deck miatt használni? (a kalsszikus ellen lapok átka van rajta )

  5. Szerintem eddig egesz rendben van a ‘nerfelt’ meta, ez jo hir.

    A varazslatokat “temetoknek” azert jegyezzuk meg, hogy:
    – az 1. helyezettnel kb. 1/2 varazslat, szerencsere (a Tecin kivul) nem a ‘szokasos spoilerek’
    – a kodos ‘good stuff’ Sokszinusegeket (3. es 7.) megnezve kb. 90% varazslat, a szokasos spoilerek is benne.
    – a Tharr pakliba is befert 3 Terszaggatas, 3 Kulonlegesseg es 3 Eros (mert ennyire jo meg mindig )
    – a Trinigant inkabb meg se neztem🙂

    es a tobbi pakliban is voltak egy eleg egeszseges (kisebb-nagyobb) aranyban spellek, még a csapda pakliban is, amihez (a paklihoz) amugy kulon grat!

  6. Inkvizíciós tisztogatás pöppet nagyobb fejfájás gyűjtőgennek vagy egy Motyogó kínzómester, de egy Zarándok se rossz😀 Dévnek grat, most jöhet a lényes rás verzió😀😀

  7. Amm csak egy kis pontosítás a paklimban nem erős ereje hanem erős gyengéje volt, és nagyon jó volt a verseny során!

  8. Undorító gusztustalan patkány módon húzza az időt a 2. videóban a bal oldali játékos… Komolyan mondom rossz volt nézni😦
    Tényleg csak 7 manám van?
    (kérdezi meg 5x amire a válasz ötödjére is: igen b+ tényleg csak 7 manád van deal with it) Tudom, hogy ezzel persze nem lehet mit kezdeni de akkor is.

  9. Ákost ismerve biztos nem direkt időhúzásról van szó, de sajnos a versenyen volt rá precedens, Erdős Viktor ellen…..

  10. Egy jóóóóó 5 percig nézzük a plafont, bejelentünk egy csere fázist, nem adjuk át a kört, sosem halunk meg kombót nyomni – megfizethetetlen! Aztán olyan bírói “döntést” hozni, ami további táptalajt biztosít az inkorrektségnek és a játékhoz abszolút méltatlan – felejthetetlen élmény nekem és mennyei áldás a közösségnek.

    Nem is fogok versenyezni egy ideig, foglalkozok azzal, amivel kell! Azért a hkk tábort illetve házi draftokat illetően bármikor kereshettek, azokon szívesen résztveszek!

    Persze, nem utolsó sorban grat Dévnek a duplához🙂

  11. az etikai kódex egy szélsőséges alkalmazása
    szerintem jobb lenne elfogadni, hogy ez a játék profitról nem, szórakozásról viszont annál inkább szól, és valahol mi mind egy nagy baráti kört alkotunk, semmint valódi ellenfeleket

  12. Abszolút osztom Swarci véleményét.Vannak szituk amikor fixen kikapsz köv körre egyértelműen látható asztalról mi fog történni.Ilyen esetekben engem is igen bosszant ha idióta hirtelen halál miatt(vagy azért mert ellenfelem nem hajlandó ezt magától belátni ) elúszok egy versenyen. Nem egy esetben történt meg velem is. Sajnos úgy alakult, hogy pont D-s versenyre tudtam lejutni most is idő hiány miatt,de be kell valljam a 3(4) BP verseny közül a hirtelen halál valamint a kezdő szabály miatt is az utolsó helyen szerepel a pioritásaim között minden esetben a D-s verseny,

  13. Viktor!

    A verseny folyamán játék-etikai kérdésben egyszerűen nem hozhatok döntést, mert az nem tartozik a szabályokhoz.
    A meccset nézték kb. 6-7-en, és én fel is tettem Nekik a kérdést, hogy “ilyen helyzetben mit kellene ítélnem?”
    Nagy csend volt a válasz! Hát, köszönöm!

    JuFe!

    Sajnálom, hogy Neked nem szimpatikusak ezek a lebonyolítási szabályok.

    A “hirtelen halál” szabálya először okozott problémát a bevezetése (2014. december) óta, sőt, a blogos versenyeken is remekül működött.

    A kezdő-szabáyról:
    Az amatőr játékosok részéről merült fel korábban többször is, hogy milyen rossz, ha az első pár fordulóban “szétverik” őket a profik, aztán elmegy a kedvük az egésztől, vagy el sem jönnek inkább versenyezni.

    Nos, ezért vezettük be az irányított sorsolást, az első 1-2 fordulóban.

    (Azért a profik sem járnak vele rosszul, mert pl.: egy korábbi versenyen Kahn Evarth az első két fordulóban megverte Aranyi Ákost és Csető Zsolttot, majd a végén – Nekik köszönhetően – jobb Bucholcz-pontokkal – megnyerte a versenyt. (Nem beszélve arról, hogy sokszor egy “kezdőbb” versenyző ellen fárasztóbb játszani, mint az “olajozottabban” játszó profik ellen…)

    Nem ragaszkodom ehhez a két szabályhoz.
    A következő Dungeonös versenyeken (Blog 11-én, D-s 05.09-én) meg fogom egyesével kérdezni a versenyzőket, hogy mit szeretnének!

  14. @Krisz
    Kezdő szabály esetében én a kezdés átadásának “korlátozására” gondoltam.A kiemeléssel nincs semmi problémám.
    A hirtelen halál az ami több esetben negatívan érintett,de ez részben az én hülye hibám is(talán valamivel lassabban játszom mint az átlag) ,de mivel még jelentős mértékben ezen skillem nem tudtam buffolni így hátrányként érint és ennek megfelelően kezelem is.

  15. Nem szoktam retardáltak hozzászólására reagálni, de most megteszem.

    Ha egyel több manám lett volna akkor nyerek, mert gyógyulok is a szikrációra…

    Nem volt egyértelmű a mana, azért kérdeztem rá, mert volt ködmangó, meg suuzy is és azt hittewm, hogy már az 5. ik kör jön.

  16. A hirtelen halállal nekem nincs bajom, álltalában az idő lejárta előtt sikerül befejezni a meccseket. Pl Csető Zsoltival is a harmadik meccset úgy kezdtük el, hogy volt még 6-7 perc összesen. Kicsit megpörgettük az eseményeket és be is fejeztük időre a meccset. ( Sajnos nem én kerültem ki nyertesen, de majd legközelebb).
    Én azt tapasztaltam, hogy álltalában a játékosok korrektek egymással szemben és feleslegesen nem húzzák az időt, vagy ha látják hogy 1-2 körön belül úgyis ki kaptak volna, akkor átadják a pontot. Néha akad 1-2 helyzet, amikor nem így alakul, ez sajnos benne van a pakliban. De az se lenne jobb, ha nem lenne hirtelen halál és pl minden fordulóban ráhúznánk még 10- 15 percet, mert 1-1 páros még nem fejezte be. Így eléggé el lehetne húzni a verseny időtartamát.
    A kezdő szabályról meg az a véleményem, hogy egyrészről jó, másrészt nem jó. A kezdést átadni a lapok felhúzása előtt eldönteni, elég dilemmás tud lenni.
    A hétvégén VH-ztam és az ingyen jövő lények és a védekezős lapok száma kb 20 volt a paklimban, és ennek tudatában szinte mindig átadtam a kezdést. Hát nem volt szerencsém vele, az átadott meccskezdéseknél 70-30% arányban volt jó döntés átadnom a kezdést. Egyszerübb úgy dönteni a kezdésről, ha már látom, hogy miket húztam😀

  17. Sziasztok,

    Hozzászólok én is hiszen főként rólam van szó, tudom amit tettem nem szép dolog, de nem értem hogy miért kellett volna feladnom csak azért mert az ellenfelem jobban állt, a versenyszabályok használata és betartása pont úgy hozzá tartozik a játékhoz mint a pakliépítés, a lapok használata. Én sajnos természetemből adódóan a versenyre nyerni megyek nem játszadozni. Bocs.
    A pontos helyzet egyébként az volt hogy miután megtudtam hogy 5 perc van hátra, az asztalom meg épp akkor lett ürítve, visszább vettem a tempóból, kb 1 perces köröket játszottam(egyébként gyors játékos vagyok), ellenfelem aki addig kb 5-7 perces gondolkozós köröket játszott egész fordulóban hogy hogynem hirtelen felgyorsult. 4 elpasszolt körömet követően se haltam meg, mikoris jött a beszólás hogy 20 mp van hátra, az állás meg az volt hogy köv körben meghalok. Én nem adtam át 20 MP -ig. Ennyi.

    Az hogy nem okozott ez eddig problémát azt nem mondanám mert pl az első ilyen versenyen pont velem esett meg (emlékezz vissza Krisztián panaszkodtam neked miatta) Zsolti bűvös erdős szirénjei ellen hogy elfelejtettél szólni a forduló lejárta előtt, a hirtelen halálkor (ha tudom hogy jön) csak annyit kellett volna mondanom hogy ütök passz és nyerek, de ellenfelem csak annyit mondott hogy “Sajnálom!” és ezzel döntetlennel zártuk. Annyi volt a különbség hogy ott nem állt 6-7 ember csodálkozva.

    Egyszó mint száz, én nem érzem magam hibásnak, sokszor játszottam döntetlent már az ellenfeleim lassúsága miatt, most én vártam 20 “jogtalan” MP-et.

    A többi extra szabály nekem tetszik, a hirtelen halált viszont törölni kéne.

  18. Sztem a hirtelen halál jobb szervezésileg és lebonyolításilag, de csak akkor érzem fairnek ha az időhúzásra sikerül megoldást találni, erre viszont nincs igazán őtletem, mert hol az a határ ahonnan időhúzásról van szó? itt nem az egyértelmü esetekről beszélek hogy üres kéz 4 perc keresek kurtz 4 perc áramlik Kurtz 4 perc passzolok -ja hogy 12 perc a semmire? hanem amikor tényleg gondolkodik az ember? mondjuk erdő mellett 7-8 lap a kézben van asztal is amin előre lát eseményeket és sok a vp-je… ott azért van mit átgondolni -és a vége egy passzolás lesz… Az időhúzás vajon?
    és a másik szabály inkább ezt a szitut tudja jobban kezelni…

    A kezdés eldöntésével meg igazándiból sztem a fejlesztés elcsúszott…
    Alapvetően előny ha én kezdek és akkor nem elég hogy nagyobbat dobtam de ez által még tovább is fokozhatom a meglévő előnyőmet hogy “útólag” átadom mert jééé 2 flux meg 1 kyorg…(nyilván torzit a példa de kiemeli mi is a gond) régebben is tudni kellett nyerni nem kezdésből ez most is áll, de a jellen fejlesztés mellett sztem az amugy sem kis előnyt tovább nőveli a későbbi dőntés (amugy jobb szeretem ezt a fajta kezdést, de a lapok fejlesztése nem ennek kedvez sztem )
    Így sztem a jelen játékban jobb így a kezdés átadása hogy nem tudom mire adom át.

  19. Tomi, a tényeket azért ne ferdítsuük a javunkra, ha lehet.

    Amikor mi játszottunk, az egy pörgős verseny volt, ahol mindketten korrekt módon használtuk a rendelkezésére álló időt. Te pedig most hétvégén kihúztál X-re egy totálisan vesztes és reménytelen szituációt, miközben egy blank lapot szorongattál.

    A legjobb, amit tehetsz egy ilyen szituáció után, hogy inkább nem szólsz hozzá, és reménykedsz, hogy minél hamarabb elfelejtik az emberek ezt az esetet.

    És ezzel még csak nem is feltétlenül azt mondom, hogy adjuk oda mindig az ellenfelünknek a kvázi elvesztett meccset. Mint ahogy azt sem, hogy én sosem szoktam bedobni, ha lejár az idő. Ez nem szabálykérdés (nem is lehet az, hiszen abban senki sem kételkedhet, hogy szabályosan játszottál), hanem etikai, éppen ezért kár példálózni, mert a játékosok etikai döntéshozatala leginkább az “amilyen az adjonisten…” elv szerint működik, ami pedig esetenként egyedi.

    Lehet persze fogcsikorgatva ragaszkodni a szabályokhoz, meg kihasználni a kiskapukat, csak ha ez többször is előfordul, akkor ne csodálkozzunk később azon, ha az ellenfelünk valamiért nem akarja nekünk adni a “vesztett” meccset…

  20. Amúgy erről lehetne egy cikket is írni valamint Dév foglakozhatna vele a blogján.

    Amúgy teljesen mindegy ki csinálta, de ilyen módon X-elni, hát pofa kell. Nem csodálkoztam volna, ha ezek után elküld a k***a anyukádba.

    A sakkórás móka, amúgy jó, de kissé nehézkes így igazából marad a játékosok tisztánlátása és becsületessége.

    Remélhetőleg ez a viselkedés nem fog meghonosodni, habár én is találkoztam vele nem egyszer…

  21. A hirtelen halál egy követhető vonal, de ezzel kapcsolatban javasolnám Krisztián, hogy sűrűn (bben) mond be, hogy hány perc van még az adott fordulóból. Mondjuk 20-10-5-2 perccel a vége előtt. Ha ez meg szokott történni, akkor picit nyomatékosabban tedd esetleg, mert nekem pl soha nem jut el a tudatomig játék közben.
    Az időhúzás egy nehezebb téma. Én JuFéhoz hasonlóan lassabban, megfontoltabban szeretek játszani, többször átgondolva az adott szituációt. Ezt megítélni külső szemlélőként (elkülöníteni a szándékos időhúzástól) lehetetlen, így ahogyan Zsolti írta ez abszolút etikai, morális kérdés. Nekem Schwartz hozzáállása szimpatikus, de hiába nem számít nekem 1-2 csomag mesekártya annyit (top16-top5 között ekkora különbségről beszélünk, ami általában 1 győzelem ide vagy oda), attól még nem várok el hasonlót az ellenfeleimtől.
    Mondjuk én is úgy szoktam hozzáállni a későbbiekben, hogy nulla jóindulat.

  22. Zsolti, bocs ha félreértetted, a mi esetünket nem azért hoztam fel, mert össze akartam hasonlítani a szombatival, arra reagáltam vele hogy Krisztián azt írta hogy még nem volt gond a hirtelen halál miatt, az ott nekem igenis gond volt, amit jeleztem is akkor.

  23. Most hétvégén nem voltam ugyan, de ha már szóba került a téma, a hirtelen halállal én eddig még csak rosszul vagy semlegesen jártam. Úgy gondolom, hogy az, hogy kb. fél órával hamarabb véget ér a verseny, nem ér meg annyit, hogy adjunk egy kiskaput a kevésbé korrekt játékosoknak.

  24. Most hogy már nem tolom, hozzászólhatok őszintén a témához: Ákos iszonyat ügyesen csinálja, még egyszer sem vettem észre, ahogy csítel, pedig kb fix – az időhúzás alap, meg az a vicces “keverés”, amikor kurvalátványosan nem változik a lapok sorrendje :DD
    Tomit meg ismerjük, ellenem is húzta már az időt párszor, de nem mondanék rá rosszat, én is kihasználtam a szabályok adta kereteket. Azt mondjuk nem értem, hogy aki a versenyt megnyerni jön – mint annó én is – az miért indul mindig mesedekkekkel. Az időhúzás meg sehogy nincs szankcionálva, ami egy 20 évet maga mögött tudó versenyjátéknál megmosolyogtató, finoman szólva. Sajnos nem lehet komolyan, kompetitíven venni ezt az amúgy iszonyat fless gémet, amíg a versenyeken folyamatosan ez megy.

  25. A hirtelen halállal nekem eddig nem volt problémám, mert gyorsan szoktam gondolkodni, gondolok az időre. Ez persze személyes vélemény ez emberenként változik. Lehet becsületesen játszani, meg kérni valami kis engedményt (visszacsinálást, urólag felírást stb.) ez teljesen az ellenféltől függ, de azért a fair itt is jó ha működik(ha elrontasz valamit vagy 5x-ször és mindig visszacsinálhatod, de utána az ellenfeled nem csinálhatja vissza, na az azért nagyon gáz)
    Az időhúzás az teljesen becsületbeli ügy, akinek van hozzá pofája, és megéri neki a lelkifurdalás, az csinálja, hát egészségére. Ez van, ez ellen csak sakkórával meg körszakítással lehet védekezni, de amikor egy lapod kijátszásakor gondolkodik öt percet, hogy negátorral, manifezzel gésával, sebzettel, solival erőssel, szúnyoggal, montrixszal, tojással, a fluxával fogja-e meg, vagy miután kijátszotta lelőjje csapással, dornodon smile-val, szépséggel, verekedőkkel, vagy hagyja az asztalon, na AZ MÁR TÚLMEGY MINDEN HATÁRON!!!!!!!

  26. Mit “csíteltem”?

    Az idő nem járt le Dév ellen nem is volt célom meg akartam nyerni a meccset és a versenyt. Ezúton is grat neki a győzelemhez.

    A versenyen 2 forduló során is lejárt az idő mindkét esetben full nyert helyzetben. Az egyik ellenfelem nekem adta a meccset a másik nem.

    A többire nem reagálnék, mert már a feltételezés is sértő.

  27. Ákosnak nincs szüksége csítre, mert mindig pontosan azok a lapok vannak nála, amiknek nála kell lennie.:D😛

  28. amúgy én elég sokszor látom játszani / játszom ellene és soha sem láttam még hogy akár véletlen is csalt volna…
    kb. soha meg se fordulna a fejemben, hogy megvádoljam ilyennel…

  29. Hirtelen halál: megoldásnak látom – ha még lesz ilyen “szabály” – 2 visszaszámláló óra elhelyezése, ahol a játékosok láthatják mennyi van hátra a fordulóból (nem teljesen helyettesítendő, hogy x perccel a vége előtt ne jelezzen a bíró / szervező, mert az mindig jó, ha valaki felkelti rá a figyelmet).

    Etikai szabály: ez még WoWnál se volt mindig zökkenőmentes, nagy eseményeknél, de erre az esetre, és most csak a leírtak alapján reagálva, erre 2 büntetést alkalmaztak: a figyelmeztető “Lassú játék”, és a “Direkt időhúzás” (ha jól emlékszem verseny kizárással járt), ezeket max. be lehetne vezetni a Hkk versenyeire is (és még számos szabályt, ha tényleg “komolyabb” hangvételű versenyeket szeretnétek, szeretnénk).
    Akit érdekel melyik mit takar, személyesen / privben szívesen leírom.🙂

  30. @Ákos: ennek nem te vagy a célpontj hanem azokra az emberekre értem, akik képesek ilyenre.
    @Haarkon: engem érdekelnek a részletek, de szerintem nyugodtan kiírhatod, úgy vélem mást is érdekel.

  31. @Haarkon: Amit írsz, az lényegében hasonló a sakkórás megoldáshoz, és szintén nehezen kivitelezhetőnek tartom. Sajnos én is voltam már nem egyszer időhúzás áldozata, de nem hiszem, hogy erre van megoldás (leszámítva a nótorius időhúzók kitiltását a versenyekről). Az, hogy valaki gondolkozik, vagy csak simán időt húz, sajnos nem mindig teljesen megállapítható, és ha ezzel kapcsolatban szubjektív bírói döntések fognak dönteni az szerintem csak rosszabbít a helyzeten – mondom ezt úgy, hogy tényleg jó lenne szerintem is megoldást találni a problémára.

    A hétvégén történtek miatt sem lehet szerintem a bírót okolni, de azért kíváncsi lennék, hogy MoFe és a többiek mi olyasmit javasoltak, ami belefér a bírói hatáskörbe, főleg egy hirtelen halál formátumon.

  32. @Poghy: Legutóbbi D-s versenyen nekem se kedvezett a “hirtelen halál”, döntetlenre jött ki a meccs (mivel alapból fun miatt megyek le versenyre, annyira nem izgatott, jobban belegondolva lehet hozhattam volna a meccset hamarabb, ha nem számolgatok össze – vissza, illetve igazságosnak éreztem akkor a döntetlen eredményét), elsőre nehezen kivitelezhetőnek hangzik, de hangolással szerintem hamar rutinná válhat. Írom én, aki WoWban számos versenyt lebonyolított, és legtöbbször óra nélkül (full D-s nagyságú versenyt is), csak szimplán a gép és viszonylag halk hangom által🙂 !
    D-nél annyi a para, hogy nem egy nagy légtérnél játszunk, ezért írtam a 2 óra alkalmazását.

    @Tl’urlang Lord: Ha én lettem volna a bíró, és idő lejárta előtt játsszák be, hogy 1 lap, és alapból nem tud semmit csinálni az adott játékos, és “kvázi” tudatában van, hogy van 20 mp hátra, akkor az említett 2 büntetésből az utóbbit, a Direkt időhúzás elve alapján nem adtam volna döntetlent, hanem az ellenfelének adom a győzelmet (azt azért nem írom, hogy ki is zárnám a versenyből, mert nem a Nemzeti Bajnokságon adta elő, de lehet 3-0-s eredményt beírok, mondjuk a 2-1 helyett).
    Ha ezt forduló közben adja elő, akkor Lassú játék figyelmeztetés lenne, és ha többször figyelmeztetik emiatt, akkor következménye már játszmavesztés lenne (ezt úgy kell elképzelni, hogy 2 figyelmeztetés után a 3. már súlyosabb büntetés volt, és ez tovább fokozódhatott).

    Azért is írtam, hogy alapból ezt megítélni nem könnyű, még nemzetközi szinten se, pláne, ha más közösségből jött játékosnál kell ítélni. Itt adott szitut kell figyelembe venni, és “megérzésre”, illetve Hkk-nál, ha ismerem az adott játékosokat, akkor könnyebben kikövetkeztethető, pl. a WoW közösségében tudtam ki az aki lassabban játszott az átlagnál, vagy ki alapozott arra, hogyha előnyben van, akkor nagyon lassított a tempón stb, olyankor könnyebben tudtam alkalmazni a büntető szabályokat és / vagy egyéb “motiváló” eszközöket, hogy a fair play megmaradjon.🙂

    De pl. volt egy bírótársam, aki ész nélkül osztogatta egy német eseményen a Lassú játék büntetéseket, és nekem említették, hogy mit tehetnek ez esetben, mert nem érezték jogosnak – elmondva a szituációt én se – ilyenkor azt javasoltam, hogyha van másik bíró, vagy főbíró, mindig hívni kell, hogy megerősítse, vagy ez esetben felülbírálja a szituációt.

    Ha ezeket a szitukat el szeretnénk kerülni, akkor a Hkk-nak is létre kéne hoznia egy hivatalos büntető szabályzatot, és rendesen betartva alkalmazni, behos versenyeken mindig egy személyt kijelölni főbírónak, míg kis versenyeken elég egy, max. kettő, de akkor ugyanúgy el kell dönteni ki a főbíró.

  33. Ezzel nem lehet mit kezdeni, mindenkinek el kell dönteni, hogy megéri-e neki a habi.

    @Tomi: Szerintem rólam senki sem gondolja, hogy ne a győzelemért járnék versenyezni, nekem szombatonként nem a játékélmény számít, hanem az eredmény. Mégis szerintem egy kezemen (de max kettőn) meg tudnám számolni a 10 év versenyjáték döntetlenjeit. Ha a Nemzeti második napján csináltad volna ezt meg és mondjuk nem a Viktor ellen, akkor max lett volna egy kis pusmogás, aztán csókolom, de történtek már ennél jóval neccesebb dolgok is, főleg, hogy ez nem volt szabálytalan.
    De egy habi verseny (itt most tessék ezt jól érteni, a Nemzetihez képest), nem is utolsó fordulójában, egy olyan ember ellen, akivel évek óta együtt játszom, kedvelem és évekig a tesztelést is együtt nyomtuk, nem csinálnám ezt meg. Főleg, hogy Viktor meg a 100% korrekt ellenfelek közül való.
    Ahogy Zsolti is írta, én bukott helyzetben odaadom a meccset és bizonyos szinten el is várom az ellenfeleimtől (főleg a profi kategóriában), hogy ezt viszonozzák, ellenkező esetben a későbbi játékok alkalmával tudok én is olyan jól faszkodni és időt húzni, mint bárki más, sőt…🙂 .

  34. Visszajelzés: Éééés… felvétel! | HKK Blog

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

