Személyes beszámoló a hétvégi páros versenyről

 A szombati behós versenyt nagyon vártam már, amiről egy kis beszámolóval szolgálnék nektek.

 Bár a mesekártya forgatás már egy ideje nem áll távol tőlem, de az évek során valahogy mindig közbe jött valami, így páros versenyen még nem sikerült részt vennem sajnos. Amikor biztossá vált, hogy idén nem zavarhat be semmi, akkor egyből megkérdeztem Bíró Tomit, hogy lenne-e kedve beavatni engem (nyugi, no homo). Rá is pörgött a dologra, azonban 2 nap múlva szólt, hogy bizony Dávidnak is megígérte már korábban a dolgot, így kis para alakult az éterben. Aztán a verseny előtti hét elejére kiderült, hogy Tomi sehogyan se tud maradni végig, így ki is hátrált a dologból. Ezért aztán a jelen kor legnagyobb hkk Celebjével, a regnáló Nemzeti Bajnokkal, nem mellesleg Szerkesztő Társammal és Barátommal, Dáviddal alkottunk egy párt.

 homokSzerda magasságában el is kezdtünk foglalkozni a versennyel, fejben pörgetve a lehetséges koncepciókat, amikkel játszani szeretnénk. Leginkább egy szellemi hullámvasúthoz tudnám hasonlítani a dolgot. Felvetettünk Börtönös Homokóra paklit, Halleres Edraliant, Életenergiás Magányos torony decket, de voltak olyan koncepciók is, amiben az Ősi manifesztáció vagy éppen 6 db Haláldémon kapott helyet. Egyikünk se volt erőszakos a koncepcióválasztás terén, így teljes egyetértésben váltogattuk az aktuális befutót kb. 5 percenként. A másik szűk keresztmetszet a választott paklik ultra igénye. Hiába rendelkezem jómagam is egy méretes gyűjteménnyel, illetve Dávid viszonyát se kell bemutatni a kártyaraktározás művészetével, mégse szaladgáltunk alsó hangon 6-6 Halandóság átlépésével, Univerzális megoldással, vagy mondjuk Búvópatakkal. Itt szeretném megragadni az alkalmat, hogy megköszönjem mindenkinek, aki kölcsön lapokkal hozzájárult ahhoz, hogy el tudtunk indulni az áhított paklikkal a versenyen!

 Pénteken aztán Dávid rám írt, hogy sikerült kölcsön kérnie 3 A halandóság átlépését, valamint egy igen szép gyűjteményt, így rámehetnénk az edralianra. Mivel a múltból szép emlékeim vannak a koncepcióról, ráadásul kontroll paklival szeretek a legjobban játszani (még ha abszurd módon alig szoktam ilyen koncepcióval versenyezni), ezért titkon örültem magamban, hogy ez lesz a végleges befutó. Nincs is más dolgunk, mint összerakni a paklit, ami délután 4 és 6 között meg is történt, hol máshol, mint a D falain belül. Nem teljesen tükör decket raktunk össze, az enyémbe kicsivel több countert helyeztünk el, valamint egy Mardakor misztikust is használtam, hogy a játék legjobb erőforrásáról ne kelljen lemondanom. A paklim végül ebben a formában realizálódott:

5 Időlassító

2 Univerzális megoldás

3 Az erős ereje

3 Solisar aurája

univerzalis_megoldas

1 Mardakor misztikus *

3 Kyorg tudás *

3 Csuszpit

3 Megsemmisítő csapás

3 Quwarg hangyabűvölő

3 Sárkánymágia

2 A halandóság átlépése

1 Sötét mágia

3 Martian repertoárja

2 Kisebb káoszsújtás

1 Tudatfagyasztás

1 Xenó királynő

3 Techiánaflux

2 Szirén gésa

1 Vak végzet

A side bilincs ellen készült, valamint az univ adta lehetőségeket igyekezett kiaknázni, hogy minden szituációt tudjon kezelni a pakli.

 Elérkezett a szombat reggel, és azt vettem észre magamon, hogy bár egyáltalán nem vagyok az az izgulós fajta, hkk versenyen meg aztán pláne, de most azért mégis feszült voltam egy picit. A dolog miértje egészen egyszerű. Amikor egyedül versenyzem, akkor ha rosszul játszom, vagy hibázom, akkor csak magammal szúrok ki. Viszont most nem csak magamért feleltem, így szerettem volna hiba nélkül lejátszani a versenyt. Talán pont ezért sikerült a 2. fordulóban 1-0-s vezetés mellett egy tankönyvbe illő megmozdulást elkövetnem, amin azt hiszem sokáig fogunk jókat derülni megsemmisito_csapasDáviddal. Barti-MoFe Lépéselőnyös kontrollja ellen játszottunk, és az állás igazán rózsásnak volt mondható. Dávid köre végére Bartinak és Mofénak nem volt keze, nálam pedig 2 Időlassító pihent az asztalon, a kezemben 1 Megsemmisítő csapás, 1 Csuszpit, 1 Univerzális megoldás és 1 Solisar aurája csücsült. Manám ugyan nem volt, de mivel azt a partyt én kezdtem, így a köröm elején majd 4-et fogok majd kapni. Dávid szépen továbbadta a dolgot, amire reflexből mondtam, hogy részemről haladhatunk. Jött MoFe, aki a 3. kör végén ülve húzott egy Erős erejét, amit nevetve ki is csapott miközben felhúzta (ugye ha nem játszunk ki semmit, akkor teljesen blank a dolog). Én ezt a dolgot, valahogy nem igazán realizáltam, ugyanis már fejben “lemegsemcsaptam” a 2 Időlassítóm, hogy aztán a körömben kiférjen egy Csuszpit-Sötét mágia- Univerzális megoldás- Halandóság – Jackpot dolog. A dolog pikantériája az volt, hogy Dávid lerakott egy újabb Időlassítót, ami értelmetlenné tenné az ördögi kis tervemet. Majd aztán nem megvárva a saját körömet (ha továbbra se látom a 3. időlassítót, akkor is több értelme van a saját körömben megnyomni a leszedést a hálókra). Így aztán sikerült egy beszáradó erőssel magunkba sebeztetni 8-at, úgy hogy én is ellőttem a paklink legjobb lapját… Akkor azért nem nevetgéltem a dolgon annyit, mint most, amikor eszembe jut. Szerencsé(m)nkre a végkimenetel szempontjából nem volt jelentősége a dolognak. Ezt leszámítva olyan nagy hibára nem emlékszem, így félig azért sikerült teljesíteni a célkitűzést. Ha már célkitűzés, akkor mindenképpen szerettem volna kijutni a Nemzeti Bajnokságra, mert valószínűleg olyan sok alkalmam nem lesz rá az elkövetkezőkben (verseny nélkül nehéz).

 A maratoni 5 forduló részletes leírásától megkíméllek titeket, inkább csak 1-1 mondatot, kulcs lapot emelnék ki a a párharcokról. Az elsőben Kakukk Robi és Dávid Ádám bilincse ellen játszottunk, ahol Robi fangoros, víziós, gyűjtőgennel igyekezett végezni velünk, míg Ádám egy zömében lényes kontrollal igyekezett védeni Robi kombóját, illetve használta azokat a gyűjtőgenerálós lapokat, amivel a társa gyűjtőjét is megpörgethette. Side előtt szerencsésen húztunk, ráadásul Dávidnál halandóság is lapult, így a 3. körre át is tudta lépni azt. Side után pedig a beérkező 3-3 Szökőkút megtette a dolgát. A nagy kör alatti 4 kirakott lap még vesztes helyzetből is ki tudott rángatni minket

 A másodikban a Barti-MoFe Lépéselőnyös kontrollról már olvashattatok. Itt a kulcs az volt, hogy az elsőben borzasztó kezdő kezem volt, ráadásul én jöttem utolsónak is, mégse tudtak kellően nagy nyomást ránk helyezni (a hasonlóan remek húzásuk miatt), majd sikerült az egész party folyamán 3 zsinór kyorgot mutatnom, ami után már nem szomorkodtam túlzottan.

A harmadik Valler Krisztián- Abbas Krisztián Edralian mirrorja következett. Ők használtak Kozmikus kapcsolatot, amit mi elvetettünk, mert reménykedtünk benne, hogy a paklink gyorsabb lesz, mint hogy kijöhetne a kozmikus ereje (na meg persze nem is lett volna 6 darabunk). Az elsőben aztán meg is kaptuk a kis bűbájt, ami miatt kb. 1 óra játékidő után inkább bedobtuk a dolgot. Sajnos a másodikat nem tudtuk befejezni, de valószínűleg ott is elvéreztünk volna.

A negyedik fordulóban Moschnitzka Ádám- Bognár Bálint Beldianjaival hozott össze a sorsolóprogram. Itt a legjobban a besideolt Múmiák, valamint a kis hangyabűvölő (a nap másik sztárja) tudott egészen maradandót alkotni. 2-0-ás vezetés után aztán még meg tudtunk oldani egy besideolt Yeti remetét, azonban a két oldalról érkező Csápos mélységi motyogók rohamos ütemben elkezdték eszegetni a paklinkat. Ami a gyors bedobás felé terelt minket.

Az utolsó for

kritanoid_magus

dulóban, ami a dobogós helyért folyó küzdelmet is jelentette Kocsis István és Aranyi Ákos Terrgathjával játszhattunk, ami a lehető legrosszabb párosítás volt nekünk. Az elsőben a Kritanoid mágusok és Lávaóriások még éppen időben megcsócsálták az épénket, pedig ha Dávidnak egyel több manája van, vagy éppen én nem a jó öreg Télapót (misztikus) szorongatom a lapjaim mellett a kezemben, hanem mondjuk egy hallert, akkor hozható lett volna a dolog. A másodikban nagyon szorítottam érte, hogy az előttem ülő Ákos éljen a kezdés jogával, ugyanis meglehetősen mese kezem volt: Erős, Erős, Kyorg, Repertoár. Végül átadta a kezdést, mert Pitnél lapult egy flux. Gyorsan elkértem a kezdést Dávidtól, ami elég jól sikerült, ugyanis Pit miután kivédekezte a körömben a fluxot és a körében lerakott egy szemszimbit (Dávid Megsemmisitő csapásának áldozatai lettek), utána teljesen le tudtam nullázni a kezét az első köre végére. Mivel a kyorg miatt tudtam tölteni magamon, így 2v1-ben le tudtuk hallerozni őket. A harmadikban borzasztó kezem volt, sikerült megint kezdő kézre húznom a miszikust (a 15 partyból 6x volt nálam a kezdő kézben sajnos). Sajnos Dávid se tudott megörvendeztetni, ugyanis hasonló hulladék lapult nála is. Ákosék pedig köszönték szépen és végig dominálva behúzták a 3. játékot.

Így végül a 6. helyre értünk oda, amivel nem lett meg a nemzetire való bejutás. A pakli, a játékélmény miatt bár fáradtan, de nagyon örültem. A bejutásról való lecsúszás miatt picit azért szomorkodtam. Az biztos, hogy ha tehetem, akkor minden páros versenyre igyekszem eljutni a jövőben és titeket is erre buzdítalak!

Dávid Máté

10 thoughts on “Személyes beszámoló a hétvégi páros versenyről

  1. Az utolsó fordulóban szurkoltunk Nektek és a döntetlenért megdolgoztatok, amivel meg lett volna Neked is a Nemzetire való bejutás. Nem is értem, kár, hogy veresség lett belőle…

  2. Én sem értettem az utolsó fordulótokat ez egy verseny nem így kellett volna csinálnotok elhiszem hogy jo dolog a korrektség de sztem nem így…

  3. Szerintem ha a forduló pár perccel tovább tart, akkor biztosan elveszítjük a játékot, egyszerűen nulla esélyünk volt, ezért döntöttünk DM-mel a bedobás mellett. Igazatok van, ez egy verseny, viszont ezt a játékot elég sok módon lehet játszani, nézegethettük volna a plafont vagy sztorizgathattunk volna még egy kicsit a biztosabb döntetlenért. Az én szememben többet ér bármikor egy ilyen vereség, mint egy egy percen múló döntetlen.

    (A pontok és a végeredmény tükrében amúgy egy hellyel léptünk volna előrébb, ami még mindig nem lett volna elég a nemzetihez.)

    És köszi még egyszer DM, iszonyat jó verseny volt!🙂

  4. Az utolsó meccs pont ellenünk volt és igazából a pár előttem lévő hozzászólást kissé furcsállva nem értem, hogy miért lett volna az jó, ha időhúzással döntetlenre megy?

    Becsülöm Dévet és Mátét a sportszerű viselkedésükért és erről kellene inkább példát venni, minthogy húzzák az időt.

    Sajnálatos dolog véleményem szerint, hogy sokan az időhúzásra játszottak volna. Esetünkben KisFecék ellen 2 szer dobtuk be, mivel olyan helyzetbe kerültünk és lehetett volna húzni az időt de nem lett volna tiszta.

    Még egyszer le a kalappal a sportszerűségetek elől és drukkolok a nemzetire való bejutásodért.

  5. Időhuzàs nélkül is lejàrt az idő nemtudom miröl beszélsz a màsik meg az hogy a 3. 4. 5. Hely is mashogy alakult volna valószinü. Persze megértem Mrpit hogy neked ez a véleményed🙂 amugy sehol se lettetek volna…

  6. Pit!

    Teljesen másról beszélünk! Itt senki sem buzdít senkit sem az idő húzására, hiszen az sportszerűtlen dolog.

    Nem gondolt itt senki sem szándékos időhúzásra,- nagyon is jól tudjátok, hogy mi miről beszélünk!

    Minek (kinek?) megy itt a porhintés a fair play-ről, meg 1 perces “plafon nézegetésről”? Grrrr… Ne bosszantsatok már fel!

    Akkor leírom:

    A lényeg, hogy mindkét pár korrekten és gyorsan játszott, de az idő mégis letelt, döntetlen, és ennyi.

    Ezek után kapta meg Ákos – Pit pár a meccset,- holott a többi eredmény ismerete nélkül -, akár DM Nemzetis helye is meglehetett volna.
    (Meg persze, kicsit több zseton is)

    Na, ez előtt az “ajándék meccs” előtt álltunk értetlenül! Az ellenfél szebben, jobban és hiba nélkül játszik egy meccsen, ezért ha letelne az idő, Nekik adom?

    Ez lenne a fair play? Sportszerű cselekedet ez, a többi játékossal szemben?

    Dév, Pit! Álljunk meg egy pillanatra és gondolkodjunk el ezen egy kicsit!

  7. @Crull: gondolkozzunk akkor azon is, hogy mennyire sportszerű: miért kell közel 10 percig sideolni (Valler doki fele annyi idő alatt befejezte) 1-0-nál úgy, hogy fél óra van még a fordulóból.🙂

  8. Teljesen korrekt, sportszerű döntés volt full vert helyzetben bedobni. Ha nem dobták volna be akkor sem szólhatunk semmit nyilván, mivel nem húzták az időt, hanem az tényleg lejárt. Tényleg róluk lehetne példát venni.

  9. @jetysfaction:

    Ezen nem kell gondolkodni, mert megmondom, hogy miért sideoltam lassabban az átlagosnál:

    Valler doki szombaton egész nap sokkal frissebb volt nálam, ezért is kértem a segítségét:

    11 lapot raktam be, és egyszerűen nem találtam a pakliban csak 9 helyet. Ha csütörtökön és pénteken sikerült volna pár óránál többet aludnom, akkor biztos, hogy sokkal gyorsabban ment volna.

    Ezért utólag elnézést kérek Tőletek,- és Mindenkitől, aki szerint lassabban játszottam az indokoltnál – bár én akkor nem éreztem magam csigának.
    (Mentségemre szóljon még, hogy az első partink elején,- amikor Ti álltatok sokkal jobban – akkor sem játszottam valami gyorsan.)

    Szerencsére – így utólag mondhatom – nem ez döntött, mert az idő lejártakor is lényegesen jobban álltunk.

    (Idézek DM-től: “…a másodikat nem tudtuk befejezni, de valószínűleg ott is elvéreztünk volna…”

    Értem én, hogy a legjobb védekezés a támadás, de azt hiszem, hogy egy kicsit más volt a téma:

    “…Na, ez előtt az “ajándék meccs” előtt álltunk értetlenül! Az ellenfél szebben, jobban és hiba nélkül játszik egy meccsen, ezért ha letelne az idő, Nekik adom?

    Ez lenne a fair play? Sportszerű cselekedet ez, a többi játékossal szemben?…”

  10. @Crull: Odabiggyeszthettem volna, hogy no offense.

    Én úgy gondolom, hogy ez volt a sportszerű cselekedet ellenfeleinkkel szemben, ha újra előjönne a szituáció újra így döntenék (természetesen azt belátom, hogy azzal, hogy feladtuk volt befolyása a végső sorrendre).

    Részemről a vitát(?) lezártnak tekintem, mindenki döntse el maga, hogy ilyen szituációban hogyan dönt (és itt most nem arra buzdítanék mindenkit, hogy legyen az erény harcosa, hanem döntsön úgy, ahogy szerinte helyes).

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

