Dév bácsi vlog#6

Karneváli hangulat, hollywoodi trükkök, avagy a legújabb zén elemzése.

46 thoughts on “Dév bácsi vlog#6

  1. Hali,

    Vlog: a bevágások nagyon hangosak a beszédhez képest. Egyébként várom a következőt.🙂

    Lapelemzés:

    Tűzijáték: sajnos egyet kell értenem, ez 10 pontos, viszont úgy gondolom a játéknak nagyon nem hiányoznak a ha én kezdek akkor mindenképp nyerek típusú paklik. Remélem több hasonló lap nem lesz.

    Móka és kacagás: Eleinte én is úgy voltam vele, hogy ez egy hulladék, egy gagyibb energiaital. Aztán kipróbáltam járjas kallerben: ellenfél kezd 1vp pasz, jövök én, móka és kacagás-> felhők asszonya, mikkeldorf… nyertem. Aztán ez megismétlődött még párszor: első kör esszenciakapcsolt szőke martin vagy tuo szang stb. Járjban megéri átadni vele a kezdést (ez megoldja a védekezett countereket és kyorgot is…). Nem adnék rá 10 pontot, mert csak a saját dekkjeiben jó, de oda spoiler, szóval 8-9 pont.

    Pénznyelő: Egyetértek

    Trükkös szirén: Börtönben próbáltam, iszonyat táp. Ezentúl nagyon figyelni kell, ha az ellenfél játszik kék lényekkel, hogy hogyan és mit counterelünk a fluxxal… jogos a 9 pont

    Artagor, a zsonglőr: Börtönben próbáltam. Ez a lap szerintem a kieg (egyik) legjobb lapja. Mindent tud ami kellhet. Bőven 10 pontos. Börtönben, bilincsben, spoiler, de szerintem erős lehet sok más dekkben is.

    A karnevál hírnöke: egyetértek

    A király bohóca: gnóm dekkben próbáltam, vegyes benyomásaim vannak, kb. egyetértek

    Az álcázás mestere: egyetértek

    Lenyűgözés: egyetértek, bár lehet egy első körös niol nem örül, ha rárakod, de még mindig inkább egy counter, talán ha drágább volna rá reagálni…

    Timera legyezője: egyetértek, ez hatalmas csalódás volt. Nagy költséggel tud nagyon keveset.

    Üdv: Kyb

  2. Ha nem én kezdtem, esélyem sem volt – ez a fő oka, hogy már nem tolom a gémet:/

  3. Dév! Az álcázás mestere ugye láthatatlanságot is ad. Figyelemmel kísérve a mostani deckeket, ezt a képességet véleményem szerint igencsak alulbecsülik. Miért nem éri meg használni?

  4. @BonyiG: Az elmúlt fél évben szinte csak olyan deckekkel toltam, ahol irreleváns a kezdés, a meccsek többségében nem is ez döntött.

  5. Szerintem ez a kezdek és nyerek típusú deckek annyira nem ászok mint amennyire kikiabálja mindenki. Úgye ehhez nem csak kezdés hanem kéz is kell, s szerintem kevesen szeretnek ilyan paklikkal játszani, mert ha ez lenne akkor egy versenyen két fajta játékos lenne 1. első körös win típusú 2. börtönnennel, vagy billinccsell operáló

  6. Sztem is túl van lihegve ez a kezdek nyerek dolog.Töredéke a meccseknek mikor ilyen előfordul.Ok vannak ilyen deckek amiknek nagyon számít a kezdés(pl horda deckek vagy moa lefolytó koncepciók),de bőven lehet rájuk sideolni, hogy még ha kezdenek se legyen nagyon para.

  7. esetleg egy javaslat a felépítéssel kapcsolatban:
    elején a gagyi lapok és a végére a “nagyot szóló” spoilerek😉 (bár szubjektiv lehet de még is sztem ütősebb ha végére marad a lényeg)

    Artagor sztem sok kreatív lehetőséget tartogat, meg mozgatta a fantáziámat -a sebzése jó a vérrel írt kódexxel, a paklira vissza tétel nem egyenlő a kézbe visszavétellel így a horgonyos lapokkal ki lehet játszani (izmos akmallal pl.), esetleg izmozott semlegesítős lényekkel. Úgyhogy sztem annyira “univerzális” hogy a 9-10 pont jár neki. (a 10 talán csak azért nem mert nem nyerheti meg magában a játékot, mint a másik 3, de jelentős tempó előnyt adhat még magában is)

  8. csira Dév bácsi megint átt baszot hogy megválaszolja a kérdésem, bráfó vell dán töppet nem jöfök

  9. Pénznyelő kijöhet egy nekronból? Mintha lenne egy olyan szabály, hogy a zanszilánk költséget nem lehet levinni egy alá.

  10. zanszilánk lapokat egy új idézési költség jelöli, a bal felső sarokban a megszokott VP ikon nem fehér, hanem narancsszínű. A zanszilánkot minden szempontból VP-ért jövő lapnak kell tekinteni, de minden egyes VP-t fizethetsz egy szörnykomponenssel, építéssel vagy áldozással, de nekronnal nem. Idézési költsége nem csökkenhet semmilyen módon sem 1 alá.
    Utolsó sor. A csapda követő pedig nem helyettesíti a csapdák idézési költéségét, hanem 1 nekron árán csökkenti eggyel a szövege szerint. vagyis valóban nem lehet a pénznyelőt nekronnal fizetni.

  11. A bevágások jók, de majd a hangerőt tessék szíves kibalanszolni. A lapelemzéssel nagyjából egyetértek.

    A Tűzijáték nem csak 10 pontos, de borderline OP is egyben, de szerencsére egy olyan koncepciót tápol leginkább, amire ráfért némi áldás így még belefér (lásd: Caramain), és szerencsére máshova is befér.

    A Móka és kacagás remek lap járjba, és 1-2 más pakliba is befér, szerintem ez a 9 pont definíciója.

    Az Artagor viszont még keményebbnek tűnik bilincsbe, mint a Móka és kacagás járjba. A megfelelő szituációban egy “én nyertem” kártya, sima 9 pont.

    Ami pedig ezt a zanszilánk-szabályt illeti, én nem is értem miért kellett ezt így kiadni, ez egy dolgokat feleslegesen bonyolító szabálynak tűnik. Nem csak hogy kb. a Szörnycsábítás (’97) óta nem jelent meg olyan olcsóbbító lap, ami 1 alá visz, de még a Fertőzött szentély sem engedi… szerintem ezt újra kéne gondolni.

    Szóval kérdés nélkül az egyik legerősebb zén lett a mostani, remélem az eladásokból is rájön a behó, hogy ez a helyes szint, így tovább!🙂

  12. “kb. a Szörnycsábítás (’97) óta nem jelent meg olyan olcsóbbító lap, ami 1 alá visz”
    Dehogynem pl Kyorg

  13. Na de tudtam, hogy valaki bele fog kötni ebbe a sorba. Nyilván akad 1-2, ezért is írtam, hogy “kb.”, de lényegében kb. azóta nem jött ki olyan olcsóbbítás, ami nulla költségre redukálással végtelen kombóhoz vezet (a kyorg sem ilyen), és ezért kerül rá az olcsóbbításokra, hogy nem mehet 1 alá. A zanszilánk szabályt viszont továbbra sem értem, hogy miért kellett.

  14. Kezdek-nyerek pakli? Ha ez annyira zavar valakit akkor ott a Manaáramlás, vagy játsszon jó sok védekezéses lappal. Meg akkor már rá lehet fogni a szerencsére ha kikapunk, tök fair szerintem😀

  15. Javasoltam h a manaáramlás legyen felújítva a következő kiegészítéssel: “Nem húzol miatta kevesebb lapot.” Kb. ennyi hiányzik róla ahhoz, hogy bármilyen követős pakli mellé odategyem. Az elfeledett szabálylap kategóriából egyből átkerülne a gigaspoiler kategóriába.

  16. Nagyjából egyetértek az elemzéssel. Szerintem is a tüzijáték és a pénznyelő a két legjobb lap. A szirénnek egyértelmű, hol a helye, a móka és kacagás(3 mellű nő) pedig kevés helyre jó sztem. Lehet, hogy járjba brutális, de csak emiatt a lap miatt nem használnám a rhattot sehova.
    A maradékkal egyetértek, még az artagor az aki megmozgatta az emberek fantáziáját. (Mikkeldorffal iszonyat.)

    @ Jancsár János: szerintem senki nem akar olyan szabálylapot, ami beépített nyerésre képes. A követők sokkal inkáb előtérbe kerülnének, a szabálylapos koncepciókat teljesen háttérbe szorítaná. Minden horda brutálisan megerősödne.

  17. @Tl’urlang Lord: Mikkeldorffal miért iszonyat? Valahogy nem érzem a “kombót”🙂

  18. Dév bácsi, a táborban fogsz videózni?
    Valamint érdekes lenne, ha egyszer dokumentálnád videó formában egy verseny behúzásának MINDEN lépését a paklitervezéstől az UR átvételéig. Nem kell oktatójellegűnek lennie, sőt, egy vicces videó még jobb is lenne.

  19. @Nika: kallerekről van szó. Egy tonna lény lent van, lejön a Mikkeldorf X-1-ért , passzivizálod mindenki kap egy izmot. Artagor, visszadobja a mikkeldorfot passzivizálásból, ad egy lapot (saját magát), és annyi manát amennyiért kijátszottad. Újra mikkeldorf, mindenkire még 1 izom, és ezt minden körben eljátszod. (persze csak kaller követő mellett.). Először 2, majd körönként 1 manából mindenkire 2 izom.🙂

  20. Srácok, köszi az észrevételt, igyekszem majd “balanszolni” a bevágásokon, azért remélem tetszenek és feldobják a videót.

    @Baaaalukaaaa: a táborban mindenképp fogok (jelentkezni holnaptól lehet majd!), a verseny behúzós vidi az szerintem jó ötlet, de azért nehéz összehozni, lehet csak sokadszorra sikerülne. Amúgy adtál egy jó ötletet szerintem, igyekszem megvalósítani mihamarabb.

  21. @Tl’urlang Lord:

    Ha már kint van egy tonna lényed, akkor Mikkeldorf elég önmagában is. Ebben a szituációban Artagor csupán egy “win more card”.

  22. TL: akkor már inkább Mikkel 0ért és úgy izmoz,majd visszaküld. De ez nem valami nagy “kombó”. Én inkább gyűjtőgenerálásra használnám,2 zszért 6 lap nem rossz😉

  23. artagor dobatós pakliba is jó lehet. Eldobatod az ellenfél kezét, aztán ha kijátszik egy asztalon maradó lapot, azt artagorral visszarakatod a paklija tetejére. és ezt minden körben eljátszani. Az ellenfél vagy vár két kört, hogy legyen legalább 2 lap kézben, amit egy dobatós pakli hamar le tud redukálni, közben artagorral meg lassan le lehet ütögetni az ellenfél ép-jét. Bilincsbe is iszonyat tud lenni.
    a pénznyelő meg első körben egy béklyóval rendesen lefolytja majd az ellenfelet.
    Nagyon jól sikerült a kieg és remélem a következő kiegben kijön az a 10-es lap is, ami helyére a szirén most bekerült.

  24. @J. Robi: jól látod, bilincsbe/börtönbe egy nagyon paraszt kártya lehet. Amit Nika ír az sem hülyeség, de 2 zsz-ért egy Morgan rontása megérősebb (sokkal) és még hálót sem raksz magadra😉

  25. Tudom,hogy jobb a rontás,de nehezebb is beszerezni🙂 Így a kis gnóm egy kis alternatíva/plusz egy generáló lap lehet🙂

  26. @Nika: Én a gyűjtőgennek a közelébe se vinnék olyan lapot, ami hálós.
    @Anabra: Valóban elég lehet egy mikkeldorf, de ha van mindkettő akkor miért ne? Egy háló is kerül az ellenfélre. (ha lúd, legyen kövér)😉

  27. @Jancsár János szívesen látnék egy hasonló követőt, korábban valahol írtad, hogy az orkoknak egy hasonló löket kellene , hogy versenyerős hordává váljanak. Viszont nem értek egyet Tl-lel, mert szerintem,ha kikerül egy ilyen lap a játékba, ami miatt te kezdesz és laphátrány nélkül, akkor az ellenfelednek is megvan a lehetősége ezt használni, ergo szerintem nem lenne akkora instant win mint ahogy tűnik elsőre, és sikerülne kicsit megtörnie az olyan paklikat mint a videóban is említett kezdek-nyerek koncepciókat.

  28. @Jancsár János: Nekem egy kicsit túl erősnek tűnik, hogy hátrány nélkül kezdesz, legalább egy “késleltett hatás 3: húzz egy lapot”-ra módosítanám inkább a dolgot.

    Az Artagor pedig szerintem bilincsben még komolyabb, mint börtönben, mert a síkkeresés lehetőségét is elvesszük az ellenféltől, és így ezzel sem tud keverni a paklin. Tokentermelő dekkek ellen meg iszonyat, pl. amikor az ellenfél a játék hátralevő részében csak fattyat húz.🙂

  29. @ Gice: éppen ez a lényeg: az Artagor a pakli tetejére dob vissza, nem pedig kézbe, ezért megkerüli a horgonyt.

  30. Lehet, hogy a készítőknek nem a móka és kacagást kellett volna a ritkább lapnak kiadni. Szerintem Artagor méltóbb lett volna erre a címre. Meg valószínűleg több pakliban fogunk vele találkozni, mint a kacagással.

  31. Dév tömören: DE
    bővebben:
    gyakori kérdések/token lapok alatt

    A token lapok (azaz más lapokkal létrehozott lapok) nem kerülhetnek a játékos paklijába, még ideiglenesen sem. Tehát nem lehet a pakli tetejére, vagy aljára se tenni őket. Ha egy tóken lapot valamilyen okból vissza kell rakni/keverni a pakliba, akkor az ehelyett a Semmibe kerül.

    http://beholder.hu/?m=hkk&in=hkk.php&faq=token+lapok

  32. Igaz, a tokenszabályt el is felejtettem. Kár, pedig jó móka lett volna fattyakat húzatni az ellenféllel.🙂

  33. Jelent meg 1 alá olcsóbbító lap. Ami most hirtelen eszembe jut, az az építés szakértelem (és akkor még nem is beszéltünk a saját magukat 0-ra olcsóbbító lapokról, mágusiskolák, triniganos lapok, stb).

  34. Akarok egy molett szirént,ha már bevágtad!😀 De ajánlom,hogy jó dagi legyen!!!

  35. Én olyan szirént szeretnék, ami végre nem egy szép sellő. Lehet sellő, de akkor legyen ronda/félelmetes, vagy lehet szép de akkor ne legyen sellő, hanem pl. hárpia.

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

