Nemzeti konzultáció

A véleményetekre vagyunk kíváncsiak a HKK egészét illetően.


Mindenki véleményére kíváncsiak vagyunk! Ha nem vagy rendszeres olvasója a blognak, vagy csak véletlenül tévedtél ide, de van véleményed a játékról, oszd meg velünk bátran!


Korábbi terveink között olvashattatok már egy olyan HKK fórumról (most a szó klasszikus jelentése lebegjen előttetek), ahol a játék jelenéről és jövőjéről lehetne konzultálni, kifejezetten a fejlődést tartva a fókuszban. Ennek első lépéseként most egy közvélemény-kutatásra invitálunk benneteket.

Mielőtt bármi félreértés lenne, a címnek természetesen nincs semmiféle mögöttes politikai tartalma, csupán – a magunk vitathatóan vicces módján – így szeretnénk sugallni, hogy most egy valóban nagyszabású közvélemény-kutatásra szeretnénk sort keríteni. Nem is feltétlenül a tartalmát illetően (az nagyon egyszerű lesz), sokkal inkább a témában, amit lefed.

Ezúttal nem egy konkrét dolog kapcsán fogjuk kikérni véleményeteket, hanem éppen ellenkezőleg: azt szeretnénk, ha egészében, rendszerszinten néznétek a HKK-t, beleértve a lapokat, a szabályokat, a versenyeket és az egyéb eseményeket, és ezen szemlélet mellett válaszolnátok az alábbi három-három nagyon egyszerű kérdésre.


Az első három kérdésben kifejezetten a szubjektív kívánságaitokra, élményeitekre vagyunk kíváncsiak, vagyis arra, hogy mik azok a dolgok, amiknek személyesen a legjobban örülnétek, vagy ami a legmaradandóbb volt számotokra.

1. Mi az az egy dolog, amitől számodra még jobb játékká és hobbivá válna a HKK?

2. Az elmúlt egy évben mi volt az az újdonság vagy változás, ami neked a legjobban tetszett?

3. Az elmúlt egy évben mi volt az az újdonság vagy változás, ami neked a legkevésbé tetszett?

A második három kérdésben már kissé elvonatkoztatunk a személyes kívánalmaktól, és inkább arra vagyunk kíváncsiak, hogy szerintetek a HKK egésze szempontjából melyek a leghangsúlyosabb dolgok.

4. Mi az az egy dolog, amitől szerinted népszerűbb játékká és hobbivá válna a HKK?

5. Az elmúlt egy évben mi volt az az újdonság vagy változás, ami a leghasznosabb volt a HKK-nak?

6. Az elmúlt egy évben mi volt az az újdonság vagy változás, ami a legkevésbé volt hasznos volt a HKK-nak?


Arra kérünk mindenkit, hogy mindegyik kérdésre egy-egy dolgot jelöljön meg válaszként, ténylegesen azt szeretnénk ugyanis leszűrni, hogy mi az, amit Ti a legfontosabbnak tartotok. Minél részletesebb választ adtok, annál jobb, de semmiképp se menjetek át felsorolásba.

Lényeges hangsúlyozni, hogy ez természetesen nem ügydöntő szavazás, csupán a véleményetekre vagyunk kíváncsiak – a jövőben más, konkrétabb témák kapcsán is tervezünk hasonlókat. A kommentek között várjuk a válaszokat!

Csető Zsolt

37 thoughts on “Nemzeti konzultáció

  1. 1. Igazából a játék “elfogadottsága”. Mert sokak még mindig “lemesekártyázzák” a játékot,holott szerintem egy eléggé nagy rálátást és előregondolkozást igénylő szellemi tevékenységről van szó.

    2. A Dalnok nerfelése,egyértelműen.

    3. Talán a Villámháború nevű szabálylap kiadása,egyszerűen “inkorrekt” az a kártya.

    4. Ha nagyobb figyelmet kapna és az országos hálózattal rendelkező,nagy forgalmú üzletekben (legyen az írószer bolt, könyves bolt vagy akár a regio játéküzletlánc) lehetne venni. Szép dolog,hogy Pesten megoldható ez,de vidéken elég nehéz nem netes úton kártyához jutni, ez által pedig nehéz utánpótlást toborozni.

    5. A leghasznosabb? Hmm… Talán a semlegesítés képesség bevezetése(bár itt sem szabad a ló túloldalára esni!) és a védekezés szabály megreformálása.

    6. A legkevésbé hasznos újítás szerintem az őslichek bevezetése volt. Persze értem a koncepciót,hogy miért lett az ami,de egyszerűen nekem nem jönnek be annyira🙂

  2. 1. Nos, itt nekem olyasmivel van “gondom” ill felvetnivalóm, amire sajnos a Beholdernek nincs nagyon befolyása: Ha több kártyás hely lenne , és hogy hosszabb nyitvatartás (pl este nyolcig-kilencig). Nyilván itt sokmindne közbejátszik, de nekem konkrétan ettől lenne igazán akár hetii szintű hobbi is, és nem csak havi 2-3 tudnám űzni (nyilván, mindenkinek arra van ideje amire akarja hogy ideje legyen, de dolgozni kell, és általában mire végzek, bezár az összes ilyne hely)

    2. A semlegesítés, ami általa lapok még sokoldalúbbak/jobbak lettek, többek között ez volt az egyik ok hogy újrakezdtem

    3.A Villámháború….

    4. Itt 2 rész is van: Nos, régen , Gamestarból, Pesti estből stb is HKK esett az ember kezébe, és a klubok ha nem is dugig, de tele voltak, ami szerintem a merketingnek is köszönhető volt. a másik pedig, hogy továbbra is MA kaliberű kiegeket kell kiadni😛🙂 …..amiket könnyű “hypeolni”

    5. A toborzás, és az ezáltal megindított “térnyerés” (mind játékosok mind hírnév terén)

    6.Nehéz kérdés….az elkapkodott kártyák, amiket kiadás után kb rögtön módosítani kelllet…..ez kicsit rontotta az összképet (szerintem)…

  3. 1. Ha jobban ráfeküdnének a “faji” vonalra. Nem kellene belekezdeni 25 altípusba hogy végül 1 se legyen versenygyőzelemre esélyes (ritka kivétellel). Hogyha egy fajnak adnak egy zén-t és az nem lesz tőle versenyerős akkor igenis fejezzék be azt, mielőtt másnak adják meg az esélyt

    2. A tiltott lapokkal történt próbálkozások.

    3. A galetkik kitiltása a nagykiegekből. Azóta nem is vettem nagykieget… (tudom h nem idén volt de akkor is) A legzavaróbb az hogy azóta kiderült hogy az “Innentől őket csak zénben adjuk ki.” valójában azt jelentette hogy őket mostantól nem adjuk ki.

    4. A játék lelassítása. Őszintén nem tudnék erre javaslatot tenni, az is lehet hogy ez már lehetetlen de szerintem ez lenne a legjobb.

    5. A teknős és a dalnok nerfelése.

    6. Az őslichek. Véleményem szerint semmi értelmük.

  4. 1. Ha Berényi nem illusztrálna többé lapokat.

    2. Ha a legutóbbi Zén hűen reprezentálja azt, ami ezután lesz, akkor a megújult Zének (tematikus, erősebb lapok).

    3. Az anti-mágia, háló és ősmágia képességek némileg mértéktelen használata, és ezzel egyidőben az anti-mágia és a drágítás elértéktelenítése.

    4. Egy alapos felújítás kéne a hivatalos honlapnak, hogy korszerű és vonzó legyen a játék iránt érdeklődők számára, mert jelenlegi formájában inkább csak elijeszti őket.

    5. Zsolti alkalmazása a Beholdernél.🙂

    6. Valószínűleg a védekezéses semlegesítések, egyszerűen annyira jók, hogy szinte mindenhova be kell őket rakni, és tovább növelik a már korábban is jelen lévő “behúzta-faktort” (amikor a meccs kb. eldől ott, hogy felhúzta a védekezéses countert és megfogta vele ingyen az első lapodat).

  5. 1. Időspóroló versenyekre való áttérés, azok elterjedése (mind az utazás, mind a lebonyolítás nem venne igénybe egy egész napot, jó példa erre a hétköznap Budapesten tartott verseny)

    2. A nerfek

    3. Semmivel kapcsolatban nincsenek ellenérzéseim, maximum annyi “zavar” hogy az újítások nem indultak még el😀

    4. Szerintem egy alapos ügyfélszerző processz hiányzik. Bejutni olyan helyekre ahol potenciális érdeklődők vannak, érdeklődők megszólítása és elérés, érdeklődők vásárlóvá generálása, vásárlók megtartása, hűséges vásárlók jutalmazása és kiemelése. Ez nem megúszható, és ez a lépéseknek megfelelően legalább 5-6 projekt, ami igaz, hogy iszonyat meló, de ezért örülök annak, hogy Zsolti bekerült a képbe.

    5. Zsolti alkalmazása és ennek egyik eredménye: a kezdő liga (az előbbi példában ez kb már a 3. lépés, az előtte levőket is nyomni kellene)

    6. A lich-csel is egyet értek, hogy felesleges, de nálam még így is a fórum moderálás és Zsolti “behós cikkek megírása” szerepkörű használata áll az első helyen. Százszor fontosabb projekteken kellene és (szerintem) szeretne dolgozni.

  6. 1. Ha a Beholder havi versenye egy szép és kulturált helyen lenne megrendezve, amit nyugodt szívvel ajánlhatnék a Dungeonbe látogató gyermekek szüleinek. (Sajnos a Dungeon is hagy nem kevés kívánnivalót maga után…)

    2. A rendszeres HKK-toborzás által történt “nyitás” a játékosok felé, mert történt egy kicsi, de kézzelfogható elmozdulás a népszerűsítés terén.

    3. Talán az Őslichek tetszettek a legkevésbé, de nem is én vagyok a célközönsége ezeknek a lapoknak.

    4. A játék beszerezhetőségének javítása és a reklámozása a kulcs a népszerűbbé válás útján! Országos bolthálózatok, üzletláncok bevonása a terjesztésbe,- ezt írtam is valamelyik korábbi cikknél.

    5. A leghasznosabb dolog a közelmúltban: egyértelműen Csető Zsolt Beholder Kft.- nél való alkalmazása volt.

    6. A leghaszontalanabb dolog talán az, hogy egy “Zsolt kaliberű” ember moderál fórumot, míg munkaidejében sokkalta hasznosabb elfoglaltsága is lehetne. (pl.: felkereshetné azon újságok szerkesztőségeit, akikkel szerződést lehetne kötni a HKK reklámozására, mint régen a PC-guru, Gamestar stb.)

  7. Rövid leszek tömör és haszontalan😀
    1.) Több játékos, több klub, “feelinges” kártyák, értve itt arra hogy a lapoknak lehetne “egyénisége”
    2.)Semlegesítés bevezetése.
    3.) Villámháború, gyűjtőgen divathullám..nem volt túl élvezetes az utolsó versenyem amikor 5 ellenfélből 4 ugyan azzal játszott…(nyilván ez nem hiba csak na…nem szeretetm😀 )
    4.) Elég jó kezdeményezés volt(most is az) ez a toborzásosdi, működött/dik is szépen, csak így tovább, viszont több felületen kellene reklámozni/népszerűsíteni a játékot.
    5.)Toborzás/Kezdő liga.
    6.)Igazából ide nem tudok mit írni….de csatlakozva az előttem szólókhoz ezeket a lich fiúkat nem igazán érzem életképes dolognak.

  8. 1. Ha a behós versenyek nem hetedhét határon túl lennének, hanem a belvárosban.

    2. A nerfek.

    3. Az, hogy nem lehet helyszín/forrásimmunis lap képességére reagálni. Ez a döntés a mai napig olyan szinten felbasz, és nem azért mert szeretek batkamanóval játszani, hanem mert teljesen kilóg a HKK szabályrendszeréből, és még kevesebb interakciót is eredményez.

    4. Szerintem interneten keresztül lehetne jobban népszerűsíteni a játékot, és ehhez fontos, hogy még több gameplay videó készüljön (akár olyan is, amit nem versenyen vesznek fel, hanem direkt ilyen céllal csinálnak).

    5. A toborzás és a kezdő liga.

    6. Az, hogy a semlegesítést így megbonyolították. Arra gondolok, hogy nem képesség, hanem kijátszási mód, így nem forrás, de ha valami reakció forrásra hívatkozik az azért hat rá, mert jött erre külön faq. Szerintem több kárt okozott azzal, hogy megbonyolította a szabályrendszert, mint amennyire menő, hogy nem hat rájuk a feledés korszaka.

  9. 1. Ha ismertebb lenne.
    2. A változtatott lapok összegyűjtése.
    3. A felesleges megszűnések (galetki, szakértelem).
    4. Ha nem 10 helyen lehetne kapni összesen az országban (lehet túlzok).
    5. Csető Zsolti munkája a Beholdernél (a Kezdő ligát és a Toborzást is beleértve).
    6. Semlegesítés (főleg amelyik Védekezik is).

  10. 1.Ha azt mondom a villamoson, hogy “A fenébe a Techifluxxal!” és valaki idegen erre hozzászól (mert ő is járatos HKK-s)

    2. Ez nehéz kérdés :S ott vannak a lovasok, a Kezdő Liga, és a semlegesítés
    Igen, a Kezdő Liga, ahol a kezdő vagy kevésbé jó játékosok bizonyíthatnak.

    3. A ganüides billencs deck halála (védekezés szabály módosítás)

    4. Ha több városban lenne jelen a HKK, úgy mint a mondokun-on. Az ehhez hasonló események remek alkalmakra a népszerűsítésre. Pl. kolbász fesztivál😀
    Viccet félretéve akadnak olyan rendezvények, ahol lehetne HKK stand. Játék helyként és vásárlási célra is alkalmas lehetne a stand.

    5. A Zének hátoldalán láthatóak a lapok képei. S, hogy már Zénben is akad ritka

    6. Hogy az utóbbi zének értékeelése nem érhető el a Zén nevére kattintva.

  11. 1.) Ha lenne rendszeresen esti nyitvatartással is egy klub, ahová munka után is le lehetne menni egy-két órára. És igen, rövidebb versenyeket szerintem is! Vagy néhány vasárnapit.

    2.) A szerdai Excelsioros verseny. Egyrészről, a számomra elérhetőbb hétköznapokon van, szombat nekem sajna nagyrészt kiesik. Másrészről viszonylag rövidebb etapp.

    3.) Nagyon örülnék, ha a “szerepjátékos” vonal erősödne. Remek kezdeményezés ehhez a novelleíró pályázat, és még jobb lenne, ha a novellákhoz igazodna egy-egy zén kiegészítő témája is.

    4.) Szerintem el kellene fogadni, hogy a HKK igenis egy mesekártya. Ha ezen túltesszük magunkat és eszerint választják a célközönséget ( mint pl Mondocon jelenleg is), és eszerint lesz megválasztva a reklámozás típusa, hogyanja is, biztos több új játékost láthatunk az asztaloknál, illetve ennél a célközönségnél lehetne hatékonyabban játékosokat szerezni. Persze a mesekártyához mese is kell, és itt jön be a 3.-as pont. ÉS regényeket, történeteket, könyvet a népnek a HKK világából!!!!

    5.) Toborzás, Kezdőliga, egyszóval (kettővel) Csető Zsolti, és hogy Jufé-ék be merték vállani a hétköznapot versenyre:D

    6.) A szabályalkotás-értelmezés-alkalmazás hármasa tűnik még mindig nehézkesnek, annak ellenére, hogy igérve lett egy Kódex. A Kódex késlekedését tartom a legsajnálatosabbnak.

    De amúgy még mindig nagy örömmel veszem a kezembe a kártyát és megyek a találkozókra, versenyekre, és ez néhány ember nem kevés munkájának köszönhető (Behósok, tesztelők, versenyszervezők) Köszönöm!

  12. 1. Több értékesítési pont az országban, (pl.: bemegyek a Tesco / Auschan / stb-be
    legyen lehetőségem vásárlásra)

    2. Lassult a játék, kevesebb az első 2 körös nyerés (pl.:hálós, védekezős lapok
    mennyiségének növelése), és nagyon jó Zén-ek.

    3. Értelmetlennek látom az Őslicheket, akár egyedül, akár társáságban alázzuk
    őket, 3-as erősségűeket is… Ez nem rossz, de nem ad pluszt, tehát
    értelmetlen.
    Semlegesítés és Csábítás 1 lapon.

    4. Erős marketing az összes elérhető csatornán, több értékesítési pont, Beholder
    oldal modernizálása, szabályok egy kódexbe gyűjtése, pontosítása. Ezek tudatos
    összeszervezése, és előre mutató tervek (akár 2-3év) alapján történő
    véghezvitele.

    5. Elkezdték több módon népszerűsíteni a játékot.

    6. Egyszerű gyűjtőként/barátokkal játszóként, nem látok semmi ilyet…

  13. 1.Ha még több játékos lenne.
    2. Semlegesítés szabály
    3. Az újra kiadott lapok(Pihenő és társai)
    4. Ha olcsóbban lehetne vásárolni,több helyen.
    5.Zsolti felvétele a Beholder részéről
    6. Galetkik,szakértelmek,hanyagolt fajok kivezetése.

  14. 1. Ha lenne egy esti nyitva tartású klub, ha lenne több rövidebb lebonyolítású verseny.
    2. Egyértelműen a Kezdő liga, teljesen átalakította a hetem, azzal, hogy a péntek arról szólt ,hogy lesz verseny:)
    3. Némely FAQ. Gondolok én itt arra, hogy pl. a követők képességei counterhetetlenné és drágíthatatlanná váltak, A méreg követő szöveg pontosítással erősítést kapott, az ősmágia szabály átformálása és ezáltal még a réginél is bonyolultabb/több kérdést keltő dolgok.
    4. Zsolt bevonásával egy nagyon jó irányban indult el ez a folyamat, rendszeres frissítés van a facebookon a hkk-val kapcsolatosan, elindult a toborzás és a kezdőliga. Fent írták, hogy nem lenne rossz ötlet tehermentesíteni Zsoltot azzal, hogy mondjuk nem neki kellene moderálnia a fórumokat, nem neki kellene a faq-kkal foglalkozni, meg ilyesmi, hanem tudna foglalkozni a népszerűsítési hadjárattal. Ezen felül a kedvenc vesszőparipám: a youtube/promo videók.
    Meg talán érdemes lenne az egész HKK arculatát átgondolni, hogy népszerűbb legyen.
    5. Zsolt.
    6. Őslich, én látom benne a fantáziát, de sosem jutottam el odáig, hogy na de őslicheznék egyet, és ahogy nézem mások sem:D.

  15. 1 Több játékost sikerülne „megtéríteni”.
    2 Nerfek
    3 Nem jutottam be top 16-ba🙂
    4 A toborzás kiszélesedése(igen tudom ez nehéz kérdés).
    5 Egyértelműen Zsolti leszerződtetése a Beholderhez!!! Ez sztem évekkel fogja kitolni a játék életútját.
    6. Már nem 99 Fehérváron a kozel….:(

  16. 1. Attól ha nem minden lap lenne drágithatalan vagy kánter vagy a kettő együtt.

    2. A dalnok és a teknős nerfje

    3.Semlegesités és sok drágithatatatlan és védekezés lap.

    4. Ha több helyről szerezhetnék be az emberek.Pl játékboltok.

    5.Toborzás

    6. lásd az 1 és a 3-adik pontot

  17. 1. több játékos ill. több általam kedvelt versenyformátum, elsősorban a párosra gondolok – és hogy más kommentjére is reagáljak, maradjon Wekerlén a behos verseny🙂

    2. dalnok és szánalmas teki nerfje

    3. villámháború és egy kicsit régebben bevezetett dolog: zénes frissen bontott

    4. marketing, egyértelműen – szerintem nem az a baj, hogy ennyire kevés embert érdekel a játék, ahányan játszunk, hanem hogy sokan azt sem tudják, hogy létezik

    5. örülök, hogy nem elsőként írom: Zsolti alkalmazása a beho részéről

    6. “kötelező” ultrák, pl. búvópatak nélkül biztos nem raksz össze gyűjtőgent

  18. 1. Szinesítés. Nem hagyni meghalni koncepciókat, feléleszteni régieket, vmint újakat bevezetni.
    2. Magának a HKK-nak, szabályainak és közéletének rendbe szedésének elindítása, folyamata és szinten tartása, beleértve a korábbi módosítások összegyűjtését és revízióját.
    3. NERF. Legszükségtelenebb lépés volt, főleg a legutóbbi 4-5 gyengítés és ezáltal értékes paklik kukába dobatása.
    4. Odafigyelni a HKK MINDEN játékosára. Nemcsak a fiatal, kezdő generációt istápolni, ami megjegyzem hatalmas és mindent elismerő tett és mozgalom, de a régi játékosokra egyaránt, beleértve a GYŰJTŐKET is. Emellett arra is odafigyelni, hogy a játék megmaradjon HOBBINAK, azaz a játékélmény miatt játsszák a játékosok főként. Megtartani a játékélményt! Ez a legfontosabb!
    5. Csető Zsolt és a Beholder cooperation.
    6. NERFEK.

  19. TL;DR
    1. A jelenlegi etnikum állomány véglegesítése.
    2. A játékot lassító lapok.
    3. A minden Rhatt lapon lévő blokkolás eltörlése.
    4. Webes reklámok.
    6. VH és ŐM dömping.
    5. Anti-lock lapok.

    1. A jelenlegi etnikum állomány véglegesítése.
    Nem igazán tetszik, hogy nem lehet bármilyen etnikumból paklit építeni (morfok nélkül) annak ellenére, hogy több tucat van belőlük. Nagyon örülnék annak, ha nem jelenne meg újabb etnikum (pl szirének) és inkább arra koncentrálna a behó, hogy minden már meglévő faj játszható legyen, legyen valamilyen egyértlemű megkülönböztető sajátosságuk (“Az X-ek Y-t csinának, míg a Z-k ZS-t”) és kapják is az erősítést folyamatosan. Tudom, hogy a VÉ óta már elkezdőtött ez, de az új etnikum megjelenése és a galetkik kivezetése egy ezzel ellentétes irányba való megmozdulásnak néz ki szerintem. Ha tényleg tudná magát tartani ehhez a Behó, akkor biztosan játszanék még a játékkal évekig.
    2. A játékot lassító lapok.
    Igaz, hogy gyakran játszottam a megjelenésük előtt hiki-hoki paklikkal, de nem bánom hogy kiadásra kerültek, mert tényleg szükség volt rájuk. Sokszor már akkor sem élveztem a játékot, amikor én ültem a hoki szerencsésebb oldalán.
    3. A minden Rhatt lapon lévő blokkolás eltörlése.
    Ez nagyon sokat rontott a Rhatt szín esélyein a felzárkózásban szerintem. Ha új löketet akartok adni neki, akkor javaslom, hogy ezt hozzátok vissza! (Aki pedig felelős a blokkolás eltörléséért, annak paskoljátok pirosra a fenekét!)
    4. Webes reklámok.
    A TV-s reklámok drágák és biztosan nem a megfelelő közönséghez jutnak el; a kiállításokon és con-kon szereplés pedig feltételezhetően nem biztos, hogy a megfelelő közönséghez jut el, hiszen nem kártyázni járnak az olyan helyekre a népek. A “nerd” sztereotípia közel sem olyan egyoldalú, mint amennyire azt szeretnénk és valószínűleg nem kapható ott mindenki bármire, amit hozzávágnak. Ne vegyétek olyan biztosra, hogy ezek a promóciók hatékonyak, de bizonyítsátok be az ellenkezőjét, nem bánnám.🙂
    A reklám pedig igenis fontos, szájhagyomány útján nem fog elég gyorsan terjedni a játék, hogy fenn tudjon maradni hosszú távon (a növekedés létfontosságú). Ha már költ népszerűsítésre a behó, akkor webes formában ajánlott szerintem (pl bannerek). Ennél jobbat nem fogtok tudni találni, ami teljesen új emberekhez el tud jutni. Pl a Google reklám-megtaláló motorja félelmetesen hatékony, ők valószínűleg tudnának segíteni a megfelelő emberek felkutatásában. Ha minden színvonaltalan mobil játék megengedheti magának az ilyen promóciót, akkor nem igaz, hogy a Behó nem.
    A toborzáshoz inkább ráfordított idő kell, míg ehhez “csak” pénzt kell hajítani a megfelelő helyekre. Döntse el a behó, hogy melyik a kényelmetlenebb számára hosszú távon!
    (az utolsó kettő sorrendjét felcserélem)
    6. VH és ŐM dömping.
    Több fontos, a kontrollokat kordában tartani képes paklit ölt meg, ami a sok háló mellett életet adott a HKK eddigi legundorítóbb paklijának, a “lock-os kontrollnak”. Ezeknél még az Univ-os végtelen halleres paklik ellen is jobb volt játszani, pedig egyiket sem szeretem. Ez a pakli a játékélmény romboló, nem a szerencsétlen
    kétségbeeséses Archos.
    5. Anti-lock lapok.
    Reagálhatatlan lapok, ill. a lockokat egyéb módon (pl áramlás) kezelni képes lapok. Nem érdekel mennyire inkorrektek más paklikkal, amíg ezt a szutykot megoldják. Túlságosan utálom azt a paklit ahhoz, hogy bármi más értelmes választ adjak erre, pedig tényleg sok mindent lehetne erre írni.

  20. 1. Legyenek megint galetkik. Nem kell hogy külön legyen kék színű szimbólumjuk meg klántagságuk, szerintem Deego is megvan azzal, hogy bufa vallású. Így az se lehet mondani, hogy összezavarna bárkit is.
    2. Semlegesítés.
    3. Galetkik kiadásának megszüntetése a játékosok megkérdezése nélkül….
    4. Hkk-t a tescoba és minden nagyobb bolthálózatba!
    5. A semlegesítéses gyakori lényekkel is lehet játszható low budget lényes kontrollt építeni :DDDD
    6. Galetkik megszüntetése!!!4!!!!!!!444!!!!!! Az első lapom egy galetki volt, ne csináljuk már ezt…

  21. 1.: Ha vidéken,nem csak Pesten lehetne hétről hétre találkozni HKK-sokkal akikkel lehet cserélni és játszani is.Azazhogy lennének vidéki “dungeon”-ök.

    2.: Az őslich szerintem kifejezetten érdekes ötlet és sok lehetőség van még benne.Lehet rá játékot kitalálni.Nekem tetszett.

    3.: Ilyen számomra nem volt.

    4.: Reklám.A játék mélyebb szinten való űzéséhez kell némi tapasztalat,elhatározás,de ahhoz hogy valóban jól szórakozzon vele az ember nem kell.Így célközönség lehet az általános-középsulis korosztály.Ők pedig nem futnak bele a HKK-ba csak nagy ritkán.Ha lenne több multimédiás vagy akár írott reklámfelület ez változna.

    5.: A kezdő liga.Valamint minden velejárója.Maga a “kezdő” kategória.Így sok ember jut el versenyre akiknek egyébként eszükbe se jutna.

    6.: A semlegesítés.Jobban elvitte szerencsejáték irányba a HKK-t.Nem túlzottan,de ezt fölösleges volt bevezetni.A lény alapú kontrollal könnyen elszaladhat a ló.

  22. Előzetesen megjegyzem, hogy borzasztóan nehéz egy dolgot írni a kérdésekre, igyekszem egy-egy témakört írni és azon belül egy-két dolgot.
    1) Rövidebb és vasárnapi versenyek, illetve ha a Behós versenyek közelebb lennének a belvároshoz.

    2) Semlegesítés

    3) Maga a metagame: Nagyon nem tetszik, h varázslatokkal (pláne reakciókkal) sokkal kevésbé játszunk (utóbbi az AM teljesen ésszerűtlen és túlzott használata, valamint egy elrontott UR miatt). Aminek itt rengetegen örülnek, annak én kifejezetten nem, konkrétan a játszható paklik számára gondolok. Sztem azzal, h rengeteg pakli van, ami játszható nagyon elment a játék abba az irányba, h a sorsolás jobban meghatározza az eredményem, mint maga a tudás vagy a paklim. Jó lenne, ha sokkal kevesebb pakli lenne. Amit a varázslatos kontrolloknál írtam, az egy az egyben átültethető drágításokra. ŐM teljeset eltúlzott mennyiségű használata és az elrontott UR teljesen eltüntette őket.

    4) Ha csak az egy dolgot írhatnék, akkor nem akarom megismételni a korábbiakat, bár nyilván új kereskedőhelyek szerzésa nagyon fontos, de akkor felvetek egy másik dolgot. Nevezetesen (és remélem nem veszitek támadásnak) több cikk kéne a blogra. Kicsit túlsúlyban vannak a kezdőknek szóló cikkek, olcsópaklik. Természetesen nem ezek számát kellene csökkenteni, hanem más cikkek számát növelni. Nagyon szeretem a vitaindító beszélgetős cikkeket (amit többnyire Dávid ír) abból több kéne és azon kívűl minden nap valami, amihez hozzá lehet szólni, tehát nem egy beszámoló mondjuk a versenyről, ahol ugyan elolvasom a deckeket, de gratuláción kívűl nem igazán lehet hozzászólni. És ezenkívűl a hétvégi cikkeket nagyon hiánylom. És ahogy már egy másik cikkben is írtam, más szemszögű videók illetve videók PROFI VERSENYZŐI KOMMENTEL/közvetítéssel.

    5) Zsolt, ehhez nem fér kétség.

    6) Nem igazán látok olyat, ami negatív irányba tolta volna a HKK-t. Nekem talán egy picit az, hogy kb 1-2 havonta be vam lengetve h lesz kódex és ehhez képest még egy nyamvadt netes béta verziót sem lehet olvasni.

  23. 1. Olyan klubhelység, ami este vagy akár éjszakába nyúlóan is nyitva van, illetve használható lenne a HKK-s közösség számára.
    2. Az új nagy kiegészítő a Mágusok Alkonya, azon belül is a szirének megjelenése.
    3. Legkevésbé tetszett, hogy megszületett olyan szabály, amiben a követők nem képesek egymásra hatni, miközben elméleti síkon egy „hatalmi szintet” képviselnek. (ősmágia szabályról nem is beszélve)
    4. A HKKblog további, aktív működése. Értem ez alatt a szakkört a Pitypangban, illetve más iskolákban való megjelenést. (Én a Toborzást is ide sorolom)
    5. Mindenképpen Zsolt alkalmazása a Beholdernél.
    6. Olyan ultraritkák kiadása (a jelenlegi formájukban), amelyek kb megoldhatatlanul inkorrekt előnyhöz juttatnak és rányomják a bélyegét játékra és sajnos a játékosokra is. Például: Kozmikus kapcsolat, az új Achát gólem (lesz). (bár kiesik az egy év távlatából, de a Villámháború is)

  24. 1. Wekerle, mint Beholderes versenyhelyszín örökre való elfelejtése. Belvárosi, jól megközelíthető helyet a népnek! Nem annak kellene döntő jelentőségűnek lennie, hogy bizonyos egyéneknek közel van a mostani, sokaknak púp a hátára megközelíthetőségű hely.

    2. Szánalmas teknős és Dalnok hűvösre tétele. A régi dalnokra is az újjal megegyező nerfet!

    3. Rengeteg lény, etnikum támogatása valamint már torkig vagyok az AM:0, nem lehet reagálni lapokra. A régi varázslat alapú counterek elértéktelenedése.

    4. Egy új honlap. Normális levelezőrendszerrel. Aki nem játszik annak egyszerűen riasztó a jelenlegi “oldalnak” nehezen nevezhető valami. A chat meg egy vicc.

    5. Zsolti alkalmazása.

    6. Zsolti képességeinek nem optimális kihasználása. Gondolok itt arra, hogy a moderálást sztem más is simán el tudná látni, teszem azt 1-2 UR-ért évente. Így a fajsúlyosabb témákra tudna koncentrálni Zsolti.

  25. Srácok, köszönöm mindenkinek a kommenteket, tényleg.🙂
    A moderálás témáról annyit, hogy ne aggódjatok, nem töltök napi szinten órákat a fórumon.🙂

  26. Én is köszönöm a sok hozzászólást, nagyon sok tanulsággal járt!

    Nyilvánvaló, és ezt Ti is így gondoljátok, hogy a HKK-nak az lenne a legfontosabb, hogy még többen játsszák, még több helyen kapható legyen. Amiben ti tudtok esetleg segíteni, hogyha van ismeretségetek olyan bolthoz, ami potenciális forgalmazó lehetne, és tudtok segíteni rábeszélni őket, hogy árusítsák. Mi minden segítséget megadunk, a boltoknak nagyon jó feltételeket adunk, plakátokat kapnak, kirakjuk a weboldalra, hírlevélbe a címüket stb. De sok boltnál az a tapasztalat, hogy kísérletképp elkérnek 3 alappaklit meg 2 kieget, kirakják a Fekete Péter mellé, 1 év alatt elad belőle 2 paklit és utána visszaadja, hogy nem fogyott. Azt, hogy rengeteg helyen kapni lehessen, ahhoz olyan kereslet kellene, amit csak országos szintű, állandó reklámkampánnyal lehet elérni. Én sok-sok éve játszottam magicet, azért ott komolyabb pénzek voltak, mégis, nem volt egyszerű egy adott városban felkutatni azt az esetleges 1 db boltot, ahol árulták. Ez sajnos egy szűk célpiacot célzó hobbijáték, ezért nincs sok esély, hogy minden tescóban kapható legyen.

    Erről írtam többször már, sajna itt a játék népszerűsítésében nem az alapvetőbb cikekknél megszokott módszer működik (hirdeted mindenhol), hanem ez a “szájról szájra” metódus, vagyis a játékosok (ill. mi) tanítják másoknak, új játékosoknak. Tehát ebben ti tudtok a legtöbbet segíteni azzal, hogy barátaitoknak, ismerőseiteknek megmutatjátok a játékot, és utána ők is tovább tanítják ezt.

    Egyébként reményeink szerint hamarosan elkészül egy rendszer, ami pont ezt fogja támogatni, segíteni a mi részünkről is (és Zsolt többek közt ezen is dolgozik).

    Azt egyébként tudnotok kell, hogy Zsoltnak eléggé szabad kezet kapott, hogy mit tehet a HKK érdekében, tehát a dolog nem úgy néz ki, hogy egész nap fórumot kell moderálnia és akkor emiatt nem tud tárgyalni a HKK terjeszéséről a Tesco igazgatójával🙂

  27. Valaki említette még az online hirdetést, mint marketing stratégiát:
    “.Pl a Google reklám-megtaláló motorja félelmetesen hatékony, ők valószínűleg tudnának segíteni a megfelelő emberek felkutatásában.”
    Elég sok pénzt költöttünk már google reklámra, tényleg nagyon jó volt, még nagyjából 5-6 évvel ezelőtt. A hatásfok azóta folyamatosan zuhan, a google egyre inkább “bezár” olyan újításokat vezet be, amik talán felhasználóbarátak, de szivatják a hirdetőket. Az oldal tematikájához kötött hirdetés is rossz ötlet volt, de utána bejött a böngészési szokások alapján való hirdetésmegjelenítés, és az abszolút padlót a remarketing bevezetése jelentette. A hirdetők költsége egyre nő, a hirdetés hatékonysága csökken. A google mostanra már csak és kizárólag keresési hirdetésre alkalmas (tehát amikor vki célzottan 4.7 dioptriás napszemüveget gyárt és erre keres is rá a célcsoport), a tartalmi hirdetések nagyon rossz hatásfokúak sajnos😦

  28. Ha már minden 2. hozzászólás megemlíti a galetkik igazságtalan elhanyagolását, arra is reagálhatnál valamit!:/

  29. 1. Ha évente több nagykieg jelenne meg, és kevesebb lenne a lény alapú counter
    2. Az elenios megerősödése (bár sajnos csak counterekkel) és a nerfek
    3. A tömeges counteruralom, (én nagyon rühellem a semlegesítést, bár ezzel sztem. egyedül vagyok) és az ősmágia, anti-mágia elszaporodása. (VH)
    4. Ha nagykereskedésekbenis lehetne hkk-t kapni. Ha nem ismered alapból a játékot, elég nehéz rátalálni. Bár lenyomnának egy tv-reklámot Dévvel…🙂
    5. A kezdő liga megjelenése. Nagy siker lett szerintem.
    6. A semlegesítés.

  30. 1. Több verseny nagyobb díjazással aminek feltétele a több versenyjátékos.

    2. A szánalmas teknős nerfje (megérte a sok sírás rívás) és a dungeon kupa.

    3. A hibás bírói döntések és az azok utólagos legalizálása full kamu faq-kal. Az egyes esetekben ez a személyem ellen szól, de ez az adott illető(ke)t minősíti emberileg. Javaslat egy olyan lap kiadása amit ha használsz a sideodban kikérheted a jelen lévő 50 profi pont feletti játékosok véleményét az adott kérdésben a bírónak ezt kötelező figyelembe vennie.

    4. Nem vagyok marketing szakember, de a jelenlegi toborzási rendszernek is van kézzel fogható eredménye.

    5. A szánalmas teknős nerfje.

    6. Az indokolatlanul sok semlegesítés am és őm, valamint az időlassító.

  31. Nagyon jó kezdeményezés ez a konzultáció.Egy kis idő elteltével majd érdemes lenne írni egy összefoglaló cikket hogy mi volt a játékosok véleménye.
    1. Elérhetőbb versenyek ,vidéken is .
    2.Az egyértelműbb ikonok megjelenése,pl a szárnyacska
    3.A HKK onlne megszűnése .
    4.Sztm is ha sok helyen lehetne kapni HKK-t az jot tenne.Pl a Tesco-ban az emberek annyi mindent vesznek ,sokszor nem is figyelik az árakat csak dobják bele a kosárba az árut.Egy olyan ujság szerű foliába csomagolt HKK kiadványt lapokkal persze biztos vennének.De a kiegeket is…..
    5. Ez a blog…….:)
    6.Erre nem igazán tudok válaszolni itthoni hobbi játékosként .Verseny játékban nem igazán vagyok képben.Esetleg azt mondanám itt is hogy az online HKK megszünése….

    További sok sikert kivánok a bloghoz!

  32. ” Ez sajnos egy szűk célpiacot célzó hobbijáték, ezért nincs sok esély, hogy minden tescóban kapható legyen.”

    Én csak erre szeretnék reagálni. Két igazán sikeres tcg-t tudok mondani a napjainkból is. Az egyik az a panini focis kártyája, a másik meg (igaz kevésbé sikeres az előzőhöz képest) a Luna kártya.

    Egyik se kisebb “baromság”, mint a hkk. Csupán három dologba látok igazi nagy különbséget.

    1. Ott van a multik polcain.
    2. Olyan csomagolásba van, ami miatt a gyerek akar olyat, akkor is ha fogalma sincs mi van benne.
    3. Olyan árban van a kis csomag, amit egy szülő még hajlandó benne hagyni a kosárba, amikor a gyerek belebassza. (focis kártya pl 295)

    Nem a multikkal kell megegyezni, hanem a lap-kerrel, aki bent van minden multiban.

    Elnézést, nem akartam okoskodni.

  33. 1. Ha többen ismernék. Szerintem megvan az igény a 16+ korosztályban egy ilyen játékra mint a HKK.

    2. Az őslichek. Én “otthoni” játékos vagyok, 0 versenytapasztalattal, nagyon jól elszórakoztam velük több alkalommal is🙂 A hozzám hasonló cipőben járók szerintem mind örültek ennek az újításnak.

    3. Hm nem nagyon tudok ilyet mondani, mivel nem régen tértem vissza.

    4. Szerintem Facebookos reklámokkal. A mai Y-generáció az interneten töltött idejének megkockáztatom, hogy 75%-át az FB-n tölti. Tudtommal nagyon jól lehet ezeket a reklámokat célozni, pl. a magam esetéből kiindulva először a Hearthstone játékosokra (akik likeolták az oldalukat, vagy bejegyzéseiket, etc.) kellene kivetni a hálót. Elkezdtem HS-ezni, és pár kör után konstatáltam, hogy elég monoton és buta a játék. Be is villant, hogy valaha HKK-ztam és az mennyivel összetettebb, jobb volt, és lám már építgetem az első kis paklimat (ami a mai metában helytálló lehet :D). Sok ilyen ember lenne szerintem, akiknek jobb alternatíva volna a HKK a Hearthstone-nál, már egyszer sikerült egy másik TCG farvizén, felemelkedni, de még hogy🙂

    5. A toborzás-kezdő liga kettős. Már a toborzas.hhk.hu is nagy löketet adott nekem az újrakezdéshez, öröm volt olvasni tényleg. A korábban említett esetleges FB-reklámoknak is ide vagy a blogra kellene mutatniuk, mert a hivatalos HKK honlap, hát, khm, nem túl csalogató vadiúj arcok számára.

    6. Az én véleményem szerint a Villámháború szabálylap elég OP-ra sikeredett.

  34. Hello,

    1. Mi az az egy dolog, amitől számodra még jobb játékká és hobbivá válna a HKK?

    Az online HKK újraindítása és összekapcsolása az offline verzióval szerintem jelenleg az, ami a legtöbbet lendítene a játékon mindenféle szempontból.

    2. Az elmúlt egy évben mi volt az az újdonság vagy változás, ami neked a legjobban tetszett?

    A több verseny (re járó játékos).

    3. Az elmúlt egy évben mi volt az az újdonság vagy változás, ami neked a legkevésbé tetszett?

    A villámháború és a többi “muszáj-beszerezni-nyers-táp” UR.

    4. Mi az az egy dolog, amitől szerinted népszerűbb játékká és hobbivá válna a HKK?

    Az online HKK újraindítása és összekapcsolása az offline verzióval szerintem jelenleg az, ami a legtöbbet lendítene a játékon.

    5. Az elmúlt egy évben mi volt az az újdonság vagy változás, ami a leghasznosabb volt a HKK-nak?

    A blogosokkal való szorosabb együttműködés: Zsolt.

    6. Az elmúlt egy évben mi volt az az újdonság vagy változás, ami a legkevésbé volt hasznos volt a HKK-nak?

    A galetkik és szakértelmek kivezetése.

    Üdv: Kyb

  35. 1. Ide több mindent is fel tudnék sorolni. A legfontosabb a játék népszerűsítése, ez pozitív irányba halad a Toborzásokkal és a Kezdő Ligával.(Ami nekem fontos még, hogy jelenjen meg minél több színesítő szöveg, szerintem fel tudják dobni a lapot. Szerencsére mostanában ezekből is egyre több van. Jó lenne még, ha Berényi HKK illusztrátori pályafutása befejeződne)

    2. A Mágusok Alkonya. Nagyon jó, ötletes kiegészítő lett, látszik benne az átgondolt tesztelői munka.

    3. A meta nagyon eltolódott lényes irányba. A jövőben nagyon figyelni kell a semlegesítés képességre, mert már simán össze lehet rakni olyan kontrollt, amiben szinte csak lények és erőforrások vannak. A lény alapú counterléssel az a baj, hogy míg régebben lecountereltél egy lapot egy varázslattal, azzal csak manaelőnybe kerültél, míg most már azon túl, hogy az ellenfélnek nem jön létre egy lapja, még egy közepes ütő lényt is meg kell oldania.(esetleg még lopunk is a counterünkkel)

    4. Ha megújulna a honlap, illetve sikerülne megtalálni a játékra fogékony réteget.

    5. Zsolt alkalmazása a Beholdernél egyértelműen jelzi, hogy a cég törekszik hatékonyabbá tenni a kommunikációt a játékosok felé.

    6. A Villámháború megjelenése. Nagyon sok koncepciót teljesen kinyír(pl drágítás) és most már minden lénynél figyelni kel arra, hogy gyakorlatilag instantként is kijátszható

  36. 1. Én is azt mondanám, hogy kellene legalább egy hely, ami nyitva van legalább 20-21 óráig, akár olyan formában, mint az Excelsior-os helyszín.

    2. Az MA kieg nagyon jóra sikerült, illetve ezáltal nagyon sok gyngy belefér versenypaklikba.

    3. A világégés-ben nagyon kevés igazán jól használható lap van (szerintem), viszont a flux és a fürge manó gyakorlatilag kihagyhatatlan a kontroll paklikból. Mindemellett megjelent a szirén gésa, ami semlegesítés mellett még lopni is tud, amit a mai meta még erősebbé tesz. A kék szín így szerintem nagyon erős lett, és újrakezdő játékosként azt tapasztalom, hogy szinte lehetetlen összeszedni őket.

    4. Sokan elmondták már a lényeges dolgokat. Nem tudok újat hozzáfüzni. Meg kell találni azt a fizetőképes vásárlói réteget, akiket érdekelhet a játék. Az anime-k és a fantasy világ kedvelői szerintem egy jó kiindulási alap lenne.

    5. Pár hónapja kezdtem újra, így ebben nem tudok érdemben nyilatkozni. Zsolti és a HKK blog csapata is jól csinálják azt, amit elkezdtek. Az Excelsior-os versenyek is nagyon jók, kár hogy messze van nekem😦

    6. Ősmágia túlzott használata.

  37. 1. Vidéki pl.:váci versenyek, játékos összejövetelek

    2. Repülő fatty megjelenése.

    3. Védekezésből semlegesítek mindent és még lényeim is maradnak. Fasza!

    4. — új nagyon fasza honlap — , ÁTLÁTHATÓ, FANTASY-s, MODERN, GYORS, kibővített ÚJ LOGIN rész, ÜZENETKÜLDÉS stb., beépített HKKAPP szerű cuccokkal.

    5. Új szabályok (kódex) alkotása, nerfek, faqok, lapok visszaengedése hasonlók, de remélem lesz még ilyesmi, mert az eddigiek még mindig nem elegek.

    6. Lock és reagálhatatlan lapok Illetve még a “védekezésből lap-counter és asztalon marad még egy feltámadó lény” lapok.

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s