Avagy megpörgetjük egy kicsit, mert az sosem árthat.
Viszonylag rég jelentkeztünk már friss paklileírással (reméljük, azért a jó helyezést elérő paklikat sokat nézegettétek az elmúlt időszak versenybeszámolóiban), és mivel azóta több új lap is megjelent, ezért úgy döntöttünk, összeállítunk egy olyan decket, melyben több példány is megtalálható az elmúlt időszak tápjai közül.
A koncepció egy rendkívül pörgős, és többségében tárgyakra építő pakli lesz, melyben több kisebb-nagyobb kombó is helyet fog kapni, vagyis alapvetően egy több lábon álló deckről beszélhetünk. Miután nem árt, ha viszonylag zavartalanul tudunk pakolászni, ezért védelem (és követő) gyanánt Antimágikus rakshallionnal fogunk játszani.
A Varkaudar fetisiszta egyértelműen a mostanság megjelent legjobb speciális keresések közé sorolható, mert bár a lapok egy igen szűk csoportjából kutat csupán (Dornodon tárgyak), egyért jövő anti-mágiás lényként igen hatékonyan teszi mindezt. Ami igazán izgalmassá teszi a varkaudar srácot, az az, hogy egy igen erős kombó mindkét elemét képes előrántani nekünk: ezek a Vérrel írt kódex, valamint a Vortexrubin lennének. Ha valaki esetleg nem ismerné a kombót: ha kint van a két lap, akkor az történik, hogy a Vortexrubin passzivizálásával húzunk egy lapot, amire egyben sérülünk is 1 ÉP-t a rubin hátrányára, amire húzunk egy lapot a Vérrel írt kódex-szel, amire sérülünk 1 ÉP-t a rubin hátrányára, amire húzunk egy lapot a kódex-szel, amire sérülünk 1 ÉP-t a rubin hátrányára és amire szintén húzunk egy lapot a kódex-szel. Nyugalom, nem ragadt be a lemez, csupán arról van szó, hogy a Vortexrubinnal való laphúzás egy végtelen ciklust indít be, ami azért áll csak meg egy idő után, mert a Vérrel írt kódexen van egy 3-as korlát. Így tehát “csak” annyit tud a kombónk, hogy két lapból, 1 zanszilánkért és 5 ÉP-ért húzunk azonnal 4 lapot, és ezt minden körben el tudjuk játszani. Azt hiszem, ez nem nevezhető rossznak…
Ha már játszunk Varkaudar fetisisztával, akkor érdemes betenni néhányat a spoiler piros áldozós tárgyak közül is, hiszen rögtön ki is tudjuk rakni őket belőle. A Kisebb Zan a kombó-potenciált növeli (hogy milyen módon, az később látható lesz), az Izzó lemezpáncél rendkívül hatékonyan és optimálisan oldja meg a zavaró (leginkább: hálózó) csúfságokat, a Tirranda batyuja pedig egyfajta vészterv arra az esetre, ha belőnék a követőnket, vagy elhúzódna a játék a harmadik körig – előbbi esetben counterként, utóbbiban pedig visszavételként segít majd bennünket. Egy-egy darab elég belőlük, hiszen a fetisiszta nem csak keresni tud, hanem gyűjtőből visszavenni is.
Paklink alapja tehát megvan, ám felmerül a kérdés: mivel fogunk nyerni? Stílszerűen további tárgyakkal, melyek közül a Veszedelmes kincs, illetve A Viharisten jele a legjobb ezen célokra. Minő véletlen, mindkettő remekül kombózik a passzivizálós képességek nagy kedvelőjével, a jó öreg Mestermágussal, aki a Veszedelmes kinccsel párban 18 sebzést tud odarakni egy kör alatt (feltéve, hogy az ellenfél megkapja a csontokat), de a Vortexrubint is pörgethetjük vele, ha nincs kint kódexünk, Kisebb Zannal másolva pedig még durvább egykörös győzelmeket hozhatunk össze. Kissé hasonló, de egy fokkal trükkösebb lap Artagor, a zsonglőr, (ő a második friss Zénes lapunk), leginkább azért, mert kis túlzással kreativitásunk szab csak határt annak, miként hasznosíthatjuk. Az ő legnagyobb erénye az, hogy kikerüli a horgonyos lapok hátrányát, csupán valamilyen laphúzás kell mellé, hogy rögtön kezünkben is tudhassuk a hőn áhított kártyát. A legkönnyebben ezt egy Vérrel írt kódex-szel érhetjük el, hiszen miután sebződünk a képességére, ő is kombózik a könyvvel, így a paklink tetejére rakott lapot rögtön fel is húzhatjuk! Hálója ne tántorítson el senkit, hiszen több áldozós lapunk is van, ráadásul akár saját képessége költségének is feldobhatjuk, ha nagyon zavar. Ha kell, még a Vortexrubint is el tudja távolítani az asztalról, ha már inkább zavar, mint segít bennünket.
Szükségünk lesz némi erőforrásra is, gondolva itt a manatermelésekre, hogy minél előbb elinduljon a móka. Szó szerint, a Móka és kacagás (harmadik Zénes lapunk) ugyanis kiváló indulási lehetőséget biztosít az első körben, az általa adott plusz csont pedig hatalmas előny, hiszen így nem kell holmi kincsezéssel foglalkoznunk, akár már az első körben kirakhatjuk mellette a Veszedelmes kincset vagy A Viharisten jelét. A legnagyobb tempóelőnyt a kódos sztár, a Sötét mágia biztosítja, amely ide különösen jó, hiszen személyében még egy olyan lapunk van, ami kombózik a Vérrel írt kódex-szel. Én betettem még a Mágusiskola, 1. szintet is, leginkább azért, hogy ha elfogy a mana a nagy pörgés közepette, vele újból meg tudunk indulni, ás áldozós lapjainknak is bedobható – nem is beszélve az apró gyógyulásról, ami gyakran életet menthet, hiszen azért eléggé eszi ÉP-nket a pakli. Ha már gyógyulás: bekerült a Szem szimbólum is, melyet szintén hatékonyan megpörgethetünk a Mestermágussal, és az általa biztosított csontok is nagy értéket fognak képviselni, 3-6-9 kulcslap kivétele pedig bizonyos paklikat önmagában meg tud verni. Miután elég sok olyan asztalon maradóval játszunk, amiből nem rossz dolog egynél többet is az asztalon tudni, ezért betettem egy Kumulatív szimmetriát is, amely kijátszva, illetve áramolva is közelebb segíthet bennünket a győzelemhez.
Zárásként a “B-terv” következik, fel kell készülnünk ugyanis arra is, hogy a gonosz counterlős paklik követőt fognak szüntetni. Erre az esetre nem árt tartani néhány kivégző lapot: a Tűzijáték (negyedik Zénes lapunk) igen gyorsan pontot tesz a meccs végére, a Shomori tűzmágia pedig még egyszerűbben, egyetlen lépésben viszi be a szükséges 5 ÉP sebzést. Játsszunk melléjük Csuszpittal is, hiszen nem csak lövéseinket keresi, hanem a második körös pörgést megalapozó Sötét mágiát is.
A pakli
követő: Antimágikus rakshallion
3 Vérrel írt kódex
3 Vortexrubin
3 Varkaudar fetisiszta
1 Kisebb Zan
1 Tirranda batyuja
1 Izzó lemezpáncél
3 Veszedelmes kincs
3 A Viharisten jele
3 Mestermágus
3 Artagor, a zsonglőr
3 Sötét mágia
3 Csuszpit
3 Móka és kacagás
3 Mágusiskola, 1. szint
2 Szem szimbólum
1 Kumulatív szimmetria
3 Tűzijáték
3 Shomori tűzmágia
45 lap
Tanácsok a paklihoz
- Ügyeljünk a Varkaudar fetisiszta anti-mágiájára, hiszen mi is játszunk varázslatokkal – ha belefér, célszerű ezeket kirakni előbb.
- Menedzseljük okosan életpontunkat, hiszen a Vortexrubin gyorsan fogyasztja az ÉP-t, és más lapjaink is sebeznek rajtunk. Ha kell, Szem szimbólummal és Mestermágussal gyorsan visszagyógyulhatunk!
- Az ellenfél körében is tudunk húzni Vérrel írt kódex-szel egy aktívan hagyott Vortexrubinnal vagy egy Artagorral – ha belefér, igyekezzünk ezt is kihasználni, hiszen minden lap számíthat.
- A Csuszpitot dobjuk be nyugodtan csontnak, ha megélt egy kört, valószínűleg nagyobb hasznát fogjuk így venni.
Nagy előnye a paklinak, hogy igen könnyen összerakható: egyedül a Sötét mágia, a Tirranda batyuja, és esetleg a Csuszpit képviselnek komolyabb értéket (szerencsére egyik sem esszenciális), őket leszámítva azonban csupa Zénes és gyak-nemgyak lapból áll a deck, így nem nagy ördöngösség összeszedni a kártyákat hozzá.
A deck igen sok ponton alakítható, leginkább aszerint, hogy mennyire szeretnénk erőltetni bizonyos dolgokat, illetve melyik kombót mennyire tartjuk fontosnak. Próbálgassátok bátran, és variáljatok az arányokon is – a kommentek között szívesen fogadom véleményeiteket, tapasztalataitokat!
Csető Zsolt
Ötletes pakli. Az Artagort én annyira nem érzem, mert ha nem tudunk kombózni vele, akkor nem sokat segít. A Mágusiskolának se vagyok nagy rajongója, de nem próbáltam még a paklit, lehet, hogy tényleg jól jön a plusz tempó. A Sötét mágia kicsit túlzásnak tűnik, 7 vp-ből kifér az egész pakli. 🙂 Amik még eszembe jutottak ebbe a pakliba: Aranydukát, mert lopni mindig jó, Ezüst szityola, mert olcsó és jól pörgeti a paklit, és a Bomtar varázskönyve, mert spoiler a tárgyas pakliba.
Én is (nyilván laikusként) a szityolát hiányoltam a pakliból, vagy esetleg Zullit röppentyűjét. Amúgy tetszik a pakli. 🙂
Szerintem a követő mellé megfontolandó még egy ősi rúna, vagy változó környezet, hiszen egy korlátozó szabálylap ellen így nem sok esélye van a paklinak. Ha pedig három lappal kezdünk, akkor csökkenteni kellene a VP termeléseket is.
A kombóknak nem nagy barátja a nekron… nekem tetszik így. Habár azzal vitatkoznék, hogy csak a felsorolt lapok képviselnek komolyabb értéket. Kisebb zan-t pl. könnyű kölcsönkérni, de egyáltalán nem könnyű véglegesre beszerezni.