Vendégcikk – Kölcsönözni vagy nem kölcsönözni?

Klujber Balázs rekordmennyiségű kölcsönlappal készül a Nemzeti Bajnokságra.

Abba a nagyon kellemetlen helyzetbe kerültem, hogy az idei, XIX. HKK Nemzeti Bajnokságon nem tudok részt venni versenyzőként, mivel júniusban pont kicsúsztam a Hatalom Szövetsége első húsz helyezettje közül, a félévem pedig olyan volt, mint Gida egyik rosszabbul sikerült kalandja. Viszont a Semleges csatamezős rúddal induló játékosokat leszámítva talán én viszem a legtöbb lapot a megmérettetésre, szám szerint 175 válogatott papírost. Az ok? Jó néhány embernek adok kölcsön kártyákat.

11909733_1029145810458803_164352718_n

Aki gyűjti és játssza ezt a játékot, az előbb-utóbb szembetalálkozik azzal a helyzettel, hogy megkérdezik tőle, tudna-e esetleg kölcsönadni néhány lapot egy versenyre? Erre két választ lehet adni, nemet és igent, (nem nemi) beállítottságtól függően. Több oka van, hogy miért nem adunk kölcsön lapokat: lehet, hogy korábban elmilánozódtak a kártyáink, esetleg nem vigyázott rá az illető megfelelően, vagy az ésszerűséget jóval meghaladó ideig voltak másnál a lapok – ez utóbbinak durvább esete, ha emiatt nekünk kell kölcsönkérni az elvileg meglévő lapokat. Lehet, hogy még nem bízunk annyira az illetőben vagy csak nem szimpatikus, tehát sok hátulütője van a kölcsönadásnak.

És mik az előnyök? Régi, megbízható ismerősnek szívesen adunk lapokat, különösen, ha mi nem használjuk ezeket a papírokat. Ha csak ez a néhány kártya hiányzik ahhoz, hogy ne másodvonalas lapokkal kelljen feltölteni az egyébként korrekt pakliját, akkor miért ne adjunk kölcsön? Na persze más megvilágításba helyezi az előbbi kérdést, ha nem egy burástya-pakliról, hanem mondjuk egy Edráról vagy Olgáról, Helgáról van szó. Ti szoktatok UR-eket kölcsön adni másoknak?

Nemes cél a kezdők támogatása is, akik versenykarrierjük elején még nem rendelkeznek a megfelelő lapkészlettel, így a kölcsönzéssel a stócpaklik helyett egy összeszedettebb koncepcióval tudnak versenyezni. Ez működhet kötetlenebbül, több emberrel, de lehet egy kiválasztottunk is, akit a kölcsönadás mellett mentorálhatunk, tanítgathatunk is (mint tette azt Dév Marcikával). Ez mindenképpen sokat jelent egy kezdő esetében, lehet ez az a kis plusz, mely hosszú távon a játékban tartja őt.

11921975_1029145797125471_223188907_n

Miért is íródott akkor ez a cikk? A bevezetőben említett kártyák mappából kivétele, a mappák pakolása, ellenőrizni, hogy megvan-e mindenkinek mindene, egyeztetni, hogy mikor adom oda a kártyákat, mikor kapom vissza őket, stb… nos, ez „röpke” másfél órámat vitte el. Szívesen adok kölcsön, támogatom az ismerőseimet, hogy a megfelelő deckekkel tudjanak játszani, a kezdőbb játékosoknál külön öröm, ha tudok nekik segíteni, de egy óra pakolászás után, amikor rájössz, hogy egy kártyát elfelejtettél kivenni az egyik mappából, amit a polc legaljára helyeztél, és újra veheted elő (a mappát)… akkor ez már egy kicsit sok. És az a földöntúli öröm, hogy ezeket majd vissza is kell mappázni…

Szóval a sok hajolgatástól sajgó hátamat fájlalva leültem megírni ezt a cikket, és azon gondolkodtam, hogy mi legyen a megoldás erre a faramuci helyzetre? Szüntessem be a kölcsönzést teljesen? Szűkítsem le a kölcsönadható lapok számát? Vagy inkább azoknak a körét szűkítsem, akiknek kölcsönadok? Nehéz helyes döntést hozni sértődés nélkül. Lehet, hogy a Nemzeti miatt gyűlt fel egyszerre ez a sok kölcsönzés, mivel személy szerint senkivel sincs problémám, akinek adtam kölcsön lapokat (sőt, szívesen tettem, csak ez most egy kicsit sok volt).

11910972_1029144270458957_2062945005_n

Ti hogyan álltok a kölcsönzéshez? Szoktatok lapokat kölcsönadni ismerősöknek és kevésbé ismerős, de lelkes kezdőknek? Volt már negatív (vagy pozitív) tapasztalatotok a kölcsönadott lapokkal kapcsolatban? A komment szekcióban jöhetnek a vélemények!

Klujber Balázs

7 thoughts on “Vendégcikk – Kölcsönözni vagy nem kölcsönözni?

  1. Én csak azt nem szeretem ha hetekig Schwartzinál vannak a lapjaim😀 Viccet félretéve, én rengetegszer kapok lapot kölcsön, főleg tőled, de az elején másoktól is, és megtisztelve érzem magam mikor végre én is adhatok valakinek, de mivel neked rengeteg lapod, pontosan rendszerezve van, megértem a problémád. Szívesen segítek visszapakolni😀

  2. Én is szívesen adok kölcsön lapokat, viszont kölcsönkérni nem szeretek, csak a saját lapjaimmal érzem magaménak a játékot. Inkább akkor egy kicsit gyengébb lapokkal töltöm fel a paklit, vagy megpróbálom beszerezni a szükséges papírosokat 😀

    Egy külön cikket majd lehet megérne a rendszerezési módszerek kifejtése, mert én személy szerint még nem találtam meg az ideálist😀 Pl: UR/Ritka/ZÉN/NGY/GY, Színek szerint, Kiegészítő szerint, Pakli koncepció szerint, Típus/altípus szerint.

  3. Az a helyzet h kezdő létemre kölcsön kéne kérnem lapokat a versenyekhez. Ez eddig nem is lenne baj, ha mondjuk kéne 2 lap… de ha kell 20 akkor már az már tulajdon képpen nem is az én deckem…ezért még nem versenyzem (pedig tudom h kéne) ha valakinek van egy mentora (ahogy nekem nincs:S) akkor még ok de 20 ember 20 külön lapjával játszani már sztem nem ok…
    A furcsa az h én viszont már adtam kölcsön, ami majdnem rosszul végződött, ugyanis 4-5 hónapig másnál voltak a kártyák… de aztán minden megoldódott, ugyhogy nincs bajom a kölcsönadással

  4. @gigasz: Írtam a cikkben, de kiemelném itt is, hogy nem az egyes emberekre haragszom, illetve szívesen adok kölcsön, csak egyszerre volt ez egy kicsit sok. És csak a lapok 43,6%-a a tiéd.😉

    @Raquam: Én a következő módon szoktam rendszerezni a kártyákat: kiegészítők szerint, azon belül ritkaság (ritka-nem gyakori-gyakori) szerint, azon belül szín szerint (színtelen, Chara-din, Dornodon, Elenios, Fairlight, Leah, Raia, Rhatt, Sheran, Tharr, Bufa), azon belül név szerint. A Zéneket megjelenési sorrendben mappázom. Illetve van egy külön mappám, ahol régi ritkákat, HSz-es lapokat, UR-eket, szabálylapokat, követőket tárolok. Egyszerűen megtalálható minden, csak így is sokat kell néha pakolni a 10 mappával.🙂

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

