Vendégcikk – Vasárnapi vigasztalódás a Nemzeti Bajnokságon

Szabó András beszámolója a vigaszágas draftról.

A Nemzeti Bajnokság második napját követően megmondom őszintén, nagyon csalódott voltam. Nyilván – mint a legtöbb játékos – én is azzal mentem oda, hogy ott akarok lenni a harmadik napon, ami sajnos nem sikerült. Tovább fokozta a csalódottságomat, hogy az első nap jó eredménnyel zártam, úgy sikerült kiesnem, ráadásul a második nap is végig az élmezőnyben voltam. Ami pedig már csak hab volt a tortán, hogy a 17. helyen sikerült kiesnem, azaz egy helyen múlott a bejutás, és – mint utóbb Makó Gergőtől megtudtam – egy harmadlagos ponton múlott a bejutásom. Azért ezt ilyen formában nem kívánom senkinek.

Ennek ellenére vasárnap ott voltam a harmadik napon. Egyrészt azért, mert hátha hat év után én leszek a következő, aki bejut tartalékként a harmadik napra (ez nem jött be), másrészt, mert imádok draftolni, így fel sem merült bennem, hogy kihagyom a vigaszágas versenyt. Valahogy abban voltam, hogy a sors talán kompenzálja ezt a banális kiesést, és ez be is jött, ugyanis sikerült megnyernem a versenyt. A következő cikkben a győztes pakli megalkotásának mikéntjéről írok, és szeretnék vele tanácsot adni a kezdő draftolóknak, hogy miként érdemes nekiállni egy ilyen versenynek, és mi lehet a jó taktika.

Ami azt illeti, nem először draftoltam ebből a kiegészítő párból (2 Mágusok alkonya, 1 Világégés), így volt pár elképzelésem arról, hogy minek lehet esélye. Ezek voltak a legevidensebbek számomra:

  • •Tárgyak: A klasszikus A Viharisten jelékre épülő tárgy paklihoz viszonylag kevés lap van, de ha hozzávesszük a fókuszkristályokat is, akkor egész szép koncepció jöhet ki belőle, igaz, utóbbihoz elég jó Világégés-bontás kell. Egyszer már sikerült egy korrekt tárgyas-kristályos decket draftolnom, lehet összejön még egyszer. Viszont vigyázni kell, mert ha nincs elég tárgy és nem elég jó a pörgés, akkor borul minden.
  • Kötelék-morf vonal: Sok kötelékes lény, és sok Lomha, illetőleg Apró morf. Egyszerű, de hatékony recept. De mivel a kötelékes lények közül az erőforrást adók nemgyakoriak, sokat számít az első pár lap.
  • Etnikumok: A morfokkal elég sok etnikumot éreztem játszhatónak némi kontroll-vonallal, vagy anti-mágiával. A vámpírok és az orkok tűntek a legevidensebbnek, de a szirének, teknősök és thargodanok sem voltak reménytelenek, igaz, utóbbihoz megint kell kis szerencse, hiszen sok a nem gyakori lap közülük, és a nem gyakori Mágusok alkonyás lapokból átlagosan 1.6, a Világégésesekből 0.8 van egy asztalon. Tehát nehéz erre építeni.
  • Direkt sebzés: A tűz- és a villám vonal is játszhatónak tűnt. A tűznek több jó gyakori lapja is van, de pont emiatt lehet másoknak is eszébe jut. A villámokban pedig van egy olyan kockázat, hogy a pakli kulcslapja ha megoszlik sok játékos között (A Viharisten jele), akkor könnyen odalehet mindkét játékos draftja.
  • •Kalandozók: Ha valamelyik követő mellett sok Zarándok, Delga, Gnóm provokatőr megjelenik, akár jó is lehet.

Kb. ezek voltak az elképzeléseim, persze fejben volt a sima, natúr good stuff, vagy az agro-horda is. Ezen kívül koncentráltam a színekre, a célom volt, hogy ne lőjem el az elején ilyen téren a puskaporomat, igyekezzek kezdetben 1-2 színt használni, egy színnel akár megvárhatom a későbbi kiegészítőket is.

Viszonylag korán leültettek az asztalomhoz. Azt néztem, hogy az asztalomnál Jancsár János és Simon Zoli a veterán játékosok, a többiek ifjabbak, de azért jó néhányuknak vannak már jó versenyeredményeik. Oda kell figyelni. Még mindig volt bennem kis izgalom, amikor nyitottuk az első kiegeket.

citrin_fokuszkristalyA két ritkámról sokat mond, hogy az egyikről már teljesen elfelejtettem, hogy mi volt. A másik egy A fájdalom ura, ami nem egy rossz papíros, szépen meg tud pörgetni egy decket, és ha bevállalom a thargodanokat, akár jó is lehet. No de mi van itt még? Amikor megnéztem a paklit, akkor láttam valami érdekeset. A pakliban A Viharisten jele, Citrin fókuszkristály, Odh-magh ellátmányozó egyaránt volt. Ez a 3 lap potenciális jelölt 1 tárgyas-kristályos deckhez. A többi lap számomra picit felejtősebb volt, sejtettem, ebből a négyből fog jönni valami. De mi? Abban biztos voltam, hogy a tárgyas vonalat kb. elfelejthetem, ha A fájdalom urát választom, viszont lesz egy szinte mindenhova jó lapom. A kérdés inkább az volt, meg tudom-e vajon oldani, hogy mindhárom tárgyas lapot visszakapjam? Az ellátmányozót nem éreztem nagy spoilernek, kizártnak tartottam, hogy az elején bárki kivenné. A Viharisten jele egy másik kérdés. Egy alaplapja a tárgyas koncepciónak, amiből minél több kell, hogy egymást erősítsék. De talán még nála is értékesebb lap a Citrin kristály, ami csonttermelés, ölés és erőforrás lap egyben, ha összejön sok kristály a Világégésből… ha összejön. De ha nem, akkor sem annyira blank, ebben az esetben körönként termel egy csontot vagy egy lapot a kör végén. Nem egy világrengető spoiler, de 40 lapos paklinál bőven belefér. Ráadásul a kristály nem gyakori lap, valószínű kevesebb lesz belőle, mint a jelből. Viszont ha a másik oldalt nézzük, A Viharisten jele jó tárgyak mellé, jó villám deckbe, de akár egy sima kontrollba is, kvázi ölő lapként. Tehát nem sok esélyt adtam arra, hogyha azt továbbadom, akkor vissza is fogom kapni. A Citrin kristálynál többet. Bár erős lap, annyira nem szembetűnő az ereje talán, hogy valaki egy kiegből első lapnak kivegye, ráadásul a Rhatt nem is annyira top szín ebben a draftban. Végül döntöttem: 3 tárgyas lap mellett kockázatot kell vállalni. A Viharisten jelét szedtem ki, és adtam egy kört a Kristálynak. Ha valaki kiveszi, az valószínűleg rágyúr a kristályokra, ebben az esetben inkább kontrollosabb vonalat indítok el, ha nem, akkor bevállalom a kristályokat.

Jött a második kieg, alapvetően felejtős volt, sárga színben egy Energiapréselés és egy Életteli mytokronit volt. Ekkor felidéződött bennem a márciusi verseny, ahol brutál jó tárgypakli raktam össze, viszont többször elvéreztem amiatt, hogy direktsebzésekkel agyonlőttek, vagy egy tömegirtás elkapta a lapjaimat. Okulva ebből, inkább a counternél maradtam. A harmadik paklinál jött még egy A Viharisten jele, ezen nem gondolkodtamm, negyediknek egy Rughar könyve, ezen sem sokat (azt láttam még, hogy elég sok moa van, illetve láttam már még egy Ellátmányozót, egy Goblin berzerkert, de ezeket másodvonalra megtartottam).

balladak_konyveAz ötödik lapnál jött a következő dilemma. Megint volt egy Energiapréselés, de itt találtam egy Balladák könyvét is. Végülis a Könyvnél maradtam, egyszerűen brutál erős keresés, ha lesznek kristályaim, akkor azért, de ha nem, egy jó színt csak ki fogok választani, nem mellesleg a tárgyas vonalhoz remekül illeszkedik. Ezt követően kiszedtem 2 A rend erejét és egy Drakolder iterátort (utóbbit végül nem használtam, mert a sárga varik nem úgy jöttek, ahogy azt elképzeltem), majd jött az izgalom, újra visszakaptam az első paklit. És az első lap, ami a szemembe mosolygott, egy Citrin fókuszkristály volt. Köszi, srácok🙂. Később egy kicsit lefagyott az arcomról a mosoly, több moát (pl. agymosót) és a Goblin berzerkert is elhappolták előlem, valamint a Energiaprések sem maradtak meg. Ebből adódóan a második körben egy ellátmányozót, egy Goblin kereskedőt, egy Nozar-thin felderítőt, valamint leszedés gyanánt 2 Harci indulót szedtem (végül is cantrip, és egy körre csak megoldja a lapokat, ebből baj nem lehet🙂 ), utolsó körben meg szerencsére a saját kiegemből bennmaradt az ellátmányozó, így az is jöhetett. Volt még pár ellendraftom ezen kívül, mivel gyanúsan sok Shomori tűzmágia mozgott, 2-t és egy A keresés lángját kiszedtem a vége fele, illetve 1-2 Sheran tápot is.

Az első kieg után ezeket alapokat éreztem jónak a koncepciómba:

2 A Viharisten jele
1 Rughar varázskönyve
1 Balladák könyve
1 Citrin fókuszkristály
2 Odh-magh ellátmányozó
1 Nozar-thin felderítő
1 Goblin kereskedő
1 Életteli mytokronit
2 Harci induló
2 A rend ereje

14 lap ami koncepcióba illő és még van egy szabad színem, ráadásul most 4 counterem is van, egy premanens (ez már kétszer annyi, mint márciusban). Nem rossz. Viszont ennél kicsivel több tárgy kéne, ráadásul muszáj leszedéseket találnom, különben elég vérszegény lehet a deck.

okulupaj_robbano_gombjeTudtam, hogy a következő kiegészítőn fog sok minden múlni. Az, hogy a paklim fókuszkristály vonala működőképes lesz, a Világégésen áll vagy bukik. Reménykedtem abban, hogy a nemgyakori kristályokból 1-1 azért lesz, és ha lesz mellé 2-3 Ametiszt, akkor a harmadik Mágusok alkonyával együtt 7-8 kristály összegyűjthető lesz. Bontom az első kiegemet. A két ritkából az egyikre már most sem emlékszem, a másik egy Kr’uagon pusztító volt. Szóval a ritkákat megint hanyagoljuk. Találtam egy Ametiszt kristályt is, ami nem rossz, de nem voltam benne biztos, hogy ki akarom szedni elsőnek, ha a Citrin ment egy kört, akkor talán ez is fog. Nézzük mi van még! A kiegészítő legértékesebb lapjának egyértelműen az Okulüpaj robbanó gömbje tűnt. Mivel tárgy, jól működik a Viharistenekkel, kincsezik, de a képessége is termel csontot, ráadásul leszedés, ami pont hiánycikk nálam. Viszont el kell lőnöm a negyedik színemet. Ezzel együtt ez tűnt a legjobb opciónak, ki is szedtem. A következő körben találtam egy Jáde fókuszkristályt, ezt most kiszedtem, egyfelől, mert nagyon fontos kristály, másrészről kicsit féltem, hogy ha valaki túl sok kristályt lát, akkor esetleg elkezdi őket gyűjteni.

A harmadik döntés nehéz volt, ugyanis találtam egy Kristálysárkányt. Nagyon hezitáltam rajta, mivel a deckem várhatóan sok csontot termel, egy olcsó, nagyon masszív lény lehet belőle. Ami néha lőni is fog. Viszont ez már egy 5. szín, a fehéret eddig nem használtam, és nem voltam biztos benne, hogy a robbanó gömböt és a lila színt emiatt le akarom váltani. Viszont tény, hogy nagyon erős lap. Addig hezitáltam, amíg el nem hangzott a „Válassz ki egy lapot” kifejezést, ekkor kiszedtem… egy Szökőkutat. Nem éreztem kardinális kérdésnek a sárkányt, ez viszont egy fixen jó lap.

opal_fokuszkristalyA következő kiegészítő rögtön két kristályt is tartogatott nekem, az egyik ráadásul egy ritka volt, egy Opál kristály, a másik egy Ametiszt. Valamit ki kell szednem, mert ugyan megkapom harmadszorra a kieget, de akkor összesen 2 lappal, az már nem garancia semmire. Az Opált szedtem ki, fontosabb lapnak éreztem a pakliban, és abban bíztam, hogy az Ametiszt megy még egy kört. A következő körben találtam még egy robbanó gömböt, ezen nem gondolkoztam, majd ismét jött egy dupla kristályos kieg, ezúttal egy Ametiszt és egy Türkiz kristállyal. Itt inkább az Ametiszteet szedtem ki, mert amíg egy 40 lapos paklinál egy egy zanszilánkos cantrip lap, ami kicsit semmiz, alapvetően beférhet, addig a Türkizt az ára és a képessége miatt a kristályokon kívül sehova nem igazán lehet betenni. A következő két kiegészítőben már nem voltak újabb kristályok, egy Altató ködöt és egy Káosztornádót szedtem ki, utóbbi mellé terveztem, hogy pár zanszilánkot még összeszedek.

A második kör remekül alakult, mind a 2 Ametiszt, illetőleg az 1 Türkiz kristályt is össze tudtam szedni, emellett meglepődtem, hogy a Rhattot mennyire nem szedi senki, így még 2 Altató köd jutott hozzám, hozzájuk egy Ködvárost is begyűjtöttem, hogy 1 A köd gyermekével a lényes paklikra rátegyem a parát. Emellett egy Telakish-sal erősítettem a moás és counteres vonulatomat. Az utolsó körben is sikerült még 2 jó lapot szereznem, egy A köd gyermeke, és egy Soro-shar főoperátor formájában.

Elégedett voltam nagyon a körrel, nézzük a hasznos lapokat:

3 Ametiszt fókuszkristály
1 Opál fókuszkristály
1 Jáde fókuszkristály
1 Türkiz fkuszkristály
2 Okulüpaj robbanó gömbje
3 Altató köd
1 Telakish
1 Soro-shar főoperátor
1 Szökőkút
1 A köd gyermeke
1 Ködváros
1 Káosztornádó

16 egész jó lap, a tárgyaimból már 13 van, a kristályokból meg több jött, mint amire számítottam, illetőleg az eddig blank lapként nyilvántartott Halálos kór is értelmet nyert. Remek. Most még kéne pár erős tárgy, meg néhány leszedés mindenképpen, és persze nem ártana még 1-2 csonttermelés sem.

goblin_berzerkerHarmadik bontás előtt mondtam magamban, hogy kellene egy ritka tárgy, ami jó a színeimbe. Megnéztem az első ritkát… Zoárd itala… végül is tárgy… végül is ritka… végül is belefér a színeimbe… de valahogy mégsem egészen erre gondoltam. A másik lap egy Zafír drakón volt, aminek gondlkodtam az ellendraftolásán, mivel éreztem, hogy valaki a környékemen ráment a kötelék-morf vonalra. És a vicc az volt, hogy akár meg is tettem volna, mert egy nyavajás tárgy nem volt, ahogy leszedés sem, csak csonttermelés. Ha itt a nyolcas asztalon belül játszok, tuti ellendraftolok, de mivel a 33 emberből bárkit kaphattam, inkább a saját paklimra koncentráltam és kiszedtem egy Goblin berzerkert, ebből nem lehet baj (és ezzel mindhárom körben gyakori lapot first pickeltem). A következő kiegészítő szintén aggasztó volt, mert semmilyen tárgy nem volt benne, így egy Energiapréselést szedtem ki. Aztán jött egy második Citrin kristály, aminek nagyon örültem, ki is szedtem (az első két kieg után már kicsit megijedtem, hogy nem lesznek tárgyaim, nem mertem kockáztatni), de a negyedikből megint csak Energiaprést szedtem ki. Az ötödikben végre jött egy A Viharisten jele, ki is vettem, majd ezután jött a nagy dilemma, két nagyon komoly lappal. Az egyik egy Rughar varázskönyve volt, ami még erősíti a tárgyas vonalat, a másik egy Ezer világ őre, ami leszedő szekciómon segítene sokat. Utolsó pillanatig hezitáltam, azt éreztem, hogy bármelyiket indítom körbe, nem fogom már újra látni. Jelenleg 15 tárgyam volt, és az előző 5 kiegből nem várhattam újat (illetve egy Ősmágikus térfixáló volt, de az olyan, amilyen), sok múlhat 1-1 lapon is, ezért inkább a Könyvnél maradtam. A hetedik kiegben megint volt Viharisten jel, nem egyértelmű helyzet elé állított. Az utolsó kiegészítőben pedig egy Ónix fókuszkristállyal futottam. Egy fél pillanatig gondolkodtam, hogy elengedem egy körre, de mivel ez utolsó kieg volt, és amikor legközelebb megkapom, már csak 6 lap lesz benne, ezért lehet, hogy valaki előttem – ha más nem, ellendraftból – kiszedi, nagyon utálnám magam, ha nem lenne az enyém. Kivettem hát.

Innentől kezdve a cél a csonttermelések begyűjtése volt, amiből azért elég sokat láttam, de az előző körből kiindulva a második körre tartogattam őket, és esetleg még 1-2 leszedés. Utóbbi nem sikerült, előbbi viszont igen, a második körben 3 Odh-magh ellátmányozót és 1 Nozar-thin felderítőt szedtem ki, ezenkívül 1 Xenó marcangolóval is gazdagodtam. Az utolsó körben pedig nagy örömömre még egy negyedik ellátmányozót és még egy A rend erejét is elkönyvelhettem magamnak.

A most szerzett hasznos lapok:

4 Odh-magh ellátmányozó
2 A Viharisten jele
2 Energiapréselés
1 Nozar-thin felderítő
1 Citrin fókuszkristály
1 Ónix fókuszkristály
1 Rughar varázskönyve
1 Xeno marcangoló
1 A rend ereje
1 Goblin berzerker

Újabb 15 lap, elég jó. Nézzük, miből élünk:

6 Odh-magh ellátmányozó
4 Viharisten jele
3 A rend ereje
3 Altató köd
3 Ametiszt fókuszkristály
2 Okulüpaj robbanó gömbje
2 Energiapréselés
2 Nozar-thin felderítő
2 Harci induló
2 Citrin fókuszkristály
2 Rughar varázskönyve
1 Ónix fókuszkristály
1 Opál fókuszkristály
1 Jáde fókuszkristály
1 Türkiz fkuszkristály
1 Xeno marcangoló
1 Goblin berzerker
1 Goblin kereskedő
1 Életteli mytokronit
1 Balladák könyve
1 Telakish
1 Soro-shar főoperátor
1 Szökőkút
1 A köd gyermeke
1 Káosztornádó
1 Ködváros

A kép egyáltalán nem rossz. Viszont ez 47 lap, és az alapelvem az, hogy nem szabad a minimum fölé menni. Így 7-et ki kell szedni. Vajon mik legyenek azok?

  • 1 Káosztornádó: Ez a végére egyértelművé vált. A kristályokon kívül nem sikerült zanszilákokat gyűjtenem, és amikor láttam, hogy sok Ellátmányozó van a harmadik kiegben, nem is erőltettem nagyon, hiszen az drágítja a zanszilánkos lapokat. Így viszont a tornádó értelmét vesztette.
  • 1 Ködváros: A cél az volt vele, hogy Köd gyermeket termeljen, amivel végszükség esetén folyamatosan keresem az Altató ködöket. Azzal, hogy a végén találtam még egy Köd gyermeket, úgy éreztem, nem szorulok rá a helyszínre, különösen a viszonylag sok nekron miatt.
  • 1 Goblin kereskedő: A csonttermelésekre a kincs miatt olyan durván nem szorul rá a pakli. Persze kellenek, de az igazán optimális csonttermelés az, ami az első körben működik, és a játék későbbi szakaszában sem blank. Az ellátmányozó tipikusan ilyen, hiszen első körben ad egy komponenst, néha a lapot is visszaadja, elhúzódó meccseken meg már szinte biztosan működik a köteléke, ezért lesz erős. A kereskedőnél viszont egyik sem állja meg a helyét. Csonttermelésnek vérszegény, mivel csak a második körben indul. Elhúzódó meccsen meg szinte teljesen blank.
  • 1 Soro-shar főoperátor: Rivalizált a Nozar-thin felderítővel, ugyanaz a két lap funkciója, korai, gyors csonttermelés. A két lap közül azonban a Felderítő egyértelműen jobb. Mindkét lap ad akár 2 csontot is az első körben, de amíg a Felderítőben benne van egy sokkal nagyobb csonttermelés lehetősége is, ráadásul 1 komponens szinte biztos, addig az operátor kötelék nélkül semmire sem jó. Ezenkívül az ellenfél kezének megismerése egy apró, de fontos képesség, amivel sokat nyerhetünk. A sok nekron miatt azonban pár semmizős lapot szelektálni kell, így ő is kimaradt,
  • 1 Halálos kór: Innentől jött a neheze. Megmondom őszintén, ezt a lapot Dönczi Krisztián tanácsára szedtem ki, szerinte nem igazán jó a pakliba. Az Altató ködök és a Viharisten jele azért képes a lényes paklikat lefogni és van mellette pár lapleszedés is, így végül kimaradt.
  • 1 Telakish: Na, itt már elkezdett fájni a szívem. Nagyon erősek a permanens counterek, viszont két Rughar könyvem és egy Jáde kristályom már volt, ezen felül van még pár counterem. Még mindig 9 lapom nekronozik, ennek ráadásul a játék elején a képessége miatt is semmizni kell. Ezen kívül én jobban szeretem, ha egy counter meglepetésként jön, amire számít az ellenfél, azt azért könnyebb kijátszani. Így, bár nagyon nehezen, de a kihagyása mellett döntöttem.

Most már 41 lapnál voltam, végül úgy döntöttem, hogy még 1 A rend erejét szedek ki, és akkor mehet a verseny, de talonban tartottam ezt a 7 lapot, és végül 5 közülük játéklehetőséget is kapott.

2015-08-30 17.36.48

Ezután kezdődhetett a játék… azaz kezdődhetett volna, ha az első fordulót nem rögtön egy erőnyerővel kezdem. Néhány lámpa elleni meccset azért játszottam, próbálgattam a paklit.

Ezt követően jött Jobbágy Robi 55 lapos good stuff-ja, amiben egy masszív vámpíros vonal mellett Sheran lényekkel is találkoztam. Első meccsen elég jól indult be, a Jeanston, amitől nagyon tartottam (Altató köd jelzőit felhasználja, és más vámpírokkal elég masszív leszedés), és a Lomha morfokkal elindult, engem meg a háló lelassított, így elég hamar le tudott győzni. Második meccsen én nyitottam egy Köd gyermek, Ellátmányozó, Balladák könyve hármassal, majd Viharisten jeléből kettő is jött, amivel kontrolláltam a meccset. Harmadikban megint ő kezdett, és Őshangya herével indult. Nagyon paráztam attól, hogy egy Lomha morfot keresve behálóz engem, de szerencsére Szánalmas tekit keresett és passzolt, így jöhetett két ellátmányozó és egy Viharisten jel. Ezt követően sokáig zajlott állóháború, én a 3-4. körben szerencsétlen módon behúztam a Felderítőimet, de miután a Heréjét lelőttem, ő sem tudott igazán elindulni. A húzogatós játék végül nekem jött ki jobban, amikor kijött egy Citrin kristály, már stabillá váltam. 2-1

Ezután Tisza Ákos szintén Sheran és Leah lapokra épülő paklijával kerültem össze, ezek voltak talán a legkeményebb meccsek, elején gyorsan került előnybe egy Jeanston révén, majd módszeresen kiantimágiázta a varászlataimat, mialatt 2 KALK és 2 Agran a kövér mosolygott a kezében, majd jött Caramain. Második meccsen szintén jöttek Deahedek, de itt egy Viharisten jelét lenn tudtam tartani. Ezt követően állóháborúvá fajult a játék. Ő Bíró döntésével minden varázslatom a paklim tetejére tette, mialatt megint volt több Agranja is, én a hálóban bíztam, hogy ha jókor lövöm ki a varázslataimat, nem tudja őket counterelni a háló révén. Eközben moákkal fedeztem az őrposztom és kettesével csipegettem le őt a Viharisten jelével. Azonban ő egyszer sem tudott igazán jó lapot behúzni, nekem viszont a Bíró döntése után jött először robbanó gömb, majd Citrin kristály, amivel bepörögtem. Harmadik meccsen megint sok azonnali semlegesítést húzott, ezúttal viszont leszedése nem volt, és ezen sok múlott. Ugyanis a második körre kitettem egy Jáde-Opál kristály kettőst, amivel körönként 2 lapot dobattam. Ezt nem lehetett tartani, majd miután nem volt keze, én be tudtam pörögni. 2-1

Következő körben Csernus Dáviddal játszottam, kissé mirror volt a paklija, csak ő úgy láttam, hogy barna helyett kéket használt. Első meccsen 2. körben jött le 3 Viharisten jelem, ezzel nem volt gond. Másodikban is hamar megindultam, az Opál kristály segítségével, meg Okulüpaj gömböm és Viharisten jelém is volt. Dávid 2 Eklektikus ganüidet is kitett ellenem, viszont addigra rengeteg manám volt, és jött még egy jel, így egyet a Viharisten jelével és egy Ellátmányozóval, egy másikat simán Viharisten jelével (kellett a csont, így először le kellett ütni a ganüidet) oldottam meg. Ezt követően szép lassan Dávid fölé kerekedtem. Harmadik meccsen valami iszonyat gyengén játszottam, bevallom fél szemmel inkább az első asztalon figyeltem Barti és Gice meccsét. Kétszer nem figyeltem oda, hogy van counterem, amikor Dávid varázslatot használt, aztán meg egészen addig nem passziváltam le egy Ctirin kristályt (az ő Opál kristálya miatt csak az ő körében akartam vele húzni, hogy nem tudja azonnal eldobatni a húzott lapot), míg egy Változások korával el nem lopta. Ezek végül a meccsbe kerültek, még jó, hogy 2-0-nál. 2-1

Utolsó meccs Barti ellen volt. Mindennél jobban akartam ezt a győzelmet most, főleg amiatt, hogy milyen körülmények között estem ki tegnap, és szerettem volna bizonyítani, hogy a tavalyi jó eredményem nem egy kiugró véletlen volt, akkor is tudok jó paklit összedraftolni, ha nem jönnek spoiler ritkák. De kicsit bennem volt a júniusi Dungeonös verseny is, ahol épp Barti vert el a döntőben, vissza akartam vágni. A Dávid ellen beside-olt counter-vonalat úgy döntöttem, hogy Barti ellen benntartom. Első meccsen álomszerű kezdésem volt, Ellátmányozó és 2 Citrin kristály. Ezeket Barti az első körében nem tudta megolani, így később behozhatatlan előnyt adtak nekem. Második meccsen megint szép indulásom volt, két Ellátmányozóval és egy Balladák könyvével, de mivel ezen túl elég defenzív kezem volt (2 Harci induló, Altató köd), inkább kivárásra játszva countert kerestem. Barti elcsábította az egyik ellátmányozót, de nem volt gond, összpontosítottam a védekezésre, és a második körében egy Harci indulóval megoldottam a Szirén papnőjét, ami csontot termelt. Innentől kezdtem el kitenni néhány tárgyat, igyekeztem a semlegesítéses kristályokat keresni, majd a 4. körben egy újabb harci indulóval levettem a lényeinek a hálóját, és nagyon keményen kipörgött a deckem. Innen nem volt esélye. Harmadik körben viszont ő pörgött ki remekül, 3 Viharisten jellel kezdett, amiből kettőt nem tudtam megoldani, miközben kezében egy Quwarg inspirátor figyelt, akinek volt köteléke. Ezt innen hozta. Emellett megemelem a kalapom ellenfelem előtt, aki a Nemzeti első két napját betegen küzdötte (majdnem) végig, majd a nem túl sikeres péntek és szombat után lejött még erre a versenyre, ahol egy remek paklit összerakva majdnem megnyerte a versenyt! 2-1

Így végül sikerrel abszolváltam a versenyt, és nagyon örültem neki, ez volt az első olyan Beholderes versenygyőzelmem, ami nem amatőr verseny volt, és ennek akkor is örülök, ha tudom, hogy azért számos kiváló játékos nem volt jelen a 16-os döntő miatt.

A győzelmemben azt mondom, azért szerepe volt a szerencsének, részben azért, mert a 9 fókuszkristály átlagon felüli volt, a realitás inkább 7 környékén lett volna, illetőleg sokat számított, hogy az asztalom ezúttal nem igazán szűrt engem (emiatt talán jó volt, hogy nem volt túl sok Viharisten jele a kiegekben, mert így sokakhoz el se jutott, vagy csak egy darab, így nem akarták őket kiszedni), visszajöttek a legfontosabb lapok. Ugyanakkor ez a draft egy ékes példája volt annak, hogy nem kell feltétlen kétségbe esni, ha nem bontunk erős ritkákat: persze nem baj, ha jönnek, de nélkülük is lehet jó eredményt elérni, ez a pakli is összesen 2 ritka lapot használt, és egyiket sem lehet igazi spoilernek nevezni. Csak figyelni kell arra, hogy a pakli mindenre tudjon választ adni és ne „fogyjon el” játék közben.

Nem tudom, mit értem volna el, ha szombaton az a 16. hely az enyém és vasárnap a Nemzeti győzelemért játszom. De így már nem vagyok szomorú, hogy így alakult, ez a „víigasz-draft” elnevezés esetemben kifejezetten helytállónak bizonyult. De remélem azért másoknak is tudtam segítséget adni, és a fiatalok hasznos tanácsokat kaptak a jövőbeni draft versenyekhez!

Szabó András

5 thoughts on “Vendégcikk – Vasárnapi vigasztalódás a Nemzeti Bajnokságon

  1. Nagyon erdekes beszamolo es grat itt is a gyozelemhez!
    Tapasztalatlan draftoloknak (amileyn en is vagyok🙂 ) csak ajanlani tudom a gondolkodasi folyamatot.

  2. Bubu odajött hozzám az első körében, amikor erőnyerő volt, megmutatta a pakliját, én meg valahonnan a padlóról szedtem össze a leesett államat, hogy ezt a bika paklit így hogyan sikerült kidraftolni?! Nagyon erős koncepció volt, gratulálok, megérdemelt a győzelem és külön jó, hogy bepillantást nyerhettünk a draftolási folyamatba.

  3. “…miután a Heréjét lelőttem, ő sem tudott igazán elindulni. A húzogatós játék végül nekem jött ki jobban…”

    LOL

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

