Lapelemzés – Alfa pakli

Sorra vesszük a nemrégiben megjelent 8 ritka kártyát.

Lassan két hete, hogy kint van a legújabb HKK kiegészítő, az Alfa pakli, és örömmel látjuk, hogy elnyerte a tetszéseteket, és sokan örömmel pörgetitek a ritkákat a legkülönbözőbb deckekben. Pontos számadatot én sem tudok, csak annyit, hogy a paklik egy jelentős része már elfogyott, ami ennyi idő alatt igencsak komolynak számít – remélhetőleg senki sem csúszik le majd róla, ha tervezett vásárolni belőlük. A mai cikkemben a kiegészítő ritka lapjaival foglalkozom majd, az értékelés a megszokott módon történik egy 1-től (őscsöves) 10-ig (atomtáp) terjedő skálán, és teljesen szubjektív, vagyis az én véleményemet tükrözi: hogy láttam tesztelésen működni, milyen jövőbeli lehetőségek, mekkora potenciál rejtőzik benne vagy csak szimplán miért jó (vagy rossz) egy lap. Here we go!

trioAz inkvizíció küldötte, A sötétség ivadéka, Az egyensúly őrzője (10): Igazából a három lapról nincs értelme külön beszélni, hiszen mindegyik képessége megegyezik, csupán a különböző jellemre való képességre kisülés különbözteti meg őket. A felhasználásuknak csak a képzelet szabhat határt, iszonyatosan sok helyre beférnek „csak úgy”, de építhetünk is rájuk keményen. A tesztelés elején még nem csak a saját lapunkra sült a képességük, hanem az ellenfélére is, viszont ezt igencsak erősnek éreztük, éppen ezért lekerült róla, viszont az altípusa választható lett (azért került így rá, mert nem akartuk, hogy morfok legyenek az Alfa pakli egyszerű, minél kevesebb képességből álló összetétele miatt). Ám egy kiskapu így nyitva maradt, amit a szemfüles játékosok már a két héttel ezelőtti frissen bontott versenyen észre is vettek és ki is használtak: altípusként szkrittert megnevezve a (K) képesség körönként akár többször is használható, így (hiszen ha visszavesszük és újra kirakjuk, azt a játék elfelejti, és újra pöröghet a buli). Villámháborútól kezdve Raia hordán át egészen a vámpírokig bárhol megállják a helyüket, csak rajtatok múlik innentől kezdve, hogy hova rakjátok majd be őket.

hörrHörrentő (9): Srácok, nagyon régóta csak egy a lényeg, hogy mindig BE KELL HÖRRRRRRRRENTENI! Eljött az idő, amikor végre a nyilvánosság is megismerkedhet minden idők legjobb Hörrentőjével. A tesztfolyamat alatt ő is igencsak nagy változáson ment keresztül, eredeti állapotában minden játékossal 3-3 lapot húzatott (páros verseny ÜHÜM), majd némi balanszolás után érte el végső formáját. A papír igencsak korrekt, 1 varázspontért kapunk egy repülő 3/3-as lényt, és húzunk 2 lapot (sajnos az ellenfelünk is húz egyet, annyi baj legyen). Eszméletlen pörgéseket lehet vele csinálni, szinte bármilyen tempó deckbe jól működik.

orkkátrOrk kátrányköpülő (9): Amikor az Alfa deckeket teszteltük egymás ellen, akkor egyetlen dolgot nem akart soha senki látni, méghozzá Ork kátrányköpülőt az ellenfélnél. Aztán kipróbáltuk hagyományos környezetben is, és általában tudta azt a szintet hozni, ami miatt kitaláltuk: ha létrejön, sokszor irgalmatlanul el tudjuk rontani az ellenfél tempóját, és ha végteleníteni is tudjuk, akkor kalap-kabát! Persze ő is csak kézből kijátszva köpül: volt amikor őt gyűjtőgeneráltuk, és Életadóval vagy Kumulatív szimmetriával hoztuk vissza folyton a játékba. Persze Artagor, a zsonglőrrel továbbra is van egy lock, de az talán kevésbé stabil, mint a fent említettek, ami miatt a gyengítés rákerült, viszont egy permanens visszavétellel (mint például a színben is tökéletesen illeszkedő Tirranda batyujával) ez jól kivitelezhető. Csak ne felejtsük el bedobni csontnak!

ysdYsdrull, a hatalmas (9): 2 manáért szinte bármilyen lényt kirakhatunk az ellenfél paklijából, ráadásul a kijátszáskori képességei is bekapcsolnak? Hogy lehet nem 10 pontot adni erre a sztárra? A válasz igencsak egyszerű (ami miatt talán néhányan vonakodtok is a lap használatától majd): egyetlen apró dologtól függ, hogy mit tudunk kijátszani, méghozzá az ellenfelünktől. Előfordulhatnak olyan szituációk, amikor nem igazán fogunk a helyzethez jól illeszkedő lapot találni, és olyan is, amikor megtaláljuk a nutsot és megnyerjük vele a partit. Ha egy Szirén gésát vagy Drakolder negátort ki tudunk vele csapni (és lopunk vagy leszedünk), akkor már nem jártunk rosszul, de hasonlóan az Apró kívánsághoz, a lehetőségek száma végtelen itt is. Amire még érdemes figyelni a lappal kapcsolatban, hogy Ysdrullal nem tudjuk kijátszani az ellenfél Ysdrullját – vagyis pontosabban ki tudjuk, csak nem érdemes. Nehogy ezen menjen el egyszer egy meccs.

tesztRagnor, a pusztító (8): Megérkezett hát a nagy piros sárkány is a kék tesója után, az ő képessége viszont elődjéhez mérten stabilabb, ugyanakkor talán egy kicsit gyengébb is. Két varázspontért leszedünk egy lapot, és a leszedett lap költségéhez mérten visszakapunk némi (általában 1-3 ) varázspontot – bár azért egy nagyobb éjfattyat ha lecsípünk vele, az megadja a keretet rendesen. A bajok akkor kezdődnek, ha 0 költségű lapot kell vele megoldanunk: ekkor egy sima 2 VP-s általános leszedés bár kapunk egy viszonylag korrekt méretű lényt. Önmagában véve szerintem egy egyszerű, de hatásos lapról van szó.

sötiviÁrnysűrítés (8): Számomra a legérdekesebb lap a szettből, meg is mondom, miért. Az, hogy egy elég nagy feltételt kell teljesítenünk az 5/5-ös mega-monster létrehozásához nem kérdéses, hiszen előfordulhatnak olyan meccsek (pl. amikor egy kevés, vagy nagyot védő lényekkel játszó pakli ellen megyünk), amikor nem igazán tudjuk kihasználni a lap nyújtotta lehetőségeket, vagy valamit magunktól szedünk le, de akkor már 1-for-2 volt, és úgy nem tűnik túl nagy biznisznek. Azonban lesznek olyan meccsek is, amikor az első körünkben vígan lövünk ki egy Sebzett vérfarkast, vagy az ellenféltől egy kis ÉP-jű lényt, megindítva a vámpír-hordát. Tehát nagy feltétellel (de 0 befektetéssel!) teremthetünk egy elég nagy szörnyet. Nem mondom, hogy teljesen univerzális lapról van szó, de sok pakliban ki lehet próbálni. Szerintem akkor lehet vele igazán kellemetlen meglepetéseket okozni, ha ezt metán kívülinek tartják majd sokan.

Az Alfákkal együtt megjelent két évfordulós lapról, valamint az új BDV rendszeren keresztül járó ajándéklapokról holnap olvashattok elemzést.

Dév bácsi

6 thoughts on “Lapelemzés – Alfa pakli

  1. Az Árnysűrítés jó a Molluszk pakliba, ha a 0. körben le tud leszedni valamit. Akkor az első kört 2 VP-vel és két építővel kezdem. Nem csak ütni lehet azzal a lénnyel.

  2. Én személy szerint a köpülőt 10-re tenném és az árnysűrítést 7-re,de a többivel egyetértek😛

  3. Hydront imádom a mai napig…de gyerekek láttátok volna mit műveltünk ma a jó és semleges erőforrásokkal tesztelésen…ISZONYAT! Jobban hörrent mint a Hörrentő!

  4. A kátrányfiút én is 10-esnek érzem. Mező, börtön, bilincs, hét törzs mindenhova alap, ha befér Dornodon. Az árnysűrítés (7) vicces, hangulatos lap, de elég esetleges sajnos. A Hörrentő (8) elég rizikós lap, néha a Hydron jobb nála, és az bár kedvencem, de nem egy túl univerzális papíros…

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s