Alternatív nyerések a HKK-ban

“Szia, két tenger gyümölcsei pizzát kérek a Haller utca 37-be!”

bolcsiA tegnapi cikkben egy nagyon érdekes régi lapról, a Fekete Péterről írtam nektek itt a blog hasábjain, és igazából ez adta a mai cikkem apropóját, pontosabban MrPit kommenjén buzdultam fel, miszerint imádja az alternatív nyerés adta lehetőségeket, vagyis azokat a nyerési módokat, amikor nem lényekkel darájuk be az ellenfelünket, hanem valamilyen egyéb módon nyerjük meg a játékot. Még mielőtt azonban mélyebben belevágnék a cikkbe engedjétek meg nekem, hogy beszámoljak a tegnapi Fekete Péteres deckem tesztjéről, ugyanis perverz módon összeraktam mondván nézzük meg hogyan működik a srác. Egy Korlátozással felálló, Mardakor bölccsel két ’petyát’ használó kontrollt raktam rá össze. Viszonylag gyorsan sikerült elérnem, hogy ellenfeleimnek se keze se asztala ne legyen, és olyankor indult az igazi szerencsejáték, ugye ha két lap volt a kezemben összesen akkor azért kettőből egyszer csak sikerült belenyúlni a rosszba… ennek ellenére a 14., ismétlem tizennegyedik alkalom volt, amikor először sikerült pirosat pörgetni a rouletten, iszonyat beteg! Itt mondhatjátok, hogy sérült volt a fólia stb, de folyamatosan kockával dobták ki az ellenfeleim, hogy melyik (nem) a Fekete Péter. Mókának persze prémium volt, azért a versenydeck lehetőségét gyorsan elvetettem.

pulziA HKK-ban nem újkeletű dolog az, hogy egy lappal azonnal meg tudjuk nyerni a játékot, csak a fenti példát látva nagyon régre visszamehetünk az időben, ha ilyen lapokat szeretnénk találni. Persze azok még sehol nem voltak a mai csúcsragadozókhoz képest, általában nagyon nehéz volt összehozni a győzelmet velük, ráadásul némelyikük, mint a Pulzáló vérvortex vagy a Győzelem vagy bukás nem is azonnal hozta el a várva várt diadalt. Némelyikük persze iszonyatosan brutális volt, ki ne emlékezne a nagyszerű A tizennegyedikre, amikor tomboltak az Ördögi mentor deckek, akkor bizony nem egyszer lehetett vele nagyon könnyen bedarálni bárkit. Isteni érzésre is nem egy pakli épült, én még 2007-ben megtapasztaltam a Magyar Attila által fejlesztett, Csernus Gábor által pörgetett pakli erejét, Szürkeállomány aktivizálásával és Transzformációval ment le nagyon kevés ÉP-re és onnan mindenféle brutális laphúzással (Ébren álmodom, A kockázat ára) durrant be, viszont pont a zárójelben lévő lapok brutális hátránya miatt ha egyszer megakadt akkor általában ki is kapott. Hogy ne csak nosztalgiázzunk az elmúlt pár év is termelt pár instawin lapot, ha az Egérút nem is futott be túl nagy karriert (bár néhányan próbálkoztak azért vele), a Halandóság átlépése újra fénykorát éli (bár akkor nem játszottam, úgy hallottam a régi is nagyon durva volt az akkori környezetben), brutális erejéről nagyon sokan tartanak a versenyeken, és persze itt van az új üdvöskénk is, a Hét törzs főnöke ami még csak bontogatja szárnyait, de már sikerült szép eredményeket elérni vele. Megmondom őszintén, hogy az ilyen jellegű kártyákat én mindig is nagyon szerettem. Nem azért, mert utálom leütni az ellenfeleimet lényekkel, hanem azért, mert szeretek ötletelni azon (és ezzel biztos, hogy nem vagyok egyedül), hogy milyen paklit lehet építeni mondjuk egy Haláldémonra vagy egy Kirurgusra manapság.

Akik nyitott szemmel mászkálnak azoknak már elhintettünk itt-ott infómorzsákat arról, hogy az új kiegészítővel bizony jön ki megint pár ilyen kártya, bár ezek inkább a kreatív vonalat képviselik majd, nem nyerstápok, tehát külön paklit kell építeni rájuk, hogy jól működjenek. Ti szeretitek az alternatív nyerési módokat, vagy inkább a hagyományos utat választjátok általában? Mit gondoltok, jó a játéknak, hogy jelennek meg ilyen lapok, vagy ez inkább olyan irányba tereli a játékot, ami hosszú távon nem igazán tesz neki jót?

Dév bácsi

ps: Holnap vlog!🙂

28 thoughts on “Alternatív nyerések a HKK-ban

  1. Szerintem jók az olyan lapok, amik elgondolkodtatnak és arra sarkalják a játékosokat, hogy kitaláljanak köré egy működő paklit. Ettől válik igazán színessé a játék és a verseny is. És minél színesebb a játék, annál többen fognak versenyekre is járni, meg úgy talán még könnyebb lesz a toborzás is.

  2. Jók az alternatív nyerések, ezekkel (általában) egy új koncepció is megjelenik a versenyasztalokon, mert mindenképpen paklit kell rájuk építeni. Egy jó kombó pedig mindig jó!🙂 Az ellenfél balszerencséje, Hidegvér hol maradnak?😀 És még egy lap, mely “alternatív nyerés”: Gyilkos méreg.😀

  3. Én rendkívüli módon szeretem az alternatív nyerési lehetőségeket, pl. ezért imádom a kivégzést, és a timerát (persze csak együtt). Az ilyen lapok hozzák elő a játékosok kreativitását, ezért nagyon jó a játék. pl. a HS-ban csak úgy nyerhetsz, ha leütöd az ellenfeled.

  4. Az első gyilkos méregre volt régen deck, valamennyire működött is. A cseh verzióban, ahol a fordítás során átalakult a lap🙂 és megmaradtak a méregjelzők az ellenfélen, ha a lap a gyűjtőbe került, top 3-as versenypakli volt…

  5. @baloghpit: Pogány Leventéék ötlete ragadott meg már nagyon régóta, egy Visherás gyűjtőgeneráló pakli aminek Haláldémont kell tekerni. Imádom, már most😀

  6. Dév, másolhat egyáltalán Vishera Haláldémont, ha a lap képessége szerint semmilyen módon nem jöhet aktívan a játékba? Mert a Vadászsarok aktívan rakná játékba, azzal nem játszhatod ki. Vishera aktívan másolná, és ekkor másolhatja egyáltalán a lapot? (Legyen egy kis kérdezz-felelek is:D)

  7. A vishera másolja a képességét ami azt írja hogy nem jöhet aktívan játékba de a vishera már a játékban van amikor a saját képességét aktiválja

  8. Máté: Igen és itt bizonytalanodtam el. Mert a Haláldémon hátránya, hogy semmilyen módon nem kerülhet játékba, és ezt megkapja Vishera is. Illetve amikor egy aktív Vishera másolja, akkor aktívan jön játékba Haláldémonként. Ilyenkor egyáltalán kijelölhető e másolásra?
    Lehet, hogy triviális a megoldás, de ez nekem fogós kérdés.

  9. @Dani79: nem jön aktívan játékba, mert már játékban van, és nem is aktivizálódik értelem szerűen. Pl Idegen tollakkal is átadhatod aktív lénynek a képességét.

  10. Régebben használtam Pulzáló vérvortexet Rovarsámános kontrollba, kicsit rizikós volt, de meglepően jól működött. Az alternatív nyeréseket én is csípem, amíg ki vannak balanszolva, addig jöhetnek is az újak.

  11. En idesorolnam azert a maganyos torony kombot is. Bar ugye sebzessel nyer… A kivegzeses timera pakliban is van potencial. No es alter nyeres az is ha kikenyszeritjuk az ellenfelbol a buvos szot: “feladom”.
    Meg valahol 2000 kornyeken ha jol emlekszem Szolnokon zartak be eloszor a Zoldello fa – Kronotapir komboval. Neztem mint hal a szatyorban. Aztan Kecskemet 2008 Molluszk mellett Lelektanc + Osi beklyo. Megalltam rohoges nelkul. Mai napsag se szeri se szama az ilyen lock-oknak. Es akkor a blokkolasrol az orglingokrol es a pakliegetesrol ne is beszeljunk. Vagy a szubrealis vampirra emlekszik valaki?

  12. Hét törpés paklit is lehetne építeni a bűbájra,főleg,hogy van már szaporítótartály is. Dehát ahhoz újítás kéne😛

  13. Tudat alatt lehet,ha ZSZ-es lenne az újítás,még fel is tudná húzni önmagában. Szátokba adom az ötletet😛

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

