Deck Klinika – A tűz mindent eléget

Legújabb rovatunkban kezdő játékosok paklijait igyekszünk átalakítani költséghatékonyan.

A Deck Klinika matricával ellátott cikkekben mindig olyan paklikat alakítok át költséghatékonyan, amiket kezdő játékosoktól kapok, hogy segítsek valahogy ütőképessé tenni. A múlt hétvégén Faltus Gábor keresett meg, hogy valahogy próbáljuk meg működőképessé tenni pakliját, mert valami nem jó benne.

Gábor eredeti ötlete egy Dornodon követőjével felálló tűz pakli volt, és meg kell mondanom, hogy Névtelenalapvetően tetszett az ötlet, mert szerintem egy kezdő játékosnak mindenképpen valamilyen nagyon könnyen kezelhető, és a játékot vele tökéletesen elsajátítható paklit kell először összeraknia és kipróbálnia. Magunk között mondva, ez pontosan egy ilyen deck. Amit az első tesztelés után sikerült megértetni a pakli gazdájával, hogy jó védelem nélkül hiába tudná kilőni az ellenfelet akár a második körben, egyszerűen nem fog tudni nyerni az esetek nagy százalékában, hiszen valamin csak fent fog akadni a lövéseink egy része. Mostanában elég sokan próbálkoznak ilyen paklival, az új lapokkal még erősebb lesz – hogy csak egy lapot említsek, a Plazmacsóva (új) szinte minden követővel játszó paklit meg tud védeni annak belövésétől. Szóval a piros követőt gyorsan lecseréltük (bocsi DZ!) Antimágikus rakshallionra, és mellé raktuk az ilyen jellegű deck legjobb erőforrását, A fájdalom szépségét. Nézzük hát, hogy Gabi hogyan álmodta meg a paklit:

3 Sötét mágia
3 A keresés lángja
3 Öröktűz
3 Shomori tűzmágia
3 Tűzijáték
3 Timera nyugtatója
3 Lángtenger
3 Robbantás
3 Dornodon küldetése
3 Dornodon kiáltása
3 Robbanó üstökös
3 Ősi tűz
3 Démonparázs
2 Lávasárkány
2 Démoni bölcsesség
1 Pirofordítás
1 Lélekparázs

45 lap

asdNos, ha jobban megnézzük, egész érdekes elemeket is láthatunk ebben a pakliban, volt benne olyan is, amit megmondom őszintén, én nem értettem, viszont miután megkérdeztem Gabitól, elállt a szavam, hogy egy kezdő ilyenre gondol. Amit fontos azonban megérteni, hogy ha vannak olyan lapok a pakliban, ami megakasztja a decket, azon meccsek mehetnek el. Ja igen, még egy zárójeles gondolat, még mielőtt kiszedjük a ballasztot: minden kezdőnek azt tanácsolom, hogy próbáljátok meg magatoktól összerakni a paklijaitokat, és nem a versenybeszámolókból másolni azokat (később persze nézzétek meg és elemezzétek is őket, hiszen nem véletlenül vannak ott a topban), mert ilyenkor sokkal könnyebben rájöhettek, hogy mi mért működik jól vagy rosszul, és gyorsabban fejlődtök majd, juttok magasabb szintre. Oké, így, hogy lecseréltük a szabálylapunkat (vagyis lett), Sötét mágiára nem lesz szükség a pakliban, hiszen az ellenfelünk is profitálhat abból, ha a második körben kirakjuk, mivel mi is sérülünk rá, és ekkora manakeretre egyáltalán nem lesz szükségünk (csak követős felállásban használjátok bátran persze). A keresés lángja teljesen rendben van, a Tűzijátékos hokit ez indítja be, de igazából bármit kereshetünk majd vele a manatermeléstől a laphúzásig, így mindenképpen tíz pontos lap ebben a pakliban. Ha már Tűzijáték, akkor meg kell említenem, hogy amit nem értettem, miért van a deckben, az a Timera nyugtatója, mondom ennyire félünk a gyűjtőgentől vagy valami. Rá is kérdeztem, és azt kaptam válasznak, hogy legyen még Tűzijátékunk, újra és újra. Ez egy elég korrekt gondolat, nem nagy kombó, de mindenképpen tetszik, ha meg csak úgy kirakjuk üresben, akkor sima cantrip (mínusz egy kis tempó).

Aidő lövések közül a Shomori tűzmágia mindenképpen jó, még úgy is, hogy ha az ellenfelünket egy kis tempóhoz juttatjuk, ingyen 5-öt lőni igencsak kecsegtető a hátrányával együtt, lehetőség szerint ezzel próbáljuk meg kivégezni az ellenfelet, hogy ne számítson sokat a +1 mana. Amikkel végképp nem vagyok kibékülve, az a Robbantás és a Robbanó üstökös, szerintem mindkettő felett eljárt már jócskán az idő, illetve a Robbantásban még akár lehet fantázia, mert leszedhetünk vele egy Ősi béklyót vagy valami zavaró tárgyat, de egyszerűen nem fog beférni a pakliba már, hiába tűz és kereshető. Gondoljuk csak végig, hogy mennyivel jobb nála a most megjelent Idővihar. Igen, benne van a pakliban, hogy mivel általános, ezért nem fogunk tudni az ellenfél körébe beleszólni, viszont így már 9 Tűzijáték van a paklinkban (amúgy mindenképpen javasolt mellé legalább egy bármikor kereshető lappal játszani, hogy ne akadjunk meg, jelen esetben ez egy darab Kurtz lesz). Ahogy látjátok, a pakliban van 3-3 párbaj és áramlás azért, hogy ha leszedik a követőnket, akkor is meg tudjuk valahogy ölni az ellenfelet. Nekem mondjuk nem is az, hogy soknak tűnik, az áramlásokkal teljesen ki vagyok békülve, bár jobbnak látom Lávasárkányból használni a hármat, azt talán még ki is tudjuk játszani majd egyszer-egyszer, a Dornodon küldetése viszont egy kicsit körülményes szerintem – néha topdekkeljük és nem csinál semmit. A legfontosabb, ami hiányzik nekem ebből a pakliból jelenleg, az a Lávacsepp: egyszerű és nagyszerű, ingyen lecseréljük vagy áramlásra ad +2 manát tetszés szerint. Manatermelésre persze kevésszer lesz szükség, de mit szóltok egy jó Suu’zy csillogásához? Manát is ad és még lövünk is vele, illetve a párjához, A felejtés árához is lesz ellenfelünknek egy-két keresetlen szava, ha meghörren. Jut eszembe, meghörren, a Hörrentő szerintem ide hihetetlenül jól illeszkedik, feltölti a kezünket, ráadásul a méretei sem elhanyagolhatóak – én eddig Hydronnal játszottam, valószínű ő már kiszorul az új ork miatt. A tűz lapokat támogatandó Főnox fiókákról sem mondanék le túl könnyen. Én tehát a következő felállást javaslom:

szabálylap: A fájdalom szépsége
követő: Antimágikus rakshallion

shomori_tuzmagia3 A keresés lángja
3 Tűzijáték
3 Shomori tűzmágia
3 Lávasárkány
3 Lángtenger
3 Öröktűz
3 Ősi tűz
3 Démonparázs
3 Timera nyugtatója
3 Lávacsepp
3 Hörrentő
3 A felejtés ára
3 Idővihar
3 Főnix fióka
2 Suu’zy csillogása
1 Kurtz

45 lap

Természetesen a saját szájíz szerint módosítható a pakli Tűzmadarakkal, de bele lehet vinni a Szabó Krisztián-féle A különlegesség ereje vonalat Fókuszálással megtámogatva, de talán az nem egy kezdőnek való.

Dév bácsi

12 thoughts on “Deck Klinika – A tűz mindent eléget

  1. Iszonyat a deck mar most is (meg a cikk is!), de a ZV-bol (Zarknod visszater) begyujtott Pokoltuz, Futotuz, az emlitett Plazmacsova, es Elenios csodaja begyujtese utan lesz meg csak igazan az!

  2. Jó ez a rovat, remélem lesz még ilyen. Anno a Tűzijáték megjelenésekor én is próbáltam összerakni egy ilyen paklit, de nem specifikusan tűzdeck-ként, hanem beleraktam mindent, ami hatékonyan öl, legyen az tűz, villám, bűbáj, vagy vízió. A lényeg 2 dolog volt, egyrészt tudjon minél hamarabb, lehetőleg az 1. körben ölni a pakli, másrészt legyenek benne olyan lapok, amik elhúzódóbb meccsen is tudják folyamatosan pörkölni az ellent. Le is írom ide egy mini-deck-tech-hel:

    A fájdalom szépsége + Antimágikus rakshallion

    1 Mardakor misztikus

    Mert képtelen vagyok normális 4-színű paklit kreálni.

    3 Tűzijáték
    3 A keresés lángja
    3 Túltöltődés
    3 Lávacsepp
    3 Élet vagy halál

    Ezek azok a lapok, amik a manát és a lapot is visszaadják, a pakli magja. A Túltöltődés jobb esetben ugyanúgy magát pörgeti, mint a Tűzijáték, a 3. bedobására pedig tudunk valami más villámvarázslatot keresni, általában Vörös villámot érdemes. A 3 db Élet vagy halál az 5. színünk, szerintem emiatt érdemes használni a misztikust.

    3 Vörös villám
    3 Instabil gerjesztés
    3 Shomori tűzmágia
    2 Sztatikus gólem
    2 Élő bűbáj
    2 A mogokok törvénye

    Az esetek többségében a vörös villám is cantrip (ha Túltöltődéssel kerestük akkor biztosan), és a zanszilánkot is lehet okosan fizetni. Például Instabil gerjesztés áldozásával, ami kijátszásakor visszaadja a manát, aztán akár hosszabb távon is terrorizálhatja az ellenfelet. A Shomori spoiler ilyen pakliban, a Sztat gólem pedig egyszerű manatermelés, hiszen egyszer költünk rá és kétszer sebez legalább. Az Élő bűbáj cantrip lövés, legrosszabb esetben csak saját magát dobja be, de látni fogjuk, hogy ennél többet is tud. A mogokok törvényével minimálisan beleszólhatunk az ellenfél játékába, ha nagyon szükséges, de ez is inkább permanens lövés, ami könnyen visszaadhatja a költségét már a kijátszásának a körében is.

    1 Víziósólyom
    1 Fantomlány
    1 Toragh katonája
    2 Suu’zy csillogása
    2 Királyi adó
    2 Halálos káprázat
    2 Víziócsapás

    Ez pedig a vízió szekció, elhúzódóbb meccseken, amikor megtapasztaljuk, hogy 1-nél több körből áll a játék, akkor igen hasznosak. A csillogás és az adó manatermelésnek is felfogható (plusz csont a Vörös villámnak!), a Halálos káprázat pedig nem csak valószínűleg 4-eket lő, de utána be is lehet passzivizálni/dobni egy A mogokok törvényének, Élő bűbájnak, vagy Vörös villámnak.

    3 Kyorg tudás

    Azért mert Bahhhh… Cselvetés.

    Ezzel 45, bár csak a lámpa ellen próbálgattam, versenyen is hasonló élmény lehet interaktivitásából adódóan, de a pakli optimalizálgatását élveztem vele.🙂 Mint említettem ezt a paklit pár hónappal ezelőtt készítettem, azóta valószínűleg annyit változtatnék rajta, hogy a sztatgólemet Hörrentőre cserélném, az egész jól illik ebbe a koncepcióba, ahogy Dév is írta.

  3. Mióta kijött a tűzijáték, én is pörgetem ezt az őszinte paklit. Bár én változó környezet+ antiraksival tolom. Én is ugyanezt a 4 színt használom, mint a Dév, bár nekem a pakliösszetétel eléggé eltér ettől. Sokat gondolkodtam a sárgán is, de a rhatt jobban elnyerte a tetszésemet, így azt használom. Én használom a sötét mágiát is és pont azért, mert van a pakliban fókuszálás is, és volt már rá példa, hogy első körben két fókuszálás ist megtoltam😀

  4. Timera nyugtatója tényleg iszonyat!
    Én a Timerás tűzijáték paklimba pörgettem 2 darabot és sosem jött rosszul.:)
    Viszont én ebbe a pakliba sztem tennék Dornodon küldetését, akár egy Felejtés ára helyére, de Démonparázsból is lehet vennék ki.:)

  5. Hello,

    Az én verzióm a “szétlőlek” dekkre. Excelsiorban teszteltem, elég jól ment.
    Fájdalom szépsége+Antiraksi

    -3 Főnix fióka
    -3 Tűzmadár
    -3 Tűzbéka

    -3 Tűzijáték
    -3 Shomori
    -3 Lávacsepp
    -3 Keresés lángja
    -3 Szikra

    -3 Energiaital
    -3 Vésztartalék

    -3 Elzárás
    -3 Tiltó szó
    -3 Fényrobbanás

    -1 Királyi adó
    -1 Suu’zy csillogása
    -1 Felejtés ára
    -1 Fókuszálás
    -1 Illúzióláng
    -1 Örök tűz

    Üdv: Kyb

  6. Srácok, tök jó, hogy ennyien ennyi módon rakjuk össze a paklit, király, hogy ti is megosztottátok a dekklistátokat, így talán több módon lehet majd építkezni belőlük. Köszönöm a segítséget ezúton is, a jövő héten egy Thargodan pakli következik majd, Fábián Ferenc paklijával foglalkozom egy kicsit.

  7. Ezek a leírások a tűz pakli “buta” verzióját testesítik meg, ami mókázásra mindenképpen jó, de versenyt nem fogsz vele nyerni, mert nincs semmi beleszólásod az ellenfél játékába.

  8. Őszinte móka pakli. Én azért érzek benne nem kevés lehetőséget. Biztos fogom még forgatni a saját verziómat! Lehet, hogy már a dungeonos csapatversenyen bevetem újra😀

  9. Basszus jöjjön már ki az új kieg!!! Elkezdek itt is agyalgatni mit miképp kellene és rá kell jöjjek felesleges mert pár hét és újabb 3-4 lapot cserélhetek ki a deckben😛

  10. Jufe te legalább már tudod, hogymi jön ki, mi meg csak vágjuk a cérnát, hogy végre lehulljon a lepel mindenről és az új lapokat építhessük befelé a pakliainkba😀

  11. A végeredmény hidd el ugyanaz egyikőnk sem tud új lapokkal decket építeni még versenyre:)

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

