Tíz év – Túlélők Földje

Avagy az év, amikor a helyszínek feltámadtak hamvaikból.

A helyszínek megjelenése ugyan az 1997-es Létsíkok követőkhöz köthető, az azonban, hogy ez a laptípus a mai napig ott van a játékban, sokkal inkább köszönhető az éppen tíz éve megjelent Régmúlthoz, amely újból visszahozta a helyszíneket a játék vérkeringésébe. A szintén ekkor debütált Túlélők Földje mind a mai napig fontos szerepet tölt be a játékban, időtálló ellenlapként funkcionálva – könnyedén élte túl a mögöttünk álló tíz évet.

tulelok_foldjeA vele együtt megjelent Sötét Föld kőkemény versenylapnak számított évekig, de a Quwargok földjével például még a mostani évtizedben is nyertek versenyeket, így valóban nem butaság azt mondani, hogy a Régmúlt alapozta meg a helyszínek máig kitartó jelenlétét. A következő ilyen “boom” az Örökkévalóságnál jött el, leginkább A tűz síkjának és A föld síkjának köszönhetően, melyek a mai napig fel-felbukkannak, de ne feledkezzünk el az elmúlt évek Zénjeinek sztárjairól, A mágia létsíkjáról vagy arról az Álomvilágról, amely talán napjaink leguniverzálisabb helyszínének mondható.

Időközben akadtak persze népszerűbb és kevésbé sikeresebb darabok is, ahhoz azonban kétség sem férhet, hogy egy-egy új helyszín mindig új színt visz a játékba, hiszen viszonylag stabil paklialapként teljesen új stratégiák és koncepciók dolgozhatók ki rájuk. Egy ideje már nem titok, hogy a Zarknod visszatérben három új darab is érkezik ebből a laptípusból, ám hogy pontosan mire is lesznek jók, azt fedje homály még egy kis ideig…

Ti mennyire tartjátok fontosnak a helyszínek szerepét a játékban? Melyik a kedvencetek? Mi az a helyszín, amire szüksége lenne még a HKK-nak? Melyik régebbi helyszínt látnátok szívesen felújított formában?

Csető Zsolt

19 thoughts on “Tíz év – Túlélők Földje

  1. Én inkább olyan lapot szeretnék ami helyszínt játékba rak. Vicces paklit lehetne csinálni rá. A régi mágia síkjával lehetne vele mókázni, perverz lenne…🙂

  2. a teremtő raksi felújítása után elképzelhetőnek tartom, hogy egy tárgyakhoz kötött helyszín lesz az egyik – rá is férne a tárgy deckre, hogy hagyományoson is szép eredményeket érjen el🙂

  3. Roncstelep

    S: kijatszhatsz a gyujtobol egy targyat mintha a lezedben lenne
    S: Aldozz fel egy targyat: celpont permanens a gyujtobe keru
    K: Vegyel vissza egy targyat a jatekbol a kezedbe

    Valami ilyet tudnek elkepzelni a targyaknak. De nem vagyok jo lapok kitalalasaban😀

  4. A tárgyakhoz tutira jön valami,Paszkál rajzolt egy “Kincses szigetet”,ami a januári Zénben jön ki féltetlezhetően,nem tudom,az helyszín lesz-e🙂
    Szerintem még egy etnikum is tutira kap helyszínt,én a xenóknak,moáknak örülnék. Meg talán lesz valami,ami az Ősmágiával kezd valamit🙂 Olyan kis járj-kompatibilis valami. Talán vérfarkasos helyszín? Már csak abból a színtelen lapból kiindulva🙂

  5. Nem örültem,mikor újra bejöttek a helyszínek,de már nem bánom,hogy léteznek. Jöhet minél több,lehetne minden altípusnak is akár helyszíne,ami a korlátozó szabálylapok ellen egy stabil ellenlap lehetne. Avatárok is kaphatnának,bűbájok is. Én szívesen fogadom az új helyszíneket,jöjjenek csak!

  6. A helyek szint visznek az enelkulisegbe, ez teny – az viszont idegesito, hogy egy kontroll csak ugy nyer ellenem, hogy behuzza a magiasikot, es tobbszor van igy :I

  7. Ha összevetjük, hogy hány különböző narancs lapot használnak versenyeken, és hány helyszínt, akkor látjuk, hogy bizony ráférne egy kis változatosság a metára helyszín úgyben, szóval remélem jók lesznek az újak.

    Szerintem ami kéne, ha már úgyis így nyomják mostanában a dobótőr-koncepciót, az a “Füstös késdobáló” nevű helyszín egy jó kis alanori csehó formájában.🙂

  8. Azért az egyik helyszín némileg kompatibilis a tőrös koncepcióval,de nem 100%ban oda van szánva,de sztem abszolút jól fog működni oda is bár tény kicsit lehet alakítani kell a jelenleg próbálgatott tőrös vonalon.

  9. Azért annyira ne távolodjunk el a háttérvilágtól, hogy egy kocsma is helyszín lehet… Már a Viharsziget és az Eldüen is határeset. A helyszín egy másik létsík. Egy alternatív univerzum. Nem egy városrész vagy épület. De pl. egy felújított levegő síkja jöhetne.

  10. Szerintem meg a helyszín az legyen… helyszín. Egy olyan tér, ahol az események épp játszódnak. Eredetileg ezek más létsíkok voltak, de nem feltétlenül kell ehhez a mintához ragaszkodni szerintem.

  11. Szerintem meg a második körre be kell húzni a mágia síkot és akkor már nagy baj nem lehet, a Baghar fijjúú is csak szorongatja a countereit a kezében.😀😀😀

  12. @Jufe:Én lelkes vagyok,csak unom a Rhatt lapokat xD alig várom a mai lapot is (amennyiben nem világoszöld😀 )

  13. Szerintem jó, hogy vannak helyszínek, változatosabbá teszik a játékot, ha valaki próábja belélni magát a világba. Kíváncsi vagyok milyenek jönnek ki, de szerintem nem ártana pár régit felújítani pl víz síkja szirénekhez.
    Mivel nagyobb hangsúly van most a blokkolásra fektetve, azt is el tudom képzelni, hogy lesz egy ilyen helyszín.

  14. Én szeretem a helyszíneket, örülök hogy jönnek újak.
    Azonban az a baj velük, hogy nagyon sokszor jöhetnek blankkul. Kéne rájuk valamilyen képesség, vagy áramlás, hogy eldobod, (vagy eláramlod) akkor ad lapot, vagy manát, vagy akármit.
    (pl. a ködvárost el lehet ködözni, vagy ilyen formában keresni)

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

