Re: Változás – Módosul az alábbi lapok működése

Néhány mondat a mai Beholderes közleményről.

“Valami van a levegőben ami reggel szétszed”- tökéletesen illeszkedik ahhoz, amit reggeli Beholderes cikk alapján érezhetett Jufe, aki a hétvégén bedarálta a mezőnyt Dungeonra építő dekkjével, no nem mintha Gice nem hívta volna fel a figyelmet Az egyensúly őrzőjére egy Exelsioros versenyen. A nerfhammer hát lesújtott, a következőket olvashattátok a főoldalon:

Az Alfa paklikban megjelent ritka lapok (Az inkvizíció küldötte, Az egyensúly őrzője, A sötétség ivadéka) megjelenése szükségessé tette egy olyan szabály pontosítását*, amely korábban már számos problémát okozott, ezért úgy döntöttünk, olyan változtatást eszközölünk, amely hosszú távú megoldást jelent. Nevezetesen a szkritter szabályról van szó, amely eredetileg így szólt: “A szkritter altípusú lényt a gazdája 1 VP elköltésével, azonnali cselekvésként az asztalról visszaveheti a kezébe.”

*megjegyzés: pontosítás  a szabály elég komolyan megváltozott!

Megmondom őszintén, hogy igazán kíváncsi voltam arra, hogy mikor kerülnek a fenti lapok minimális nerfelésre, Gicével volt is egy fogadásunk korábban (abban a hétben amikor megjelentek az alfák), hogy még idén megkapják a horgonyt az erőforrás lények. Miután mindketten igenre fogadtunk (érzitek, hogy ennek komoly volt a tétje…), ezért úgy tűnik, hogy ezt mindketten elbuktuk, többen is azt a javaslatot tettük még a tesztelési időszakban, de már a lap megjelenése után sajnos, hogy kapjon egy horgonyt. Egyszerű megoldás, viszont ugye ezt megint észben kell tartani (engem nem zavar ha egy lap máshogy működik, mint ahogy rá van írva, viszont ez első hetekben kaptam ki Nil herceg dalnokától azért, mert elfelejtettem, hogy az hálózik). Ezért a készítők a következő szabálymódosítást vezették be:

“A szkritter szabály csak azokra a lényekre vonatkozik, amelyeknek már eleve szkritter volt az altípusa (tehát fizikailag szerepel a lapon). Azokra a lapokra nem érvényes, amelyek altípusát választod, másolod vagy más módon határozod meg (választhatsz szkrittert, de a visszavétel nem fog működni).”

Főleg az új morfok tervezésénél vagyunk mindig bajba, ha egy teljesen átlagos, képesség nélküli etnikumot választunk neki ok, tesztelhető, nincs baj, de mi van ha véletlenül választok egy szkrittert? Hány kombóra kell odafigyelni? Mivel működhet eszméletlenül jól, mibe lehet inkorrekt? Így a hosszú távú indoklás, a jövőre nézve szerintem ez teljesen rendben van, viszont ez a szabály megölt egy (jelenleg amúgy annyira nem népszerű) koncepciót, a mindenféle Magzatra épülő kombódekkeket. Nem azt mondom, hogy ez óriási probléma, viszont a kis szürke lény nagyon régóta a meta tagja, folyton fel-felüti a fejét, de innentől kezdve nem lesz olyan koncepció ahol megállja majd a helyét, viszont egy komoly probléma így úgy gondolom megoldódott. RIP Magzat.

Olvasva a hozzászólásaitokat úgy vettem észre a második nerf nagyobb zavart okozott at erőben:

A Dungeon lap megjelenése az Ongóliant (új) korlátozását tette szükségessé. Az Ongóliant (új) képességével max. 10-et lehet sebezni.

Amikor Krisztián megmutatta a Dungeon eredeti ötletét (ami még ennél is sokkal brutálisabb volt) az első dolog amit észrevettünk, hogy igen, nagyon jó ötlet ez a brutálisan sok strukturális pont hiszen nem szeretnénk ha nagyon gyorsan leütné bármi, de Ongóliant diszkoszvetéssel ez nem tűnik majd túl egészségesnek, rakjuk rá azt a “nem lehet feláldozni” sort is. Teszteltük, szerintem majdnem, hogy mindenki játszott is vele, hihetetlenül sok dekkbe befért de senki (én sem) próbálta ki Ongólianttal, valahogy tök simán elsiklottunk felette. Leírtuk már, de a teljesség igénye miatt álljon még egyszer itt, az a probléma ezzel a két lapos kombóval jelenlegi formájában, hogy igazából ez egy egylapos kombó, hiszen Apró kívánsággal nyitva kirakunk egy Dungeont amivel jóra seteljük az ÉP-nk, majd visszavesszük az Aprót és egy Ongóliantot kirakva megöljük az ellenfelünket. Amit észre kell vennünk, hogy miután kiraktuk az Ongóliantot már a háló miatt nem tudunk lapot kijátszani, vagyis egy darab leszedéstől meghalt a kombónk. Ráadásul a játékban több olyan kombó is van ami mondjuk játékromboló hatású, beszéljük itt a rendkívül kreatív Délibáb-Magányos toronyról (amit már lehet régen ki kellett volna vezetni) vagy az Őshangya here-Szánalmas teknős és haverjai című történetről.Ezek a lapok nem erre lettek kitalálva, mint ahogy a Dungeon sem arra, hogy egy lapból kiszálljon tőle bárki. Így azt gondolom jó dolog az, hogy megkapja a nerfet az Ongóliant, pont ez a szituáció mutatja azt iszonyatosan jól, hogy miért kell még az ilyen speciális lapokra is egy maximum felvezetését, ki tudja évek múlva mi jelenik majd meg, amivel egy korábbi cap nélküli lap elmebeteg lesz.

Én azt gondolom (és ez nem csak a játékra igaz, hanem az élet más területeire is talán), hogy ha hibázik az ember – mert igen, ezeknél a lapoknál kőkeményen hibáztunk – akkor igyekezzen azt minden lehetséges módon korrigálni, kijavítani.  Lehetett volna még pár hónapot várni meg azt, hogy mit hoz az új kieg, csak kvázi értelmetlen, hiszen ránézésre is durvák ezek a korlát nélkül a lapok.

Várjuk az észrevételeiteket a változásokkal kapcsolatban!

Dév bácsi

15 thoughts on “Re: Változás – Módosul az alábbi lapok működése

  1. Ha a Magzatot szeretitek, felmerult a hkk.hu-n otletkent az ujrakiadasa szkritterkent (kesobb nyilvan). Mondjuk az is kizarolag a ‘kombo-hoki-nezegesd a telefonodat par percig’ mufajban jeleskedik, de ha sokan szeretnetek, szerintem elgondolkodhatunk rajta.

  2. Szóval tulajdonképpen nem erős se a Dungeon,se az Ongóliant. Akkor tiltsuk ki az Apró kívánságot,annak köszönhető a kombó😀 Viccet (?) félretéve,szerintem sem kellenek korlát nélküli lapok,volt már elég bajunk ezekkel,a jövőben jobban oda kell figyelni. Bár őszinte leszek,nekem kapásból az Ongóliant jutott eszembe a Dungeon-ről és nem értem,hogy a tesztelőgárdának hogy jutott eszébe a diszkoszvetés,míg egy 5 éve megjelent lap nem,pedig azért fel-felmerül néha hogy ez az óriás igenis létezik és nincs korlát rajta.

  3. Bevallom, nekem eszembe jutott Ongóliant, de úgy emlékeztem, neki is áldozni kell épületet (mint a diszkoszvetésnek), így nem vettem elő, hogy elolvassam, mit tud. Persze a végeredmény szempontjából ez ugyanaz, mintha nem jutott volna eszembe.🙂

    Az is oké, hogy ez a szitu így olyan, mint régebben a dalnok. DE, ami miatt én azt a decket utáltam, az az, hogy kijön a dalnok, tudod, hogy kikaptál, de 10 percet még ott kell ülnöd (mert nyilván kivárod, hátha belehibázik az ellenfél), itt legalább csak fél percet kell ott ülnöd, ez nagy előny.🙂 Plusz a háló miatt ezt nem feltétlenül tudod megvédeni kánterekkel, mert lehet, hogy akkor a 2. apró már nem fér ki.

    Alfás lapok: jobban örültem volna, ha csak annyi a módosítás, hogy nem lehetnek szkritterek.

    No mindegy, amíg lehet ezeket a lapokat nerf nélkül hörrenteni, addig hörrenteni kell!🙂

  4. Szerintem a Zanszilánkok nem mostanában fog…Viszont a Délibábos kombó is kaphatna már valamit…Még ha nem is “metaerős”,egy korlátozott formátumon szvsz inkorrekten erős.

  5. Dev.. Kiaprozod a Dungeont…visszaveszed az aprót amivel kitolod az óriás fiút… Itt neg mindig van egy lapos utana, hiszen csaknazbaprot hatszottad kibkezbol🙂 tehat meg mindig megtudod védeni🙂 de ez csak apróbb észrevétel🙂
    Amugy sztem rendben vannak ezek a módosítások🙂

  6. A zanszilánkokban is ott a hokifaktor. Sok kombót tud majd pörgetni. Szerintem 2-3 hónapon belül ő is nerfelve lesz. Egy háló formájában

  7. Tegnap a Kocsis Norbi olyan hokit mutatott be nekem a második körben ,hogy csak pislogtam. Zanszilánkkal és vámpírokkal . Aztán kértem egy visszavágót ahol én kezdtem. És láss csodát ugyanaz történt a 2. körében. Itt a piros, hol a piros érzésem volt . Ez lesz a következő ami szerintem meglepi majd az embereket olyan ügyes koncepció volt. Gratula a kitalálójának. És ne adja az ÚR, hogy egy ilyen deck legyen az ellenfelem. Üdv: papa

  8. Sziasztok!
    A nerfeket látva “az eggyik szemem sír a másik meg üveg”.
    Sajna a szkritter szabály amit nem értek, nem lett volna jobb annyit mososítani , hogy körönként csak 1* lehet alkalmazni mint a ködkeresést?
    Az ongoliantot nem sajnálom pedig használtam is már 1* exben és erős kis kombo volt.
    Az alfás ritkák a gyüjtőbe kerüléskor megtartják az alfajukat vagy lebutulnak?
    A zanszilánkok lapocskára akkora hokit ki lehet tolni hogy csak nézni lehet, ezt tegnap az exben tesztelgettem, kiforratlan a paklim még de majd idővel😉
    Sajna azaz érzésem,hogy az a bizonyos kis ikon rá fog kerülni.
    Amíg lehet használjuk ki ezeket a lapokat😉
    Üdv : Norbi

  9. Bennem csak egy gondolat merült föl, hogy miért nem az lett a megoldás az alfa-s lapoknál kapcsolatban, hogy a 2 kalandozónál nem lehet szkrittert választani – mert szkritter csak torzszülött / szörny laptípusnál lehet, míg a fekete csodalap meg kapott volna olyan nerfet, hogy egyszer lehet csak visszavenni… és így a Magzatos hoki pl. érintetlen maradhatott volna…

    A másik módosítás ok, bár már páran említették is, hogy bármelyik lapját meglehet fogni, így én nem éreztem ennek égetően fontosnak, hogy kapjon nerfet bármelyik lap is…

  10. Korlát néküli az Asztrális hullám is, mégse láttam még senkit panaszkodni, hogy 3 Vp 20 seb! Itt az ideje korlátozni azt is!Legyen még több lap ami nem azt csinálja mint ami rá van írva!

  11. @Haarkon:
    “Főleg az új morfok tervezésénél vagyunk mindig bajba(n), ha egy teljesen átlagos, képesség nélküli etnikumot választunk neki ok, tesztelhető, nincs baj, de mi van ha véletlenül választok egy szkrittert? Hány kombóra kell odafigyelni? Mivel működhet eszméletlenül jól, mibe lehet inkorrekt? Így a hosszú távú indoklás, a jövőre nézve szerintem ez teljesen rendben van …”

  12. Az lenne a javaslatom, hogy akkor valaki nyálazza végig a lapokat. keresse meg a korlát nélkülieket, aztán bővűljön a “nem is úgy működik” lapok listája.

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

