Vendégcikk – Móka és kacagás

Mókapaklik előre! De vajon hogyan tudnánk helyet biztosítani nekik?

Sziasztok! Ragó Norbi vagyok, kecskeméti újrakezdő HKK-s. A nevem nem igazán mainstream a kártyás közéletben – talán a Kezdő Ligában találkozhattunk némelyikőtőkkel -, szóval ezúton is köszönöm a lehetőséget a HKK Blognak!

moka_es_kacagasA cikk apropóját egy Dév bácsival folytatott rövid beszélgetés ihlette. Ugye olvastuk a Fekete Péteres Randomlap rovatot, majd utána az alternatív nyerések cikket. Bő egy hét után a munkában újra felütöttem ezt a két témát, és elgondolkodtam a Petyás paklin, hogy kontroll helyett gyűjtőt generálva is meg lehetne oldani, mondjuk egy Előnyös üzlettel vissza is tudjuk venni a két nyerő lapot a gyűjtőből, esetleg a Kedvenc kikeresi nekünk mindkettőt.

Bátorkodtam felkeresni Dévet eme ‘világmegváltó’ ötletemmel, majd beszámolt a pakli szerepléséről, miszerint inkább élményben szerepelt jól, mint győzelmekben. Nekem is van egy ilyen paklim, a gnóm pasziánsz deck, ami még fajon sem nagyon hozna 6/2-nél többet (ér rácáfolni!), de nagyon szeretek vele játszani. Erre írta Dév, hogy kellene egy olyan verseny, ahol mindenki a kedvenc paklijával játszik.

És itt el is érkeztünk a témához: Ti elmennétek-e egy olyan versenyre, ahol csak és kizárólag kedvenc mókapaklijaitokkal lehetne játszani?

  • Szerintetek milyen díjazás, és milyen feltételek kellenének egy ilyen verseny lebonyolításához?
  • Ha lenne ilyen verseny, szerintetek hogyan lehetne kiszűrni mondjuk egy Dal decket (“mert nekem ez a kedvenc paklim”), vagy ehhez hasonló, a mai metára jellemző paklikat?

Szerelemlapja mindenkinek van, szerintem létezik a játékosoknál szerelemdeck is, amivel élvezetes a játék, de a mai metában nem állná meg a helyét. Lehet, hogy túlzottan rápörögtem a témára, de szerintem sokan részt vennének egy ilyen egyedi és különleges megmérettetésen.

Zárásképp pedig: nektek van ilyen paklitok? Szerintetek mitől lesz egy pakli “mókadeck”?

Ragó Norbert

22 thoughts on “Vendégcikk – Móka és kacagás

  1. Támogatnám az ötletet,csak nem tudom hogyan. Szerintem ehhez egy nagyon kemény szűrés kellene. Beszűkült látókör 4. fordulója egyébként már szerintem ilyen jellegű. Mi Debrecenben most Beszűkült látókörös fajt csinálunk,hogy majd jöhessenek érdemben egy idő után a gyengébb fajok is,amik nagy eséllyel “kedvenc” paklik lehetnek (lásd gnómok). Nekem speciel a lassan járjas kragoru nagy kedvencem🙂 Talán az elmúlt nagy versenyek top 3 paklijait kellene kizárnotok. Sok szerencsét a megvalósításhoz!

  2. A kovetkezo Blogos beszukult latokor a kilometeres tiltott listajaval🙂 mar eleg jo!

  3. Szerintem is ahhoz, hogy ez megvalósuljon egy a beszűkülthöz hasonló tiltólista mellett lenne lehetőség.

  4. Mi lenne,ha a Dungeon lapárlistáját vennénk alapul és pl. 1200 feletti lapokból max. 3-ból lehetne 3at használni,a többinek ez alattinak kell lennie és a side után se lehet 9-nél több ilyen lap a pakliban🙂
    Ez túl bonyolult/elvetemült ötlet?

  5. nekem több kedvenc mókapaklim is van. Az egyik a szkritter, a másik a manaszipoly 3 erdővel (még ha nem sebződik is a drágításra)

    Hát igen, a tiltások viszont nagy kérdést vetnek fel a “hogyan?” téren

  6. Nekem mókadecken kívül nincs is más deckem, mindig a mókadeckjeimmel játszom.😛 Lehet ezért nem jönnek az eredmények…

  7. Mikor visszaengedték a régi mágia síkot kitaláltam egy legfőbb követős decket rá. A pakli lényege h a 4. körig kell valahogy túlélni aztán jön a sík felhúzom a paklim nullára blokkolom és sebzek kb 40-et. Imádtam amikor összejött. Az ellenfelek értetlen u bazze feje mindent megér🙂

  8. Képzelem ahogy egy ilyen versenyen a páran ártatlan képpel probálnák elöadni hogy az ő kedvenc mókapaklijuk a Triniganos kontroll vagy a Soxin.

  9. Szentem minden verseny spoiler lap illetve erős paklik kulcs lapjainak tiltásával lehetne ezt megvalósítani. Aztán, ha valaki mókapaklijában e lapok egyikét használná, akkor kereshetne egy másik alternatívát rá, vagy esetleg a verseny szervezővel beszélne erre a versenyre egy specilális nerf mellett használhatná(drágább, hálós, horgonyos, kijátszása után a semmibe kerül).
    Így szentem eléggé nagy szabadságot és mégis megfelelő korlátozásokat lehetne adni a versenyhez.

  10. Egy ilyen verseny megrendezésével kapcsolatban rengeteg probléma merül fel. A legnagyobb, a szubjektivitás. Bárkinek bármi lehet a kedvenc dekkje, lehet, hogy egy 10 évvel ez előtti galetkidekk, lehet, hogy egy jelenlegi top versenydekk. Mi alapján mondja meg akárki is, hogy egy dekk legit választás-e. És ha pont azért a kedvence mert erős, mert ezzel tudott már elérni helyezést? Mi definiálja a mókadekket? Az, hogy gyenge? Vagy, hogy egy túlbonyolított algoritmusra épül? Esetleg ritkán használt lapokra? Legjobb esetben azt tudom elképzelni, hogy nincs díjazás és akkor az UR-re és díjakra hajtók tápolását ki lehetne zárni. A versenyzők meg egységesen x zsákbamacskát kaphatnak és az eredmény függvényében az húz először aki jobb helyen végzett. Így van egy pici tétje a helyezésnek, de mindenki ugyan annyi lapot kap. De ettől eltérő, normál díjazású formátumon szerintem halott ötlet. Lehet esetleg egy szubjektív, versenyen nem játszó zsűrit állítani és kreativitás meg egyediség alapján különdíjat osztogatni de szerintem ez se lenne az igazi.

    Üdv: Kyb

  11. Egy egyszerű algoritmus: egy kiegészítőben megjelent ritkából legfeljebb 3 használható. Ha az adott ritka lapok azonos etnikumhoz tartoznak (kiegenként vizsgálandó), akkor használható belőlük több is. Etnikumnak számít az élőholt, tárgy, építmény, stb. is (bővítendő, nyilván az azonnali nem kerülhet bele). Tehát pl. a Mágusok Alkonyából ha használsz 3 Megsemmisítő csapást, akkor más ritkát nem használhatsz onnan, de használhatsz pl. 3-3 Kerge darázst, illetve Méregelementált. (Vegyesen pl. 1 Megsemmisítő csapás 3-3 mérgezős ritka már nem lehet). Gyakori, és nemgyakori lapokra nincs megkötés.

  12. És ez kiegenként értendő, tehát ha a Mágusok alkonyából használsz 3 Megsem csapást, attól még használhatsz mondjuk Világégésből 6 ritka morfot.

  13. @schwartzi ötlete a korlátra szerintem jó lehet, nyilván az újabb lapok közül tudna illeszkedni pár db egy egyedi, vagy elfeledett paklihoz, és valljuk be; attól,hogy móka, még szeretnénk hogy erős legyen.
    @kyb díjazásos ötlete tetszik a zsákbamacskákkal, bár az még lehet nem túl vonzó a játékosoknak – de szerintem egy ilyen versenyen inkább az élmény számítana, hogy az utolsó is olyan érzéssel menjen haza, mint az első🙂

  14. Tudom hogy elvetemüten hangzik, de mi lenne, ha ezt a versenyt nem vennénk olyan komolyan… Ne értsetek félre, csak mondjuk mi lenne, ha minden nevező kap egy zént, azt cső… Mert így lehetne tényleg csak móka, nem mindenki az ur ért jönne ezáltal a leg WTF ebb deckeket is el lehetne hozni, és nem főne a fejünk amiatt, hogy ” uhh ezt meg kell nyernem” …csak kicsit lelazulnánk… Persze nem várom h tetszen az ötlet, de megfontolandó…

  15. @Ferenc Fábián valami jobb díjnak kellene lennie, ha valaki vidékről menne nem nagyon érné meg… Hiaba lazulós élmény verseny. Kísérlet alapon lehetne mondjuk egy kieg ara a beugró es mindenki kap díjat, az első 3 meg valami kis pluszt zenek vagy ilyesmi. Ha bejön az embereknek akkor meg lehetne komolyabb dijazassal🙂
    Szerintem.

  16. @Ferenc Fábián: Ha nincs díj, akkor a verseny mitől különbözne egy otthon, barátokkal való játéktól?

  17. SZerintem legyen ugyanolyan díjazás, de pl. legyen egy zsűri aki az ötletes (mókás) dekkekek díjazza, ne a helyezés alapján legyen a íjazás, és talán mindenki fun dekkel jön😀

  18. Kicsit tulgondoltatok szerintem a megvalosithatosagot. Ha blogos verseny lenne (tok jo lenne egyebkent szal ezuton tamogatom) akkor csak az nevezhet aki elkuldi a paklilistat es azt leokezza egy tobb fos szervezoi csapat. Ennyi🙂 mindenkinek szubjektiv a kedvenc pakli, igy az is az lenne hogy ezt a szervezok is annak veszik e. Elkuldod elore es megvan a zold lampa akkor legalabb a kezdes sem csuszik. A hatrany ami azonban elhanyagolhato h nem lehet csak ugy beeseni versenyre ( persze meg aznap 1-2 lapot cserelhetsz de alapvetoen minden ellenorzes alatt lenne). Kivi vagyok lesz e belole valami🙂

  19. A sok hozzászólást olvasva eszembe jutott egy lehetséges opció.
    Pécsett rendeztek valami hasonlót, azt hiszem.

    Szóval a lényeg: Mókapakli verseny

    Lebonyolítás: pörgős formátum (hogy ne bajlódjunk még a side-dal is😛 )

    Mindenki egy pontosan 45 lapos deckkel indul, amit a verseny előtt berak a közösbe( decklisttel/névvel ellátva) és véletlenszerűen kisorsolt paklival nyomná végig a versenyt. Tiltott lapok: pl. Semleges csatamező ect.

    Így valószínüleg elkerülhető lenne a favorit paklik használata és a top spoilerekkel telerakott deckek is.

    A díjjazásban még lehetne pluszban azt is elismerni aki az első 3 helyezett decket csinálta.

    Még biztosan lehet rajta finomítani (tiltott lapok stb.), de ez talán fedné a mókapakli lényeget.

  20. @Abiondi ha elmegyek egy a ‘Mókapaklik versenyére’ én szeretnék a saját kedvencemmel játszani.
    @Bíró Tomi ötlete szerintem klassz, ha a Blog keretein belül kerülne megrendezésre, akkor az előre beküldött paklikat ők meóznák le, dönthetnének a részvételről, esetleg egy kis indoklás a lista mellé, miért ezzel szeretne indulni, mitől móka számára.
    A sok ötletből nekem valami ilyesmi körvonalazódott:

    Mókapaklik versenye, hagyományos formátum (akár pörgős lebonyolítással)
    Előre beküldött paklilista a tulajdonos pár soros kommentárjával, hogy miért ezzel a paklival indul.
    Max 3 db ritka (ideértve az UR-eket is) engedélyezett minden kiegészítőből. Megengedett max 6 db, ha az a lap ugyan az a laptípus (kivéve azonnali, ez nem érvényes az UR-ekre).
    Gyakori, nem gyakori és Zénes lapokból nincs korlát, a pakli méret min. 45 lap.

    Pár lap lehetne tiltó listán.

  21. Maga az ötlet teszik, csak az vele a probléma, hogy ha a spoilerek nagy része tiltón van, akkor más koncepciók erősödhetnek fel. Pl a kedvenc etnikumom a gólem, és egy ilyen versenyen valószínűtlen, hogy bárki szívesen menne ellenük.
    A díjjazás meg szerintem azért kérdéses, mert ez inkább tűnik egy casual “formátumnak”

  22. A max 3 db ritkás korlátozás szerintem nem túl jó ötlet.
    Az én kedvenc paklim a pegazus pakli, és azt a max 3 ritkás szabály szabályosan elássa. Az örökkévalóságban öt ritka pegazus jelent meg (ezüst, azbeszt, herceg, rubin, bronz).
    Én ezt vagy úgy korlátoznám, hogy 5 évre visszamenőleg lenne korlátozva a ritkák száma, vagy az egy etnikumhoz tartozó ritkák száma nincs korlátozva.

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

