Élménybeszámoló – ZV pre-release

Minden év novembere különleges egy HKK-s számára…

…ekkor érkezik meg ugyanis a leginkább várt verseny, az új kiegészítő pre-release-e, ahol a játékosok először találkozhatnak az új lapokkal. Egy tesztelő egyik szeme mindig sír ilyenkor, hiszen mi nem indulhatunk rajta, a másik viszont kíváncsian figyeli, hogy mit szólnak a játékosok.

Szombat reggel 7:30, csörög a vekker, kelni kéne, mert András Bencével megbeszéltünk egy találkozót kilencre, hogy szokás szerint együtt menjünk Wekerlére. Múltkor a blogos verseny előtt is csak egy 20 percet várt rám, jó lett volna, ha most nem miattam késünk el. Persze tudtuk, hogy bőven van időnk kiérni, hiszen egy ekkora létszámú verseny garantáltan nem indul el 10 órakor, egy kis csúszás belefér. Gyors öltözés meg egy lightos kávé, és már úton is vagyok – persze végig az jár a fejemben, hogy de jó lenne játszani, és vajon milyen koncepciók lesznek azok, amikkel darálni fognak ezen a formátumon. A kultikus 99-es megállójában a Blahán végül összeszedtük Szatit is (aki 100%-ra mondta, hogy metróval jön), Editet,Szabó Kriszt meg Ákit, és már robogtunk is a versenyhelyszín felé. Az úton végig mentek a találgatások, hogy hányan leszünk, meg persze a szokásos témák, hogy meddig lesz még HKK, milyen irányba halad a fejlesztés, és hogy mik a tervek a jövőre nézve.

Amikor odaértünk a klubba, örömmel láttuk, hogy J’ani, a fogadós köszöntött minket, legalább egy fél éve nem hallottunk már róla. Bár pizza nem volt, de a Jani-jelenség cseppet sem változott. A terembe lépve rögtön átszellemültem, és éreztem azt a kis zsongást, ami ilyenkor jelen van: a laplistát fürkésző emberek, a régi arcok, akik csak a sealeden vannak ott, no meg jó pár új titán, még Kezdő ligások is voltak bőven! Előzetesen körülbelül 100 főt saccoltam, végül 97-en gyűltek össze a játékosok kipróbálni, milyenek az új lapok. A regisztrációnál bepróbáltam, hogy az ikertesóm, Egon vagyok, de sajnos Balázsék szemfülesen kiszúrták, hogy itt bizony valami turpisság lesz, így nem tudtam benevezni.

Elindult az első forduló, és ahogy fejezték be az emberek, mondták sorra, hogy mennyivel élvezetesebb a ZV bontott az előző 2-3 kiegészítőjéhez képest. Miután rengeteg volt a háló képességgel rendelkező gyakori lap (jellemzően a „Szegénylegény” tárgyai), így – bár volt persze néhány ultragyors meccs is – nagy átlagban elhúzódó, gondolkodós partik voltak a jellemzőek. Miután a lapok egyre összetettebbek annak ellenére is, hogy próbálunk figyelni az egyszerű megfogalmazásra, a bíróknak egész nap sok munkájuk volt. Valahol a harmadik forduló környékén UR-sorsolás vette kezdetét, amibe sajnos szintén nem tudtam benevezni, hiszen csak olyanok nevezhetnek, akik indultak a versenyen. Szerencsére Edit, Szati és Csernus Dávid is vett nekem 1-1 Orkos Alfát próba-szerencse alapon, ráadásul Davi be is húzta vele a Káoszborostyánt, aminek különösen örülök, hiszen az új generációs Lassan járj!-ba kettő darabot mindig játszottam tesztelésen. Apropó, ultrák. Amikor meg lehetett nézni az új szériát, meglepődve tapasztalták a játékosok, hogy egyik sem az elmebeteg erős, 10+++ pontos kategória képviselője, hanem a „gondold át, hova használd, érdekes képességgel” halmazba tartozik inkább. A magam részéről baromira örülök, hogy ilyenek lettek most, az elmúlt két évben ugyanis rendre “must have” ultrák jelentek meg. A versenynek végül valahol fél 9 és 9 között lett vége, a maratoni küzdelmet DK húzta be, a listáját megtaláljátok a fórumon a Versenybeszámolók topicban.

Végezetül hadd mondjam el, hogy nagyon sok pozitív visszajelzést kaptunk a helyszínen, és azóta privátban is a kiegészítőhöz, miszerint érdekes, kreatív lapokat sikerült kitalálni, amik sok helyre beférnek. Miután 90 ritka érkezik, sokkal több deck kap erősítést – csak legyen időtök mindent kipróbálni majd! Ne feledjétek, hétvégén Beholder Találkozó, ahol már lehet bontogatni az új kiegészítőt!

Nektek első ránézésre bejön?

Dév bácsi

15 thoughts on “Élménybeszámoló – ZV pre-release

  1. Szerintem is nagyon jó lett a kieg. Szerintem jövőre színesebb lesz a versenyeken feltűnő paklik hada. A drágítós koncepciókkal is biztos bátrabban fognak kisérletezni.
    Ez kieg lap-létszámának növelése is jót tett a kiegnek. az a + 20 ritka lehetőséget adott a kieg színesebbé tételében és a még több koncepció erősítésében, stabilizálásában. Szerintem érdemes lenne ezt a 90 ritka egy kiegben dolgot megtartani. Ja és remélem jövőre több új pókot kap a hkk társadalom!😀

  2. A Járj vissza fog térni,le pár Csatamező és Sokszín éééés…Ennyi. Előreláthatólag,ami biztosabbra mondható. Amúgy jó a kieg, szvsz sokan szívesen fogják majd bontogatni.

  3. A kieg lapjai tetszenek, a grafikák többsége is, de szomorúnak találom, hogy csak 97 ember jött el:(

  4. Szerintem is iszonyat lett a kieg, grat a tesztelő brigádnak. Különösen tetszenek a kreatív semlegesítések, a járj-tápok, Rhatt felemelkedése, és hogy arányaiban kevesebb a kontroll-nyerstáp és több a specifikusabb, viszont annál erősebb papír. Viszont meg kell említenem egy negatívumot is, szomorúan láttam, hogy kedvenc etnikumom, a ganüid most sem kapott akkora tápot, mint 1-2 másik eddig is népszerű és sikeres etnikum, mint pl. a xenók vagy az éjfattyak. Kíváncsian várom az új metát, szerintem elég színes lesz.🙂

  5. Ti melyik jatekot jatszatok? Evek ota (soha?!) nem jott ki ennyi spell(-lap)counter egy kiegben.. : )

  6. Nekem annyira nem szimpi ez a 90 különböző ritka, keverőnéninek hála csak a gittek jöttek belőle 2 displayből (ilyenek mint 5 bűzisen, 4 lávabehemót…), így egy élet munkája lesz összeszedni a lapokat, és aki ismer tudja, hogy nem vagyok az a nagyon kölcsönkérős fajta, saját lapokkal játszok.

    Amúgy alapvetően tetszik a kieg, sok kreatív és erős lap is megjelent, viszont a lapok java része counterel (nézd meg milyen lesz egy tágy vagy akár egy motyogó (!!) deck), nem tudom hova vezet ez a tendencia… Meg nem értem Rhattnak miért kellett 4 ritka lapleszedés a kiegbe?! Még mezőbe se férne be mind (ennnyire sok leszedés nem kell, ott a megsem csapás + szépség dühe, amiket ezek nem tudnak kiszorítani, mert ingyenesek).

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

