[Deck klinika] Thargo’dan Bilzerian

Past ZV Thargodan őrület!

A hétvégi Beholder találkozón végre megjelent a Zarknod visszatér kiegészítő, így eljött újra az idő, hogy BEHÖRRENJEN a deck klinika. Még pre-ZV kaptam egy megkeresést (többet is, sorra dolgozom majd fel a kéréseket) Fábián Ferenctől, hogy segítsek egy kicsit a Thargodan paklijában. Tök jó amúgy, hogy mindenkinek van egy olyan etnikuma, ami közel áll a szívéhez – ha jól sejtem, azért rájuk esett Feri választása, mert némi szimpátiát érez a dimenzióntúli lények iránt.

Még mielőtt a paklilistákhoz nyúlnék emlékezzünk vissza arra, hogy ez a pakli miért is volt korábban ott a versenyasztalokon (jó, annyit nem pörgették anno, mint mondjuk a Manafonalat, de elő-előkerült): mert a követő brutális tempót képes biztosítani számunkra az olcsóbbításával, ráadásul ha egy tárgyas-zanszilánkos vonalat használunk hozzá, akkor szintén remek erőforrást jelent. Na, akkor vágjunk is bele, nézzük, hogy hogyan volt eredetileg összerakva a pakli:

Lépéselőny
A torzak hercege

3 Megsemmisítő csapás
3 Mnebolath
3 Zinthurg börtönőr
3 Ouitmlen
3 Térkapu
3 Orkhan Thai
3 Fekélyes thargodan
3 A sötétség gyermeke
3 Szörnyidomítás
3 Mhorg
3 Dúvad
3 Baghar korbácsa
2 A fájdalom ura
3 Mag-goth párduc
3 Kvazársörényű pegazus
1 Őrült Montrix
1 Baghar
3 Sikolydémon

49 lap

esszeElég sokat gondolkoztam rajta, hogy hogyan vágjak neki a nagy átalakításnak, de azt rögtön le kell szögezni, hogy a pakli alapja, és a követő melletti szabálylapválasztás szerintem kiváló. Minden ilyen és ehhez hasonló paklihoz én is Lépéselőnyt használnék, nagyon sokat segít a kezdeti indulásban majd, illetve megadja a tápot ahhoz is, hogy ha nem mi kezdtük a játékot, akkor is bele tudjunk szólni az ellenfél körébe. Amit sok kezdő játékos szerintem hibaként elkövet, hogy a 3 lapos kezdések mellé olyan kántereket akar használni, amik utána semmire sem jók, vagyis olyan védőlapokat kell választanunk, amire nehezen kánterelnek rá vissza, vagy kijátszható anélkül is, hogy szorongatjuk a kezünkben, és csinál valamit. Amikor Lépéselőnnyel játszom, mindig elcsábulok egy kicsit a tárgyak irányába – nincs ez most sem másképp, főleg, hogy a követőnk is elég sok szörnykomponenst termel majd nekünk remélhetőleg.

Bár Feri csak két színt használt fel a paklijához nekem ez valahogy sehogy sem jött össze. Sőt, a négybe is nagyon nehezen fértem be, hiszen a piros-lila alap mellé négy színből is szuper védőlapok vannak, amik tárgy alapúak, Sheran, Rhatt, Fairlight és Tharr is egész jó erre a célra. Végül a barnát (Dharosz kincse, Pengecsapda) és a Sherant (Hurokcsapda) kellett kihagynom sajnos, ráadásul Rhattból igencsak vonz a Zanszilánkok, ami mellé tényleg melegek a tárgyak is. Zinthurg börtönőr azért az esetek nagy százalékában 1-ért fog jönni, talán megbocsájtható neki, hogy varázslatként rakjuk ki – cserébe van még egy tömegirtó képessége is, valamint ha nagyon kell, kirakhatjuk lényként is. Az Őrült Montrixból bátran használhatunk maximális mennyiségűt, hiszen – igaz, a semlegesítések korát éljük – az anti-mágia még mindig sokat számít egy ilyen lényen. Ne feledkezzünk meg azonban egy új, immáron csöcsörészni (csábítani) is képes fiúról sem, a Tűzszarvról. Szerintem sokan nem érzik, hogy mekkora erő van ebben a lényben, minden védekezést, épületet, az új 4 manás isteni azonnalikat jól viszi, ráadásul a zanszilánkok egy részét, valamint a 8 ÉP-ért oly sokszor kirakott Megsemmisítő csapást is nagyon szépen fogja. Figyelemre méltó! Első lépésben még ők kerülnek be a pakliba:

3 Villámhorgony
3 Drakolder esszencia
3 Citrin fókuszkristály

Kcitrinezdjük talán a Citrin fókuszkristállyal, hiszen ő eddig is számtalan Lépéselőnyös pakliban megtalálható volt, olyan dolgokba tudtunk vele belekánterelni, amibe mással nem igazán, vagy csak drágábban. Ugye a Batkamanót és a Degenerált xenomorfot szoktuk még hasonló célokra használni, viszont mindkettő ára borsosabb, ráadásul a kristály egész jó (P) képességekkel rendelkezik, visszatöltheti a kezünket – ami igencsak fontos a kevéslapos kezdés miatt –, vagy ha kell, akkor lőhetjük az ellenfelet is. A Drakolder esszencia az egyik kedvencem az új kiegészítőből, anti-mágiás azonnali kánter, viszont ő is betermelheti a lapelőnyt, ráadásul a gyűjtőből is működik majd ez-az, az AM pedig egyáltalán nem fog minket zavarni, hiszen egy varázslattal játszik csak a paklink, azt viszont úgyis ez előtt fogjuk megtolni. A Villámhorgony pedig magáért beszél, szvsz egy 10 pontos kódos lap, amit számos más pakliban viszont látunk még, ráadásul üresben is kirakható cantrip-lövés. Van még egy tárgy, amit nagyon erősnek és kötelezőnek érzek minden Lépéselőnyös pakliba, ez pedig nem más, mint az Elmecsapda, sok játékot egyedül képes megnyerni egy elsőkörös ilyen. Szétcseszi az ellenfél tempóját, elég nehezen képes visszahozni magát.

Foglalkozzunk akkor most már a Thargodanokkal is! Első körben azokat raktam be a pakliba, amik valamiféle védelemmel rendelkeznek (hiába ismétlem önmagam, ezek lesznek a legerősebbek): Dúvad nagyon gyorsan meg tud hízni, Mhorg pedig szintén prémium az anti-mágia: 0-val, rögtön két lényt is kapunk, melyek követőlövés ellen is jók, hiszen olcsóbbítják ilyenkor a többieket – no nem mintha olyan drágák lennének egyébként is a thargo-srácok. Végezetül semmiképp sem hagyhatjuk ki a Mágusok alkonya sztár morfját, a Lomha morfot sem. Fontos, hogy ha csak egy csontunk van, és húztunk tárgy alapú kántert akkor semmiképp se kockáztassunk, mindenképp manából pakolásszuk ki.

Ahogy ezt már sokszor elmondtam veszélyes a 3 lapos kezdés, szinte biztos, hogy laphátruraányból indulunk majd ellenfeleinkkel szemben, és ezt igyekeznünk kell majd minél gyorsabban ledolgozni, melyre két jó módszer van: laphúzások és dobatás. Utóbbit anti-mágiával érjük el most, előbbit pedig valami olyannal kell, amiből olcsón tudunk sok lapot profitálni. Persze, jók erre a fent említett tárgyak is, de elsősorban olyan lapokat keresünk, amelyekkel meg is tudunk indulni (mert nem szeretnénk a kántereinket üresben kijátszani, semlegesíteni szeretnénk vele a maximális érték kinyerése érdekében). A két legjobb A fájdalom ura, akivel két lapot is tudunk húzni a körünkben, illetve A hatalom kék itala, ráadásul az sem baj, hogy a lapok nagy részét a kör végén húzzuk vele, hiszen van bőven beleszólásunk az ellenfél játékába. Az ütőerőt A sötétség gyermeke és Ouitmlen biztosítják majd A felejtés árával megspékelve. Előbbi kettőt szerintem nagyon magyarázni nem kell, jön-megy, utóbbiról MrPittel beszélgettem mostanában, hogy miért szeretek hárommal játszani. Szerintem az egyetlen olyan vízió a Búvópatak mellett, amiből szinte mindig befér a 3, egyszerűen annyira erős kezdőkézen látni kevéslapos deckekben, hogy még azt is lenyeli az ember, ha rosszkor húzza be utána néha (ő az amúgy, akit az esszenciánál említettem). A paklit tehát jócskán gatyába ráztam, és én így képzeltem el:

Lépéselőny
A torzak hercege

3 Lomha morf
3 Villámhorgony
3 Drakolder esszencia
3 Elmecsapda

3 Zinthurg börtönőr
3 A fájdalom ura

3 Őrült Montrix
3 Tűzszarv
3 Dúvad
3 Mhorg
3 A hatalom kék itala
3 A sötétség gyermeke
2 Ouitmlen

3 Citrin fókuszkristály
3 Zanszilánkok
3 A felejtés ára

47 lap

A pakli amúgy annyira megtetszett készítés közben, hogy rápörögtem én is, és elviszem hamarosan egy versenyre – bár a Zarknod visszatérrel teljesen új dimenziók is megnyíltak olyan paklik előtt, amik eddig egyáltalán nem voltak a metában. Jó játékot és sok szerencsét!

Dév bácsi

19 thoughts on “[Deck klinika] Thargo’dan Bilzerian

  1. Bőség zavara+ követő

    6 lappal kezdesz,abban ha már van csemege,le tudod rakni a kezed és nem ritkán oda lehet csavarni első körben is 30 körül. Nyilván beleszólások nélkül. Nekem nem tetszik ez a lépéselőnyös vonal,erőltetettnek érzem,ahogy kragoruval is. Ettől függetlenül ez a deck valószínűleg stabilabb,de én pont azt szeretem a thargikban,hogy lerakod a szettet a kezedből és odavág 30.-at.All in.Pont.

  2. @Zorall én pont, hogy a Bőség zavarát érzem elég parának… az ellenfelednek adsz 3 lapot, magadnak csak 2-t. Manapság a kezdőligában is olyan paklik mennek, amik bele fognak szólni a “pasziánszodba”, a lapelőnnyel amit adsz ennek a lehetőségét jócskán megnöveled. Szerintem a lépéselőny egy igen jó kis szabálylap, jól el van találva. Az nem is teljesen világos, hogy nélküle miként akarod lepakolni a kezed az első körben.

  3. Hello,

    Ez az egyik kedvenc etnikum dekkem.😀 Másfél évig dolgoztam rajta amíg eljutott a versenyerős szintre (még egy hagyiközeli versenyt is be tudtam húzni vele😛 önfény off.). Kíváncsi vagyok az új lapokkal updatelve hogy fog majd működni, pláne az új metában. Ami nekem már a tesztelése korai szakaszában sem fért be csak sideba: Őrült montrix. Amit semmiképp a dekk közelébe se tennék: Zanszilánkok és a 3. felejtés ára (utóbbi max. bilincs ellen side).
    A montrix passzív és csak esetleges azonnali lapelőnyt tud adni, összességében egy lassú ütőlény kis counter potenciállal. Ez majd lehet megváltozik az új metával, de a MA idején ezt tudta, az antimágia pedig, hogy megmutattátok egymásnak a kezeteket.
    A zanszilánkok vicces lap, de a 3 lapos kezdésbe egy hordánál nálam biztosan nem fér bele egy olyan lap, ami önmagában csak annyit tud, hogy 1 zanszilánkot ősmágiásan egy másikra váltok át és ezen nem bukok lapot. Ebben a dekkben ráadásul az ősmágia sem működik.
    Kíváncsi vagyok, hogy szerepelsz majd vele Dév. Remélem megírod a tapasztalatokat is.🙂

    Üdv: Kyb

  4. @Horváth Attila: vannak lehetőségek olcsón: Chara-din oltára,Baghar fétise,egyszer ki akarom próbálni Okulüpaj ajándékát is(bőség zavarával tuti megtermel neked 3 manát első körben),szóval simán összehozható a dolog. Persze én is korlátozott formátumon indultam vele de az ellenfél sokszor találkozik azzal a problémával,hogy kiférne neki sok lapja,de nincs annyi erőforrása,így nem tudja lerakni a kezét első körben,te viszont meg tudod csinálni. Szívesen próbálgatnám ezeket a paklikat Pesten,dehát vidék rulez😦

  5. a zanszilánk szerintem pont hogy egy király választás. a felejtés ára nekem sem túl op ide, inkább zu’lit kincsét használnék helyette, ha lent van a ZSZ még üresben is nagyon király, áldozzuk és lesz miből lehozni az iszonyatokat, vagy életet menteni is tökéletes.
    ha már zsz és olcsósítunk akkor szörny idomítás 1-2 db?

  6. Dév szerelemlapja a felejtés ára(és van neki 20 eladó a mappába😛 ) ne bántsátok miatta.🙂

  7. A 3 db miatt mindig eszmei vitába futunk Dévvel. Sztem nincs olyan viziló amiből egy 45 lap közeli deckbe 3at tennék. Ez a papír is nagyon jó az adott homokórás hokiba de nagyon ritka az a szitiu mikor be akarom húzni. Ha belandol a gyűjtőbe fasza dolog,de még ha fixen azt is tudja, hogy 4/(vagy ha jön a barátja is 2 ) kör alatt nyerek nem elég csábító egy kombó deckbe(sem) SZTEM.

  8. A Tűzszarv szerintem is iszonyat, az a tippem, hogy sokat fogjuk még látni nem csak Thargodan pakliban. Amit hiányolok, az a Zu’lit kincse, szerintem elég jól passzol ebbe a deckbe. A Thargodanok közül ami még említést érdemel, az a Fekélyes Thargodan, igaz hogy elég egydimenziós, de ölőlénynek kiváló és általában elég olcsón is jön, ha kilövik, jó eséllyel visszakapod az árát.

  9. A fekélyes Thargodant szerintem leváltja most a Zudakebodnor. 1-gyel olcsóbb és visszakapcsolja a követőt,használnám alapból a 3-at.

  10. @Zorall: nem kapcsol az vissza semmit,csak az ellenfélnek megszünteti valamiét🙂 Oké,ha Semleges-Rúna-Átkozott akkor persze “visszakapcsolja” a sajátunkat. Jó az a lap,szerintem az újak közül annak van főleg létjogosultsága ebben a dekkben,nem a ritkáknak…:)

  11. Jó,de ha nem kapcsol vissza semmit,akkor is olcsóbb a fekélyesnél és még mindig ott a lehetőség,hogy belefutsz ezekbe a narancs lapokba. A ritkákat én sem érzem. Tűzszarv: ellenfelem kezd:nem kánterel,mert nincs manánk rá. Max lophatunk vele vmit a saját körünkben,ha mákunk van. én kezdek: tartalékoljam a manám arra az esetre,ha védekezésből kapok az arcomba valamit…hát nem is tudom…
    Urgol:1-et akarok használni 3 VP-ért is,mert egy ilyen lap nagyon kellett a Thargiknak szerintem. AM:1 lap,amivel leszedik 1 lap,büntetre még 1 lap. Szerintem kellemesen lapelőnyt tud termelni,ha lelövik,akkor is.
    Lávabehemót:…

  12. Hát igen… Ahogy olvasom a kommenteket ugyan azt látom amit én sem értek… Nekem ez eddig egy all in ütő horda volt minimális kontroll elemekkel. (Pl Okrkan Thai, montrix) A deck ezen formáját még nem nagyon értem, de mivel h Dév az én felkérésemre írta, természetesen megpróbálkozok vele…

    A Jó Öreg Ferenc

  13. Ez egy tárgyas-lényes kontroll, a megszokottól eltérő alapokon. Nekem tetszik🙂 De Dév engem se tud meggyőzni, hogy egy ugyanolyan vízióból megéri 3-at is pörgetni🙂 A Tharr vonal amúgy egy picit jobban tetszik, ill. egy Baghar korbácsát is pörgetnék, mert szeretem azt a lapot.

  14. @Poghy: Lépéselőnyben vagy 1 manád Tűzszarvra,igen. De sima követővel vagy bőség zavarával nincs. Én ezekre a terülős verziókra gondoltam,amit a thargodanok leginkább képviselnek.

  15. Ha stabil paklit akarsz, amivel jo eredmenyt erhetsz el a versenyen:
    beleszolas >> terules (kiveve az extrem stabilan, zavaro szabalylaptol fuggetlenul 1. koros decket, de olyan nincs – remelem🙂 )

    Ha demoralizalni akarod 1-2 ellenfeled, es nem aggaszt, hogy a tobbitol kikapsz:
    terules > beleszolas🙂

  16. @Zorall: a klasszikus thargodan deck már nem létezik sajnos, nagyon érzékeny a követő nélküli játékra, több ponton is sebezhető (kilövik a kezdőlényt, nem húzol Zinthurgot vagy Mhorgot…). A lépéselőnyös verziót egy éve tesztelésen én is pörgettem (pedig még nem volt ennyi jó tárgy), azzal legalább lehetett párat nyerni, 1 lapot simán megér a Lépéselőny által adott remek tempó.

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

