[Ati-challenge] Az első lépések..

…az első házi feladat.

A Marcika-challenge után elég sokat töprengtem azon, hogy mi a fenét ronthattam el, miért nem volt sikeres (most ne foglalkozzunk azzal, hogy milyen volt a hozzáállás néha, ha egy tanító nem tud motiválni az bizonyos szinten az ő kudarca is), és próbálok a magam részéről olyan változásokat eszközölni, hogy Atival ne legyen ilyen jellegű probléma. Miután bár még amatőr, de képzettebb játékosról beszélünk, mint az előző tanítványom vígan adhattam volna a kezébe egy kész Ősi rúnás Trinigan dekket, aztán hagy szóljon! És akkor jutunk egyről a kettőre? Nem hinném! Pont tegnap beszélgettünk Dancz Krisztiánnal arról, hogy valaki (beszéljünk most Átlagos Jánosról) hiába másol le 1:1-ben egy kész top paklit vagy kér kölcsön egyet attól még nem biztos, hogy fogja érteni, vagy tudja majd azt kezelni, főleg ha korábban még ellene sem játszott egy percet sem. Így ezúttal sem tartottam célravezetőnek ezt a módszert. Atival egyébként napi szinten tartjuk a kapcsolatot és beszélünk a játékról, paklikról és a metáról is. Ahhoz, hogy szintet lépjünk az alapokkal muszáj tisztában lenni. Éppen egy új paklin dolgoztunk, amikor szavaiból kiszűrődve éreztem (no meg a korábbi paklijait elnézve), hogy hihetetlenül kedveli az épület dekket, és egy egészen újszerű paklinak az ötlete kezdett bennünk kibontakozni, egy Zarknod börtönnel felálló épület-kontrollé. Végül azt a házi feladatot adtam neki, hogy készítsen egy paklileírást, hogy ő hogyan rakná össze a dekket indoklással, hogy mi miért került be. Ugyanis ez a lényeg, ha ismered és tudod, hogy mi miért van a paklidban már úton vagy a siker felé.

Tanács kezdőknek: ha úgy érzed egy verseny vagy tesztelés után, hogy valami nem stimmel, nem úgy megy a pakli ahogy kellene nézd át lapról lapra, és próbáld meg megindokolni, hogy mi miért van benne. Csinálj kategóriákat (leszedés, ölés, ellenlap, erőforrás), lehet, hogy észre sem veszed és valamelyikből nagyon kevés, vagy túl sok van a paklidban, és ez okozza a rossz működést.

Szóval a házi feladat, Ati a következőt küldte el nekem:

var„A pakli alapja a 3 Sziklavár és a 3 Akadémia, amik termelik majd a lapelőnyt. Az elképzelésem a következő: a Sziklavárral termeljük a körönkénti lapelőnyt, Akadémiával pedig körönként visszaveszünk egy countert/lövést, amivel kordában tartjuk az ellenfelet. Ezt mindaddig csináljuk, amíg nem jön egy megfelelő keresés, amivel előrántunk egy ölést és elkezdjük puhítani az ellenfél életpontját. Az ölés kategóriába 3 Elven épületet gondoltam, amik 8-at be tudnak vinni a körünkben és még 2-t az ellenfélében, tehát két teljes kör alatt leamortizálják az ellenfelet. Önmagukban ezek kevesek lennének, ezért még 3 Gyilkos erőd is jól fog jönni, amihez kell 2 A föld síkja, hiszen a Szellemszolgák fogják felhúzni, illetve őket akarjuk elsősorban áldozni az aktivizálásért.

Lássuk a countereket:

Itt először megindokolnám, hogy miért hagytam ki néhány “alap” countert.

Az erős ereje – ezzel a szabálylappal nem első körre megyünk, arra számítok, hogy átlag 4-5 körös is lehet a játék, és nem akarom felhúzni a 4. körben, lesz ennél jobb is.

Solisar aurája – ez régen ‘must have’ volt, de szerintem a most kijött Zu’lit kísérlete jobb nála.

Térszaggatás – az első körben nagyon jó, a másodikban jó, a harmadikban már csak elmegy. A lassabb játék miatt szerintem van jobb opció.

konnyA különlegesség megcsúfolása – tipikusan nem lesz rá 3 manánk, illetve építeni sem nagyon tudunk, hiszen azokat tartogatjuk az épületekre. Normál esetben dobunk neki egy lapot és visszakapjuk azt, tehát 1VP-ért ősmágiás counter. Börtön mellett ez nem működik ilyen szépen.

A sárkány könnyei – nagyon jó papír lesz egy hagyományos épület pakliba, de sajnos itt nem akarjuk beáldozni sem a Sziklavárat, sem az Akadémiát, hiszen azok a koncepciónk alapjai. Persze az ősmágia tornyát jó beáldozni, hogy aztán visszavegyük, de esetlegesnek érzem ide (ha beférne a Rhatt, azért beraknám😛 és lehet, hogy tennék mellé egy Vlagyimir szekercéjét, hogy biztosan kiférjen).

Nullifikálás – issszonyat lap, mindenképp beraknám, ha beférne színbe, de a kéket jobbnak érzem a szabálylap mellé. Mivel nem engedünk lapot húzni, ezért az az 1VP tempó amit adunk nem okozhatna problémát.

A fenti counterek helyett én beszorítottam az Elenios színt, amiből a 3 Techiánaflux, illetve a 3 Fürge manó szolgáltatják az alapot. A manó önmagában nem jön mindig jól, de nem szabad elfelejteni, hogy tud építeni és beraktam még kékből 3 A szirének hívását, aminek be tudjuk dobni, ha nagyon nem tudjuk mire használni. Hasonló okokból 1 Kurtz még be kell, hogy férjen, hiszen ha nem védekezésre játszuk le a hívást, akkor 1VP-ért lopni egy permanenst elég jó üzlet, főleg börtön mellett.

Itt vannak még azok a counterek, amik általában is jók, és most is nagyon jók lesznek:

3 Az ösmágia tornya, ami mellé be is kell rakni a 3 Sivarát, mert az úgy az igazi, így sosem lesz blank a lap. 3 Zu’lit kísérlete, mert most (szerintem)  az a legjobb sárga counter.

Egyebek:

Beraktam még 3 Buborékvárost, mert védekezni szeretnénk vele, ha véletlenül behúzzuk első körre (és nem mi kezdtünk), amúgy meg egy építésért lő egy permanenst nem annyira rossz üzlet (főleg ha körönként csinálja adott esetben). 1 Alanori katapultállomás, ami nagyon jó a tokentermelős paklik ellen, de más koncepció ellen sem baj, ha körönként letépi az ellenfél lényeit. Behúzni nem akarjuk, legfeljebb keresni, ezért egy darab elég lesz. 1 A butaság terjedése, ami egy kicsit kilóg a koncepcióból, de nem árthat tudni, hogy mi van az ellenfél kezében. 2 Az idő tornya, ami szintén nem egy ‘must have’ papír ide, de készülni kell a váratlan dolgokra is. Ha rúna ellen játszunk, akkor ezzel a papírral ellensúlyozhatjuk azt, hogy nem arra a játékstílusra vagyunk berendezkedve. Nagyot ütő lények ellen, vagy olyan lapok ellen amik nem egy cselekvésből ölnek elhúzhatjuk még a játékot néhány körig – hátha becsúszik addig egy erőd.”

Miután áttanulmányoztam a paklit azt vettem észre, hogy a dekk alapja remek, nem is azzal volt nekem igazán bajom. Ja igen, és sikerült megértetnem vele azt is, hogy a börtön/bilincs arról szól, hogy jobban topdekkelünk, mint az ellenfeleink. Az egyetlen problémám igazából a spell alapú counterek voltak. Hiszen mi történik akkor, ha egy tempóval később húzzuk be, mint ahogy kellene? Utána rá vagyunk kényszerítve, hogy egy értékes keresést elhasználunk a szituáció megoldására vagy a topdekkre, bár arra egy profi sosem épít szívesen. Így a spell alapú ellenlapokat, amik CSAK kánterként funkcionálnak kivettük a kék színnel együtt, és a Rhatt kapott magasabb prioritást a Bomtar kastély, Sárkány könnyei duó miatt igazából. A könny amúgy is megállja a helyét egy épület dekkben, viszont nincs olyan jellegű para, hogy beragad a kezünkben. Végül közös megállapodás során a pakli a következő formáját nyerte el:

Szabálylap: Zarknod börtönében

3 Sziklavár
3 Abarrun
2 A föld síkja
3 Goblin logisztikus
3 Akadémia
3 Sivara
3 Buborékváros
3 Eleven épület
3 Gyilkos erőd
3 Az ősmágia tornya
1 Az idő tronya
1 Alanori katapultállomás
1 A butaság terjedése
3 A különlegesség megcsúfolása
1 Vlagyimir szekercéje
3 Káoszgoblin
3 Bomtar kastélya
3 A sárkány könnyei

45 lap

A meta sajnos nem igazán kedvezett nekünk, hasonlóan Zarknod börtönével játszó paklik – miután a gyűjtőjükre építettek rendre – gyorsabbak és stabilabbak is voltak, illetve Zarknod bilincsén és Semleges csatamezőn sem sikerült átmennünk. Azonban a harcot nem adjuk fel, hiszen új ötleteink mindig vannak (és reméljük, hogy lesznek is). Hamarosan újabb beszámolót olvashattok küzdelmeinkről, addig is ha bármilyen kérdésetek vagy észrevételetek van azt szívesen fogadjuk, megválaszoljuk.

Dév bácsi

18 thoughts on “[Ati-challenge] Az első lépések..

  1. Hajrá srácok, csak ügyesen, ez pörgős verseny volt, azt vegyük figyelembe, szerintem sima hagyományoson jobban teljesít a pakli!
    Am nagyon tetszik az ötlet is, én KF-es tárgyas börtönön😛 gondolkodtam el, de megmarad az egyik látókörre😀

    off: szerintem a sárga szín bőven kihagyható a deckből, vannak más opciók is

  2. @kisFec köszi. A sárgáról mi is beszélgettünk egy kicsit, mivel 4 lap maradt bennt. Az eleven épület viszont annyira jó, hogy inkább meghagytuk. Még át kell gondolni, hogy milyen alternatívák vannak.

  3. Dungeon-t megfontolnam.
    Side-ba majd 15 Semmizes alap🙂 ha nem porgos

    Az uj metaban 15-fele Borton csap ossze🙂

  4. Ha rhatt, akkor beletenném az ezeréves tornyot, a ködpalotát meg a tündöklő ősi tornyot is, de szerintem a rhat helyett lilával stabilabb lehetne ez a börtönös vonal.
    Sárgából még bele tenném a teremtő erőt, templomszolgát, dungeont és ha lila akkor a fertőzött szentélyt is

  5. Legjobb kezdőkéz: Sivara + szekerce, 1. körben mehet ütni 4-et! 4Head
    /Trollkodás OFF
    Amúgy sok sikert, kicsit irigylem Atit.

  6. Ezeréves torony: 1 manáért keres egy épületet. Akkor inkább már szívesebben behúzom a logisztikust, akivel ezen a költségen marad egy építő lényem, vagy az abarrunt, aki ugyan ezt tudja csak minden körömben, vagy bármilyen 1 építős épületet és keresek rá egy sivarát.
    Tündöklő ősi torony: ez szerintem már egy jóval jobb papíros, valószínűleg működne.
    Ködpalota: ez szerintem szimplán nem. Egy pasziánsz épületbe jobban beférne, ahol mindig van építő és minden épület cantrip. Ebben a koncepcióban minden körben üt 3-at… annál egy goblin berzerker is többet tud. Nem látok olyan helyzetet, ahol ezt szívesebben húznám be mint bármi mást.
    A templomszolga – dungeon kombó elég jó, érdemes lesz kipróbálni egy következő verzióban.
    A teremtő erő a sivara és a logisztikus megjelenésével elvesztette a létjogosultságát. Akkor már inkább egy abarrun segítsége és keresel rá sivarát.
    Ha már lila, akkor inkább katalizátor… manát adni fogja, illetve még tudsz vele counterelni is, ráadásul ingyen jön.

    Persze nem vagyok tapasztalt forgatója a paklinak, de én most így látom…

  7. A teremtő erőt én még nem írnám le, azért ne feledd el, ha lent van az asztalon, akkor az ott is marad. Sivarát vagy abarrunt jóval egyszerűbb letakarítani az asztalról, mint a teremtő erőt. sárgából még egy mágusiskola 3-on is elgondolkodnék. elég lényes a meta, a büntetése se olyan rossz, és akár kisebb hokit is lehet csinálni a gyüjtőböl visszavetetős lapokkal.

    Ezek csak az én egyéni ötleteim, majd látjátok, hogy mit, hogyan kellene változtatni. Sok sikert és kíváncsian várom a végeredményt.

  8. Köszi a jókívánságokat. Amúgy az abarrunban még az is elég jó, hogy ha van föld sík (márpedig általában van), akkor nem tudják könnyen lőni és am-es így counterelni is nehezebb. Sivarával hasonló a helyzet, +1 counterelni és van élete. Szerintem azok most jobbak, mint a teremtő erő, de meglátjuk mit hoz a jövő.

  9. @Horváth Attila: különleges koncepció, szép elemzés, gratulálok! Bár én teljesen más paklival mentem, a “meta sajnos nem igazán kedvezett” nekem sem, a két vérfarkasos börtön, a Korlátozás és a bilincs kivéreztettek. Azonban fontos azt is látni, hogy milyen lenne a dekk más környezetben, vagy mi nem működött. A saját paklim esetében ez elég nagy eséllyel a pörgős formátum volt (Crull ezen a ponton vitatkozna, de ezt megbeszéltük a mai nap folyamán🙂 ). Ha tudok side-olni, és Univerzális megoldással stabilizálni a dekken (vagy egy Hallert küldeni a korlátozásos-börtönös dekkekre😛 ), akkor jobb eredményt is elérhet a koncepcióm. Remélem, hogy te is le tudod vonni a megfelelő következtetéseket, csiszolni a dekken, és a legközelebbi versenyen már diadalmasan megrektelsz mindenkit!😉

  10. Èrdekes elkèpzelès ez a pakli. Bár szerintem bilincs ellen meg van lőve. Pont ezèrt èn elgondolkoznèk kèt lapon: Kristálybarlang, manakonstrkció.

  11. @Zolinho81 hát nézd… a Dungeon + Ongóliant is szívás volt bilincs ellen, de azért nem ártott a nerf. Ezt egyszer már kiveséztük a fórumon a kollégákkal… szerintem az Achát gólem is egy hulladék, ha nem játszhatsz ki lapot. Szerintem…
    Ez egy pörgős verseny volt, hagyományoson a side egy része bilincs ellen van🙂 A kristálybarlangot annyira nem érzem… megfog egy max 1-es lapot, ezt más kártyák is tudják. A mana amit tudna adni az nem rossz, de a 2 lapos kezdéssel nem a mana a probléma… A Mester fenntebb feltette a kérdést: “Hiszen mi történik akkor, ha egy tempóval később húzzuk be, mint ahogy kellene?” – szerintem akkor van egy szép papírunk. Optimális esetben be tudjuk dobni a sárkány könnyeinek.
    A manakonstrukció helyett akkor már inkább tündöklő ősi tornyot használnék, egyedül bilincs ellen rosszabb, de ott sem veszett ügy. Max side-ba fér be, ha nagyon bilincsre számít az ember.

  12. Én is ilyen deckel játszottam, enyém picit máshogy nézett ki:

    3 Akadémia
    3 Sziklavár
    3 Ősi legendák
    3 Abarrun segítsége
    3 Abarrun
    3 Az ezüstmágusok tornya
    3 Buborékváros
    3 Sivara
    3 Teremtő erő
    3 Az ősmágia tornya
    3 Szökőkút
    3 A fény citadellája
    2 Eleven épület
    2 Föld síkja
    2 Tündöklő ősi torony
    2 Bomtar kastélya
    2 A föld síkja
    2 Gyilkos erőd

    Az én koncepció, az volt, hogy kicsit jobban menjek rá az “1 körre”, a varázslat alap kereséseket azért választottam, mert azokat akadémiával több ízben vissza lehet venni, akár az 1 kör alatt 3 Akadémia is lehetséges. A varászlat alapú countereket viszont nem használtam, helyette több passzív lapot. A Szökőkút és az Ezüstmágusok tornya mondjuk inkább csak a pörgős forma miatt kerültek be, amúgy azok alapvetően side lapok. 1 Szekerce nekem is kellett volna, azt benéztem, hogy kihagytam😦. Fény citadellából utólag már nem használnék 3-at, de volt, amikor nagyon jól jött, 1-2 azért benn maradhat.

    Én alapvetően elégedett vagyok a paklival, nagyon tetszett és jó eredményt is el lehetett volna érni, ha nem úgy játszok, mint aki 8 sör után jön ki a szomszéd kocsmából…

  13. Dungeontól azért tartottam én, mert 50%-ban blank lap itt, ezt szerintem nem engedheti meg magának 1 Börtön, legalábbis én féltem ettől. Kristálybarlang nálam side lap, alapból itt én sem éreztem.

  14. Dungeon: az 1. hasznalat az Ujrahasznositas miatt gyakorlatilag tuti, a kesobbiek mar tenyleg nem, akkor legfeljebb gyogyit🙂

  15. Igaz én az ongoliantos hokiban pörgettem a dungeont böri mellé,de elmebeteg jó volt.Pl a talin csak egyszer nyertem a kombóval és 4 sorozatból 3at húztam be vele aminek a dungeon is vaskosan részese volt. Ha jól teszi össze az ember a decket szinte sosem lesz olyan szitu, hogy ne tudna visszavenni vele(keresek pl egy sivarát és beüti azt az 1et hogy megfelelő ÉP legyen,de persze ott van pl a szökőkút is amivel rá lehet játszani ebben a deckben is) és ugye börivel lap visszavétel az elég elmebeteg dolog.

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

