Az Alfa paklik továbbfejlesztése (2. rész)

Lássuk, hogyan érdemes kibővíteni az Alfa paklikat az új lapok tükrében!

Üdvözlök minden kezdő és visszatérő játékost! A cikksorozat első része óta lefolyt már némi víz a Dunán, hiszen azóta megjelent a Zarknod visszatér kiegészítő, rengeteg remek lappal. A kivárás azonban nem volt véletlen, hiszen most már az új lapokat felhasználva adhatok nektek tanácsokat arra vonatkozóan, milyen irányba érdemes elindulni az Alfa paklikkal. Lássuk hát!

Lejjebb egy-egy paklileírást olvashattok az egyes Alfás koncepciókhoz, melyek az alábbi szabályok alapján készültek:

  • Legalább 21 lap felhasználásra került az egyes Alfa paklikból
  • A maradék lapok a 2012 óta megjelent gy-ngy készletből kerültek ki

A paklileíráson túl természetesen más lapokat is megemlítek, csak hogy lássátok, milyen opciótok vannak még a pakli bővítésére (itt már említést teszek azokról a kártyákról is, amiket már csak cserével vagy laponkénti vétellel lehet beszerezni).

Triviális, de azért leírom, hogy az egyes Alfa paklikban található ritka lapokból érdemes minél többet használni, hiszen ezek nyilvánvalóan jól illeszkednek a saját paklijukba. A legkönnyebb, ha többen összeálltok, és mindannyian vásároltok a különböző Alfa paklikból, majd mindenki kiválaszt egyet közülük. Így nem csak az “alapok” lesznek meg mindenkinek, de sokkal könnyebb összecserélgetni a hiányzó ritkákat is!

Kalandozók

Az első lépés, amit fontos megtenni, hogy lecseréljük a követőt a Világégésben megjelent verzióra. Sokkal ugyan nem tud többet (bevéd bennünket a 0-s counterektől), de ez bizonyos ellenfelekkel szemben rengeteget számíthat!

kalandozokvedoszentjeAz Alfa pakli egyik legerősebb kombóját, a Gárdakapitány + Fókuszpengét érintetlenül hagytuk, sőt, bekerült a Ryuku harci szekér is a pakliba, melyet szintén örömmel fogunk kitenni ingyen a kezünkből vagy a gyűjtőből, de akár egy lény passzivizálásával is kifizethetjük. Vicces kombó: kitesszük a harci szekeret egy lény passzivizálásával, leszedünk vele egy lapot, aztán feláldozzuk és leszedünk vele még egyet, majd jön egy Gárdakapitány és visszarakja a gyűjtőből. 3 VP-ből így akár 4 lapot is leszedhetünk az ellenféltől, ami azért cseppet sem gyenge! A KF-vonalat erősítettük még az Életlen karddal is, amihez nem kell csont, ellenben lapköltség nélkül tápolhatunk vele egy kicsit egy lényünkön. De hogy semmiképp se legyenek SZK gondjaink, bekerült a Goblin tőrkovács is, mely a kijátszáskori csont mellett Dobótőröket is termel nekünk, melyek kiválóak a kisebb lények kezelésére, hosszú távon pedig kivégzésre is alkalmasak.

Ami a kalandozókat illeti: a Dzsumbujharcos és a Gnóm provokatőr azonnal visszaadják a befektetett lapot, az ilyen jellegű kártyák a legjobbak egy ilyesfajta kalandozós hordába, de Sylvana is hasonlóra képes. Mikkeldorf nagyon olcsón (a követő +1/+1-e miatt akár ingyen kirakva!) izmozhatja a többieket, ami szintén azt segíti, hogy ne fulladjunk ki könnyen, ha pedig telik rá, akár drágábban is kitehetjük. Végezetül a Mágusiskola, 1. szint is bekerült a pakliba, amely akár már az első körtől kezdve biztosíthat számunkra egy kis extra tempót, ami a sok cantrip (lapot húzó) lény mellé kelleni is fog.

követő: A kalandozók védőszentje (Világégés)

3 Ferge, a hős
3 Szinati szerzetes
3 Gárdakapitány
3 Zokneenho
3 Angvard
2 Páncélos lovag
1 Az inkvizíció küldötte / Az egyensúly őrzője
3 Fókuszpenge

3 Dzsumbujharcos | GY | Zarknod visszatér
3 Goblin tőrkovács | GY | Zarknod visszatér
3 Életlen kard | GY | Zarknod visszatér
3 Gnóm provokatőr | GY | Mágusok alkonya
3 Sylvana | GY | Mágusok alkonya
3 Mágusiskola, 1. szint | GY | Mágusok alkonya
3 Mikkeldorf | NGY | Világégés
3 Ryuku harci szekér | NGY | Istenek viadala

45 lap

A fentieken túl az alábbi gyak-nemgyak, illetve Zénes lapokkal is bővíthetitek a paklit (dőlttel szerepelnek azok a lapok, amikből már nem lehet bontani).

Hogyan tegyem még erősebbé?

Maximalizáld a tempóelőnyt, és csapj a pakli mellé egy Lassan járj!-t! A Lassan járj! + A kalandozók védőszentje az egyik legjobb szabálylap-követő párosítás a játékban, hiszen rengeteg erős lap jött ki ehhez a koncepcióhoz. A legjobbak a vegyes idézési költségű lapok, hiszen ezeket a szabálylap nem drágítja, a követő viszont olcsóbbítja, így nagyon olcsón ki tudunk rakni erős lényeket, miközben az ellenfél drágábban kénytelen játszani. Ilyenek: Dzsumbujharcos, Szőke Martin, Tou Szang, A felhők asszonya, Matilda, illetve a szintén járj-kompatibilis Eleonóra. Nagyon jók még emellett az 1 VP-s kalandozók is, hiszen ezeket hiába drágítjuk, a követőnk visszaolcsóbbítja őket: Gnóm provokatőr, Vén Arfma, A karnevál hírnöke, Az álcázás mestere, Thera.

Orkok

Az ork pakli az egyik legkönnyebben összeállítható deck a HKK-ban, és a játék sem túl bonyolult vele, hiszen egy őszinte “ütöm-vágom” hordáról van szó, ahol a cél az ellenfél életpontjának mihamarabbi elfogyasztása – bármi áron. Itt még a követő lecserélésével sem kell bajlódni: az alfás verzió tökéletesen megfelel, ha nem használunk varkaudarokat, hiszen a “régi” változat (a Grumarg barlangja Zénben jelent meg) csak annyival bonyolultabb, hogy varkaudarokat is dobálhatunk neki.

sotet_manifesztacio_alfaAz alfás tárgy-készletet kiegészítettem a legjobb orkos tárggyal, az Ork hajítóbárddal, valamint a Törött pajzzsal, ami jól illeszkedik ide: a +1 sebzés nem sok, a +1 ÉP ellenben biztosítja, hogy bármelyik lényünk “elbírja” a Raptor szabját, lapunkba pedig nem kerül. Az új orkok közül az Ork bélkiontó a legjobb, remekül kombózik a rátett tárgyakkal, Az orkok öreganyja pedig kiváló védelem a pakli mellé. A Baar-ork és az Ork mesemondó az “olcsó, anti-mágiás laphúzás” vonalat erősítik, míg a Rohamozó ork személyében egy counterünk is akad. Ide is befért a Mágusiskola, 1.szint, hiszen itt is jó, ha már az első körben minél erősebb megindulást tudunk produkálni.

követő: Sötét manifesztáció

3 Ork kölyök
3 A tűz helytartója
3 Brutális ork
3 Tibbah
3 Ork lángvető
2 Ork katapult
1 Hörrentő / Ork kátrányköpülő
3 Raptor szablya

3 Ork bélkiontó | GY | Zarknod visszatér
3 Törött pajzs | GY | Zarknod visszatér
3 Az orkok öreganyja | NGY | Zarknod visszatér
3 Baar-ork | GY | Mágusok alkonya
3 Mágusiskola, 1. szint | GY | Mágusok alkonya
3 Rohamozó ork | GY | Világégés
3 Ork mesemondó | GY | Világégés
3 Ork hajítóbárd | GY | Istenek viadala

45 lap

A fentieken túl az alábbi gyak-nemgyak, illetve Zénes lapokkal is bővíthetitek a paklit (dőlttel szerepelnek azok a lapok, amikből már nem lehet bontani).

Hogyan tegyem még erősebbé?

Egészítd ki a ritka orkokkal! Az ork deck egy nagyon könnyen összeállítható pakli, de az olyan lapokkal, mint az alfás Ork kátrányköpülő és Hörrentő, az Ork marcangoló vagy éppen az Ork zászlós egészen kegyetlenné tud válni. Rágyúrhatunk valamelyik végtelen kombóra is: a tetszőleges ork + Ork kórház + Ork hajítóbárd együttállás mellett addig lövöldözgethetjük a 3-akat a hajítóbárddal, amíg bírja a paklink (hiszen a kórházra mindig kapunk egy Ork harcost), míg az Ork kátrányköpölő + Dungeon/Tirranda batyuja kombóval végleg bezárhatjuk az ellenfelet, csak mindig be kell dobnunk csontra a kör elején az orkot, és visszavenni a gyűjtőből az említett lapok egyikével.

Sárkányok

Ha paklibővítésről van szó, talán a sárkányok esetében a legnehezebb a feladat, hiszen itt jóval szűkebb azon gyakori és nem gyakori lapok tábora, melyek jól illeszkednek a deckbe. Ettől függetlenül megéri próbálkozni, hiszen a deckben hosszú távon igen komoly potenciál van. Először persze kicsiben fogjuk kezdeni – például a követő erősebbre cserélésével, a Sárkány úrnő Mágusok alkonyás verziója ugyanis rezisztenciát is ad a sárkányoknak, ami óriási plusz védelem lényeink mellé.

sarkany_urnoGyakori sárkány nagyon nincs, amit használnánk a régebbi lapok között, morf ellenben akad a Védelmező morf személyében, amely mágikus védelemmel és kárpótlással egészíti ki repülő fenevadjaink védelmi vonalát – mindezt rendkívül olcsón. Mivel alapvetően egy kontrollosabb etnikumról van szó sokkal inkább az ellenfél lapjainak megoldására fogunk fókuszálni: a Szirén lányka és a Szirén palotaőr ár-érték arányban nagyon jó kis lopások, a Legyél béka pedig kvázi ingyenes lényleszedés. Az Élet vagy halál és a Shomori tűzmágia már kicsit trükkösebbek, hiszen ezekkel az ellenfelet is lőhetjük: előbbi előnye, hogy cantrip (lapot húzunk rá), és gyógyításával magunkat, vagy akár egy lényünket is megmenthetjük, utóbbit pedig általában 5 ÉP-ből fogjuk kirakni, ami nem kevés ugyan, egy ilyesfajta ingyen meglepetés azonban mindig jól jön, akár kivégzésnek is. A Kineporttal nehéz bukni, legrosszabb esetben visszakapjuk a VP-t és a lapot, míg az Űzött vad egy kicsit feltartóztatja nekünk az őrposzot, amíg kiépülünk – egy kisebb lényt is magával vihet akár.

követő: Sárkány úrnő (Mágusok alkonya)

2 Yuong tűzsárkány
1 Ysdrull, a hatalmas / Ragnor, a pusztító
3 Niotherg, a védelmező
3 Hullámsárkány
3 Tengeri sárkány
3 Wyvern lady
3 Wyverntojás
3 Smaragd drakón

3 Űzött vad | GY | Zarknod visszatér
3 Szirén palotaőr | NGY | Zarknod visszatér
3 Shomori tűzmágia | GY | Mágusok alkonya
3 Szirén lányka | GY | Mágusok alkonya
3 Legyél béka! | GY | Mágusok alkonya
3 Élet vagy halál | GY | Mágusok alkonya
3 Kineport | NGY | Mágusok alkonya
3 Védelmező morf | GY | Világégés

45 lap

A fentieken túl az Zénes lapokkal is bővíthetitek a paklit.

Hogyan tegyem még erősebbé?

Itt két irány létezik: kontrollozunk vagy a tempóelőnyre gyúrunk. Előbbihez egy dologra lesz szükségünk: top counterekre és leszedésekre (Techiánaflux, Mentális enyészet, Sárkánymágia, Megsemmisítő csapás, Földanya ereje stb.), amiket ugyan nem könnyű beszerezni, ellenben szinte bármilyen pakliba berakhatók, így garantáltan gyűjteményünk ékességei lesznek. De talán egyszerűbb a másik utat választani, és Lassan járj!-azni, bevetve az olyan “nehézbombázókat”, mint a Nekronsárkány, a Hegymélyi drakón vagy a Lávasárkány, kiegészítve Zafír drakónnal, Az Úrnő sárkányával és a többiekkel. Összességében elmondható, hogy a sárkány az egyik legrugalmasabban alakítható etnikum, és a potenciális végeredmény tekintetében talán itt a legnagyobb az esély egy igazán versenygyőzelem-esélyes deck összeállítására. Arra azonban készüljön fel mindenki, hogy az Alfa paklitól a fullos végeredményig hosszabb lesz az út, mint a másik három esetben.

Vámpírok

A vámpírok esetében elég jó kis gyak-nemgyak szekció áll rendelkezésre az elmúlt kiegészítőkből, hiszen Jeanston, Krixus, Valdimar és a Lélekszipolyozó mind-mind remek lapok a deckbe, így ne hagyjuk ki őket. A Lomha morfot szintén megéri használni, hiszen a háló lassítja az ellenfelet (minket nem zavar), az életjelzőjét pedig hasznosítani tudjuk Jeanstonnal. Ezért került be a Horpadt sisak is – na meg persze mert bevédi az olyan gonoszságokat, mint a Vámpír nagyúr.

az_elso_vampir_alfaBefért a pakliba a játék jelenlegi talán legjobb gyakori lapleszedése, A harmadik lovas, amely a nyeréshez is közelebb visz bennünket egy kicsit. Valamint egy kis extra tempó reményében a Mágusiskola, 1. szint ide is bekerült, hiszen laphúzásunk azért akad bőséggel.

követő: Az első vámpír

3 Vámpírbébi
3 Doorwalth
3 Vámpíreledel
3 Vámpír nagyúr
3 Leskelődő
2 Sivador, a dagadt vámpír
1 Árnysűrítés / A sötétség ivadéka
3 Energiadagasztás

3 A harmadik lovas | GY | Zarknod visszatér
3 Horpadt sisak | GY | Zarknod visszatér
3 Jeanston, a hatodik | GY | Mágusok alkonya
3 Lomha morf | GY | Mágusok alkonya
3 Mágusiskola, 1. szint | GY | Mágusok alkonya
3 Krixus, a hívatlan | NGY | Mágusok alkonya
3 Valdimar | GY | Világégés
3 Lélekszipolyozó | NGY | Világégés

45 lap

A fentieken túl az alábbi gyak-nemgyak lapokkal is bővíthetitek a paklit (dőlttel szerepelnek azok a lapok, amikből már nem lehet bontani).

Hogyan tegyem még erősebbé?

Az Ébredéses követő és mellé a Zanszilánkokban megjelent Vámpírbébi sokat dobhat a paklin. Hogy miért jobb egy 1 VP 1 nekronért jövő lény, mint egy 1 VP-s? Nagyon egyszerű: úgy, hogy a “régi” követő nem 1 VP alá, hanem csak 1 alá nem enged olcsóbbítani, ami azt jelenti, hogy a ZSZ-es Vámpírbébi jöhet mellette simán 1 nekronért, ami az alfás követővel nem lehetséges. Ezen felül a két Mágusok alkonyás ritka spoiler, a Caramain és Manifez, a negyedik is kiváló lapok, akárcsak Grexus, a nyolcadik. A counterek ide is jól illeszkednek, mint ahogy a Halhatatlan esszencia is remek lap, ezek azonban már jóval nehezebben beszerezhetőek.


Remélem, hogy hasznosnak találtátok a fenti összeállítást – hamarosan “fullos” paklikat is közölni fogunk a négy Alfás etnikumból, hogy még teljesebbé váljon a kép. Addig is jó játékot – gyakoroljatok sokat!

Csető Zsolt

14 thoughts on “Az Alfa paklik továbbfejlesztése (2. rész)

  1. 10/10 cikk, de ha már alfás lapok régi upgrade-je is szóba került, akkor érdemes megemlíteni, hogy a régi Ork lángvető sokkal keményebb ám, 2 okból. Először is ad még pluszba 4 ép-s büntetést a lénynek, másrészt nem holmi kamu-tűzleheletet kap, hanem rendes lángcsóvát.🙂

    Az orkokat amúgy szerintem 2 erdő + követővel is érdemes lehet próbálgatni, az új lapok közül több is jól illeszkedik ebbe a környezetbe, és a követő biztosítja a hosszútávú előnyt az elhúzódó játékban.

  2. Hmm, jogos, mindenesetre ha van elég muníció a követőhöz, akkor lehet mégis inkább a plusz büntit választanám.

  3. Ork mesemondóval is meg lehet hörrenteni párszor a kátrányköpülőt, abból javaslom, hogy mindenképp legyen 3 a deckben, mert elmebeteg erős.

    Amúgy nagyon jó cikk, szívesen olvastam én is.

  4. A cikk nagyon jó lett!
    Szerintem még a Kiera és a Sörsátor még elég jó táp a kalandozókhoz a zénesek közül.

  5. Poghy: orkok meg az elhuzodo jatek… ritkan van masodik kore az ellenfelnek. Gyakran meg elso sincs.

  6. @János: Szerintem olvasd el még egyszer a kommentemet, lehet hogy átsiklottál bizonyos narancs papír(ok) felett.🙂

  7. Kiváló cikk, annyi pontosítás, hogy Ork kórházat sem lehet már bontani (a kombó vele viszont vicces. És halálos).

  8. Hétvégi debreceni versenyen volt “szerencsém” egy felturbózott Alfás Ork ellen, játéknak nem nevezném, inkább végignéztem az első körét: Ő kezd: 14 sebzés őrposztban, + Katapultnak bedobja, 28 GG. (Ötkövetőztem, esélyem se volt counterelni)

  9. De a Harangmester még jobb.🙂

    Amúgy igen, az most nem nagyon hagyható ki ötkövetőből, max. bátraké a szerencse alapon, de akkor könnyen lehet így járni, hogy első körben kikap az ember.

  10. Egen, a Harangmestert pontosan erre talaltam ki (a Homalyur se volt azert rossz).

  11. Egy bi cikk!
    De az orkokbó nagyon hiányolom az akrobata, vasmarok párost.
    A járjas kalandozó meg szerintem teljesen más kategória, mint a sima változat.

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s