Leszedés, counter…

Szerinted mi az a játékelem, amely hiányzik jelenleg a HKK-ból?

A HKK egy elképesztően sokoldalú játék – elég csak magukra a lapokra rápillantani, hiszen hiába jelent meg immáron több mint 7000 különböző kártya az elmúlt 20 év folyamán, mindig van új a nap alatt. De vajon mi az, amire igény van?

nullifikalasAz ezredforduló előtt a kártyák nagy része igen speciális volt: vagy a lapok egy szűk csoportjára hatottak csupán, vagy pedig különleges dolgot tudtak. Mára ez éppen az ellenkezőjére fordult: nagyon sok az univerzális, minden szituációban, minden pakliba jó kártya. Hogy melyik a jobb a kettő közül? Nyilvánvalóan egyik véglet sem az igazi. Ha túl sok speciális lap van, igen nagy az esélye annak, hogy ezek többsége használhatatlan lesz. Ha pedig az univerzális lapok kerülnek többségbe, az a játék evolúciójának felgyorsulásához vezet, és a sok hasonló lap között rengeteg olyan lesz, amely eleve halva születik. Hogy mi akkor a megoldás? Meg kell ragadni a két kategória előnyeit, és össze kell gyúrni őket!

Ha valaki sok év kihagyás után vetne egy pillantást a mai HKK-ra, lehet az lenne a benyomása, hogy minden lap counterel vagy leszed, és emellett még cantrip is. A kijelentés nyilvánvalóan túlzás lenne, mégis jól rávilágít arra, hogy a játék színesítéséért mindig tenni kell, és ezt bizony a lapok képességén keresztül lehet megtenni. A fenti minta alapján például úgy, hogy

  • a lap legyen univerzális, férjen be a lehető legtöbb pakliba;
  • ezzel együtt csináljon egyedi dolgot, ami nehezen helyettesíthető mással.

quwarg_orakulum A paklik többsége nem áll másból, mint counterből, leszedésből és erőforrásból – olyannyira, hogy ma már a negyedik fő kategória, a nyerés is sokszor beletartozik ezekbe (gondoljunk csak a semlegesítő lényekre). Ott van persze még a dobatás, a lopás, a gyűjtőjáték, illetve néhány speciálisabb pakli (blokkoló, gyógyuló, KF, illetve egy-két kombó), melyek alapvetően más játékelemet képviselnek, de úgy gondolom, hogy nem ezek vannak többségben.

Hozzá kell persze tenni, hogy a “színes” lapokat nem könnyű optimális szintre kitesztelni, én azonban úgy gondolom, hogy minden egyes sikeresnek bizonyuló “érdekes” lap nagyban hozzájárul a jobb játékélményhez. Márpedig ez az, ami hosszú távon számít – ha nincs élvezet, úgy bizony HKK sem.

Ti mit gondoltok erről a témáról? Mi az a játékelem, amit a legjobban szerettek a játékban? Van olyan, amit elhanyagoltnak éreztek, vagy éppen hiányoltok a HKK-ból? Osszátok meg velünk bátran a kommentek között!

Csető Zsolt

33 thoughts on “Leszedés, counter…

  1. Kezdem én elsőként…

    Tudom, hogy ezzel nem mindenki van így, de én pl. nagyon szeretem a tokentermelő lapokat. Érdekesek, színesítik a játékot és rengeteg lehetőség van bennük (lásd A Tengermély Ura, Zu’lit parazitája stb.).

    Amit kissé hiányolok, azok a “halálkor” kisülő képességek, büntetés, kárpótlás, jutalom, illetve ehhez hasonló működési elvű képességek. Ma már szinte minden lapnak van valami kijátszáskori képessége (“nehogy használhatatlan legyen, ha leszedik”), ez viszont szerintem egy elég jó alternatíva lenne.

  2. Az újrakezdésem óta elég sok koncepciót kipróbáltam már (kombó, lényes, kontroll, tárgy stb..), de talán a kontroll, és az ahhoz tartozó megfelelő döntés hozás, előrelátás szituáció ami a legjobban bejön, és leginkább megmozgatja az agyat.

    Viszont voltam sokszor a másik oldalon is, és pláne egy kezdőnek nem túl jó érzés, hogy elmegy egy versenyre, és a 4-6 forduló alatt egy lapja nem jön létre, mert annyira dominál a kontroll játék. Persze most próbálgatnak mindent a játékosok a ZV megjelenése óta, de valljuk be – a kontroll paklik vannak többségben.

    Így a témához kanyarodva már elég régi felvetés ez, hogy pár lapnak legyen egy olyan képessége, ami akkor sül ki, ha megakadályozzák a lapot. Ezt főleg lényes, vagy épületes pakliknál tudnám elképzelni (a tárgyak most kaptak elég sok kontrollos papírt) az új kiegnél ikonosítva.
    Lehetne több ikon is (max. 3), hogy az adott szituációban melyiket játsszuk ki ‘csalinak’, milyen kárpótlásra lenne inkább szükségünk.
    Ilyesmire gondolok:

    Ikon ‘1’: Ha ellenfeled megakadályozza, a kör végén húzz egy lapot, és célpont permanenst a gyűjtőbe küldhetsz.
    Ikon ‘2’: Ha ellenfeled megakadályozza, max. 3 lapot átrakhatsz a gyűjtőjéből a semmibe.
    Ikon ‘3’: Ha ellenfeled megakadályozza kapsz 2 VP-t, és a következő húzás fázisodban eggyel több lapot húzol.

    Persze már így is ikonokban úszunk, de így lehetne válogatni, mi az ami igazán hasznos lenne nekünk akkor is, ha megakadályozzák. Persze le lehetne szűkíteni ezt 1-re, de akkor valami igazán univerzális kárpótlás kellene, ami még sem olyan broken.

    Szerintem ez beleférne a játékba, és 1-3 új fogalmat nem lenne olyan nehéz megtanulni/megszokni.

  3. Én azokat a lapokat hiányolom,amik egy kevésbé erős pakliban spoilerek. Nem univerzális papírokra vágyom,hanem pl. egy olyanra,ami előrébb hozza 1 körrel az Egérút nyerését:tehát csak a saját dekcjébe spoiler,máshova nem nagyon fér be. Kellenek ilyenek is,nem kell minden ritkának univerzálisnak lennie. Persze majd jön a sírás-rívás,hogy 200 ft-os ritka,de ha beindítana egy koncepciót(lásd pl. Egérút),akkor igen is elgondolkodnának rajta az emberek és próbálgatnák.

  4. Én a speciális nyeréseket favorizálom, abból jöhetne még néhány darab.

    Néhány metát megbolygató szabálylapot/hordaparancsnokot is szívesen látnék.

  5. Annyit tennek hozza, hogy az ujabb counterek egy resze is specialis (pl. a ZVs semlegesiteseknel – kicsit ugyan nehez volt ezt a tesztelokkel elfogadtatni, de talan mar megbekeltek vele🙂 )

  6. Tényleg sokszor egy counter csata dönti el a meccseket. Aki kevésbé kontrollos paklival játszik, azoknak ez elég élményromboló lehet.
    Norbosyo és zorall gondolatait lehetne akár ötvözni is. Lehetne olyan speciális lapokat kiadni, amik bizonyos koncepciókba jól tudnak működni, nem univok és nem fogják minden pakliba beletenni, de a saját koncepciójába jól tud működni és ha netalán megakadályozzák, vagy leszedik, akkor a gyüjtőböl is tudjon valamit segíteni a játék továbbmenetelében. A ZV-ben jöttek is ki ilyet segítő lapok / fénylő horizont, futótűz, eleinos csoda/ Ha megakadályozzák őket, még akkor is tud téged a játék folytatásában segíteni. Ezek a gyüjtőböl is működök dolog jó lehet a counterelések átvészelése ellen. Persze ezeket is érdemes úgy megcsinálni, hogy nehogy egy koncepciót túl erőssé tegyen( gyüjtőgen).

  7. Csatlakozom, counter csata folyik, egy kicsit több lényes harc lehetne,de úgy, hogy ettől még ne gyorsuljon fel a játék és ne az legyen, hogy a lények 2 kör alatt leütnek. Talán a keltetős paklik jó példák erre, lassítják a játékot, de nem ellehetetlenítik.

    Egyik haverommal akivel játszogatok szokott poénkodni (neki még nem volt lehetősége elég countert begyűjteni), hogy játék közepére szinte nagyobb a gyűjtője mint a paklija, mert minden megy a levesbe…konkrét ötletet így hirtelen nem tudok adni, de valahogy ezt a részt lehetne balanceolni, a föntiek HSZ-ekben van pár jó gondolat.

  8. Én újrakezdő vagyok és teljesen megváltozott a játék képe. Az talán nem baj, hogy egy kicsit felgyorsult (ezt lehet orvosolni követővel, szabálylappal), de az valóban elkeserítő, hogy a kontroll paklik ellen nem sok esély van, ha az jól össze van rakva. És nem is élvezetes a játék. Emlékszem, hogy régen (persze sok negatívuma volt, mert pl. az első pár kört passzolgattuk, stb), de élvezetes csatákat vívtunk, most meg általában az első 2-4 körben vége is a harcnak és ráadásul még nem is élvezetes, mert kb. 1 lapomat sem tudom kijátszani…
    Ráadásul vannak olyan paklik, amit ugyan erősítenek az újabb kiegekben, de még mindig meg sem közelíti a jelenleg táposabb kontroll paklikat.
    Az mondjuk jó a régi időszakhoz képest, hogy rengeteg fajta erős paklit össze lehet rakni…
    És tényleg minden lapon semlegesítés, counter, “megakadályoz egy lapot, lényt, varázslatot”, stb. van…
    A következő kiegészítőben majd megjelenik a SEMLEGESÍTÉS: ELLENFÉL?😀

  9. Ákossal értek egyet, legyen több (de ne túl sok) alternatív nyerés a HKK-ban vagy koncepcióképző lapok.

  10. Én egy kicsit a tyúkszemre lépnék a semlegesítés képességnek néhány direkt ellenlappal. Nekem még mindig sok egy kicsit, bár a ZV-s irány a speciális semlegesítésekkel nekem is sokkal jobban tetszik, mint ami az MA-ban volt.

    Alternatív nyerés felőlem is jöhet és a lény-lény csaték visszahozatala is vállalható cél.

  11. @norbosyo: Nem kell ikonosítás, csak egy kulcsszó, így minden ilyen képességgel rendelkező lapnak lehetne egyedi “kárpótlása”, ettől lenne színesebb ez a képesség, mint ahogy a ZV-ben is kiszínesedett a semlegesítés.

    Kedvenc játékelemem a “lapkijátszás korlátozása és annak megkerülése”, jó példa erre a kedvenc etnikumom, a ganüid. Van köztük sok hálós, van körszakításuk, ha lent van a két új példány, akkor lapkijátszás nélkül tudnak leszedni és dobatni, ami szintén kombós a takarítóval. Ha pedig már megvolt a 2 lapunk háló mellett (vagy 1 béklyó mellett), akkor még mindig tudunk kánterelni nihilummal. Szóval lehetne több kézből működő képesség, de ne ilyen autós nulla költségű, mint a Szökőkút vagy a Dzsoffri, inkább olyasmi, mint a nihilum, az Okulüpaj robbanó gömbje, vagy az életkioltó.

    Persze ez csak akkor lenne balanszos, ha lenne több hatás-kánter a játékban, ezekből még mindig elég kevés a használható darab, úgyhogy én ezt mondanám olyan játékelemnek, amire ráférne némi utánpótlás.

    Ja és persze több áramlásos lapot + áramlás követőt a népnek !!!

  12. Robi, a gyüjtőgen azért most eléggé beleült a nagy pélóba az arnilla, dögevő, boszorkány, triumvirátussal, de emellett akad még más csecsebecse semmizés is és ezt most nem azért mondom mert éppen gyüjtőgenezek🙂

  13. Alternatív nyerésre pont most jöttek az új ultrák, Fogyó idő, Rokka, Fehér UR bübi + érzés, igaz nem acélosak annyira még, de lehet velük próbálkozni.

  14. Pszt, a rokka meg nem jott ki🙂

    Amugy a blokkolas is alternativ nyeres, bar azt valamiert sokan utaljak (tul eros volt egy idoben?). Azert is erdekel a blokkolas, mert kieszeltem egy alternativ nyerest, ami tobb lapon lehetne, de egyelore ‘eltunt a sullyesztoben’, mert kicsit hasonlit a blokkolasra a mechanizmusa.

  15. Én speciel nem örülnék, ha elszaporodnának a dimenziószövés és a fénylőhorizont jellegű lapok, hogy megöljék a dobatós koncepciókat.

  16. UR, semmi kulonos, csak nem akarjuk elore elmeselni az UR-eket, ahogy regen sem tettuk (attol mert esetleg le van mar gyartva : )

  17. Èn a kárpotlást ès a büntetèst terjesztenèm ki a cunterelèsre is. Így nem kène új ikonokat tervezni. Nem kènye nagyon új dolgokat megtanulni. Valamit a règebbi ilyen kèpessèggel rendelkező lapokat is elő lehetne szedni. 1-2lap kivète egyik se lenne túl broken, de azokat lehet faq-zni.

  18. Szeretném látni a Fájdalmas búcsú lap felújítását. Legutoljára amikor kijátszottam az az ellenfél (sokszín) 5 lapjából egyet dobatott el de így is maradt 4 countere.

  19. @Zolinho81: A szabálymódosítás necces lenne, főleg 1-2 durvább büntetés/kárpótlás esetén, de simán lehetne ilyesmi követő, pl Védelmező rakshallion (új).

  20. Hello,

    Én szívesen látnék több és jobb varázslat alapú leszedést. Azt figyelembe véve, hogy a legtöbb lény minimum 2 for 1 elven működik. Azaz 1 lap befektetéssel kapok 1 lapot asztalra (tempó és lapelőny), és megoldok 1 másikat asztalról/kézből/gyűjtőből vagy húzok/keresek lapot. Ehhez képest a varázslat alapú leszedések általában 1 lapért 1-et oldanak meg, a nagyon prémiumok 2-t. Viszont nem marad utánuk semmi az asztalon, és így komoly tempóhátrányba kerülhetünk. Ami azért vicces, mert a 0-ás counterekkel egyetemben a varázslat alapú leszedéseknek is a tempóelőny biztosítása lenne a feladata. Hasonlítsuk össze a nemrég megjelent ozohrat megoldása (új)-at és a drakolder obligátort vagy szirén palotaőrt. A _ritka_ varázslat szumma 3 manáért 2 cselekvésből megold 2 lapot és semmi nem marad utána. Az obligátor legrosszabb esetben infot ad az ellenfél kezéről és kapunk egy nagy repülő lényt asztalra (1 for 1 + némi miőségi info), legjobb esetben 2 manáért kapunk 1 közepes és egy random lényt, az ellenfél pedig veszít 1 random lényt (3 for 1). A szirén palotaőr legjobb esetben 2 mana befektetéssel ad 1 közepes repülő lényt egy random lényt az ellenfél veszít 1 random lényt és aztán 1 passziválásért leszedünk még valamit. (4 for 1). És utóbbi még anti:0-ás is illetve permanens asztalról működő leszedés. Az egyetlen hátrányuk a lényeknek, hogy az ellenfél körében nem lehet őket kijátszani (max villámháborúval). Ez utóbbit, viszont nem érzem akkora erőkülönbségnek, ami indokolná, hogy miért ennyire gyengék a varázslatok jelenleg a játékban.
    Én azt szeretném, ha a varázslat alapú leszedések erősödnének. Jó lenne, ha a megsemmcsapás-neuroblaszt duón kívül más értelmes leszedés is lenne, olyan amit megéri lény alapú leszedések helyett/mellett használni.
    Ez egyébként ugyan így elmondható a varázslat alapú counterekről is. Jelenleg lapot megakadályozni komolyabb hátrány nélkül kb. 2-3 Vp-ért lehet a játékban. Csakhogy a lény alapú counterek után kapunk az asztalra valamit, aminek gyakran még képessége is van! Szerintem meg kellett volna hagyni a counterelést a varázslatok privilégiumának. Nyilván ez már soha nem fog visszatérni, de lehetne javítani a helyzeten azzal, hogy nem erőltetjük tovább a lények semlegesítését de legalább is specializáljuk (ebben a tekintetben a ZV nagyon jó irány).

    Ilyesmi varázslatokat szívesen látnék:

    A vadon szava

    1Vp 1 nekron

    Sheran azonnali védekezés

    Annyi képességet választhatsz ahányadik kör van:
    Célpont permanens a gyűjtőbe kerül.
    Csábítás: 3 (ha nem csábítottál, tehetsz egy lényedre egy +1/+1-es erő jelzőt).
    Újrahasznosítás: 4
    Kör végén húzz egy lapot.
    +3 Vp rá reagálni.

    “Ha elég időt vársz te is meghallod.”

    Üdv: Kyb

  21. A kommentek hosszúak, szóval tl;dr.
    Nekem az lenne a javaslatom – nem akarok hasonlítani más TCG-hez, de nincs jobb példa – hogy mivel az utóbbi időben sok dobatós koncepció jött létre, ami sok pakli egyik alapja (bilincs, stb), lehetne ellen lapokat kreálni. Például egy másik tcg-ben kifejezetten létezik egy olyan koncepció, aminek segítségével az előnyödre fordíthatód ezeket a hatásokat (Dark world, remélem igy kiderül mi a tcg). Amúgy a lény alapú kontrollok visszaszorítása is jó ötlet lenne.

  22. Kedves Gigasz,

    Ha túl hosszúak a kommentek, és unod azokat, mit keresel itt? Ha időrablásnak tartod azt, hogy egy közösséget érintő témában más véleményével is tisztában legyél, akkor ne várd el, hogy amit ideböffentesz, az bárkit is érdekeljen. És ez alapján, milyen jogon fejted ki itt a véleményed?
    Ha meg lusta vagy olvasni – jótanács: ne reklámozd….

  23. Kedves Dani79,

    Ha teljesen végigolvastad volna a kommentet, főleg az utolsó mondatot, feltűnhet hogy elolvastam…minden cikket és kommentet végigolvasok mielőtt hozzászólok bármihez, mert csak akkor alakulhat ki valamiféle gondolat, amivel bővíthetem a kommentelők táborát. (Igen, az én hibám, hogy nem raktam oda smiley-t)

  24. A leszedéseket tényleg lehetne erősíteni, mondjuk alap lenne a szingu gyengeség a hátránya nélkül, vagy hasonlo papírok.

  25. Nos én hiányolom a következőket. Egy lap ami az Animált csontvázat termeli. Az Áldozati orgling-hoz hasonló keresés jelenhetne még meg 1-2, természetesen ezek is olyan speciálisak lennének mint az orgling. Továbbá hiányolok több behemótot. Lapokat mint a Rémálom; Ysall, a hatalmas, és hasonlók is nagyon ötletesek szerintem érdemes lenne ezekből is pár darab még. Az ork kölyök és a Szemtelen ördögfióka is nagyon tetszik már mint hogy támadáskor “elfuttnak”. Erre alapozva még akár egy vicces kis paklit vagy kombót is szívesen látnék a jövőben. A sörjelzős kalandozó pakli ha már ennyi lapot kapott, akkor ne “haljon meg” ezek után. A lovasok nekem már amikor először jelentek meg már akkor tetszettek, s mióta felújjították őket ez nem változott szerintem már csak pár lap kéne hozzájuk a teljességhez hogy pontosan mi mondjuk egy kombó A ragályrothadó lovasával vagy valami ami adna nekik egy kis plusz kraftot. A polip pakli megszületése már a küszöbön😀 sőt lehet már itt is van😄 Utolsóként a “rohamozó” hegymélyi lényeket említeném meg pl. XY Képessége: Kijátszása után aktivizálodik XY és célpont passzív lényed is.

    Köszönöm, ennyit akartam mondani. Remélem ezt senki sem fogja hosszúnak találni😄

  26. Mit nem szeretnék: semlegesítés: lap.
    Az ilyen lapok kiadási éve garantálja, hogy vagy 2-3000 ft-os spoiler
    lesz belőlük, amik ellen mit sem ér az anti-mágia, vagy kidobálják
    őket a kukába a Vén Doemonnal együtt.
    Dimenziószövés? Szirén gésa pls … Achát gólemre is lehet kérni ősmágiát.
    B. Jagumir. Azért nem jó irány szvsz, mert egy idő után a (kvázi) reagálhatatlan erőforrásaink (búvópatak, kyorg, sötét mágia) szerepe annyi lesz, hogy biztosítsa az erőforrást a szintén (kvázi) reagálhatatlan countereinkre – követők, ill lásd fent.
    Ez inkább a ‘pay to win” irányt erősíti.

    Ami nagyon hasznos lenne: semlegesítés ez-az, 2 VP-s v zanszilánkos v csontos idézési költségben, úgy, hogy valamit még tud az adott lap. Ezzel biztosítható lenne,
    hogy megfelelő narancs lap mellett majd’ minden pakli tudna reagálni már az első
    körben.
    Amit nagyon szeretek, a kötelékes lapok, ezeket lehetne bőven erőltetni!
    Főleg, ha van nekik válaszható funkciójuk, ami nem kijátszáskori – ezzel meg a leszedések kapnak értelmet.

    Pl:
    XY, a random faktor
    Sheran, kalandozó, altípus ?, KF, 3/3, SZÁRNY, IK: 2 VP
    Ha a kezedben van, s egy lap erre hivatkozik; illetve kijátszásakor
    meghatározhatod az altípusát.
    S: húzz egy lapot, VAGY vegyél vissza egy lapot a gyűjtőből a kezedbe.
    S, Kötelék, P: kapsz annyi VP-t VAGY SZK-t, amennyi azonos altípusú
    vagy színű lényed van játékban.

    Pl 2:
    Arok, az orkok korának archona
    színtelen, kalandozó, ork, varkaudar, ősmágia, SZÁRNY,
    van benne 1 SZK, KF, 2/2, IK: 1+X VP
    Kijátszásakor válassz X – max 2 – képességet, minden, vele azonos altípusú vagy színű lényed megkapja ezeket: repül, láthatatlan, rezisztencia, élet: 1.
    Kötelék: színét minden előkészítő fázisodban meghatározhatod, ÉS X+1 képességet választhatsz.

    Pl 3:
    A soha el nem készülő fal
    Tharr, építmény, 1 STP, SZÁRNY, VÉDEKEZÉS!, IK: 1 ZSZ 1 nekron
    S, P egy nem lény lapod: megakadályoz egy max akkora idézési
    költségű lapot, amennyi a ‘A soha el nem készülő fal” STP-je, majd a
    passzivizált lap véglegesen elveszíti minden képességét, a fal STP-je
    pedig 1-el véglegesen megnő.
    S, 1 ZSZ: kapsz egy dobótőrt.

    Pl 4:
    Álomtalan álom
    Elenios, bűbáj, vízió, mentális, IK: 2 VP
    Kézből való kijátszásakor húzz egy lapot!
    S2, áldozd fel egy lapod: a paklid tetejéről 2 lapot a gyűjtőbe tehetsz,
    VAGY kapsz 3 VP-t, VAGY gyógyulsz 3 ÉP-t ÉS célpont lényre tehetsz 3 álomjelzőt, vagy célpont nem lény lapra 3 dermesztés jelzőt.

    A követőket én is szívesen látnám, főleg az ősliccsek helyett!
    Igaz, hogy ez részben erősíti az “univerzális” irányt, de szvsz mindenképpen kellene olyan követő, amiben mi választhatunk az elején, hogy mit adjon a lényeinknek.
    Ez azért lenne jó, mert egy csomó olyan pakli gondját megoldaná egy lap,
    amiknek régi, elavult követője van (krabber), vagy új, de rossz (quwarg), vagy egyáltalán nincs követőjük. (orgling)

    Pl:
    Kreátor gyermeke
    színtelen, követő
    Megszüntetés: 14 ÉP
    A játék elején válassz 3-at az alábbiak közül,
    minden, a játék elején meghatározott altípusú lényed
    az alábbi képességeket kapja:
    – -1 VP IK
    – +1/+1
    – rezisztencia
    – Élet: 1
    – láthatatlanság
    – ‘regeneráció”
    – +1 VP rá reagálni
    – Feltámad.
    – Repül

    Utolsó: a regeneráció nem elírás, jó lenne életben tartani, annyi egyszerűsítéssel, hogy ami ‘regenerál’, azon ÉP-ből vagy ZSZ-ből lehet körönként max 4-et gyógyítani.

    Elnézést a hosszú post-ért.

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s