Technikai problémák

Error: #nefürgyéle

Csoki!

Na, kb 5 perccel ezelőtt fejeztem be a legújabb Dév bácsi vlog felvételét, ami egy amolyan kis meglepetés tematikájú vlog lett volna, de ahogy elkezdtem átpakolászni a gépre a videódarabokat és valamiért teljesen szaggat, bármilyen videólejátszóval nyitom meg ugyanott, szóval valszeg’ felvétel közben történhetett valami nem egészséges. Sajnos nem tudom újra felvenni, ugyanis egy UNBOXING videó volt, ami nem állt másból, mint egy Zarknod visszatér display kibontásából és értékeléséből. Azért a végeredményt lefotóztam, ez lett:

IMG_1359.JPG

Nagyon sajnálom, hogy nem kerül fel a videó, mert szerintem fun lett, legközelebb majd megpróbálok valahogy körültekintőbb lenni.

#stream

Volt arról is szó korábban, hogy esetleg Gaming Talk Show-k példájára lehetne streamelni HKK-t, nem feltétlenül magát a játékot csak egy kis dumálgatást, egy kis flesselgetést. Na, hát úgy néz ki, hogy erre meg idő nincs, illetve olyan visszajelzéseket kaptunk, hogy inkább ezt is csak a talonba helyezzük (no némi technikai akadályai is vannak a dolognak, de az leküzdhető).

Ha már hibákról beszélünk…

A minap (megmondom őszintén az összes kiadói üzenet ellenére én bizakodó vagyok még mindig) mondom megpróbálok felmenni a hkkonline-ra, hátha valami változás történt, hátha… nos szomorúan azt tapasztaltam, hogy a hkk.hu-ra irányít át az oldal már, tehát a régi fórum sem elérhető. No nem is baj, szép volt, jó volt, elég volt(?), ennyi! DE! Ami miatt kicsit sós vagyok, az nem más, hogy rengeteg potenciális játékost veszítünk el azzal, hogy a neten jelenleg semmilyen féle-fajta hkk nem játszható. Miért gondolom így? Nagyon sokatokkal amikor megismerkedtem meséltétek, hogy a hkk offline változatával azért kezdtetek el játszani, mert rátaláltatok a neten a hkko-ra. Ahogy megszűnt szépen lassan veszítettük el ezeket a játékosokat, és ezt most mindenféle túlzás nélkül mondom, én úgy láttam, hogy egész sokan játszották a kettőt párhuzamosan, illetve egy baromi jó reklámja lehetett a játéknak. Persze jött a HS, és nagyon sok magyar játékos jelen van a világában, én mégis úgy gondolom, hogy ha valahogy össze lehetne hozni egy olyan felületet, ahol lehetne például draftolni a világ összes pénzét el tudnám ott költeni (ezt nem csak én gondolom így, hanem néhány tesztelőtársam/profi játékos is egyetért a benne rejlő lehetőségekben). Tudom, hogy mindig wow jön elő példának, de náluk úgy nézett ki ez a felület (ingyenes!!!), hogy volt egy online adatbázis, ahol beállíthattad, hogy miből szeretnéd draftolni (ha nem voltatok elegen BOT is beállítható volt) majd nekiálltatok, és a végső listát amit kidraftoltál egy Magic Workstation nevű programmal raktad össze magadnak. Ez tulajdonképp csak egy felületet biztosít, a szabályokat nem tudja, tehát olyan, mint egy virtuális asztal (akit érdekel az oldal még mindig működik: http://wow.tcgbrowser.com/#!/draft). Minden hiányosságával a legjobb felület volt számunkra. Szerintetek lenne értelme egy hasonlót összehozni hkk-ra? Ha igen fizetnél érte, vagy csak ingyenesen elérhető funkciók érdekelnének?

Dév bácsi

21 thoughts on “Technikai problémák

  1. El is kezdeném: én személy szerint vagy egy olyan felületet tartanék elfogadhatónak és célravezeőnek (valszeg a megvalósítása is a legegyszerűbb) ami egy virtuális asztalt ad. És innentől a játékosokra van bízva mit hogyan (kezdőnek tutorial videó + chatbox). Akár egyszeri összeget, akár havidíjat fizetnék érte, hogy használhassam (előbbinél egy letölthető felület, utóbbinál egy online az ami szerintem korrektül működhet).

  2. VASSAL engine kiváló a virtuális társasozásra, kártyázásra. Szabályokat nem kezel, de játszani lehet rajta. Az Android: Netrunner fenn is van modulként. A draft sajna nem valószínű, hogy megoldható vele, de kezdetnek nem rossz. További pozitívum, hogy állítólag (még sose próbáltam) nem olyan nehéz egy új modult létrehozni.
    http://www.vassalengine.org/
    Így néz ki:

    Ha valaki kipróbálná, hogy működik:
    http://www.vassalengine.org/wiki/Module:Android:_Netrunner

  3. VASSAL engine jól használható online társasokra. Szabályokat nem kezel, de játszani lehet rajta. Android: Netrunner fenn van rajta modulként, ami ugye alkalmas mintának. Állítólag (még sose próbáltam) nem túl bonyolult új modult összerakni rá. Az X-wing miniatures játékból még versenyeket is bonyolítanak le rajta. Számomra ez tűnik a legalkalmasabbnak.

  4. Szerintem a Beholder (Miklós ,Balázs ,és aki még tulajdonos….)nem is tudják mennyit vesztenek azzal hogy nincs online illetve hogy ami volt megszünt.

    Bármilyen modon ha online lehetne játszani hkk-t sztm sokan benne lennének.
    Egy próbát megérne.

  5. Én is az online miatt tértem vissza és kezdtem el versenyre járni. Ha az nincs, eladom a régi gyűjteményem vagy kidobom.
    Itthon elég sokszor előjön játék közben, hogy mivel lehetne felfuttatni a HKK-t. És minden egyes alkalommal az online jön ki megoldásnak. Össze lehetne kötni az off és online-t. Lehetne pl. egyiken a másikba szóló versenynevezést nyerni. Lehetne az offline lapkészlet felvitelével online játszani a nemzetit, ezt akár streamelni is.
    Meg lehetne próbálni szép lassan angolra fordítani a lapokat és a játékot, kezdve az onlineon. Szerintem sok szunnyadó játékos visszatérne. Én minden szempontból csak támogatni tudom. Viszont az előző verzió alapján nagyon fontos lenne, egy korrekt single player mód. Pláne eleinte.

    Üdv: Kyb

  6. Egy online felület tényleg jó lenne. Kyb összekapcsolós gondolata tetszik, és megfejelném azzal, hogy a kiegekben bontható bónuszkódokat az online felületen is be lehetne váltani extra dolgokra, lapokra.

  7. Szerintem a havidíj bevezetése az egész online felületre sem ördögtől való gondolat. Akadna így is fizetőképes kereslet a játékra. Talán persze a tutorial rész maradhatna ingyenes, mint kóstoló, de a többiért szerintem teljes lelki nyugalommal lehetne pénzt kérni.

  8. Én is online kezdtem el játszani, ott ismertem meg a szabályokat, majd rendeltem meg első az pakkokat, hogy élőben is kipróbálhassam. Jó lenne visszakapni az online felületet, viszont nekem elég a “buta” ingyenes verzió is.

  9. Mint egy HKK-s aki külföldön találta magát én nagyon örülnék valamijen lehetőségnek hogy játszani tudjak (vagy ez vagy végre ráveszem Dév urat hogy a következő tábor a Durhami kastéjban legyen). Nekem nár van tapasztalatom ezen a téren magic versenyeket szoktam szervezni online egy cockarice nevű programon és valami hasonlót ajánlanék a hkk nak is. Valójában az egész úgy müködik hogy vannak benne parancsok ( huzz lapot, keverd meg a pakli egy kártya paszivizálása stb) meg számlálók illetve egy csík ami jelzi hogy hol tartassz a körben és kész. Szerintem ingyenesen fell kéne tölteni az összes valaha megjelent kártyát az adatbázisba és minden mást megold magának a közsség mivel mnden végrehajtott cselekvést jelez egy ijen rendszer (laphuzás) ezért csalni nem lehet jó lenne profeszionálisabb környezetbe, de lehetővé tenne egy ezüsthajnal ezüsthajnal charadin visszatér draftot meg egyéb dolgokat ami már élőben nem megoldható. Bármi is legyen én teljesen ingyenes verziót javasolnék ha kell a beholdert teljesen megkerülve is meg lehetne oldani és nem igényel nagyon ördöngős programozási tudást.

  10. Én a subscription modellt tartanám leginkább célravezetőnek. Egy setét mágia árát odaadnám érte havonta. A szabályokat pedig nem feltetlen kell scriptelni. Legyen egy huzigatos játék az egész, chat, voice chat funkciókkal, szinte már olyan mintha élőben játszanánk, hisz így nem védenénel az előre megírt szabályok. A manát is manuális panelen lehetne levonni mint az életet. Versenyen se mondja meg egy belső hang, hogy bilincs mellett ne játszd ki a kyorgot lapra.😀

  11. Szerintem a hkknak nem az online bukása árt a legjobban, szerintem a beholder honlapja. Nincs külön honlapja a hkknak csak egy alweblap, borzasztóan körülményes bármit is csinálni rajta, nem is beszélve, hogy bárki aki oda téved véletlenül akkor évek óta nem frissített invitálószövegek és ciki animált bannerek várnak “szereted a jó kajákat és a jó csajokat? Akkor irány a hkk”. Személyes wtf hogy a személyes verseny eredményeimet nem lehet elérni a profilomból ( lehet hogy ez az én hibám btw). Szerintem csak ez után lenne érdemes gondolkodni bónusz dolgokon.

  12. Csak a verseny-eléréshez szólnék hozzá: nekem sikerült a tieidet elérni: keresel egy versenyt, amin ott voltál, ráböksz a nevedre, és ott az összes verseny, amin részt vettél. Helyezéssel, HSZ és profi ponttal, valamint hogy milyen kategóriájú versenyből hányon vettél részt.

  13. A honlap is vérciki, de azzal értek egyet, hogy egy online verzió, majd később annak az angol változata, ami a terjeszkedés, népszerűsítés alapja lehetne.

  14. Szerintem sose lesz értelme (költségek) angol verziót kiadni…🙂 A honlap meg így is “funkcionál,minek költeni rá?”😉

  15. Talán mert nem fordulna sarkon minden épkézláb felhasználó aki találkozik az oldallal(és persze nem függött már rá vagy 10-20 éve…)

  16. Szerintem is sajnálatos a Hkk online halála, mivel én is külföldön vagyok, igaz csak a sógoroknál. Ám innen is csak nagyon ritkán jutok el egy-egy versenyre.😦 Ha lenne szivesen fizetnék is érte. Az angol nyelvesítés szerintem ott bukik, hogy iszonyat sok a szabály, a tökéletes fordításhoz profi fordító kellene, és ahhoz nem kevés pénz mozgósítás szükséges.
    A behó honlappal nekem csak annyi a bajom, hogy nem tudom visszanézni a korábbi hozzászólásaimat a fórumban.

  17. kérjétek fel öcsémet, ő tolmács, és hkk-zott is vagy 10 évet, itthon még néha most is játszik

  18. @Balage én arra gondoltam, hogy ha a profilomból el tudom – e érni a verseny eredményeimet, az lenne a király, szerintem túl körülményes ez a módszer, hogy egy versenyen amin ott voltam azt vissza keresni és ott magamat meg találni…

    Viszont, visszatérve a hkkora a behó gondolkodott már egy meglévő fejlesztő csapattal fel venni a kontaktot? Ha van egy olyan csapat, akinek már van egy hasonló játéka ne adj isten esetleg mobil fejlesztők..

  19. Valahogy ráterelődött a szó a honlapra, szerintem tök jó újdonságok (pl versenyösszesítés, versenyeken részvétel stb) történtek. Mielőtt mindenki nagyon szeretne új oldalt (ami egyébként most annak ellenére, hogy programozók is dolgoznak a behónál) ez egy több százezres tétel (ha saját programozó dolgozik rajta akkor is, mástól veszi el az időt stb).

    Esetleg ami eszembe jutott és most halványan az rémlik, hogy Zsoltival is beszéltünk róla, egy donációs aloldalt létre lehetne hozni, akár úgy, hogy ha valaki x pénzt utal járna érte szintenként jutalom. Közösségi finanszírozás rulez! Esetleg ugyanezt a modellt ha bejön meg lehetne hörrenteni a fent említett téma megoldására.

    PS: a vloghoz Áki megnézi a felvételeket ÉS lehetséges, hogy meg lehet menteni!🙂

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

