Én börivel szeretem #1 – Teknősök

Legújabb rovatunkban a Zarknod börtönében rejlő kismillió lehetőséget fogjuk sorra venni.

bortonAlapvetően nem szeretek leragadni egy-egy paklinál, hiszen mindig új ötleteken töröm a fejemet, és bár rengeteg különféle deckkel kísérleteztem az elmúlt időszakban, sokan bizonyára észrevettétek, hogy a Zarknod börtönéhez rendre vissza-visszatértem az elmúlt másfél-két évben. Ez persze nem jelenti azt, hogy folyton ugyanazzal játszottam, hiszen a börtön falai között is folyton zajlott a kísérletezés: zanszilánk pakli, kontroll, Thargodanok, gyűjtőgenerálós xenó, Zu’lit parazitás kombó és még ki tudja milyen elmebeteg ötletek születtek meg a hónapok során. Pont ez ihlette legújabb rovatunkat, szerintem ugyanis – ahogy a példák is mutatják – elképesztően sok lehetőség rejlik a jó öreg böriben. Ezekből fogok a jövőben szemezgetni, minden egyes alkalommal más és más paklit bemutatva – ha lehetséges, személyes tapasztalatokkal kiegészítve.

Legutóbbi versenyemen, a beholderes Jellemek harcán az elmúlt hónapok kísérletezései után visszatértem a Börtönhöz, méghozzá egy teljesen új változathoz, amit ezidáig még nem próbálgattam: a teknősök alkották a deck gerincét. Egy 3,5/5-ös teljesítménnyel végül az ötödik helyre sikerült befutni az alábbi paklival:

követő: Zarknod börtönében

szanalmas_teknos3 Őshangya here
3 Szánalmas teknős
3 Alakváltó ősköd
3 Idéző teknős
3 Goblin logisztikus
3 Káoszgoblin
3 Sziklavár
3 Haragos teknős
3 Méonech fürkész
3 Zseniális teknős
3 Barátságos teknős
2 Teknős holdnyelő
2 Terrorteknős
2 Drakolder obligátor
1 Cunami teknős
1 Eszement teknős
1 Varell, ónix istenség
1 Az élet földje
1 Halálos morf
1 A butaság terjedése

45 lap

oshangya_hereA pakli alapját az Őshangya here + Szánalmas teknős kombó alkotja, amit Alakváltó ősköddel még tovább pörgethetünk, lényegében megnyerve a játékot a végén (őrposztból ütve és Eszement teknőssel lövöldözve). Ami nagyon érdekes, hogy bár lényegében egy 1 lapos, 5 VP-s (!) kombóról beszélünk, a verseny folyamán egyszer sem nyertem ezzel. Ez is jól mutatja, hogy ez igazából egy, a börtön adottságaihoz igazított teknős pakli, mintsem egy klasszikus kombó deck.

A deck egyik legnagyobb sztárja a Sziklavár, amit Idéző teknőssel és Goblin logisztikussal is tudunk keresni az első körben, a másodikban pedig már Őshangya herével is kijön, egy Idéző teknős közbeiktatásával. Ez az épület önmagában megnyerheti nekünk a játékot, akkora lapelőnyhöz juttat pár kör alatt (pláne, ha még anti-mágiázni is tudunk vele), ráadásul megoldani sem könnyű, hiszen leütni nem lehet, körbejátszani pedig szintén nehézkes, hiszen az őrposztot jól kezeli. A kisebb lényeket könnyedén kilövi, míg a gyógyítását kihasználva a nagyobb monsztereket is feltartóztathatjuk – még az éjfattyak sem tudtak átmenni a tekiken, ha éppen kint volt a Sziklavár.

cunami_teknosMindenképpen szót ejtenék a maradék két ultraritkáról, a Cunami teknősről és a Varell, ónix istenségről, hiszen – bár egyik sem esszenciális a pakliba – nagyon jól működtek, konkrétan meccseket köszönhetek mindkettőnek. A Cunami olyan szempontból sajnos nem a legjobb, hogy amivel a leginkább optimális (Ifjú teknős), az sajnos nem fér be a pakliba, de Idéző teknősökkel így is bezárhatjuk az ellenfelet 3 körre, a 2/2-es repülő lények pedig ritkán zavaróak. A Varell pedig igazi meccsfordító lap – bevallom őszintén, a Teknős holdnyelők mellett annyira nem éreztem fontosnak, ám Dév tanácsára mégis beraktam egyet, és nem bántam meg, hiszen a dupla-leszedés, a gyógyítás és a célozhatatlanság mind-mind képesek voltak kihúzni a csávából a verseny folyamán.

Ami még elképesztően durva, az Az élet földje, mely a Sziklavárhoz hasonlóan irgalmatlan előnyt termel nekünk hosszú távon. Az izmok nyilván nem sokat vigasztalnak börtön mellett, az életekkel párban azonban szinte megoldhatatlan lényeket gyárthatunk. A Zseniális teknőssel pedig – stílszerűen – zseniális kombót alkot.

Változtatások?

Bőven van rá lehetőség. Ugye a pakli eredetileg Jellemek harcára készült, ezért nyugodtan gondolkodhatunk más színekben. Elenios ugyebár tele van börtönös spoilerekkel (szirének, Ysdrull, Tleikan áruló stb.), de lilából is biztosan találnánk kedvünknek való lapot. A Méonech fürkészeket lehet, hogy csak side-ba tenném: leginkább azért kerültek be, hogy legyen megoldás a Techiánafluxra, ezt leszámítva azonban nem váltották meg a világot. A Drakolder obligátor szintén cserélhető lap a várható metagame függvényében, illetve nekem A butaság terjedése sem működött, szinte mindig kiside-oltam – persze az igazsághoz hozzátartozik, hogy két A legfőbb követő ellen is játszottam (éljenek az álom-matchupok!). Az Eszement teknősből mindenképpen maradjon bent egy, bizonyos szituációkban jól jöhet, mint ahogy a Halálos morf is sokszor jó opció az Őshangya herénél, a Terrorteknős ellenben kicsit kevés volt ide, tőle lehet, hogy megválnék.

A jövőben még mindenképpen kísérletezni fogok a paklival, így nem kizárt, hogy visszatérek még a témához. A cikksorozat következő részében azonban egy másik paklit fogok majd nektek bemutatni, amit az elmúlt hetekben próbálgattam (igaz, nem élesben). Remélem, hogy szívesen olvassátok majd az új rovatot – ha igen, nem kizárt, hogy más szabálylapokkal is indítunk egy hasonlót (Dév bácsit például lehet meg tudnátok győzni egy Lassan járj!-szériáról🙂 ). Jó játékot!

Csető Zsolt

4 thoughts on “Én börivel szeretem #1 – Teknősök

  1. Király sorozat! Én nagyon örülnék, ha lenne járjas variánsa is, illetve, ha esetleg ilyen múltidéző deckek leírása illetve akkori működéséről is lenne cikk :3
    Várom a folytatást🙂

  2. Egyetértek Ákival! szerintem is baromi jó, és nekem is tetszene ha lennének régi deckek is. Így tovább🙂

  3. Visszajelzés: Én börivel szeretem #2 – Dobótőr deck | HKK Blog

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

