Beszámoló + Interjú – Egyedi pakli az élen az Excelsior Veszélyes faj versenyén

Kalugyer Roland beszámolóval egybekötött interjújában mondja el Erdős Viktor a siker titkát!

Március 30-án egy igen kedvelt formátum tért vissza az Excelsior falai közé, utoljára tavaly rendeztük Veszélyes fajt. Voltak ugyan “üres székek a lelátón”, de így is 21-en jöttek el a különböző etnikumok erejét összemérni, a legutóbbi nagykiegészítő változásai pedig könnyen tetten érhetőek voltak: teljesen felbolydult a Zarknod visszatér előtti metagame. Olyan fajok maradtak otthon, mint a közkedvelt vámpír, gólem vagy orgling, de a nekromanta-csontváz páros egyike se képviseltette magát. Így alakult végül a mezőny képe:

  • Goblin – Lépéselőny + Tharr követője
  • Elf – Raia követője
  • Ember – Lassan járj! + A kalandozók követője
  • Manó – Ősi rúna + Raia követője
  • Manó – A bőség zavara
  • Krabber – Semleges csatamező
  • Chara-din fattya – Lassan járj + A fattyak öregapja
  • Chara-din fattya – Lassan járj + Chara-din követője
  • Chara-din fattya – A legfőbb követő
  • Szirén – Villámháború + Átkozott követő
  • Szirén – Életenergia + Átkozott követő
  • Szirén – Átkozott követő
  • Triklem drakolder – Ősi rúna
  • Motyogó – Semleges csatamező
  • Ork – Sötét manifesztáció (2x)
  • Vérfarkas – Zarknod börtönében (2x)
  • Gnóm – Törpe-gnóm Glion
  • Őshangya – Ősi rúna + Sheran követője
  • Sárkány – Sárkány úrnő

011

Látható, hogy a fattyak és a szirének az új játékkörnyezet legnagyobb nyertesei, azonban utóbbiak csak egy ötödik helyet tudtak felmutatni legjobbjukként, Szabó Krisztiánnak köszönhetően. A végeredmény így alakult:

A végeredmény

I. Erdős Viktor (paklilista)

Chara-din fattya pakli A legfőbb követővel

II. Dárday Gergely (paklilista)

Goblin pakli Lépéselőnnyel és Tharr követőjével

III. Kocsis Norbert (paklilista)

Manó pakli Ősi rúnával és Raia követőjével

IV. Földi Viktor

Vérfarkas pakli Zarknod börtönével

V. Szabó Krisztián (paklilista)

Szirén pakli Életenergiával és Átkozott követővel

Bár A legfőbb követő már viszonylag gyakori vendég az élmezőnyben, azt hiszem így is meglepő végeredmény született. Az eddig sokat tápolt, de szenvedő goblinok is áttörést értek el, ezzel is bizonyítva, mennyire jók az új lapok, amiket kaptak.

Ismét kiváló hangulatú versenyen vagyunk túl, várunk mindenkit áprilisban is, legközelebb 13-án, egyszínű versenyünkön! Elköszönöm helyett azonban itt egy interjú, melyet a győztessel, Erdős Viktorral készítettem szokatlan koncepciójáról és versenytapasztalatairól.

Kalugyer Roland


Kalugyer Roland: Szia Viktor! Honnan jött a győztes pakli ötlete? Próbálkoztak már mások is hasonlóval, de talán ez az eddigi legnagyobb sikere az összeállításnak.

Erdős Viktor: A pakliból előkereshető lapok (Kurtz, Vlagyimir szekercéje, Fókuszálás, Sivara) új dimenziókat nyitottak meg pakliépítés terén. Legnagyobb hatásukat persze leginkább a kevés lappal indító koncepciók esetén (A legfőbb követő, A fókusz meglelése) érik el. Korábban már értem el jó eredményeket A legfőbb követővel (egyszínű Chara-din hordával versenyt is nyertem), de a vadabb elképzeléseim, mint pl.: Rox – Molluszk – Toborzó – Homályúr/Antirakshi, ill. Az alvilág ura – Toborzó – Antirakshi/Harangmester – Molluszk, vagy a Raia követője – Őrült Enkala – Harangmester – Elenios követője koncepcióimat versenyre még nem vittem.

A Sivara és a Harangmester megjelenésével viszont hirtelen körvonalazódott bennem egy másik elképzelés is; az Exes kétszínű versenyen 2. helyre vezettem Harangmester – Antirakshi – Raia követője – Molluszk deckem, mindössze egy vereségem lett – egy bilincs ellen, de az papírforma pörgősön (is). A pakli egyetlen gyenge pontja az volt, hogy lapot nem adtak a követők és egy hangyányit lassabbnak éreztem a kelleténél. Így jött ismét képbe az amúgy eléggé lesajnált követő, a Toborzó, ami sebzéssel és büntetéssel látja el a tokeneket, és plusz lapokat is adhat. Az Antimágikus rakshallion hiánya persze zavaró lehet, de a kulcslapunkat, a Sivarát csak rendkívül nehezen lehet counterelni, ezért elhagyható, főleg fajon, ahol leginkább a Rox, ill. a Glion counterlése zavaró, és ezt a követő nem drágítja, köszönhetően egy igencsak nagy anomálianak a szabályrendszerben… Szóval mit is csinál a deck? Első körben keresünk egy Sivarát, és máris 7-et tudunk ütni! Következő kör, ha rosszat húzunk is, keresünk még 1-et, kirakjuk, és már 11-et tudunk sebezni (ez eddig 18), majd a fattyat alakítjuk tőrré és megvan a 20 sebzés! Elképesztő, és nem függünk a húzástól, ez aztán a stabil horda! Még kérdés volt, hogy melyik fajt rakjam a deck mellé. A Molluszkból adódott a Chara-din fattyás koncepció, ami ráadásul rengeteg tokentermelő lappal bír, így még jobban meghörrenthetjük a Toborzónkat! Létre is jött az angyalok és Chara-din fattyak által alkotott Szentségtelen szövetség!

002

Lássuk még a konkrét összeállítást. A pakli egy része adott volt (tokentermelő fattyas lapok és a legjobb morfok), stabilizáló erőként azért beraktam még 2 Varellt, ami jól jöhet drágítós deckek és bilincs ellen is. A +18 nem-fajos lap már nagyobb kihívás volt. Raia oltára – bár meglepő lehet – egy ingyenes anti-mágiás cantrip “duplaangyal”, nem hangzik rosszul. A Templomszolgát is telitalálatnak éreztem, hiszen 3 különböző lapot keres, mivel a Chara-din-templom mellé becsempésztem Raiáét is, így az ellenfél fajától függően lehetett taktikázni! Bekerült még 2 Az élet földje, ami a 2 Sötét Földdel együtt ad némi reményt egy bilincs felőrlésére, mellesleg az előbbi az amúgy eléggé zavaró sziréneket is kicsit megregulázza. Az új Ónix szobor nagyon tetszett, a Toborzóval ez is ideális, gondoltam, nem lőhetek vele mellé. A trollfaktor miatt egy Trogg is helyet kapott, és 1 Italkeverés, ill. tanulván az előző versenyből (Lassan járj!.jal indulva belefutottam mindhárom Rúnába), ezért 2 Zoárd italát is becsempésztem, hogy meglephessem a mezőket, Átkozott követőket. Készen is állt a pakli.

Mennyit tudtad a verseny előtt tesztelni a koncepciót?

A paklit már egy héttel a verseny előtt megalkottam, de nem volt alkalmam tesztelni. Egy-két arcot riogattam, hogy eljön értük a Szentségtelen szövetség, de persze csak mosolygtak…🙂

Előzetesen is hittem a sikerben, de a győzelmet azért közel se vehettem garantáltnak🙂. Kevés Zarknod bilincsért, Semleges csatamezőért és sok-sok Zarknod börtönért imádkoztam a verseny folyamán🙂

Milyen ellenfelekkel kerültél össze végül a verseny során?

Először orkok ellen játszottam, borzasztó húzást produkáltam (Zoárd itala + sík), ráadásul elvette egy körömet egy Ork kátrányköpülő. Ellenfelem hibázott, az Ork lángvetőre elköltött ÉP megbosszulta magát, 6-ban maradt. Mikor a halálomat elkerülendő csináltam egy teljes őrposztot, nem tudott átütni, leütött mindent – köztük egy irtóztató fattyat. A kapott fattyra lőttem a Toborzóval egyet, majd alakítottam torpedóvá, és a húzott laptól függetlenül nyertem.

A másodikban börtönös vérfarkas jött. Hiába kezdett és húzta fel a legjobb lapjait (gyógyítós farkas + Fekete patkány), így is gyorsan felőröltem a Szentségtelen kapuval, Raia oltárral kiegészített Sivarás rohammal. Persze a Harangmester is tette a dolgát, a háló miatt nem tudott kiépülni rendesen.

Suttogó VégzetJött Egyed Dév Semleges csatamezős motyogója. Kivettem a védekezéseket, meg a Bufa segítségeket. Persze itt se kezdtem, a Templomszolgám meg kapott egy jó Motyogó sámánt. Bár a paklim vészesen fogyott, az asztalon én voltam az úr. Dév ÉP-je közben fogyatkozott rendesen, és bár végül elfogyasztotta a paklim egy Motyogó ősvégzettel, a halálos csapást (amit egy teli asztal + Szentségtelen kapu + Varell adott volna) elkerülendő topdeckelt egy Motyogó harcost, ami önmagában 20-at sebezve kivégzett.

A negyedik őshangya pakli volt, Rúnával és Sheran követővel. Végre kezdtem, lőttem a követőt, ütöttem. Bár némi ellenállás érkezett egy Űzött vad és egy Szánalmas teknős személyében, a 3. körben így is meghalt.

Ötödik: ismét mező, ezúttal krabberekkel, Klujber Balázs irányításával. Megint néhány top spoiler védekezést vettem ki, de ismét nem kezdtem. Klujbi A sötétség ivadékával kezdett, de számára is érthetetlen módon nem rakta ki a Kő alatt lapuló krabbert… Erre szegény olyan pörgést kapott, hogy nem igaz – a végén kapott egy Zoárd italt is, meg egy passzív Raia templomot, megizmozva az angyalkákat, majd leütöttem a gyanútlanul feltolt ivadékot. Bár Klujbi megoldotta a templomot, a következő körben több mint 20-at sebeztem a hordámmal.

A hatodikban ork horda jött ismét. Nem kezdtem, de azt már megszoktam. Az első tárggyal felszerelt lényét levadásztam egy tőrrel, majd a körömben először húztam jót, jött egy Fattyak teremtése, így Sivara maradt a deckben. A következő körben egy picit pörgött, jött egy Italkeverés is, de A hatalom kék italát kért Bájital helyett, így a saját körben felhúzott Chara-din templomtól ki is kapott, hiszen aktívan jött, ami a drágítás miatt volt fontos, ill. az általa keresett Halálos morf az Italkeverést is megoldotta.

kaoszgoblinAz utolsó előtti meccsen Lépéselőnyös goblin volt az ellenfelem, Gice vezetésével. Egy fontos pillanatban végre tudtam kezdeni, beindult a horda, bár Gice levadászott némi tokent, a 2. kört 4-ben élte túl (a húzott lapot megtartottam). Gice ügyesen játszott, két közbeszólása is akadt a 3. körömre (mana nélkül is!), párbajjal gyógyult, én viszont belélőttem a torpedómat, 3-ban élt. Kerestem a Sivarát, jött egy angyal, az őrposztból hazahoztam a másik Sivarám. Az angyalt kilőtte, a büntetés miatt maradt egyben, szép! Erre a betopdeckelt Zoárd italát kiraktam manából, amit hosszas vacillálás után counterelt a Dharosz kinccsel (gondolván, hogy a másik lapom még nagyobb kamu) nem volt több lapja a háló miatt. A megtartott lapom viszont egy Chara-din temploma volt, amit a 2 Sivara épített, a kapott fattyból dobótőr lett és kivégeztem vele (a Toborzóval inkább húztam poénból).

Végül Szabó Krisz Életenergia-Átkozott követős szirénjeivel találtam szemben magam. Itt ismét kezdhettem, elég komoly tempót produkáltam. 2. körre 2 Raia oltárom is lett, Sivarával és egy morffal be is izzítottam a képességét, hordázgatni kezdtem. Szabó Krisz kivárt, átadta. Egy Az élet földjét kerestem, megtápoltam egy angyalt, odapakoltam egy nagyobb sebzést ismét, 7-ben maradt. Krisz a 3. körét csúnyán megnyomta, alig maradt lényem, az izomra pedig Sivarát húztam, ez döntőnek bizonyult! A 4. kör előkészítőjében megtápoltam ismét a korábbi angyalt, ill. kerestem a másik Az élet földjét, visszakerült az őrposztjából egy Harcias morfom, meg passzívan egy angyal. A keresett sík ismét tápolta az angyalt, 8-at ütött, ám a Szirén palotaőr látja a láthatatlant! Viszont a behúzott Sivarát kijátszva, ill. a korábban fent hagyott Sivarával tudtam blokkolni a 2 őrposztban ülő lényét, így a kezében lévő Szirének hívása blankká vált, az angyal bevitte a szükséges sebzést! Így meglett a 7 nyerés és a végső győzelem is egyben.

Hogy látod az összeállítás esélyeit nem pörgős formátumon?

A mai meta meglehetősen pörgős (dal, rúnás kontroll, Sokszín, gyűjtőgen, épület stb.), viszont a Harangmesternek hála, ezektől relatíve védve vagyunk. Divatosak a különböző börtönös paklik is, ezek ellen vagyunk a legjobbak a nagyon erős tempónknak köszönhetően (2. körre 20, az még hagyományos formátumon se gyenge). A követők meglehetősen védettek a Molluszk miatt, az alapkoncepciónk max. akkor sérül, ha az ellenfél is Harangmesterrel játszik vagy bilinccsel. A bilincs a legnagyobb ellenség, ellene a jó szerencsében, ill. a síkokban bízhatunk. Éppen ezért azt javaslom, hogy a side-dal együtt legyen legalább 9 sík a pakliban (Sötét-, Élet föld, ill. Moa romváros). A min. 2:1-es vereség így is szinte borítékolható, de némi szerencsével el lehet kapni egy-két gyanútlanabb ellenfelet. Mező és Átkozott ellen nem árt készülni, de a tapasztalok alapján annyira nem esélytelenek ezek a matchupok sem. Rakjunk be side-ból többek között a Zoárd italt (alapból csak pörgősön tegyük be), A követő láncait, ezek olcsók és sokat segítenek. Ne feledjétek, hogy ha van lehetőség, a Zoárd ital kijátszása előtt is pörögjünk picit, hogy a visszakapcsolt háló ne akadályozzon minket a terülésben. Hogyha úgy érezzünk, nagyon counterorientált a mezőny, cseréljük le a Toborzót Anti-rakshira, vagy rakjunk be egy-két nehezen counterelhető lapot. Fókuszálással is játszhatunk 1 darabbal, de a fix Sivarás játék miatt kicsit tempótlan az elején, és a templomok is zavarják – nem valószínű, hogy ki is tudjuk játszani, de azért persze, ha megfékezik az első hullámot, nagyon jól jöhet!

Sok szerencsét a kipróbáláshoz!

6 thoughts on “Beszámoló + Interjú – Egyedi pakli az élen az Excelsior Veszélyes faj versenyén

  1. Nézte valaki Viktroll dekklistát? Engem érdekelne hogy volt ez “veszélyes faj” dekk. A 48 lapból 20-nak még altípusa sincs.

  2. ?

    3 Irtóztató fatty
    3 Thargodan szolga
    3 A fattyak létrehozása
    3 Szentségtelen kapu
    3 Halálos morf
    3 Harcias morf
    2 Domináns morf
    2 Brutális morf
    2 Varell, ónix istenség
    2 Sötét Föld
    2 Chara-din temploma
    1 Gazdatest
    1 Alvilági hordák

    Chara-din fattya, 30 lap

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

