Lássuk, mit mutat a statisztika!

Kiderül, átlagosan hány körig tart egy HKK meccs.

Ahogy azt korábban már jeleztük, a szombati HKK Blog versenyen arra kértünk mindenkit, hogy vezessen nekünk egy egyszerű kis statisztikát, melyben az alábbi kérdésekre kerestük a választ:

  • Mekkora a kezdő játékos előnye?
  • Átlagosan hány körig tart egy játszma?

Nos, a strigulákat begyűjtöttük, az adatokat pedig összegeztük – lássuk, mit mutatnak a számok!

Ami a kezdő játékos előnyét illeti: a tesztelésen vezetett előzetes mérésünkből az derült ki, hogy nagyjából a meccsek 56 százalékát nyeri a kezdő játékos, amit sokan fenntartásokkal kezeltek. A mostani számok azonban még ennél is kisebb különbséget mutatnak!

  • Kezdő nyert – 53.55%
  • Kezdő vesztett – 46.45%

A fentihez még hozzátartozott, hogy a kezdést átlagosan minden tizedik mérkőzésen (10.19%) adta át valamelyik játékos.

Kíváncsiak voltunk arra is, hogy átlagosan hány körig tart egy HKK meccs. Az alábbi statisztika azt mutatja, hogy az egyes játszmák hányadik körben értek véget.

  • 1. kör – 4.30%
  • 2. kör – 14.59%
  • 3. kör – 33.33%
  • 4. kör – 19.35%
  • később – 28.42%

A legtöbb mérkőzés tehát a 3. körben dől el. De ha összesítjük az egyes számokat, akkor elmondható, hogy legalább 4 körig a partik közel fele (47.77%), minimum 3 körig pedig a játszmák négyötöde (81.11%) tart.

Köszönjük mindenkinek, aki eredményeivel segítséget nyújtott a statisztika összeállításban! Ti hasonló számokra számítottatok?

Csető Zsolt

 

15 thoughts on “Lássuk, mit mutat a statisztika!

  1. A kezdo elegge megegyezik azzal, amit tesztelesen lattunk (nem meglepo🙂 )
    A mintanagysag erdekelne meg, es hogy a feladas az ‘jatek vegenek’ szamitott?

  2. Lehet, hogy rosszul gondolom,de a kezdő játékos előnyét szerintem nem így lehet pontosan meghatározni.Mivel több tényező együttes eredménye dönti el a végkimenetelt, nehéz belőle egyet kiemelni.Talán pontosabb lenne az a kép, ha egy mecset kétszer játszanánk le először az egyik majd a másik játékos kezd és a lapokat az első játékban megegyező sorrendbe húzzuk fel(persze el kell felejteni mi történt az előző meccsen)Ebből nézzük meg, hogy 100 meccsből mekkora különbség és mennyire döntő a kezdés.

  3. De, meg lehet. Minel nagyobb a mintad, annal jobban kozelit a ‘valo elethez’ az eredmeny. Ami pedig pontosan azt mutatja, gyakrabban nyer-e a kezdo a nem-kezdonel a HKK egeszet (osszes lejatszott meccs) tekintve, es mennyivel.

    Egy parszaz meccses minta (ha reprezentativ, vagyis nagyjabol olyan paklik, jatekosok, stb. vannak benne, mint a ‘valo eletben’) mar csak 1-2% ponttal ter el a ‘teljes HKK’- tol (ez utobbi nem 100%, mert nem vagyok kepzett statisztikus, de a valasztasok es egyeb felmeresek alapjan gondolom).

  4. Remélem a következő blogoson is lesz statisztika, akkor lehetne plusz információkat gyűjteni pl. milyen paklival indult az illető, és milyen paklitól kapott ki mondjuk 2 – extrém esetben 3 kezdéssel.
    Egyébként nem nagyon lep meg a statisztika, én még mindig azt vallom hogy legtöbb esetben a narancslapoknál kiderül ki fog nyerni, kezdéstől függetlenül.

  5. Engem nagyon elszomorít, hogy a HKK-partik fele véget ér már 3 kör alatt.😦
    A statisztika ezt mutatja és sajnos most nem hazudik.

    (Hol van már az “1 vp…passz”, “3 vp…passz”, “6 vp…várj, mert kijátszom valamit” ideje! De jó is volt!)🙂

  6. Igazabol nem a korok szama szamit szerintem, hanem a kijatszott lapoke, a lehetosegeke, a gondolkodase.

    Amugy meg tudnank csinalni, hogy az elso 1-2 kor passzolos legyen: holnaptol minden lap id. koltsege 2x annyi +2, mint ami ra van irva (+2, hogy a 0-sok is szivjanak), a vedekezest meg eltoroljuk.🙂

    Vagy definico szerint mindenki 3 Buvos erdovel jatszik, es igy 2 lappal is kezd🙂

  7. Köszi a statisztikákat engem eléggé meglepett hogy ilyen kis mértékben számít a kezdés gondolom ezek szerint sokkal jelentôsebb mennyire dominál valamelyik pakli a másikkal szemben alapból.

  8. Hirtelen az a hasonlat jut az eszembe, hogy inkább rövid de tartalmas élet, mint hosszú elhúzódó és tengődő.

    Személy szerint, kb 3 éve, amikor visszatértem pont ennek örültem, hogy már az elején is agyalni kell, nem pedig a berögzött passz-passz.

    Lényegében nem sok minden változott, pusztán annyi, hogy hamarabb tudunk kijátszani lapokat a korábbi gyűjtögetéshez képest. Szóval ez, hogy a 3. körben eldőlt a játék teljesen rendjén van. Ami a probléma a 0. és 1. körös győzelmek, azt kell tűzzel-vassal irtani, mint ahogy a mostani változtatások teszik is.

  9. +1, marha hosszú körök tudnak lenni, mert van egy csomó beleszólás. az szívás mondjuk ha egyik játékos vár és malmozik míg a másik a saját körében keres meg ilyenek, de nem lett rövidebb 1-1 menet, és sokkal több a kijátszott lap.

  10. A probléma nem is a kijátszott lapok száma. 3 kör alatt összesen 3-6 közötti Vp-t fogsz kapni. Még a 2 VP-s lapok is felejtősek, 1-ért jövőből egy párat tudsz kijátszani, alapvetően a 0-ért jövő lapok lesznek a meghatározók.Egyetértek Balázzsal abban, hogy a mostani, felgyorsult környezetben is valószínűleg ugyanannyi döntés, cselekvés, lapkijátszás történik összességében, mint egy sok évvel ezelőtti játékban, csak mindez az első 3 körbe van sűrítve. A drágítás most sokkal erősebb, mint régen, hiszen egy +1 VP-s drágítás az ellenfél lapjait átlagban 100%-kal drágítja. A VP termelések is hasznosabbak, de a narancs lapok sokkal nagyobb szerepet kapnak, nagyobb a súlyuk abban, hogy kinek van előnye.
    Amikor a statisztikát írtuk, nyilvánvalóvá vált, hogy a kezdő előnynek akkor van csak jelentősége, amikor 2 olyan pakli került szembe, ahol az egyik nem dominálta a másikat. Épp ezért, a statisztika kissé csalóka: nagyon sok olyan párosítás van, ahol az egyik pakli jó eséllyel veri a másikat, függetlenül a kezdéstől. Azokban a matchupokban, ahol a két paklinak egyforma esélye van, lehet, hogy a kezdő előnye akár 20-30%-kal nagyobb – de a kő-papir-olló párosítások statisztikáit is belevéve ez az esély tompul, és csak a fentihez hasonló szám jön ki az összesítésben..
    Ez persze nem azt jelenti, hogy akkor vmit kezdeni kell a kezdő előnyével, inkább azt, hogy a kő-papir-olló jelleget kell csökkenteni, amikor meglátom az ellenfél követőjét, már tudom, hogy jó eséllyel vesztettem. Persze akit ez zavar, annak van tuti orvosság, Semleges csatamező, átkozott követő, nem is értem, miért nem népszerűbbek ezek a versenyeken.

  11. Személy szerint a Semleges csatamezőt egy nagy rulettkeréknek tartom.
    Tegyük fel, hogy van egy 45 lapra optimalizált koncepció. Ez narancslapoktól függően meghatározott számú lappal kezd. A Semleges csatamező a saját húzást függetleníti, hisz így egyéb narancslapokat nem kell figyelembe venni. Ugyanakkor hiába teremt egy szubklímát a játékhoz, a kivétel által a pakliban ott ül a Magic! egyedi átka, a manahalál. Szinte mindig lesz olyan játszma, ahol a kivétel-lapmennyiség kiegyensúlyozhatatlan mérlege miatt veszt a pakli.
    Igen, ennek ellenére az erősen narancslap domináns koncepciókat, amik egyébként igen közkedveltek, jó eséllyel veri, ugyanakkor az ezektől függetlenekkel, mely már inkább tapasztaltabb játékosok kezében fordul elő, gyakran koncepcionálisan nem tud szembeszállni.
    S habár valóban élvezetes lehet egy egyedi környezetet teremtve, esetleg stócból játszva (mely egy opció a kivétel torzítás mérséklésére) játszani, ugyanakkor hosszabb távon ritkán fog dominálni egy metát.
    Összességében a Semleges csatamező egy olyan fegyver a kalandozó hátán, ami nagyon nehéz, és csak ritkán lehet érdemben használni, talán ezért nem olyan népszerű a versenyeken.

  12. @Schwartzi Ha egy mezőből lehet úgy kiszedni, hogy az megakadjon, akkor az nincs jól összerakva. Szerintem most azért nem dominál a mező, mert hirtelen annyi koncepció kapott erősítést, hogy nem győzi az ember kipróbálni őket, és ezekből nagyon minimál, ami a mezővel kompatibilis.

  13. A mezo es az Atkozott melle oda lehet venni az Eletenergiat es a Sokszint is, amik segitenek a kovetok ellen, (ill. a Runat a szabalylapok ellen) es igy mar bizony mar egy eleg gyakran hasznalt csapatot kaptunk.

  14. Kezdo elony: nem erzem a torzitast, ha pl. a lejatszott meccsek 1/3-ada volt valodi ‘ko-papir-ollo’, ahol az egyik deck siman nyer (na ez mondjuk nagyon fugg a jo side-tol a 2. es 3. meccsen!), akkor is max. olyan, mintha kicsit kisebb mintad lenne, de semmilyen eltorzito hatasa nincs, hiszen atlagban ugyanannyiszor kezdesz az ilyen paklik ellen, mint ahanyszor nem.

  15. Pl. a legutobbi blogoson
    7 Runa
    4 Soxin
    3 Csatamezo
    2 Eletenergia
    1 Atkozott kov.

    44 indulobol. Es jol is szerepeltek.

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s