Tíz év – Thu’zad utazása

Avagy a HKK történetének egyik legidőtállóbb erőforrása.

Nehéz dolga van egy erőforrásnak, ha hosszú távon is a HKK vérkeringésében szeretne maradni, hiszen a VP-termelések és a laphúzások a legkönnyebben számszerűsíthető kártyák közé tartoznak erejüket tekintve – ha jön egy lap, aminek jobb az output/input aránya, már cseréljük is le gondolkodás nélkül. A tíz éve megjelent Thu’zad utazásának talán a legtovább sikerült az összes hasonló lap közül.

thuzad_utazasaA Legendák Völgye idejében az utazás rögtön berobbant a játék legtöbbet használt lapjai közé, és igen sokáig ott is maradt, amit nagyban köszönhetett a színének, hiszen Raia olyan kontroll-klasszikusoknak adott otthont, mint Az erős ereje, a Manacsapda (aminek a helyét átvette a Solisar aurája) vagy éppen az Isteni kegy. Idézési költsége is jól illett a szinergiákhoz: Szúnyogírtás mellé, Triniganos pakliban is megállta a helyét.

Ez utóbbi olyannyira igaz, hogy még a tavalyi évben is kötődtek hozzá dicső pillanatok: a 2015-ös Nemzeti Bajnokság első napját megnyerő Horváth Zsolt paklijában is ott figyelt a 3 Thu’zad utazása. És bár tény: manapság már közel sem annyira népszerű és univerzális lap, mint fénykorában, de az, hogy még tíz év elteltével is felmerül bizonyos paklikban, mint reális opció, mindenképpen legendává teszi ezt a fehér erőforrást.

Ti milyen pakliban használnátok jelenleg a lapot?

Csető Zsolt

13 thoughts on “Tíz év – Thu’zad utazása

  1. Én Zarknod börtönébe tenném be, hiszen nagyon sokan játszanak Ősi rúnával és Semleges csatamezővel, és mivel sokan nem számítanak rá így a meglepetés erejével simán nyerhetünk.

  2. @jetysfaction Ha jól emlékszem Baros Ferenc írt egy cikket behóra egy olyan lassan járjról, ami akkor volt a legjobb, ha lerúnázzák:D Volt benne utazás, bűvös forrás, meg talán még szúnyog is😀

  3. Én amúgy komolyan gondolkodtam most a páros előtt, h a védőkontrollba beférhetne az utazás… aztán móka és kacagás lett belőle😀

  4. Thu’zad utazasa❤

    Mofe (runazott) ellen tolta valaki regen a beho-talin a bortont, amiben volt utazas – am ezzel a gondolkodasmoddal a szuk esztendokbe is siman beferhet 1-2 :'D

    @Jester Thu'zad utazasa, Diana kivi, Buvos forras(+Arany gugyola) alapbol is eros volt a lassan jarjba, foleg a tengermelynel – Az eros ereje meg 2 manaert jobb vedelem volt a 3. korben, mint barmi mas😛

    Most az utazas leginkabb az Edraban fer el 1-2 db – Max Triniganba – de oda is inkabb 1 db, vagy kevesebb🙂 Egy Magia sikkal egyutt is 5 mana kell a behorrenteshez
    A netto +2mana+1lap nem rossz, leginkabb a szinularitasa miatt nincs tempoban, meg a 3 befektetett kredit miatt (Elhibazott varazslat, Gemina konnyei sokkal kivanatosabbak)

  5. Az Utazás minden Triniganos koncepcióban helyet kaphat, hiszen egy kontroll a játék elején saját körében úgyis erőforráskodni szokott, az ellenfél körére érdemes koncentrálnia. Az Utazás, amellett hogy kiváló erőforrás, az ellenfél következő körét iszonyatosan lefojtja. Vérmérséklet szerint lehet belőle használni 1-3 darabot. Mivel egy valamire való kontroll úgyis tolja Solival, a 3 elfér alapból; ha van kézben, követő lövés után vagy más ÉP szűkös helyzetben nem para eldobni a 4 sebződés helyett.
    Kontroll ellen érdemes side-ba tenni. 3 mana nagy befektetés. Ha esélyes, hogy nem tudjuk megvédeni, akkor jobb ha nem is próbálkozunk vele. Persze egy 0. kör Kyorg, 1. kör Konzerv után simán jöhet 2. kör Utazás mert valószínűleg nem veszítünk a counter csatában, de kontroll ellen legfeljebb 1 darabbal játszanék.

    A korlátozó koncepciók (Bilincs, Börtön, Járj!, Esztendők, Korlátozás) tökéletes side lapja, ugyanis nem számítanak rá, bár lehet inkább Energizációt használnék helyette meglepetés papírnak.

    Végül ne feledkezzünk meg az Utazás öcsikéjéről sem, a szintén “nagy utat” megjárt Isteni kegyről.

  6. Bevallom, én már fel akartam újítani, de aztán Horváth Dávid bemondta a tavalyi Nemzetit, és akkor gyorsan levettem🙂

  7. Ja és annak idején túl erősnek tartottam, de le lettem szavazva. Ebben viszont igazam volt, kicsit megelőzte akkor a korát🙂,

  8. Ákosnak 10 pont, mert tényleg az.
    Én 2-t azért szoktam tenni Triniganba,
    mert kell 10-12 olyan lap a pakliba,
    ami tud azonnal VP-t adni, hogy több
    manából lehessen counterelni.
    (kyorg, isteni kegy, utazás mind azonnal
    adj a VP-t)

  9. Regen az Utazas volt az uj Energizacio (regi) 😀

    Az Energizacio (uj) nagyon tempotlan, sokszor nyertem mar azert, mert az ellenfelem elkoltott ra 3 kreditet, es nem tudta megvedeni magat, mivel nem jott el a kov. kore
    Halocsapdas Triniganban kiprobaltam, otda eleg zorall volt – “szerették”

  10. Az energizációt úgy adtam be, hogy a húzásiban adta a lapot. Úgy túl erősnek találtatott, majd elnyerte jelenlegi formáját. Bevallom, sosem gondoltam volna, hogy ennyire népszerű, máig használatos papírt csináltunk.

    A thu’zaddal máig érdemes tolni bizonyos paklikban, de sztem 2-nél többet nem érdemes erőltetni. Countert akarsz rá húzni, nem egy másikat🙂

  11. A (régi) energizáció is népszerű volt, az (új) is az. Egyiknek az okát se értem (értettem), ezért nem használtam/hasznalom őket. A Thuzad utazása szerintem csak nagyon eröltetetten hasonlítható össze azokkal. Ezért én nem is teszem.
    Összefoglalom egy idézettel: “…azért jó, mert jó…” (feladvány: melyik magyar filmből volt az idézet-részlet?)

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

