Vendégcikk – Készüljünk együtt a draftra!

Schwartz József kezdeményezése a jövő heti draft verseny kapcsán.

unalomuzoEz a cikk a draftra való felkészülés egy analitikus módjába szeretne meginvitálni titeket, ahol közös véleményünk alapján segítjük egymás felkészülését. NEM a draft alapjait szeretné kielemezni, erről itt tudsz olvasni.

A draftra való felkészülés általában úgy indul, hogy az ember nekiül kedvenc nassolnivalójával a lapkereső zakatoló motorját forgatni. Bár a lapkereső is kényelmi reformot élt meg, azért kezdetnek itt egy ajándék, hátha ez még kényelmesebb:

A sorrend a lapkereső által adott képindex alapján került meghatározásra, erre fog épülni a kérdőív.

Kérdőív?

kozos_tudatIgen, ahogy említettem, egy közös elemzés volna a cikknek a célja, amiben úgy vehettek részt, ha a fenti képalbumok segítségével kitöltöd a következő űrlapot.

Te jó ég, 2-3 óra, 272 lap? Hát igen, a draftra készülés egyben veszi igénybe azt a készülési időt, amit általában egy saját lapokat használó verseny a pakli építésére fordít az ember.

Ha esetleg több részletben állnál neki a munkának, vagy szimpatikusabb volna egy excel tábla, akkor az alábbi linkről letöltve, majd a jozsef.schwartz [khukacz] gmail [phont] com–ra is elküldve is részt vehetsz a közös elemzésben.

Ahhoz hogy az elemzés időben elkészülhessen, a kérdőív vasárnap éjfélig lesz elérhető, illetve az addig beérkezett e-mailek kerülnek feldolgozásra.

A pontozásról általában:

  • 5 pontos lap: az elsők közt volna, amit kivennék
  • 4 pontos lap: ha nincs az 5 pontosokból, akkor ezeket még szívesen látom a paklimban
  • 3 pontos lap: még belefér a koncepcióba, kell ilyen is, hogy össze tudjam szedni a 35 lapom
  • 2 pontos lap: nem igazán látom értelmét a használatának, de talán sideba elmegy
  • 1 pontos lap: semmilyen körülmények között nem használnám

Az elemzésre pontosan azért van szükség, mert e kategóriák között szubjektívan mérlegelünk, ahhoz, hogy tudjuk a másik milyen kiválasztási sorrendet fontolgat, érdemes kutakodni.

Például szerintem a Bűvös tavacska gyenge lap egy drafton, de sokak szerint erős, és mivel amit többen vélnek erősnek, az jó eséllyel erős is, míg az én szubjektív véleményem félrevezethető lehet a felkészülés menetében, illetve ez később úgy üthet vissza, hogy „nem ér körbe” az adott, általunk közepesnek ítélt lap.

A kitöltés anonim, csak a teljes űrlapok kerülnek feldolgozásra, melynek nyers adatai szintén hozzáférhetőek lesznek további elemzésre. Az elemzés menetéről a jövő heti cikkben lesz részletesebben szó!

Remélem, hogy minél több válasz érkezik majd be, mely nektek is segítséget nyújthat a felkészülésben.

Schwartz József

11 thoughts on “Vendégcikk – Készüljünk együtt a draftra!

  1. Köszönjük Schwartzinak a cikket! Draft❤ Már csak azért is érdemes kitölteni a kérdőívet főleg olyan játékosoknak akik nem nagyon draftoltak még, hogy a teljes lapkészlettel tisztában legyenek.

  2. Köszi az imgur-os linkeket, nekem aki nem játoszott anno mikor ezek a kiegek kijöttek, ez nagyon hasznos🙂 a kérdőívet is tuti kitöltöm addig, király kezdeményezés!

  3. Vasárnapig ezt nem fogom tudni megcsinálni😦

    Márcsak azért sem, mert szerintem először szín szerint kell látni minden lapot ahhoz, hogy egy lap esetén a rá épülő koncepciók erejét fel lehessen becsülni.

  4. Szerintem egyszerűbb lenne ez a kérdőív a ritkák kihagyásával. Mondjuk nem tudom ti hogy vagytok vele, de általában amikor draftra készülök, én csak a gy-ngy halmazt veszem számításba, és 1-2 erős ritka max. a 4. színemet határozza meg draft közben, vagy kiveszem más elől.

  5. Örülök a pozitív fogadtatásnak. Töltögetitek már szorgosan, és beletekintgetve lelkiismeretesen is.
    @Bubu: több féle statisztikával lehet készülni, az enyém a lapok egyéni minőségéből fog színképet adni.
    @Poghy: valóban, a ritkák jelenléte általában nem olyan fontos. Ugyanakkor $SPOILER ALERT$ az ME-s ritkáknak a sztenderd 8 fős asztalon való előfordulási valószínűsége 0,57 illetve a ZK-s rikáké 0,29. Ez már elég jelentős szám ahhoz, hogy érdemes legyen velük foglalkozni. Figyelembe kell venni azt, hogy ezek még “féléves” kiegészítők voltak, és itt sokkal kevesebb ritka jelent meg.
    Lesz szép minta, gyerünk, töltögessétek még, később a nemzetihez is jól fog ez jönni! ^^
    Jövő héten jelentkezek az összegzéssel!
    Draftra fel :3

  6. Na jó kitöltöttem, de csak ,hogy lásd milyen jó fej vagyok🙂

    Egyébként én úgy töltöttem ki, hogy minden lapnál a saját paklijában lévő erejét pontoztam, feltéve, hogy a draftolandó paklinak van értelme…emiatt szerintem átlagban én adtam a legmagasabb pontokat🙂

  7. A fogadtatás mindenképpen pozitív, viszont az anonimitás miatt sokat veszít a reális értékéből az elemzés, én sokkal szívesebben vennék egy név szerinti változatot. Megnézném mondjuk a nemzeti bajnokok hogyan értékelnek egyes lapokat, a profik hogyan értékelik a lapokat és az amatőrök hogyan teszik meg mindezt, abból szerintem sokkal többet lehetne tanulni, legalábbis nekem biztosan.

  8. @A. Á.: Most készítem a cikket, és kellemesen kicsi a szórása az értékelésnek. Egyetértek, hasznos lehet egy súlyozás a tapasztalattal, ugyanakkor vegyük figyelembe, hogy ha mondjuk én megosztanám a saját véleményem a lapokról, akkor a mellettem ülő számolhatna ezzel. A kérdőív továbbra is elérhető, illetve augusztus közepén elővehetjük a nemzetire készülésnél, és ha igény van rá, akkor névvel is ki lehet tölteni!🙂

  9. Visszajelzés: Készüljünk együtt a draftra! – Ez lett a kérdőívből | HKK Blog

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

