A nagy fólia review!

Sleevem, sleevem, mondd meg nékem, ki a legszebb e vidéken?

Bizony sokan találkoztatok azzal a problémával (először valószínű, hogy új játékosként), hogy bizony kedvenc paklitokat nagyon szívesen felvérteznétek valamilyen menő tokkal, azonban nagyon kevés helyen lehet ilyet kapni. Pláne olyat, ami minden igényt kielégít: legyen tartós, színes-szagos, tökéletesen illeszkedjen bele a kártya és megfelelő védelmet nyújtson. A kompatibilis fólia mérete 67*92 mm, az ennél kisebbek sajnos sokszor nem jók kedvenc gyűjtögetős játékunkra, vagy hajlik benne a kártya, vagy a teteje lóg ki: egyik sem tesz túl jót a lapoknak. A fóliahiányt amúgy az okozta, hogy a legnagyobb gyártó, az Ultra pro méretet váltott (kivéve az átlátszó fóliáinál), és 1 mm-rel csökkentette a fóliái nagyságát, hogy az a Magicre tökéletesen illeszkedjen, addig minimálisan lötyögött benne a kártya. Ez viszont azt eredményezte, hogy a legjobb minőségű fólia már nekünk sajnos nem elérhető.

Miután az elmúlt években elég sokat keresgéltem, összeszedtem nektek azokat a fóliákat, amik jelenleg kompatibilisek a HKK-val.

Ultra pro sleeve series – átlátszó fólia

up1atlatszoAhogy fent is írtam, az Ultra pro csak a színes és mintás fóliáinál állt át kisebb méretre, az átlátszó fóliák tökéletesen jók a HKK-ra. A probléma az ezzel, hogy a lapok nyomtatása nem volt ugyanolyan minőségű az évek folyamán, illetve az öreg lapok már bőven elkopnak, így könnyebben felismerhető mondjuk egy Erős ereje a pakli tetején, ami némi manipulációra ad lehetőséget, mindkét oldalról (te felülre rakod, én leveszem onnan). Több külföldi kártyajátéknál ez a fóliatípus amúgy versenyen nem is használható pont a fenti okok miatt. Nagyszerű megoldás lehet, ha valamilyen kártyalapot vagy nyomtatott képet használunk a lap mögött, az egyetlen hátránya, hogy erőteljesen megnöveli a pakli magasságát, egy 150 lapos Semleges csatamező például meg sem áll egy toronyban.

Kapható: a legtöbb szerepjátékkal foglalkozó boltban

Max protection

alphaA Max protection az a márka, ami jelenleg mindenféle tágítás vagy előkészület nélkül jó a HKK-ra. Vigyázni kell, ugyanis több kiadása létezik, a fenti 67*92-es kiadás jó csak nekünk, az újragyártottak itt is 1 mm-rel kisebbek sajnos, ráadásul ezt nem is írják rá minden csomagra, bár úgy tudom, hogy az új kiadáson már szerepel a méret. Több verziója létezik, a szivárvány minden színében elérhető, van mintás és egy speciális, Shuffle tech kiadás is. Utóbbi annyit tud, hogy ha úgy kevered a paklid, mint egy vadállat akkor sem jön szét. Nos, ezen felbuzdulva vásároltam belőle, de nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket sajnos, elég könnyen szétjött, sőt könnyebben, mint az alap fólia.

Kapható: Dungeon, Silverland

KMC

kmcA KMC az a márka amivel Hao ismertetett meg, korábban nem volt vele semmilyen tapasztalatom. Nagyon sok fóliájuk van, ráadásul fényes, matt és szuper matt kiadásban is elérhetőek a színeik, nekem eddig a „sukár arany” jött be a legjobban, de tényleg! Maga a fólia kicsit drágább, mint a többi a piacon, egy 80-as csomag 2200 forint körül mozog. A 66*91 mm-es kiadásuk éppen, hogy jó a kártyákra, engem egy kicsit az zavart, hogy a teteje is éppen csak belefér, így ha keverem, akkor minimálisan, de sérülhet egy-egy lap. A 92 mm-es az prémium, jelenleg amúgy én is ezt a fóliát használom, és elégedett vagyok vele maximálisan.

Kapható: Beholder webshop, Metagame, Sárkánytűz, Silverland, Főnixcsarnok

Spoils

spoilsMegmondom őszintén, hogy amikor még wowoztam, ez volt a kedvenc fóliám. Egyszerűen iszonyat, hogy milyen mintái vannak! Azóta sok víz lefolyt már a Dunán, és ők is váltottak méretet: szélességét tekintve tökéletes, azonban a hossza 93 mm-es, így egy picit hosszabb, mint egy kártyalap, ami engem személy szerint kicsit zavar, de ahány ház, annyi szokás, lehet, hogy valakinek pont ez jön be. Amúgy a Spoils a saját kártyajátékára gyártatja a fóliáit, ezért a kicsit megszokottól eltérő méret.

Kapható: Silverland

Cryptozoic – World of Warcraft

s3Igen, tudom, hogy mindig a wowos időket emlegetem, de nézzétek el nekem, annyira szerettem! A Cryptozoic fóliái bizony méret ügyileg pont jól vannak eltalálva, ugyanis teljesen jók HKK-ra. Sajnos túl sok változatban nem érhető már el, talán hat különböző volt belőle: Deathwing, Headless horseman, Succubus, szövetséges, hordás és semleges. Aki szereti ezt a világot, annak kötelező darab! 75-ös és 80-as kiszerelésben találkozhattok velük.

sidenote: a Magic tematikájú fóliák nem jók HKK-ra, az Ultra pro-s fóliához hasonlóan!

Zárszóul:

Ezek a fóliák már minőségüket tekintve sajnos nem azok a fóliák, amiken mi nőttünk fel, általában egy szett nálam rendszerint 8-12 versenyt él túl, félévente szoktam cserélni őket. Remélem, hogy hasznos volt számotokra a fent leírtak, és aki most tervez fóliát venni így már könnyen tud majd választani.

Dév bácsi

10 thoughts on “A nagy fólia review!

  1. 8-12 verseny alatt tönkremennek a mostani fóliák, az igen :O
    Én 6 éve használom ugyanazokat a fekete fóliákat, nagyon jól bírják, kb 5-6 szakadt el eddig a 80-ból.

  2. Az Ultra Pro átlátszó fóliákhoz még annyit, hogy egy (elég rövid) idő után elkezdenek nagyon összetapadni. De annyira, hogy konkrétan minden húzáskor meg kell néznem, hogy nem két lapot húzok-e véletlenül. Szóval emiatt nem nagyon ajánlanám.

  3. En KMC hasznalok lassan másfél éve es meg egyse szakadt el, pedig szinte minden hetvegen versenyzem🙂 hamarabb lesz hót retkes minthogy tonkremenne😀

  4. Az ultra pro átlátszó fólia semmire nem jó, azon kívül hogy ha valakinek feladunk postán pár lapot vagy csak elvisszük A-ból B-be akkor azt az időt valahol átvészelje a lap, erre tökéletes, játszani viszont förtelmes vele…

  5. Köszi Dév, nagyon jó kis hiánypótló cikk!

    2-3 éve elég nagy fólia-krízis volt, úgyhogy örömteli, hogy van most ez a KMC.

    Persze nem a régi Ultra Pro minőség, de olyan már aligha lesz. Tesztelésen egy legalább 8 éves két fóliát pörgetek, de az tényleg előbb fog elrohadni a retektől, mint hogy szétmenjen.😀

  6. A Dragon Shield sem elhanyagolható. Igaz drágább kategória, de méretben nekem bejött. Strapabíró, kár, hogy csak matt a többsége, ami elérhető itthon

  7. @H4mm3r: igen, a Dragon shiled is jó, bár azzal nekem személyes tapasztalatom nincs sajnos.

  8. A Dragon Shield kezdetben épp hogy csak belepasszol (oldalt, a tetején azért van 1 mili pluszban) de pár bugyizás után már teljesen jó, én ezt használom sárga-fekete-zöld színekben, a feketéből málam 4-5 elszakadt bugyizás közben, de a többi teljesen prémium🙂
    2200-2400 körül van beholderen /100 db, szerintem teljesen jó ár érte. Fehérváron van 50-es kiszerelés, abból olcsóbban kijön a 100 db.

  9. Nekem van régi fajta ultra pro fekete 100-as bontatlan dobozos ha valakit érdekel. Màr csak két csomaggal van.

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

