A Vízitündér-anomália

Rövid értekezés az Új élet metaformáló lapjáról.

A legutóbbi Dungeon-ös versenyen először használhatták élesben a játékosok hagyományos környezetben a legújabb Zén kiegészítő, az Új élet lapjait. Már az előzetes megjelenésekor feltűnt többeteknek, hogy bizony ez a Vízitündér igencsak figyelemre méltó, biztosan előfordul majd egy-két pakliban, a kérdés csak az, hogy milyen körítést találnak neki a leleményes játékosok. Korábban a fórumon is kérdezték, hogy működik-e Harangmesterrel a leányzó, és ahogy azt ott is megválaszolták csak ismételni tudom, igen, működik. Hiszen a Vízitündér képességre vonatkozik, nem pedig forrásra, így a kombó működik. Megjegyzés: bizonyára jó a leányzó még számtalan lappal, de a követő ingyenesen használható képessége eléggé stabilizálja a dolgokat, de miatta újra láthatunk esetleg Kurtzokat a paklikban (kikeresem, visszamegy).

A lapot egylapos környezetben szintén többen használták Harangmesterrel, ahol ráadásul sokkal nehezebben megoldható a kártya. Pásztor Szabolcs például a saját Edralianom képességét fordította ellenem, minden dobatásom minőségi lapelőnyt jelentett neki.

A Vízitündér-anomáliát – nevezzük így – az okozza, ahogy fent is írtam, hogy követők képességére is be tudjuk kapcsolni, és többen szóvá tették ezt tegnap, hogy brutális, új dimenziója ez a HKK-nak. Nehezen megoldható, életes, hálós lény erős erőforrás képességgel, korai játékban kirakva önmagában megnyeri a játékot. Arról, hogy páros versenyen mit tud ne is beszéljünk…

Ti mit gondoltok, túlzás az, hogy ez a kombó működik, vagy a HKK már tart ott az Univerzális megoldásra épülő kombók korában, hogy el lehet menni ilyenek mellett szó nélkül?

Dév bácsi

38 thoughts on “A Vízitündér-anomália

  1. Lehetséges hogy a Vizitündér lesz az új nevező a banlistára? Nyilván a jövőre nézve, elég durva amit ez a kis nőstény tud művelni…

  2. Nekem is elsőre nagyon erősnek tűnik főleg 1 manáért. Ahogyan nézegettem a lapot, erősen gondolkodom azon én is, hogy egylapos környezetben kell keresnem valami side lapot direkt ellene. Az ilyen durva képességgel rendelkező lapoknál szerintem az életjelzőn nagyon el kéne gondolkodni…az Öntörvényű krabbernél is ez okozza a legnagyobb gondot.

    A Mágiapróba meg tényleg ismét meta-lap lesz.

  3. Tiltásra javasolt lapok: krabber gyerek, vizitündér, tündöklés, csend tornya.

    Ezekre én nem vagyok kíváncsi nyugadt szívvel elbúcsúznék tőlük.

  4. Ahogy a krabber nem lett kitiltva, úgy ez is maradhat. Szerintem ha megy az egyik, akkor a másiknak is kell. Mindkét lap hamar pontot tesz a játék végére, ha nem tudjuk időben megoldani.

  5. Most akkor nemzetire mindenki Bilinccsel fog jönni? Vagy kettővel előre gondolkodva mindenki rúnával?🙂

  6. Úgyse fog már a beho tiltani nemzetiig, de egy laposon elég beteg lehet. Hozzáteszem, ott már alapból berak mágiapróbát az ember a paklijába ha színben befér a krabber miatt, de ki kell húzni és annyi életjelzővel együtt leszedő lap nincsen…igazából ozo megoldásával egy az egyben megoldható pl, csak 3 mana befektetéssel leszedni egy 1 manás lényt elég szomorú.

    Sokszínról tiltódhatna, hagyin maradhat, nincs semmi védelme (nyilván) míg ki nem kerül, szóval meg lehet fogni. Viszont ezzel az egylapos metával érdemes lenne valamit kezdeni, elég szomorú hogy egy Jagut is óriási küzdelem árán sikerült kitiltatni….

  7. En inkabb az uj grobox miatt aggodnek. Egy jo ellenlap a tunder ellen, a-m:1-es, ha lent van egy elet is vedi.
    A formatumra elegge jellemzo az eroforras termeles, sztem ez az egy lap fog meccset eldonteni, ha lent van.

  8. Szörnybüvölés, Molekulabitorlo vagy bàrmi lap megoldja könnyen ami képességet vesz el. De ez a két életjelzős lény tényleg brutàl. Ha azonnal nem lehet leszedni akkor pontot rak a jàtékra sajnos.

  9. Szerintem mindkét lény igen erős de egyik sem végzetesen broken. Egyik sem meccsfordító lap, mint egy Achát. Ezeket hiába teszed ki topdeckelve, vagy középjátékban. Ugyan úgy meghalsz köv körben, ha az ellenfélnek van egy teli őrposztja vagy már kiterült. A tünci még őrposzttorlasznak sem jó, mert passzív. Ha viszont tempóban érkeznek a játék elején és/vagy jól állsz akkor gyakorlatilag eldöntik a játékot. Egylaposon pedig pont ugyan azt tudják, mint bármelyik erős (asztalon maradó) lap. Ha az ellenfélnek nincs rá megoldása azonnal akkor kb, vesztett.

    Üdv: Kyb

  10. Nos, szerintem a probléma a szokásos… Nem lett rendesen kitesztelve. Inkább adtam volna neki +2ép-t az élet helyett, vagy került volna rá egy S, “Hátrány: kijátszásakor tegyél rá egy dermesztés jelzőt”, vagy a “Ha az őrposztodban van, akkor húzhatsz…” vagy bármi…. De ííígy….. Szomorú. Aláírom, hogy ritka, de azért eeeeeenyire nem kellene…

  11. a most épülő börtönös Trogg paklimban is egész jól működik a vízitündér, nagy kör alatt 8-at sebez🙂 (esetleg ha valaki más szabálylappal vagy követővel rakná össze a troggos paklit szívesen meghallgatom a véleményét. Előre is köszi)

  12. A troggos decket én antiraksival tolnám, hogy tuti lejöjjenek a kulcslényeket, amike azután majd nehéz lesz leszedni

  13. Szerintem a mai metában, ahol a börtönök, mezők, bilincsek, korlátok, és 0-ás counterek (és védekezések) élik virágkorukat, ez a lap nem annyira durva. Ahogy Szabolcs mondta, leginkább a játék elején tud OP lenni, utána már nem, mert sokkal könnyebb megoldani. Ha pedig letiltják a harangmestert, nem lehet megindulni vele.

  14. A mostani versenyen párszor exkuzáltam is magam, hogy bocs, de tényleg ezt tudja ez a lap. Ha lenn volt kb nyertem.

    Egyik meccset úgy sikerült megfordítanom, hogy az ellenfél tündéréről lelőttem az életet, majd szirén hívtam.

    Brutálisan erős, abszolúte nem balanszos lap. Nagykörönként 2 lap, vagy 8 gyógyulás… mindez ingyen, És nem csak a saját aktiválást kívánó képesség használatára sül ki, hanem az ellenfelére is… Erre is volt példa, hogy ezért nem mertem használni az ellen körében ilyen képességet, nehogy még jobban megtápoljam extra lappal.

    Persze jöhetünk most azzal, hogy igen meg lehet fogni, de mi van ha épp nem tudjuk…

    Sajnos a HKK nagyon elment már abba az irányba, hogy kb 1-1 lap és nem kell kiemelni semmit eldönti a játékot. A hétvégi versenyre visszautalva 2 vp-nél régmúlt, jagu, elme hatalma kezemmel (elme hatalamát kör végén húztam fel), az ellenfél nullra kézre topdekkelt egy káoszgoblint. Ki is szálltam egyből. Szóval itt igazából nem bizonyos lappal van gond, hanem azzal, hogy a dekkeket úgy lehet eladni, hogy minden lap már lassan a régi idők jelzőjét használva meccsfordító…

  15. Így is tönkretettétek és játszhatatlanná tettétek a sokszínűség formátumot a sok idióta tiltogatással. Jó lenne ezt egyszer abbahagyni végre.

  16. El lehet bűvölni, le lehet dermeszteni, meg lehet kánterelni (Szoli mellé pókerarcot javaslok :D), a kombós követőket is ki lehet kapcsolni. A sors fintora amúgy szerintem is iszonyat, neadjisten játszhatunk olyan bűbájokkal is amik mellett az ellenfél lapjainak nem működnek a képességei. Plusz Mágiapróba és hasonlók.

    Erős lap, de ellenszer azért van bőven.

  17. Szerintem nincs baj a tündérrel. elég sok olyan lap van, amivel el lehet pl venni a képességét. Ne menjünk messzire a kiegben Ygan lerendezi a tündérlányt

  18. D.K. : Szerinted a Léleklopó a spoiler? A Tl’ulrang tojás se futott be nagy karriert és annak még dobni se kell.

  19. Szerintem a sors fintora nem működik rá, ha lapot húzol vele. Egy automatikus képesség kisül, aminek hatására kisül egy másik nem aktiválást kívánó hatás. (húzz 1 lapot). A gyógyulás esetén is kötelező célpontot választani, és itt nem tudom mi a szabály, illetve nem találom hirtelen a kódexben sem. (ha célpontot kell választani, attól aktiválást kívánó lesz-e)

  20. H.A.
    Nem, nem aktiválást kívánó a tündér képessége, mivel felszólító és nem feltételes módban van megfogalmazva. Sőt, még csak nem is időzíthető. Az adott körben használt legelső aktiválást kívánó képesség használatához automatikusan kapcsolódik (mivel egy kapcsolódó hatásról van szó). És nem, nem működik rá a sorsfintor, pont ezért.
    Amúgy, hogy konstruktív legyek: ez egy erős ritka, ami lassabb tempójú paklikban eléggé brutális lapelőnyt tud termelni. Ez tény, de az életjelzőn kívül semmilyen védelme nincs. Tessenek az urak/hölgyek elgondolkodni a megoldásán! Jópár elhangzott fentebb, én magam is találtam már rá többféle ellenszert. Erre a lapra side-olni kell, ennyi.

  21. Ezekkel a lapokkal amit fentebb felsoroltam ugyanaz a baj. Ha létrejön elveszítetted a játékot. Ez az amire a többség nem kíváncsi szerintem nem vagyok kivételesen kisebbségben a véleményemmel.

  22. A szombati versenyemen a Vízitündér elmebeteg-erős volt.

    Mindenki csak pislogott, hogy milyen durván működött egyeseknél.

    Ezzel együtt nem gondolom, hogy tiltani kellene mert nagyon sok megoldás van rá, csak készülni kell ellene.

  23. Követővel ne működjön a tündér, ez egy vicc srácok, de komolyan! És ekkor faq se kell, hiszen eddig se létezett ilyen “kombó”.

    Az egy lapos kombó is mehetne már a picsába, a magányos toronnyal és az Elmecsapdával egyetemben, annyira játékromboló mindegyik, hogy az nem igaz. A krabber gyereket se látom szívesen, de az még kibírható úgy ahogy.

    Amúgy az ilyen xarok miatt mostanság erősen gondolkozok, hogy abbahagyjam a (komoly) játékot, már elegem van, hogy egy lap behúzása ill. kijátszása eldönti a meccset. Ezért is játszok csak bilinccsel, legalább hátha nem húzzák be őket azonnal…

  24. Zsolt atyával értek egyet. Túlzásra, de legalábbis átgondolatlanságra vall, hogy egy adott lap megjelenése után 1-2 versennyel már arról kell fórum szinten beszélni, hogy vajon mennyire vágta szét a játékot (már önmagáben is).

    Inkább üljetek egy adott lapon/kiegen 2szer annyi időt, és jöjjenek ki ritkábban zének, mintsem hogy gyorsan ki legyen adva, mert “itt az idő”, majd a többi említett lap miatt már amúgy is jócskán megtört egyensúly tovább bomoljon.

    És bár nem annyira a lap lépességéhez, de magához a laphoz kötődik a másik probléma is, amit jobb hely hijján itt szeretnék szóvá tenni:

    Értem én, hogy ez a kieg ritkája, de kicsit durva, hogy alig lehet belőle bontani. Persze, most mondhatnátok, hogy nem volt szerencsém, de rengeteget kibontott más ismerősömtől is országszerte ezt hallom.

    Hogy lehet, hogy a kalózoknál kb. meg sem érződött (10 kiegben 5-öt találtam), hogy ritka lapról van szó, Kristálymágiánál már mérséklődni látszott de még normális volt (10 kiegből meglett a 3), a mostaninál meg alig lehet találni?

    És a baj az, hogy megvenni nagyjából meg sem lehet, mert a nagyon kevés kiadott ritka miatt mindenki inkább teljes sort ad el, mint szóló lapot, így lassan ott tartok, hogy miután megvettem a kiegeket, most erősen gondolkodom rajta, hogy egy teljes sorba is beruházok, nem azért mert megéri, hanme mert rá vagyok kényszerítve.

    Lassan annyi a bontás örömének.

  25. Pedig nem változott a lapok ritkasága a Zénben.
    Én 8 csomagból 2 Vízitündért bontottam, közvetlenül mellettem ketten szintén.

  26. Akkor legközelebb szólj kérlek, hogy mikor és hol bontassz, hátha az aurád az én szerencsémre is jótékony hatással lesz🙂

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

