Életenergia-dominancia az egylapos utolsó főpróbáján

Horváth Dávid nyerte a HKK Blog augusztusi versenyét.

A szokásosnál kevesebben, 19-en látogatottatok el az augusztus 13-án tartott A sokszínűség jutalma versenyünkre, mely az utolsó lehetőség volt Budapesten a tesztelésre a Nemzeti Bajnokság második napjára.

A narancs lapok közül a legtöbben a Zarknod bilincse, Életenergia páros egyikére szavaztak, szám szerint négyen-négyen.

Szabálylap (11)

  • 4 Zarknod bilincse
  • 4 Életenergia
  • 2 Zarknod börtönében
  • 1 Lépéselőny

Követő (7)

  • 2 Nikolausz
  • 1 Harangmester
  • 1 Thormedor, vadászmester
  • 1 Raia követője
  • 1 A legfőbb követő (Raia, Átkozott, Tokozó, Őrült Enkala)
  • 1 Teremtő rakshallion

Egyéb (1)

  • 1 Hálócsapda + Raia követője

Az ötfordulós verseny döntőjében Horváth Dávid és Szatmári Bálint csaptak össze, akik egyaránt Életenergiát használtak, így szinte biztos volt, hogy ez a narancs lap fogja behúzni a győzelmet. Végül Horváth Dávid diadalmaskodott a fináléban, mögötte pedig az alábbi sorrend alakult ki:

A végeredmény

eletenergiaI. Horváth Dávid

Életenergia

II. Abbas Krisztián

Zarknod bilincse

III. Egyed Dávid

Nikolausz

IV. Mikulás Ádám

Thormedor, vadászmester

V. Szatmári Bálint

Életenergia

VI. Váradi Paszkál

Nikolausz

VII. Pásztor Szabolcs

Életenergia

VIII. Aranyi Ákos

Harangmester

IX. Schmidt Edit

Zarknod bilincse

X. Kahn Evarth

Raia követője

Látható, hogy az Életenergiás paklik elég jól végeztek, de a Nikolausz sem bizonyult sokkal rosszabb választásnak, és a bilincsek közül is odaért kettő a legjobb tízbe. Érdekes metát vetít ez előre mindenképpen a jövő hét végére – bizonyosan számíthatunk majd meglepetésekre a mezőnyben.

Csető Zsolt

 

40 thoughts on “Életenergia-dominancia az egylapos utolsó főpróbáján

  1. Na majd a legföbb követős helyszínes burástya UR temető paklimmal rendbe vágom a metát😀

  2. ayyy 2-vel maradtam le az első 10-ről.😦 azért az UR-t behúztam, de az élmény volt a legfontosabb: Nyertem Dév ellen pont azokkal a lapokkal amiket Ő adott kölcsön (követő belövésére topdeckeltem egy templomszolgát), Paszkál megvert olyan lapokkal amiket Ő rajzolt (Villámhorgony stb.), 2 profit is megvertem, a Raia követős hálót ráadásul 3-0-ra. Mindezt side nélkül mert azt hittem, hogy nem lesz sideolás😀

    egy szó mint száz rengeteget tanultam ez alatt a 15 meccs alatt, kösz srácok😀

    ui: keményebb lettem volna antimágikus raksival😦

  3. @Zsoltatya: ha észrevette volna,màr egy ideje nincsenek. Lehet a Netdeckmágusok miatt…;)🙂 Be creative!

  4. Ahha, értem… Tehát a vidéki játékos nehogy tudjon készülni, minek azt, ugye? Tavaly is ez volt a baj… Mindenki pesten szét tudta magát tesztelni, a vidékieknek meg majd legyen mázlijuk… Köszönöm szépen. Grat a helyezésért.

  5. @Zsolt atya: Miért ne lehetne vidéken készülni? Ez hogy függ össze azzal,hogy mi volt a paklilista? Vidéken is lehet baráti összeüléseket és teszteléseket szervezni,szvsz a “pestiek” se csak versenyen tesztelik a paklikat…

  6. @Zsolt atya: igaz, szazszor meghallgattuk mar, hogy videken mennyire nehez a HKK-s elet, elismerem. Ennek ellenere az ember eldonti, hogy mi a prior (vagy epp mire van ideje), nezzuk meg Donczi Krisztianekat, akik minden beholderes versenyen es szamtalan blogosra is feljottek. Felkeszuleshez tobb cikket is irtunk, raadasul elerhetoek egy honapnal regebbi paklilistak is. Az, hogy ne kozoljunk listat a versenyen resztvevo jatekosok egyontetu dontese volt az, hogy ne legyen lista.

    Amugy hadd emeljuk ki Bogos Danit, aki videki, egy pesti versenyen sem volt abban az evben sem, az elso napon 5,5/6-ot ment gnomos paklival. Szoval nagy kamu, hogy csak paklilistakbol lehet keszulni, tanulas, vegtelen szorgalom, es nemi szerencse kombinacioja kell majd.

    GL!

  7. “…százszor meghallgattuk….”

    TELJESEN MÁS meghallgatni, és TUDNI a különbséget.

    NEKÜNK nem jut 10 verseny havonta, tesztelgetni (igen, Pest a legnagyobb, meg minden)….
    NEKÜNK nem jut 30+ játékos, tesztelgetni…
    NEKEM úgy lett Dungeon, hogy elvonatozgattam 8.000+ forintot, aztán vásároltam 20.000+ forintért a boltban (no offense, de ez van)…
    NEKÜNK sokszor még a nemgyakért is meg kell küzdeni…
    NEKÜNK nincs 27 ember egy versenyen (néha még a 12 is álomnak tűnik)…
    S persze NEKÜNK ugyanúgy be kell jutni a nemzetire, de ezt nem azért szeretnénk tenni, hogy mi legyünk a sor végén, mert majd csak nézhetjük, ahogy a NAGYOK játszanak a harmadik napon.
    S persze annak is igaza van, aki unja a sírásomat, de én azok nevében szeretnék szólni, akiknek ugyanannyi esélye kellene, hogy legyen, mint NEKTEK…
    S ezzel a “nem adjuk le a listát” dologgal ezt a kevés esélyt is buktattátok.
    Megértem, nincs harag. De ÉN kiadtam volna a listát a kezemből.

    (‘Bögös Dani’ témához némi magyarázat:
    Nyert egy napot úgy, hogy az első fordulóban 1-1-nél a manája HELYETT egy lényét buktattam a Tirranda átkával, s aztán kiderült, hogy a Riannandi nem csak végzetúr, hanem gnóm is… így pedig tudott counterelni. Persze, én figyelmetlen szerencsétlen voltam, ő meg a jó oldalon ült. ‘Ennyin’ múlt a helyezése.
    Úgyhogy ne misztifikáljuk már a dolgokat, OK?
    (No offense Dani, de ez van.))

    Júliusi verseny laplistái? Amikor már 1 hét után más a ‘meta’ manapság? Köszöntem, jó próbálkozás.

    S persze az én szavam csak egy.
    De ennek is érnie kellene valamit, nem?

    Tisztelettel: Zsolt atya

  8. “S persze az én szavam csak egy.
    De ennek is érnie kellene valamit, nem?”

    Igen pontosan egyet ér a többi játékoséhoz hasonlóan. A többiek azt kérték, hogy ne legyen publikus.

    Amúgy meg a Beho fórumon lapokat darabonként is be lehet szerezni vagy Dungeon webshop. Persze én sem szeretem a póstát gazdagítani, de még mindig olcsóbb mint a vonatjegy🙂

    Barti : T I T S Z E L E T

  9. @Zsolt atya: aki ahelyett,hogy fórumon beszerezte volna 2500-3000Ft/db áron a Dungeont elutazott-költött 28ezret… Annak nincs joga/oka “kialadni”.
    Szép dolog,hogy Dani szerinted csak amiatt ment olyan jót,mert te hibáztál… Szerintem nem rajtad múlott a helyezése,hanem hogy ismerte a dekket,sokat forgatta és meglepte a metát a paklija.
    Minek a dekklista? Ahogy írtad, “hetente változik a meta”. Akkor ebből fel lehet készülni,de az előző meg nem jó? Kis diszkrepanciát érzek.
    Lehet sírni vidékiként,de példát lehetne venni D.K.-ékról…

  10. Szerintem a paklilisták visszatartásának elsődleges oka nem az, hogy a többiek nehogy véletlenül azzal a paklival induljanak, amit én már kiteszteltem, hanem az, hogy nem akarom, hogy készüljenek ellene / felkészüljenek rá a potenciális riválisok.

    Másodlagos ok, hogy ha nagyjából belőhetővé válna a várható meta, akkor az eltervezett koncepcióm is megváltozna, azaz ismét megváltozik a meta, azaz mindenki változtatni akarna a pakliján, stb… végtelenségig lehetne ezt folytatni.

    Azok a játékosok, akik saját magukat a “top”-ba sorolják, szerintem ezért nem adják ki kezükből a terveiket. Szeretnék, ha nem kellene az utolsó pillanatban változtatni az előre eltervezett stratégiájukon, és nem azért teszik, mert féltékenyek a paklijukra.

    Amúgy Zsolt atya keserűségével nagyrészt egyet tudok érteni.
    A vidéki játékosok komoly hátrányban vannak pusztán azért, mert vidéken vannak. De ezen a tényen sem a budapesti játékosok, sem a versenyszervezők, sem a Beholder Kft., sem senki más nem tud érdemben változtatni. Minthogy az sem változtatna ezen, hogyha a “top” versenyzők közzé tennék a Nemzetire tervezett taktikájukat (paklijukat).

    Mondom ezt echte vidéki versenyzőként.

  11. A Beholder Kft. a sajat versenyein kotelezoen keri a paklilistat es fenntartja a jogot, hogy kozzetegye (es kozze is teszi, mas, kezdobb vagy videki vagy az adott versenyre epp el nem juto jatekosok segitesere ill. a beszamolok ertekenek javitasa miatt), ez kvazi feltetele a versenyzesnek nalunk.
    Erre egyelore nem kotelezzuk a tamogatott versenyek szervezoit (akiktol azonban ezt kerjuk, es altalaban meg is teszik), azonban szerintem ezt erdemes lenne atgondolni.

  12. Balazs, akkor mi van ha azt mondom, hogy ez meg az a pakli az en szellemi tulajdonom, es pl levedetem? Mas nem jatszhat vele?

  13. Gondoljatok at egesz nyugodtan a dologot, beszeljetek meg Miklossal pro/kontra. Viszont ha ugy dontotok, hogy kotelezo kozolni, akkor kerlek a videki versenyszervezoktol is kerjetek be minden versenyrol paklilistat, az osszes versenyzotol. Koszi.

  14. Hellász Dév, ha a versenyen való indulás feltétele a paklilista leadása, amit a szervező jogosult közzétenni, az tartalmilag felhasználási szerződés, tök mindegy, hogy levédeted-e vagy nem, mert a te hozzájárulásoddal teszik közzé.

    Szerintem, ha a profi játékosok azért nem fognak a nemzeti előtt versenyen indulni, hogy ne láthassák mások a paklilistájukat, hanem szűk körben otthon fognak tesztelni, az még jobban el fogja lehetetleníti a vidéki játékosokat. Szóval én nem elöltetném annyira a közzétételt,

  15. Ne hülyüljetek már… Szerintem EGYÁLTALÁN nem kéne pakli listát közzé tenni. Ez kb olyan, mintha a Gyirmót FC igényelné, hogy a Real Madrid tegye közzé CR edzésprogramját és táplálkozását, vagy ha az F1-es Manor beperelné a McLarent, mert nem adja meg a motor/szárny beállításait.
    Ellenben így kikerülénk azokat a Netdeckbuildereket, akik mások szárnyain repülve játszák a profit éppen vidéken… Inkább bukok el 100x egy saját építésű, de nem túl hatékony paklival, mint hogy villogjak valaki máséval.

  16. Lehet, hogy nem voltam elég világos. Tehát én azt mondtam, hogy ha ez a versenyen való inulás feltétele, akkor ez azt jelenti, hogy az indulással hozzájárulsz a közzétételhez. A Gyirmóti Fc nem perelhetné a Realt, mert a Gyirmóti Fc nem a versenyszervező, közte és a Real között nem jön létre felhasználási szerződés. Az F1-es példa már találóbb volt, és a válasz igen. Ha az F1-ben az lenne az előírás, hogy megkell adni ezeket az adatokat, akkor az F1-ben való indulás feltétele ez, aki nem adja meg, az versenyautózhathat otthon egyedül.

    Ettől teljesen független az a kérdéskör, hogy egyetértünk-e azzal, hogy a paklilista megadása legen a versenyen való indulás előfeltétele.

  17. Nyilvan itt lehet ervelni pro es kontra. Mindenesetre en sokszor olvastam sok jo jatekostol (es magam is ugy tapasztaltam), hogy a legtobb paklinal nem mindegy, ki forgatja, vagyis egy sima netdeck-eles nem tuti recept. En mindenesetre az internet koraban az informacio megosztasa mellett vagyok az esetek nagy reszeben. Mi kozolni fogjuk, ahogy eddig is, komoly gond ebbol meg nem volt. Ez nem feltetlenul jelenti azt, hogy ra kell erre szoritani a versenyszervezoket. Persze ha igy dontenenk, akkor az 1 altalanos szabaly lenne, pl. “minden, a Beholder altal tamogatott verseny feltetele” koze bevennenk kategoriankent az elso X (mondjuk 4) pakli kozleset v. ilyesmi. Videken is nyilvan, bar tudom, hogy Dave ezt csak elso felmordulasaban irta🙂

    A paklid osszeallitasat amugy kb. barmelyik ellenfeled is feltehetne a netre, aki eleg sok lapot latott belole. Ha igazan titkolni akarsz egy paklit, akkor szerintem nem mesz el vele a versenyre, annak minden hatranyaval.

    (Amugy a paklilista nem az edzesmodszerre hajaz szerintem, inkabb a csapat-osszeallitasra, a cserek meg a side-ra, hamar foci. )

    peace, maradjunk higgadtak
    B

  18. A második nevem Higgadt.🙂 Nem is azt mondtam, hogy ne kelljen leadni a versenyszervezőnek a listát, ez természetes, a nevezés része, hogy kikerüljük a visszaéléseket. Csak arra céloztam, hogy ha a versenyszervező nem kívánja megadni (ahogy olvastam többségi szavazás után), akkor ne kérje rajta senki számon. És ha bárhol szavazás lenne ezügyben, én biztos a közzététel ellen szavaznék. Különösen a Nemzeti előtt (nem mintha személyesen érintve lennék, de ha érintve lennék akkor főleg).
    Dév felhörrenésének az okát azért sokan értik szerintem…

  19. Nem értem, hogy a paklilisták visszatartása, mért függ össze a nemzetire való felkészüléssel.

    Nemzetire NEM úgy kell készülni, hogy lemásoljuk mások pakliját… én személy szerint január!!! óta alakitgatom az egylapos paklimat és nem biztos, hogy örülnék, ha most hirtelen 5 ember lemásolná és ezzel letudná a készülést a második napra.
    Plusz szerintem egy olyan paklival amit az ember másol nem fog jó eredményt elérni, mert nem biztos, hogy tudja mi miért van benne (lásd tavalyi hagyi, ahol nagyon sokan eredménytelenek maradtak a Sokszinnel)…. sokkal egyszerűbb olyannal tolni amit az ember echte maga talált ki.

    Ráadásul ha a paklilisták nem is, de az hogy milyen narancslapok voltak, közzé vannak téve a beszámolókhoz és igy már bőven lehet készülni szerintem, hiszen egy várható metát kivetit.

    Innentől kezdve nem érzem parának, hogy két darab pesti versenyről nem lett közölve a top10 paklilista.

    Plusz vidéken is összelehet ülni a környéki játékosokkal tesztelni…mi is többször összeülünk a nyár folyamán az itteni kijutottakkal és tesztelünk meg átbeszéljük a dolgokat…. sőt vidéken is lehet hagyományos meg egylapos versenyt tartani a nyáron… vagy ott volt a Nyugat illetve Kelet Mo.-i találkozok valamelyike… kinek melyik van közelebb.

    HD

  20. Balázs azért nem mindig közlitek a deckeket… januári hagyiról a profi harmadik helyezett deckje nincsen közzé téve.. és még az sem mentség, hogy 150 lapos.:)

  21. Az mar/meg Zsolti sara🙂 de persze, elofordul, de azert alapvetoen mindig el szoktam kerni a listakat. Szerintem sincs nagy jelentosege se ha kozlik, se ha nem. Ez inkabb ilyen elvi gondolkodas, es ebben en egy picit a kozles partjan vagyok inkabb. A versenyen valo szavazas errol azert nem tul igazsagos, mert akik nincsenek ott, azok ugye nem szavaznak. Ha en nyernek, en se akarnam, hogy lassak a paklimat a Nemzeti elott, ez trivialis. Itt az a kerdes, mi a jobb a jatek egeszenek. (de mondom, nincs nagy jelentosege)

    Amugy ha pl. video keszul, akkor azt is kerhetnek a jatekosok, hogy inkabb ne legyen? Vagy senki ellenfel se irhassa fel a netre? Vagy a pakli egy reszet lehet, csak ne minden lapot? A baratomnak elmondhatom, hogy mivel jatszottal? Messzire vezetne ez, ha valaki jobban belegondol…

  22. Szerintem ha valaki 2015-ben a Nemzetin Tirranda átkával tolja a hagyi deckjében akkor ott nem a vidékiek felkészülési lehetőségeivel, hanem a játékossal vannak ÓRIÁSI gondok.

  23. A szembenállás helyett nem lehetne inkább kompromisszumos megoldásra jutni? Pl.: nemzeti előtt két hónappal már nincs paklilista, addig meg van

  24. Végigolvastam mindet kommentet és gondoltam beleszólok már én is😀
    Egyszerűen hülyeségről vitáztok😀 Mindig is voltak paklilisták a versenyekről és lesznek a továbbiakban is. Teljesen fölösleges ilyenen gondolkodni,hogy kinek mi a szellemi tulajdona,mert azért építünk paklit,hogy versenyen előbb-utóbb kipróbáljuk. Ha szerencsénk van,a pakli népszerű lesz és karriert fut be. Mindenkinek joga van megépíteni ugyanazt a paklit,ha szeretné,erre a játék lehetőséget biztosít. Jól is nézne ki,ha nem így lenne…vagy akkor most én írjak a Behónak,hogy Jufe avatár paklival helyezést ért el,miközben én már előtte forgattam azt sikeresen vidéken,mégis “Jufe-féle” decknek nevezik?😀 Mert én bizony megnézem mindig az avatárpaklik listáját,ha valaki alkot velük és nem sok eltérést látok a Jufééhez képest😀 vagy akkor most akadjon ki ő is,hogy másolják a deckjét? Nonszensz.
    Az pedig,hogy a játékosok nem akarnak paklilistát közzétenni a Nemzeti előtt,teljesen érthető. Nem is lehet elvárni tőlük. Mindazonáltal én nem hinném,hogy bárki is egy az egyben lekoppintana egy nemzetire készülős decket. Ha igen,valószínűleg nem szán elég időt a játékra és ez meglátszódik majd az eredményén. És ahogy már leírták feljebb,a várható meta is látható,na nem mintha a tavalyihoz képest sokkal másabb lenne majd…

  25. Volt egy időszak, most nem veszem elő a régi AK-kat, de talán ’96-’97 táján, amikor a versenybeszámolóknál a paklilista helyén mindig csak az volt, hogy “a versenyzők nem járultak hozzá a paklijuk leközléséhez”, elég rossz volt akkor vidékem, mert el sem tudtuk képzelni, hogy hogyan működhet egy kovácscéhes tárgyad pakli. Azt az időszakot nem kívánom vissza, szóval Zorall for president! Nemzeti előtt ne legyen paklilista, egyébként meg legyen!

  26. Szerintem is egy totál lényegtelen kérdésről vitázunk. Ha kell decklist a versenyen, leadom, ha nem, nem. Én nem hiszem, hogy a másolás előre vezetne, de tiszteletben tartom azt, aki nem akarja nyilvánosságra hozni a paklilistáját. Nem gondolom, hogy ez gáz lenne.

    Egyébként a vidéki versenyzők az elmúlt 5 évben a Nemzeti TOP 16-ban:

    2011:

    Moschnitzka Ádám
    Kövér Attila
    Vámos Csaba
    Szabó András
    Ádám Norbert

    2012:

    Dönczi Krisztián
    Gellai Sándor
    Vámos Csaba
    Moschnitzka Ádám

    2013:

    Dönczi Krisztián
    Sepsei Sándor
    Gellai Sándor
    Moschnitzka Ádám

    2014:

    Horváth Dávid
    Szabó András
    Dönczi Krisztián
    Veres Péter
    Elekes Gábor

    2015:

    Horváth Dávid
    Moschnitzka Ádám
    Horváth Zsolt
    Dönczi Krisztián
    Veres Péter
    Bögös Dániel
    Varga Krisztián

    Tehát látható, hogy minden évben jutottak ki vidéki játékosok a Nemzeti 16-ba, és a 2015-ös arány az talán jobb is volt, mint a Pesti-vidéki játékosok aránya. Úgyhogy azért egyértelműen be lehet jutni a 16-ba, és szerintem ezek a játékosok közül nem sokan tették ezt paklimásolással.🙂

    Az meg már csak tényleg zárójeles kérdés, hogyha annyira van igény vidéken a nagy volumenű versenyekre, ahol aztán igazán fel lehetne készülni a nemzetire, akkor mi a magyarázat arra, hogy a Kelet-Magyarországi Hkk Találkozón a legnépszerűbb napon voltak 16-an, a nyugat-magyarországira meg összesen 13 nevező volt…

  27. Sztem itt nem feltetlen a netdeck miatt nincs paklilista, hanem amit Jancsar Jani irt le..
    Egyebkent nem ertem miert megy a siras, egylaposon kb mindenki good-stuffozik a formatum jellegebol adodoan, es sztem mindenki tudja mik a top lapok a kulonbozo szinekbol…
    Ha videkikent valaki ugy erzi nem tud rendesen felkeszulni, vagy nincsenek meg neki a tendelkezesre allo spoilerek akkor menjen ellen dekkel pl szuk esztendok, vagy koncepcio paklival pl kragoru, es meg jo helyezest is elcsiphet, de biztos elrontja par jatekos napjat.

  28. Zsolt atya:

    Mint vidéki versenyző, nyilván átérzem a problémákat, de azért pár gondolat:

    – A kismillió adásvételi cikknél nagyon jó áron lehet jó lapokat is válogatni, nem muszáj mindenért levonatozni. Azért Kelet-Magyarországon is vannak lapot eladó játékosok, de postázni is lehet.
    – Vonat helyett Telekocsi🙂 Olcsóbb, gyorsabb.
    – A mai hkk-ban számos meglepetés-deck van, ha kioptimalizál az ember egy ilyet, bármi megtörténhet. Erről az oldalról a vidékiek is meglephetik a pestieket.
    – Egy játékos nem attól lesz jó játékos, hogy le tudja másolni más deckjét, hanem, hogy össze tud rakni egy ütőképes paklit. Nem mondom, hogy én soha nem néztem más deckjét és nem merítettem belőle instrukciót, de ez nagyon marginális szerepet kap a repertoárban.
    – Azzal meg, hogy azt mondod, hogy csak ez az egyetlen esélye a vidéki játékosoknak az élmezőnybe végzésre, azokat a vidéki játékosokat degradálod le, akiknek ez sikerült.

    Úgyhogy igen, nehezebb vidékről, de ne állítsuk már be úgy, hogy a nagy Pest kizsákmányolja a szegény kis vidéket és az amúgy is rabszolgasorban lévőkbe még egyet belerúg.

  29. Marci! Kompromisszumos megoldást ezekkel???,Dehát ők gyártják a kedvenc játékunkat, élből utáljuk őket!!!

  30. R.I.P. cikkek, amik alatt csak a gyenge alapokon nyugvó panaszkodás és a vita megy. -Egy vidéki játékos-

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

