[Varázslómesterek újratöltve] Bartus Gergely

A 2016-os Nemzeti Bajnokság győztesével készítettünk interjút.

bartiCsoki Barti! Kérlek, hogy mutatkozz be az olvasóinknak!

Sziasztok! Barti vagyok, 25 éves, Budapesti HKK játékos. Két éve szereztem geológus diplomát az ELTE TTK-n. Szabadidőmben a HKK mellett egyéb, főleg fantasy játékokkal ütöm el az időt, illetve már több éve csapatom két barátommal egy rendkívül igényes punk zenekarban. Szeretem a sört, meg a bablevest.

Hogyan ismerted meg a HKK-t, mióta játszol?

A játékot Fischer Zsolt (Fisy) mutatta nekem még 2006-2007 környékén, mikor második évünket koptattuk egy gimnáziumban, padtársakként. Egyik kosáredzés előtt leugrottunk hozzá a koliba, és ott mutatta meg mire is képesek az akkor viszonylag fiatal etnikumnak számító teknősök (a Káoszkatlan nem olyan rég jelent meg). Toltunk pár játékot, később vettem 2-2 Kísért a múltat, illetve Buja dzsungelt, és a kezdetleges stóc paklimból kedvencem lett a Quwarg ölész, így az első versenydeckem is a quwargok alkotta etnikum deck lett. 2-3 versenyen indultam, Dungeonben ekkor még külön volt amatőr verseny, ahol egész szépen szerepeltem, mentem 2 top 10-et. Ezután alább hagyott a lelkesedés, de 2010 nyarán újra megmozgatta a fantáziám a játék és onnantól rendszeresen vettem részt kisebb-nagyobb versenyeken, jobb-gyengébb eredményekkel.

Hogyan készültél fel az idei Nemzeti Bajnokságra?

A hagyományos meta sokszínűsége miatt, nem láttam reális esélyeket arra, hogy akár bejuthatok a harmadik napra. Ezért, illetve mivel a végleges cél nem az volt, hogy a harmadik napra bekerüljek, inkább csak a drafttal foglalkoztam, hogy ha még is bekerülnék ott legyen minél több esélyem jó eredményt elérni. Az első két napra ezért hoztam az általam legtöbbet pörgetett paklit, amit mivel ismertem, tudtam hogy a kezelésével legalább nem lesz baj, illetve a talán elég stabilnak mondható HD good stuffot, ami legjobbnak ígérkezett a korábbi versenyek alapján. A draftra egy behós versennyel készültem, ez adta a gyakorlati tapasztalatot, illetve a lapokat egyesével átrágtam, majd a színeket próbáltam belőni, mit lehet érdemes szedni. Külön-külön a két kiegből már sokszor draftoltam, szóval ismertem a lapokat, a nagy kérdés az volt, hogy ebben a párosításban mik lesznek a favorit színek.

Mesélj az első két napi paklidról, a velük elért eredményekről! Mennyi múlt a szerencsén, és mennyi a játéktudáson?

roxacsontokuraElső napra a teljesen egyértelmű Rox paklimat hoztam. Aki ismer, tudja, hogy én általában megragadok egy koncepciónál akár egy-két évig is és azt pörgetem, finomítom. A váltás akkor szokott bekövetkezni, ha az adott metában már játszhatatlan a deck, tehát nincs reális esélye versenyt hozni. Ezen a nemzetin nálam a tier1/legerősebb pakli a Sokszínűség volt első napra, ami pont elég jó esélyekkel keni el a számat, de úgy voltam vele, hogy ha kapok pár korlátozó szablap decket, akkor simán jó lehet a dolog. B tervként valószínű teknősökkel toltam volna, de hagyi formátumon a csontikat jobbnak éreztem. Végül hihetetlen módon tudtam hozni 6 győzelmet az első nap. Ebben nagy szerepe volt annak, hogy első 3 ellenfelem Bilinccsel játszott, utána is 2 4 lapos kezdőkezes szablap jött szembe, tehát a sorsolás több mint ideálisnak mondható volt. Másik nagyon fontos, hogy mindig kétszer kezdtem, bár csak az 5.-6. fordulóban lett 2-1 az eredmény. A topdeckkelésről ne is beszéljünk, a Nekro csontmester ragadt a kezemhez, legalább a meccsek felét hozta. A döntőben a nagy favorit Sokszínt is sikerült elkapni, itt hozzájárult az is a sikerhez, hogy Dávidnak nagyon rossz keze volt kétszer, én hihetetlenül tudtam megindulni, és a későbbiekben is elpártolt tőle a szerencse (Ork szerencsejátékosra 3 illetve 6). Az első napi játéktudás kb a Most már elegek körüljátszásán mutatkozott meg talán, egyszer szaladtam bele, Dév ellen, amikor egy counter csata sajnos kikényszerítette. Én ehhez a naphoz leginkább a deck összerakásával tettem hozzá, utána Timera végigvezetett a mezőnyön.

eletenergiaA második napra változtattam picit, mivel Átkozott volt az alapkoncepció, de baráti tanácsokat megfogadva, inkább Életenergiával jöttem el. Sokan azt mondják, és ezzel egyet értek, hogy a második napon jobban előjön a játéktudás, de én úgy éreztem, hogy gyakran hibázok el olyan helyzeteket, amit jobb good stuff játékos nem követett volna el. A deck nagyon jó volt, nem véletlen húzta be a második napot Dávid vezényletével, itt nyilván többet kellett gondolkozni, mivel kevésbé ismertem a lapokat. A szerencse faktort kiegyenlítettnek éreztem, mivel az Ork szerencsejátékosra a nap folyamán főleg hatosakat dobáltam (többször belőve magam 0 alá), de például Jufe börtöne ellen már side előtt képes voltam nyerni, ami kicsit sem megszokott és side után is volt egy hihetetlen eset, amikor a felhúzott Vishera megoldotta az Öntörvényűjét egy kidobatott Yganból. Ezzel a paklival sokkal többet foglalkoztam, mint az első napival, tekintve hogy nagyon számít 1-1 lap, mit használunk, mi van sideban, de azért is, mert nagyon kevésszer játszom ilyen jellegű paklikkal.

Volt-e előzetes elképzelésed arról, hogy a drafton milyen koncepciót fogsz szedni, és mennyire sikerült ezt megvalósítani?

Szerintem nincs olyan ember, aki úgy jönne el nemzetire, hogy nem foglalkozott a harmadik nappal is, na jó esetleg Baghar, szóval nekem is volt elképzelésem milyen irányt szeretnék megcélozni. Az alap egy fekete-sárga gerincű kontroll lett volna, ami mellé a rhatt-sheran-piros trió 2 tagja kapott volna még helyet, a körbe jövő lapoktól függően. Prioritást kapott előzetesen a leszáll a ködös sose halunk meg koncepció, így abból is szerettem volna minél többet szedni. Már a válogatás közben azt éreztem, hogy ez egy elég gyenge próbálkozás a tervekhez képest. Első lapként szitbontottam a Szithont, így a piros nem lett kérdés és kövire jött egy Megújulás. Elolvasom, gyógyít, insta pick (jó nyilván ismertem mit tud). Mentek a körök a sárga elúszni látszott, ezért nem is szedtem a közepes lapjait, feketéből 1-2 lapot vettem ki. Lement az első kör megnéztem mi lett, hát nem örültem. Zu’litból Fagyorkánt pickeltem elsőnek és továbbadtam egy Univerzális katapultállomást, de nagyon filóztam, később a kieg végefelé kiszedtem 3 Harci indulót, szóval a barna side színként bekerült. Itt is a piros volt a legfontosabb, de a zöld is kapott még egy ritkát, így fix helyet szerzett magának. Utolsó kiegnél Megújulás, na mondom ez biztos jó lesz valamire, a legnagyobb brain fuck az 5. körös Misztikus erők volt, akkor volt, hogy először mosolyodtam el. Lement a draft és vegyes érzésekkel indultam neki a deck építésnek, fontos alapja lett a Kos rituálé-Quwarkaudar részleg és később ez bizonyult a legerősebbnek a verseny során, negyedik színnek befért a sárga, mert a két Ifjú aranysárkány túl jó kezdés lehetett egy Kos rituáléval. Volt pár tömegírtásom, illetve egy elég beteg tempó szekcióm így végül nem lett olyan rossz a dolog, hiába nem az előzetes elképzelés jött össze.

Mennyire volt nehéz az asztalod (draft szempontjából)?

Amikor megnéztem a két asztalt, úgy éreztem az erősebbhez kerültem, ahol több a sokat draftolt ember, de igazából nagyjából el lett osztva. Tőlem balra Horváth Atesz ült, míg a jobbomon Baghar foglalt helyet. Ezt elsőnek jónak ítéltem, nem szívesen ültem volna Fec helyén, aki Szati és Ákos között foglalt helyet. Később viszont kiderült, hogy Atesz sárga-piros-rhatt-fekete good stuffot szedett, ezért 0 Gorkát láttam az elején, a szín nem is lett alap, másik oldalon Baghar a rhatt lapokat gyűjtötte ezerrel, így ez is kiesett. Váltani kellett, szerencsére a Misztikus erők átjött 4 emberen, a pirost inkább tőlem balra kapkodták el. Maga a draft menete nem volt egyszerű a fentebb említettek miatt, sajnos picit borult az alap elképzelés, de szerencsére Dornodon kihúzott a pácból, igaz, hogy ezért fel kellett ajánlanom elsőszülött gyermekem lelkét. Ha megnézzük a top 4-et, oda 3 ember került be a mi asztalunktól, de nem mondanám, hogy a másik asztal gyengébb lett volna.

Úgy tudom, hogy volt némi zűr az Erdős Viktor elleni meccsen. Mi volt ez pontosan?

Döntetlenre álltunk és Viktor paklijában megkapta kriptonitját a draft paklim. Én mindig good stuffot szeretek játszani ilyen alkalmakkor és a pakli égetés bizony nagy countere lehet ezeknek a deckeknek (tudom Morgan könyv). A csoportkörök alatt még kevésbé tudatosult bennem, hogy a paklinak igen erős tempója tud lenni, de itt nem volt mese oda kellett lépni, mivel a Préselések igen szorgosan eszegették a paklimat. A játék itt tényleg arról szólt végig, hogy én le tudom e ütni ellenfelemet, mielőtt elfogy a pakli. Tettem is be még ütő lényeket, hogy ez sikerülhessen. Sokadik körben a végjáték közelében leraktam egy Ambassadart, ami kapott 9 erőjelzőt. Itt lett a bonyodalom, ugyan is Viktor többször megkérdezte, mit kap az a lap, én úgy emlékszem kb harmadik alkalommal, mikor megkérdezteambi sebzést kap e a galetki gyerek, én bólogattam, mondtam jaja, majd csinált ennek következtében egy olyan lépést, hogy nem ezt a lényt hanem a Sangin yetimet szedte le, minek következtében, ha csak sebzést kap a galetki, akkor leesett volna az is. Miután ki lett lőve a yeti, mondtam, hogy a galetki fent marad. Ez volt az a momentum, ami vitát generált.  Úgy emlékszem, hogy elsőre mikor kiraktam a lényt mondtam mit kap, mikor utoljára kérdezte Viktor már csak helyeseltem. A galetki fent maradt és köv körben ütött eleget. Borzasztóan utálom az ilyen szitukat, de nemzetire úgy jöttem el, hogy no tolerancia, sokszor volt már ebből baj, hogy bármit is engedtem vissza. Itt természetesen a probléma nem az volt, hogy Viktornak volt egy rossz lépése, mert ha tudja, mit tud a lény, nem ezt tette volna, hanem kilövi, hanem az, hogy fixnek vette azt a kérdést, amire az én válaszom nem volt egyértelmű. Nem direkt volt a félrevezetés, bár igaz, hogy a szövegmágia régóta fontos eleme a játéknak, nekem nem sikerült elsajátítanom, itt szerintem a fáradtság miatti agyi kihagyásaim volt a helyeslés az utolsó kérdésre. Bírói döntés alapján a galetki fent maradt, indokolva azzal, hogy a lapokat mindig el kell olvasni. Ha nemzetin kívül történt volna a dolog, biztos, hogy nem lett volna rá bírózás. Fontos hozzátennem, hogy ez az én szemszögemből volt elmesélve.

Milyen volt a Szati elleni döntő? Mi volt az alapstratégia?

Eléggé elhúzódtak a meccseim mindig, így nem tudtam sokat Szati paklijáról, annyit hallottam, hogy játszik fehérrel, szóval az erősítésekre figyelnem kell. A stratégia itt is az volt, mint a kiesés korábbi meccsein, hogy első két körben tegyek oda valami terrort az asztalra, hogy azzal foglalkozzon ellenfelem, hogyan oldja meg a szitut, amíg én a spellekkel leírtok minden zavarót az asztaláról. Kezdhettem az elsőt, mutattam egy álom első kört, amit megoldott egy Zu’lit csapdával, de köv körben jött a Szithon meg a Quwarkaudar, amik elég nagy tempó előnybe raktak. Ezt nem tudtam, de Szati nem játszott/nem jött fel azonnali gyógyulással, így mindig nagyon óvatosan bántam a direkt sebzéseimmel. Első játékot hoztam, majd a másodikban volt egy jó kezdése. Kis sárkány, közepes, levenném végső mentsvár. Ekkor volt egy hibája ami akkora hátrányt generált neki, hogy onnan szinte lehetetlen volt felállnia. Kilőtte a Sangin yetimet ami levette az asztalán levő Repülő motyit, illetve kis sárkányt. Így nem tudott kijönni a közepes ismét, illetve 0 mana 0 asztallal kellett átadnia a kört. Innen lap tempó és ÉP előnybe kerültem. Két játék után kis pihenő volt, Szati eléggé fáradtan játszotta az első két menetet, de a harmadikban már koncentrált, itt leginkább az hozta a játékot, hogy én kezdtem és az első két körös terror ismét ott volt az asztalon. Az én paklim erősebb volt, ennek és a második játékos hibának köszönhettem a 3-0-s győzelmet, ami talán lehetett volna 3-2 is.

Mit gondolsz arról, hogy idén először live stream keretén belül nézhető volt otthonról a döntő?

A harmadik meccsnél esett le nekem a szitu. Szerintem ez remek ötlet, én is biztos néztem volna, ha nem vagyok ott. Remek reklám lehet a játéknak, a későbbiekben is támogatom az ilyen húzásokat, akár minden behós döntőt érdemes lehet streamelni, vagy ha valakinek van ereje, egy adott játékost végig mutatni, egy versenynapon.

Milyen érzés bajnoknak lenni? Mennyi esélyt adtál magadnak a három nap előtt?

Annyira nem más érzés, mint pár nappal korábban, persze örülök a sikernek. Érdekes dolog, mert az első két naptól is inkább azt vártam, hogy nem lesz meg a harmadik, ezek után parádésat mentem a csontikkal. Úgy gondoltam, hogy 6/3 6/3 lesz, vagy pedig az egyik 6/4 és így lesz az, hogy pont nem kerülök be. A harmadik napra való komolyabb készülés folytán úgy voltam vele, hogy azért egy top 8 összejöhet, ha bejutok, az egyenes kiesésben meg bármi megtörténhet.

Mit tanácsolsz a jövő bajnokainak, hogyan készüljenek fel egy ilyen megmérettetésre?

Első nap saját pakli, amit kívülről ismersz és volt vele jó versenyeredményed, második napra sok közös teszt, baráti tanácsok meghallgatása. Harmadik napra a kiegek pontos ismerete, melyik színből hány használható gyak-nemgyak van, itt is minél több ember véleményének figyelembe vétele. Aludjatok sokat, igyatok utána még többet.

Mik a jövőbeli céljaid? Többet látunk majd az asztaloknál, mint az első félévben?

Ezek után igyekszem lazábbra venni a versenyzést, kevésbé ráfeszülni az eredményre és csak a szórakozásért csinálni. Folytatom a tesztelést, azt szeretném minél precízebben tenni, sajnos a versenyzést előre nem tudom, mert picit kaotikus a jövő, de azért igyekszem minél többet eljárni, mert megígértem Zsombinak, hogy nem jut be jövőre.

Köszönöm az felkérést! Pacsika! YARRR

Köszönöm az interjút, és gratulálok még egyszer a győzelmedhez!

Dév bácsi

8 thoughts on “[Varázslómesterek újratöltve] Bartus Gergely

  1. Nekem a streamhez lenne egy kérdésem mindkét játékoshoz: semelyikőtök sem izgult emiatt (mégis nemzeti)? Megkérdeztek benneteket, hogy mehet-e?

    Gratula, köszönjük az interjút!

  2. Grat Barti!
    Ne forgasd a tőrt bennem az ahogy kiszedtél egy darabig bennem marad még…Am én is pont azt mondtam a többieknek, hogy azért amit az egész nemzetin csináltál sztem az összes felmenőd lelkét eladhattad….

  3. Grat Bartinak! Nagyon komoly teljesítmény. Már tényleg csak az érdekelne ki tudott veled le X-elni a harmadik napon.🙂

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

