Így draftoltam idén – Nemzeti draft by Dév bácsi

Beszámoló arról, hogy hogyan éltem meg a Nemzeti harmadik napját.

Idén az eddigi évektől eltérően egy picit máshogy fogtam neki az egész Nemzeti bajnokságra való felkészüléshez, teszteléshez. Ugye Ati is bejutott szerencsére (fél siker már megvolt), így úgy gondoltam, hogy tök jó lenne vele együtt felfele_a_lejtonkészülni, tesztelni, de a szokásos csapatos teszteket sem szerettem volna kihagyni, több okból sem. Egy az, hogy a legjobb barátaimmal való felkészülést semmi sem helyettesíti, másik, hogy a hatásfoka sem túl rossz ezeknek az összejöveteleknek, maradjunk ennyiben. Így idén létrehoztuk a TEAM AKL-t, avagy Ati után szabadon megszületett az Az kevés lesz! csapat, tagjai: Schmidt Edit, Horváth Attila, Dolák Viktor, Szabó Krisztián, Kukucska Szabolcs, Gergely Ferenc, Szatmári Bálint, Csető Zsolt, és jómagam. Ahhoz képest, hogy a csapat majdnem fele friss profi és első nemzetis, nagyon szépen sikerült a felkészülés, és nagyon sokat raktak bele a közös elemzésbe, optimalizálásba. Tavaly sajnos nagyon nem jött össze nekem a harmadik nap, annak ellenére, hogy 3 pontot vittem tovább az első két nap alapján, szépen kiestem már a csoportkörök alatt, és bevallom őszintén ezt egy kicsit nehezen is bírtam feldolgozni, többet vártam magamtól. Idén tehát annak ellenére, hogy nem voltam biztos 100%-ig az első két napi teljesítményemben (ahogy írtam is, annyira kaotikus volt a hagyományos meta és a goodstuff-jellegű paklik dominanciája miatt a sokszínűség jutalma is elég szerencseközpontú) sokkal jobban fel akartam készülni a draftra. Privátban tehát leszerveztünk több játékot is (Dungeonben zárás után, illetve a Barcraftban), melyek legnagyobb tanulsága az lett számomra, hogy amire eredetileg is alapozni akartam, egy Felfelé a lejtőnre építő kontroll valószínű megállja majd a helyét a metában. A lapot nagyon nehéz körbejátszani, és jó eséllyel több is eljut majd hozzánk, hiszen a fehér szín alapvetően igen gyenge, a lejtő és az Erősítés talán gyakoriból a játszható lapjai. Azonban a draftok nem zajlottak számomra zökkenőmentesen, az egyik 4 lejtős, Elnyeléssel is felvértezett paklimat Szati nagyon simán ledarálta (ő főleg Teknős hínártornyokra épített). Utólagos elemzéssel arra jutottunk, hogy a kiegészítő legjobb, legértékesebb lapjai azok, amelyeket nem lehet manahatékonyan megoldani, és iszonyat erőforrás-fölényt biztosítanak. Kettő ilyet találtunk, az egyik a korábbi cikkemben bemutatott A fekete kos rituáléja, a másik pedig a fenti torony. A sárga színben láttunk még fantáziát, az aranysárkányok, Vidám Gorka, Végső mentsvár bizony nagyon erősek, így érdemes lesz figyelni rájuk, de a feketét is 10 pontosnak tartottuk. Koncepció paklikból a tárgydekket eleve elvetettük, hiszen annak ellenére, hogy az 1-2 csontos tárgyakat nagyon drága megoldani, túl nagy parát nem rak az ellenfélre egyik sem, A mindentudás kódexe persze szuper lap, de azt (illetve az erőforrás és leszedő ritka tárgyakat) szinte amúgy is bárhova beilleszthetjük. A galetkiket nagyon rizikósnak tartottuk, Szati és KAP is elúsztak egy szinte fullossal a korábbi behós drafton, és mivel a koncepciólapok nagy rész Zu’lit kincsés ezért az sem biztos, hogy követő eljut hozzánk, tempón kívül játszani azt a paklit pedig öngyilkosság. Az orglingok, amit Zsolti draftolt korábban jól muzsikálhatnak, csak úgy, mint a ganüidek, amikkel Bubu megnyerte a felkészülési versenyt, így ezeket is észben kell tartani, mint kiszedhető opció.

A második napos teljesítményemnek köszönhetően én 3 pontot vittem tovább ismét, ami azt jelenti, hogy a csoportmeccsek során egy bukó belefér, ha úgy van. Bizony ez is meghatározza, hogy az ember mit szed ki egy drafton, ugyanis így nagy eséllyel egy goodstuff kontrollal a TOP8 hozható. Fejben megvolt a pakli, zöld/fekete, sárga, piros és fehér lapokra szerettem volna támaszkodni, de a fehéret csak a Zu’littól kezdve szedtem volna, kivéve late picknek Ozorindumi aréna, magas picknek pedig a broken ritkákat (Elnyelés, Trinigan tagadása). Azbor ültetésnek abszolút nem örültem, ugyanis a balomon Szabó Krisztián, jobbomon Zsolti ült, két olyan ember, akivel együtt draftoltam, tudták, hogy mit szeretnék szedni, jól hangzik! Mindenesetre igyekeztem magam az eredeti elképzeléshez tartani, persze sejtettem, hogy minimum egy színt el kell majd emiatt engednem. Kibontom az első boostert, Ősellenség, Leszáll a köd, A borzalmak terme. Három nagyon erős kártya, Ősellenség Végső mentsvárral nagyon erős, a Leszáll a köd sok paklinak megoldhatatlan, hiszen jelző lényt nem igazán lehet leszedni, A borzalmak terme pedig leszedhetetlenné tesz egy lény, illetve ha fent marad pár körig még, akkor hatalmas pusztításokat tudunk majd végezni vele. Végigtankoltam a két percet, majd a terem mellett döntöttem, először is ingyen van, ugyanaz a helyzet, mint a többi „nullás” lappal, nehéz lesz megoldani (leszedni drága, leütni nem igazán lehet). A második csomagban nem találtam semmit, amit eredetileg szedni szerettem volna, azonban szembe jött egy Ganüid matematikus. A kérdés, hogy mennyire rizikózzam meg ezt a paklit (a terem is nagyon jó melléjük), végül kiszedtem, mert sok ganüiddel beteg erőforrás. A fejemben kezdett kialakulni egy kép arról, hogy miket szeretnék látni a következő paklikban, nos, nem igazán jött össze. A következő boosteben sem találtam semmit a koncepciómhoz, így egy a Két lovas lejövetelét szedtem ki. Tehát a ganüid line nem folytatódott, viszont továbbra sem kell lemondanom a teremről. A következő pickem igencsak jó volt, ugyanis még volt bent Teknős hínártorony, autopickeltem. Utána viszont nem is tudom pontosan mi történt, belementem egy kis orgling témába, lett három Orgling málhásom, akit leütni egyáltalán nem könnyű, viszont nem volt hozzájuk Orgling hekatomb, aki az igazi ütőerőt képviselné a pakliban, lett egy Redukcióm és egy Döntő fölényem is, de annyira az_osok_famulusanem jöttek a zöld lapok, hogy nem igazán éreztem, hogy fogom ezeket használni. Az utolsó öt lapban találtam egy Mérhuanát, abszolút nem tudtam mit szedni, kiszedem legalább valaki elől, aki galetkizne, de akkor ha galetkizik valaki az asztalnál, akkor miért van az utolsó ötben Mérhuana? Az utolsó lapok kukába valók voltak, fogalmam sem volt, hogy mi lesz ebből. Így egy elég nagy katyvasz alakult ki, sajnos semmi összefüggés, szinergia nem volt a lapok között, sejtettem, hogy a második boosternél nagyot kell mennem, hogy egyáltalán ne kelljen majd blankkal játszanom. Zu’litból az első 4-5 pick hasonlóan alakult, mint az első Misztikus erőknél, lett Életenergia gyűjtésem, kettő is, Masszaszövőm (amivel az előbbi piros erőforrás amúgy nagyon jó), Univerzális katapultállomásom is, és itt kaptam egy Az ősök famulusát. Azon kezdtem el gondolkodni, hogy vajon miért van ez még benne, illetve, hogy ha most mennék bele a galetki pakliba, akkor mennyi esélye lenne a paklimnak arra a bizonyos „nagyot menésre”. Kiszedtem végül a követőt, és innentől kezdve, az utolsó előtti pickemig szinte csak értékes lapokat tudtam kiszedni a paklimba. Jöttek a Retik és a Nagyon vastag bőrök (mivel senki nem galektkizett, az utolsó előtti lapként is kaptam) szépen, sorban, de bizony Mentális felderítő is jutott hozzám. Az utolsó boosternél most is a stabilizálásé volt a főszerep, viszonylag magasan szedtem Kronoszauruszokat és egy plusz Redukció valamint Teknős hínártorony is érkezett, a csápos fiúk és lányok még nagyon a végén is jöttek, pontosan, ahogy számítottam. A paklim végül így nézett ki:

követő: Az ősök famulusa

5 Reti
2 Ditanoh csápja
1 Ditanoh, a bajnok
1 Ditanoh tartótüskéje

2 Kronoszaurusz
1 Mentális felderítő
1 Enzimfaló
1 Elmefaló Hurd
1 Abragzin védőhája

3 Nagyon vastag bőr
2 Mérhuana bőre
1 Mérhuana csápja
1 Mérhuana
1 Univerzális katapultállomás
1 Kolapsz kapitány
1 Hét törpe
1 Atmilla
1 Minotaurusz féregtaposó

2 Teknős hínártorony
2 Redukció
2 Döntő fölény
1 Teknőstojás

1 Legfelsőbb pap

35 lap

Nagyon ki lett centizve a dolog, mert összesen egy darab Szürke aktivátort tudtam sideolni (ha a színeimben maradtam), illetve az egyik Szati elleni meccsen kiszedtem a kéket, és beraktam helyette a pirosat, mivel ő kezdett, ezért ha húzok két vp-s galetkit akkor azt az első körben lerakva, második körben begyűjtve meg tudok indulni. Nagyon jó meccseket játszottam szinte mindenkivel, és nagyon örülök, hogy egy harmadik hely azért összejött. Köszönöm mindenkinek, aki segített valamilyen formában a felkészülésben! Szuper három nap volt.

Dév bácsi

5 thoughts on “Így draftoltam idén – Nemzeti draft by Dév bácsi

  1. Ebben a beszámolóban az a legjobb, hogy kiderül benne egy igen fontos draft elem, amit kevesen alkalmaznak, jellemzően a legjobbak között, hogy ha úgy adja, akkor menet közben váltani kell. Másik, durva az a 2 torony, én egyet se láttam az asztalunknál, és a retik is oda pártoltak főleg.🙂

  2. Kiváló draft, grat Dév!

    Amúgy nekem is alig jött össze a 35 lap, 2-3 lapban gondolkodhattam még érdemben…

  3. Mega nehéz lehet egy ilyen draft, pláne ha még közben is kell változtatni a terven, még plánébb ha 2 olyan közt ülsz akivel teszteltél😀 ezek tudatában még szebb az a bronzérem🙂

  4. Biztos emlékszel,hogy mögötted álltam és fél szemmel néztem,hogy mit szedsz(másikkal meg,hogy Krisz mit szed😀 ),mikor megláttam,hogy kaptál egy matekost,azt hittem ezzel nagyon jó leszel és simán menni fog a ganüides vonal. Erre mire leültem nézni az egyik meccseteket Moféval,azt látom,hogy Reti,Reti,nagyon vastag bőr,mondom dikk :DD De végülis jó döntés született a váltásnál,gratula

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

