Vendégcikk – A Nemzeti Bajnokság létszámáról

Megfelelő vagy bővíteni szükséges? Öt felvetés Szabó Andrástól.

A kérdés, amiről ma szeretnék írni, nem egy mindennap megjelenő kérdés, de az elmúlt időszakban sokat beszélgettem erről, többek között a Csernus fivérekkel, Jancsár Jánossal, Horváth Dáviddal, és hallottam, hogy a Nemzeti Bajnokság során felmerült ez a vita. Ez pedig, hogy a Nemzeti bajnokság versenyzőinek létszáma, illetőleg a kijutási szisztéma megfelelő-e ilyen formában, szükséges lenne-e a bővítés?

Ha a számokat nézzük, az idei Nemzeti Bajnokságra 65 ember jutott ki, akik közül 51-en jelentek meg. Véleményem szerint ez a szám egyáltalán nem rossz. Ami miatt a legtöbb panaszt hallottam, az nem is a konkrét létszám, hanem inkább az, hogy minden évben kimaradnak ismert, aktív játékosok. Idén például Moschnitzka Ádámot, tavaly Klujber Balázst, tavalyelőtt Szolcsánszki Balázst nevezték meg többek között, mint hiányzó „nagy nevet”. Illetőleg néhány régi nagy nevet is hiányoltak a beszélgető partnereim több alkalommal. Ezek kapcsán merült fel az a kérdés, hogy nem lehetne-e valamilyen módon bővíteni a kijutók létszámát.

Ezzel kapcsolatban kétféle véleményt hallottam (azon túl, hogy jó ez így, ahogy van):

  1. Akik szerint a jelenlegi tendencia jó, csak valamilyen módon még ki kellene bővíteni a kijutók listáját.
  2. Más vélemények szerint a jelenlegi rendszer elvetésével egy nyílt rendszerű, vagy legalábbis félig nyílt bajnokság bevezetése lenne indokolt.

A következőkbe leírom egyesével azokat a reform-felvetéseket, amiket hallottam, és amelyekkel a létszám bővíthető lenne. Ezután röviden kiértékelem őket, majd (remélhetőleg) az olvasók is elmondják minderről a maguk véleményét. Lássunk is hozzá!

I. Szabadkártyák bevezetése

Számos sportágban kerül sor arra, hogy olyan versenyzők, akik egy nagyobb volumenű bajnokságra nem jutnak ki, vagy nem neveznek időben, viszont a múltbéli események alapján lenne létjogosultsága, hogy ott legyenek, azok ún. szabadkártyával indulhatnak. A Nemzeti Bajnokságon ezt úgy lehetne leginkább kivitelezni, hogy azok a személyek, akik nem jutnak ki a Nemzetire, de mégis részt vennének rajta, írnak egy levelet a Beholdernek, amelyben igényelnek egy ilyen szabadkártyát. Ezután az igénylők közül a Beholder a múltbéli és az adott évbeli eredmények alapján eldönti, hogy kik juthatnak még be (kb. 3-5 emberről lehetne szó). És a szabadkártyás versenyzők ezek után teljes értékű versenyzőként vehetnek részt a Nemzetin.

Előnyei:

  • Bővülne a Nemzeti létszáma
  • „Nagy nevek” hiányzása kiküszöbölhető
  • Mivel erős játékosok kerülnek be, a mezőny felhígulásától sem kellene tartani.
  • A kvalifikációs versenyekkel kapcsolatos esetleges trükközések is visszaszorulnának (bár az elmúlt években ilyeneket már nem tapasztaltam)

Hátrányai:

  • Szubjektív, szervezők által hozott döntés.
  • Ha egy szabadkártyás versenyző nyerne, az lehet egyesek szemében megkérdőjelezné a győzelem létjogosultságát.

II. Örökös tagság a Nemzeti bajnokoknak

Azt hiszem a Csernus Gáborral beszélgettünk erről még a nyári táborban, hogy akár a Nemzeti győzteseknek meg lehetne adni azt a kiváltságot, hogy bármelyik évben indulhassanak a Nemzeti bajnokságon, egyfajta múltbéli eredmény miatti tiszteletből. Jogosan vetődhet fel a kérdés, hogy ez mekkora növekedést eredményezne, de szerintem annyira nagyon nagyot azért nem, hiszen az aktív nemzeti bajnokok legtöbbször kijutnak, a passzívak csak emiatt nem biztos, hogy jönnének. Az idei évben Moschnitzka Ádám biztos élt volna a lehetőséggel, de kérdés, hogy vajon más eljött-e volna. Talán Abonyi Attila vagy Csernus Dávid megpróbálta volna, de ezt nyilván nem tudhatom. Drasztikus változást szerintem nem okozna, de pár fővel biztosan növelné a létszámot.

Előnyei:

  • Csak olyan játékosokkal bővülne a lista, akiknek a létjogosultsága a Bajnokságon nem kérdőjelezhető meg.
  • A döntés szimbolikus értéke támogatható.

Hátrányai:

  • Az aktív nemzeti bajnokokat nem motiválná a kvalifikációs versenyeken történő részvétel.

III. Kvalifikációs helyek átadása

Felvetődött már olyan ötlet is, hogyha valaki szerez egy helyet, de nem tud elmenni, akkor azt a helyet át lehetne adni valakinek, aki nem szerzett kvótát. Ötlet szintjén két verzió is felmerült. Az egyik, hogy maga a játékos dönti el, hogy kire ruházza át. A másik, hogy a Hatalom Szövetségéből töltik ki a maradék helyeket.

Előnyei:

  • Kevesebb kihasználatlan hely lenne.

Hátrányai:

  • A kvalifikációval való rendelkezés a kvalifikációs helyek eladását is vonhatja maga után, ami semmiképpen sem követendő irány.
  • Ha HSZ-ből jutnának tovább játékosok, akkor a HSZ végmezőnye is könnyen bejuthatna (idén még a Hsz 50. helyezettje is bejutott volna).
  • Az utolsó pillanatos lemondásokra nem lehetne reagálni.

IV. Nyílt Nemzeti Bajnokság

Innentől áttérünk a második kategóriára, ami az eddigi rendszert alapjaiban módosítja. Felvetődött már ez a gondolat is, hogy az egész kvalifikációs szisztémát el lehetne törölni, és a Nemzeti Bajnokság is működne „hagyományosan” valamilyen nevezési díjjal. És akkor nem lenne kvalifikáció, hanem a 16 közé jutás lenne egy, még a jelenleginél is sokkal nagyobb rosta.

Előnyei:

  • Mindenki el tudna jutni a Nemzetire és megtapasztalhatná a részvétel lehetőségét (főleg a Pestre ritkán járó vidéki játékosoknak jelentene ez nagy könnyebbséget).

Hátrányai:

  • A Nemzeti Bajnokság presztízst veszítene (ide a kijutás sem egyszerű).
  • A Beholderes profi versenyek jelentőségének csökkenése (ott azért elég nagy motiváció, hogy az első 7 kijut, ennek híján lehet kevesebb lenne a jelentkező).
  • A vidéki kvalifikációs versenyek megszűnése (ami azért jelenthet az adott versenyre extra motivációt).
  • A mezőny túlzott felhígulása.
  • A sorsolásnál még nagyobb szerepe lenne a szerencsének.

V. Nyílt Nemzeti Bajnokság megemelt nevezési díjjal

Egy másik, a beszélgetések során felmerült ötlet volt, hogy aki nem szerezte meg a helyét, de részt akarna venni, az egy, a többi Behós versenyhez képest magasabb összegű nevezési díj (3-5.000 forint) befizetésével indulhatna, és onnantól teljes értékű játékos lenne. De felmerült olyan ötlet is, hogy mondjuk a fizetős nevezők minimális hátránnyal induljanak a kijutottakhoz képest (pl. a harmadik napra 10-12 hely fixen az alanyi jogon kijutóké, vagy nem kapnak plusz pontot a harmadik napra). Utóbbit mondjuk én személy szerint aggályosnak tartom, nem volna helyes kettős szabályrendszer bevezetése.

Előnyei (a 4. pontban foglalton túl):

  • Az így befizetett nevezési díjat hozzá lehetne csapni a díjazáshoz (minimálisan növelni a 9-16. helyek díjalapját, esetleg valami gesztusértékű ajándékot adni a tartalékoknak, pl. fele nevezési díj a vígaszágas draftra).
  • A Beholder forgalma nőne ezzel az összeggel (igaz, évente egyszer, és csak pár tízezer forinttal, de mégiscsak nőne).

Hátrányai (ide lehet tenni csökkentett jelentőséggel a 4. pontban foglaltakat):

  • Egy „megvett” kvalifikációval szerzett bajnoki cím tuti szálka lenne néhány ember szemében.

Összességében egyébként én egyáltalán nem érzem rossznak a jelenlegi rendszert, tehát ha semmi sem változik, akkor sincs semmi baj. De mivel tényleg sok beszélgetést hallottam, illetve vettem részt olyanban, ahol ez a kérdés felmerült, úgy éreztem, egy cikk erejéig érdemes ezzel a kérdéssel foglalkozni.

Én személy szerint nem támogatnék egy nyitott rendszerű Nemzetit. Nekem a Nemzeti Bajnokság kicsit a HKK Olimpiája, ahol nem csak részt venni kell, hanem a részvételt kiérdemelni. És szerintem ez így rendben van, ettől válik a legjelentősebb HHH versennyé. Ugyanakkor annak a lehetősége, hogy valamilyen módon – minőségileg – kibővítsék a kijutók listáját, szerintem nem lenne gond, sőt, növelheti a rendezvény színvonalát, így főleg az első két javaslat megvalósítása szerintem kifejezetten elgondolkodtató.

Nektek mi a véleményetek erről a kérdésről?

Szabó András

68 thoughts on “Vendégcikk – A Nemzeti Bajnokság létszámáról

  1. A nyílt bajnokság szerintem se lenne az igazi. De az első két felvetés nekem nagyon tetszik!

  2. Nagyjából jó a jelenlegi rendszer. Mindenképpen legyen szükséges kiharcolni a kvalifikációt erre a versenyre, ne lehessen átadással és HSZ végéről becsúszással sem bejutni. Annyival egészíteném ki a jelenlegi szabályokat, hogy a bajnokoknak örökös indulási jogot adnék. Ki tudja, talán felbukkanna néhány régi nagy név erre a 3 napra🙂

  3. Én azt el tudnám képzelni, ami volt “nálunk”, hogy döntőbe:
    – vagy pontszerzéssel, hogy selejtezők által elért 10 pontot (pl. 1-2 hely 10 pont, 3-4. hely 6 pont, 5-8: 4 pont, 9+: 2 pont), akkor részt vehet a döntőben;
    – vagy a bejutási helyeket egy selejtezőn azok kapják meg, akik még nem vívták még ki a részvételt.
    Pl.: selejtező első 3 helye részvételt jelent. Az első 2 helyen olyan játékosok végeztek, akik már kijutottak a Nemzetire, akkor ez esetben nem csak a 3. helyezett jutna ki, hanem a 4. és 5. is.

    A felsorolt ötletek közül nekem az első tetszik, és a második pont max úgy, ha a címvédő automatikusan részt vehet a következőn (de ez lehet alapjáraton is él, csak egyszer volt ilyen talán, hogy alkalmazni kellett a Behonak).

  4. Szerintem, ha egy “nagy” név ki akar jutni a nemzeti bajnokságra, az kijut. Elég sok lehetőség van a kijutásra, ha valaki úgy akar kijutni, hogy utána nincs reális esélye behúzni, tehát kezdőbb játékosok mezőnye, ott szintén nincs értelme a bővítésnek, mert ezáltal csak hígul a mezőny. A nemzetiken tényleg az aktuális legjobb játékosoknak kell ott lenniük, akik aktívan foglalkoznak a dologgal, ha nem vagy aktív, akkor eleve kis esélyed lesz, hiába vagy 10 évvel korábbi nemzeti bajnok.

    Szóval én nem bővíteném a mezőnyt. És itt nem minősítem a kezdőbb játékosokat, hanem a bejutáshoz is szerintem érnie kell a játéktudásnak, hogy oda illő helytállást tudjon mutatni az adott játékos.

    Pacsi

  5. Haarkon:

    A 2. felvetésedre reagálok:

    Ez alapvetően egy jó koncepció lenne főleg a vidéki kvalifikációs versenyeken. A Behos profi versenyeken már szkeptikusabb vagyok (legalábbis ha a 7 fő megmarad)…csináltam egy gyors vizsgálatot, a júniusi Behos profi versenyen 7 ponttal 15. hellyel ki lehetett volna így jutni, és ebbe bele sem kalkuláltam azt, hogy ebben a rendszerben már többen jutottak volna ki a verseny előtt, így lehet még hátrébbról be lehetett volna kerülni. Ez már kicsit nekem is sok🙂

  6. Ez ok Barti, de pl. emberünk aktív játékos, csak pont nem ér rá, nincs ideje, beteg a kvalif alatt stb. – ő akkor az “így jártak” kategóriába so(d)rolódna, és ez nem helyes😐

  7. És ha emberünk a nemzeti alatt beteg, akkor halasszuk el miatta?🙂
    Nekem amúgy a nevdíjas nemzeti is tetszik, ezt fel is vetettem már többször Miklóséknak.

  8. Nekem is egyedül a kvalif versenyekkel van a gondom. Az tényleg legyen kijutásért folyó harc, mert az hogy rengetegszer 3 olyan végzett az első helyeken aki már kint volt….szóval ez így nem kvalifikációs verseny. Ja és ezáltal tök esetleges, hogy hányan jutnak ki (ami nekem fura mert tudomásom szerint minden egyéb sportban fix a szám, de lehet van ami nem ugrik be)

    Ha így túl sokan jutnának ki, akkor lehetne csökkenteni hogy ezeken csak az első/behoson csak az első 6/kevesebb kvalif verseny. Vagy bármi ilyesmi.

  9. Az első két felvetés nekem is tetszik!Én egyéb ötletnek még felvetnék említés szintjén egyfajta wildcard rendszert két féle elképzeléssel:

    1) A szabadkártyát igénylők között egy augusztusi kvalif versenyt szervezni ahol a legjobbak bejuthatnak.(hátránya nyilván hogy a vidékieknek a megjelenés ezen nehezebb)

    2) Az imént említett játékosok között rangsort állítani az elmúlt év,vagy elöző év,esetleg egyéb eredmények alapján,mely végén a legjobbak szintén kvalifikálódnak.

    3) A kettő ötvözöte X-Y arányú számbavetéssel.

    Ezzel talán a szabadkártya hátrányai kiküszöbölhetőek lennének,ellenben az előnyei ugyanazok.Rangsor felállításánál lehetnének szubjektív pontok,figyelembe véve például a versenyek számát,lakhelyet,versenylehetőségeket,korábbi bejutást,stb

  10. Én úgy csinálnám, hogy fognám a kvalifikációs versenyeket és az első 10 helyezettek létszámát összesíteném. Kijönne, hogy van pl 150 aktív játékos, akinek van legalább egy jó eredménye. Ennek a mezőnynek egyharmada adná a max helyet. Jelen esetben 50 hely. Nem tudom mi értelme van a minél nagyobb létszámnak, ha a HKK olimpiájának hirdetik ezt a versenyt. Legyen nehéz a bejutás és korlátozott a létszám mint a rendes olimpián. Legyen már maga a kijutás is akkor egy siker önmagában, mint az olimpián.

  11. A második ponttal egyetértek. Nem játszok már ugyan aktívan, de korábbi nemzeti bajnokként valószínűleg elindulnék a nemzetin. Ahol persze nem menne jól a játék, de a résztvevők elmondhatnák, hogy megvertem a korábbi bajnokot.🙂

    Üdv:
    Kövér

  12. Nekem a többszörös kvalifikációval van bajom.
    Szerintem ha valaki egyszer már kvalifikáléta magát, akkor – bizonyos keretek közt – a helyezését a kvalifikáció szempontjából figyelmen kívül kellene hagyni.
    Pl.: amatőr behos verseny. Az első három helyezett korábban már kvalifikált, akkor a 4.- 5. helyezettek kvalifikáljanak. (Amatőröknél 5-ig, profiknál 10-ig tolnám ki a határt ilyen esetekben).
    A HSZ első 20 helyezettje esetében is így járnék el, azaz átlépném azokat, akik más versenyről már kijutottak, és a kijutás szempontjából kitolnám a kvalifikáció lehetőségét max +10 fővel. Azaz ha az első húsz közt van 10 olyan játékos, aki már kvalifikált, akkor a következő 10 is kijuthatna még.

    Ez a kibővítés véleményem szerint +10-12 fő kijutását eredményezné.

    A másik, hogy a korábbi Nemzeti Bajnokoknak mindig adnék szabadkártyát. Ezzel a szervező gesztus értékű figyelméről tenne tanúbizonyságot. Ezzel további +2-3 fő részvételét érnénk el.

    Lehetővé tenném a vidéki kupa- vagy versenysorozatok, illetve találkozók első helyezettjeinek a kvalifikálását is.

    A nemzeti előtti visszalépők helyeit is betölteném a HSZ-ből. (pl.: a legtöbb versenyen induló, legfiatalabb HKK-s, vagy a hsz-ben induló hölgyek kvalifikálását, stb. számtalan ötlet lehetséges).

    Mindezt azért tenném, tehát a cél az lenne, hogy egy álomhatárról (ami szerintem cca. 80 fő) induljon a nemzeti. Hogy az valóban a HKK seregszemléje legyen.

  13. Esetleg lehetne tartani egy “nulladik napot”, ami tulajdonképpen egy last minute kvalifikációs verseny lenne. Egy nappal a Nemzeti előtt. A verseny indulásakor már nagyjából tiszta az a lista, akik indulnak ott. Magyarul a hiányzó helyeket (meg még egy előre meghatározott fix számot) fel lehetne tölteni eme “nulladik nap” első X helyezettjével. Így a korábban bejutottak ugyanannyit versenyeznek, a kijutásnak ugyanannyi az értéke, és aki utolsó pillanatban akar kijutni, annak az jár hogy nem 3, hanem 4 napot tol végig (ha továbbjut).

    Ráadásul akár eme plusz verseny kezdetéig lehetne variálni azzal, hogy az első hány ember jut ki a nemzetire róla. Így ez nemcsak a versenyzőknek lenne “last minute” (hopp, beteg voltam x hónapig, hadd kapjak még egy esélyt a kijutásra pls), hanem a szervezők számára is (Hopp, X ember nem jött el, sebaj annyival több jut ki ma)

    Nyilván a Nemzetire kijutottaknak nem lehetne nevezniük erre a versenyre, így garantáltan csak azok vennének részt akik tényleg ki is akarnak jutni és vállalják az akár 4 napos küzdelmet = viszonylag a színvonal is biztosítva lenne.

    Vélemény?

  14. Egy verseny lebonyolítása nem csupán elhatározás kérdése. Pénz, idő, energia, szervezés…

  15. Nekem J.J. elgondolása tetszik.
    @Katu: és szerinted mennyi ember érne rá egy csütörtöki versenyre? Gyanítom,hogy nem sok vidéki. Max azok akik Pesten sehogyse jutottak ki. És azért Pesten annyi lehetőség van,hogy “csak az nem jut ki,aki nem akar” vagy aki nem oda való az ottani mezőnyből.Legalábbis nagyon így tűnik. Elég erős volt a mezőny és csak 1-1 nagyobb név hiányzott (személyszerint nekem Mosi) a “palettáról”. Minek”higítani a mezőnyt?

  16. > Minek”higítani a mezőnyt?

    Nem tudom, én igazából csak arra tettem egy javaslatot, hogy ha valaki akarja “hígítani”, arra legyen egy mód.

  17. ez nem hivatalos Beho allaspont:

    Mivel tippem szerint kb. 120-130 aktiv jatekosunk lehet (marmint azt nem szamitom aktivnak, aki egyszer jo jatekos volt, de amugy nem versenyzik mar, lapjai sincsenek) ebbol a 65 bejuto szerintem abszolut eleg. Az hogy nem mindenki jon el, egy masik kerdes, de az 50 koruli letszam amugy is optimalis egy 6 koros versenyhez, nem erzem kevesnek egyaltalan.
    Ennel tobb bejuto mar ‘semmizne’ a Nemzeti rangjat, a kvalifikacios versenyek ertelmet. Egy sima versennye valna, ahol nagyobb a dijazas. En hatarozottan ellene vagyok barmifele bovitesnek. Olyan valtoztatas lehetseges, ami nem eredmenyez tobb bejutot – de nem latok igazan okot erre sem.
    Az egyetlen, amit esetleg megfontolnek: a volt Nemzeti Bajnokok reszt vehessenek.

  18. Meg annyi: a szabadkartya adasban en biztosan nem fogok reszt venni, ha valaha is lenne. Ilyen ‘pofara ajandekozas’ nem az en stilusom, utalom az ilyesmit, meg ha a jatekosok egyenkent nagyon szimpatikusak is, es nyilvan ‘megerdemelnek’, hogy ott legyenek .

  19. Ha mondhatnám kissé érintettként írva a dologról, bosszantott eléggé, hogy nem jutottam idén ki a Nemzetire, mert lecsúsztam annó a bejutást érő helyről a Behó pároson. Sajnos nem jött össze és utána magam akaratából és persze körülmények közrejátszása folytán nem nagyon jutottam le kvalif versenyre. De Bartinak adok igazat, hogy aki ki akar jutni az úgyis kijut. Szóval ebből a szempontból én vagyok a hibás, bár szívesen játszottam volna egyet🙂

    Amit esetleg támogatnék, hogy a korábbi bajnokok alanyi jogon indulhassanak, valamint ha az adott kavlif versenyen a kvalif helyeken végző versenyzők már kijutottak, akkor az utánuk következő(k) indulhassanak.

  20. @Balage

    “Mivel tippem szerint kb. 120-130 aktiv jatekosunk lehet”

    Ez egy nagyon alacsony becslés szerintem. Alsóhangon 200.

  21. Szerintem is valamit változtatni kellene a rendszeren. Elég sok versenyen vettem részt az első félévben( a legtöbb versenyen) és voltak kisebb nagyobb sikereim is. Sajnos behós versenyt nem sikerült nyernem, a hszben meg az utolsó behós verseny után csúztam ki az első 20 közül( sajnos arra a versenyre nem tudtam eljutni) így a hsz alapján se jutottam ki. És ez igazán akkor kezdett el zavarni, amikor el kezdtem nézni a kijutottak névsorát és nem kevés olyan játékos került ki a nemzetire, aki az utolsó hónapban mindenféle vidéki kvalifos versenyeen jutott ki .
    Pl a Szarvas Attila az egri versenyen jutott be, amin részt vettek 10-en!!!! Így azért jóval egyszerübb kvalifolni, mint Pesten 30-40-50 fős versenyeken. Valahogy a kettő nincs egyensúlyban.

  22. Én nem érzem azt, hogy feltétlenül bővíteni kellene a létszámot. Az idei nemzeti is mutatja, hogy rengeteg amatőr játékos tudta magát kvalifikáltatni. Azok a profik, vagy ügyes kezdők, akik ki szeretnének jutni, szerintem meg tudják oldani. Most nem magamról beszélek, mert rajtam kívül is rengeteg új játékos jutott ki idén. Kukucska Szabolcs pl. kétszeresen is kvalifikálta magát. Néhányan még a legjobb 16-ba is bejutottak.

    Az előző bajnokok alanyi jogon indulhassanak +1. Szóval kb. Makó Balázs álláspontját osztom.

  23. @Enarobi:

    Videkrol valoban kicsit konnyebb lehet kijutni, de
    1. el lehet menni videkre kvalifra (ahogy a videkiek is jonnek Budapestre pl. magara a 3 napos Nemzetire)
    2. ennyi pozitiv diszkriminaciot kaphatnak a videkiek szerintem

    De ne vigyuk el Bp-videk ellentetbe a topicot pls!!!

  24. Nem lenne egyszerűbb megreformálni az egész hszt? Kitalálni valami új pontrendszert ami kiszűri az “egyversenyes” kijutottakat, és inkább arra ösztönöz, hogy minél több versenyre vegyek részt. Meghúzni a vonalat 50 játékosnál és kész. Nem zavarna senkit a “többszörös kvalifikáció”, nem csak egy versenyen kéne jól szerepelni, nem növekedne a létszám, és a hsz díjakat ugyanúgy ki lehetne osztogatni az elsőnek, legtöbb versenyesnek stb.

  25. 2016. első félév: I. Horváth Dávid – ha jól emlékszem Székesfehérvár
    II. Dönczi Krisztián – ha jól emlékszem Szeged
    Rotty

  26. @enarobi:
    Szívesen látunk a pécsi versenyeken🙂 Ne hidd,hogy itt sokkal könnyebb kijutni,azért mert kevesen vannak. Attól még a mezőny elég minőségi,elég csak a Mosi-Bubu párosra pillantani🙂

  27. A 120-130 aktiv jatekosos becslesemnel kimaradt az ‘aktiv versenyjatekos’. Nagyra becsulom a baratilag jatszokat is.
    ‘aktiv versenyjatekos’ alatt a versenyen viszonylag rendszeresen indulokat ertem (mondjuk >= 2-3 / felev) – az se baj nyilvan, ha kizarolag videken indul.
    A versenybeszamolokbol meg a hsz-bol tippeltem, de remelem, alabecsultem🙂

  28. Mé’ nem lehet egy emelt nevezési díjas, fizetős, open Nemzeti?

    1. Esélyes, hogy többen lennének, mint most.

    2.Miért inflálná ez a bajnoki címet?
    Aki nyer, az kb 70 embernél volt jobb, nem 50-nél, mint most.
    Az, hogy ebből 20 mondjuk gyengébb játékos, az ő győzelmének az értékéből nem von le semmit, mert a maradék 50 ugyanúgy jó.

    3. Megszűnne a probléma, hogy van, aki nem jön el, nem kell wild card-on ötletelni.
    3.2. A beho megspórolna egy csomó adminisztrációt a kijutással kapcsolatban, akinek mindig kvalifikációs versenykor jön meg, az se sírhatna, vidéki trükközés is értelmét vesztené.

    4. Csökkenne az ilyen-olyan versenyek tétje a kijutás hiánya miatt?
    Én a játékért meg az UR-ért mentem mindig versenyre.
    Nem tudom elhinni, hogy valaki szerdán csak azért kezd el paklit építeni, hogy szombaton kijusson a Nemzetire, amúgy meg púpnak a hátán él meg egy hétvégi hkk versenyt.
    C’mon

    5. “Megvett bajnoki cím” A bajnoki cím meg köztem open bajnokság esetén is lenne 50-70 ember.

    6. Ha csak 3000 a nevezés, az 50 embernél már 150 000 bevétel, az nem olyan kevés.

    7. Amiről nem volt szó, h így hosszabb lenne a lebonyolítás. Ez mondjuk sztem nem akkora para, egy komolyabb póker bajnokságon is ott ülhet az ember 10-12 órát naponta. Napokon keresztül. Ha a fenti bevételt hozzá csapjuk 1az1-ben az első helyezett díjához, az azért eléggé motiváló, mert az már egy havi fizu.

    8. Aki így nevezne, legalább életében 1x végigmenne a formátumon, lenne tapasztalata. Ha nem pesti, ÉS költséges neki mondjuk Debrecenből Pestre mennie versenyre, valószínűleg életében csak kockás papíron gyakorolhatja a draftot. (nem tudom, Debrecenben milyen gyakran van draft, s ha van, annak feltételei megegyeznek-e a Nemzetis draftéval)

  29. @harigeri: miért is a kockás papír? Össze lehet zendíteni 8 embert, venni bdv-n olcsón kieget és szervezni egy mini-versenyt.

  30. Örülök a rengeteg kommentnek, ezek szerint nem nyúltam rossz témába🙂. Továbbra sem gondolom, hogy itt olyan óriási bajok lennének, de mindig jó beszélni egy ilyen kérdésről.

    Enarobi13

    Ne haragudj, de nem tudom megállni, hogy ne vitatkozzak veled. Azért Pesten van 6 olyan verseny, ahol 30-35 emberből a legjobb 7-be kell ahhoz lenned, hogy bejuss (nyilván ez a legerősebb mezőnyben, de akár 3.5, nagy mák esetén 3 győzelem is elég) + még 3 verseny, ahol 2-3. helyekkel lehet. Vidéken van összesen 1 kvalifikációs verseny, amit meg kell nyerned, hogy bejuss. Nem gondolom, hogy ez könnyebb lenne. Persze függ a vidéki mezőnytől is, de nekem pl. az utolsó hétvégén kellett kiharcolnom a kvalifikáiót, amire két “lehetőségem” volt:

    – 7-be kerülni a 30 fős drafton Pesten.
    – Megnyerni a pécsi versenyt, ahol rajtam kívül Moschnitzka Ádám, Király Zsolt és Bognár Bálint is a kvalifikációs helyet akarta, de még a Szabó Dávid is ott volt.

    Az volt az érzésem, hogy könnyebb az első🙂

  31. Én fixen nem akarnék 10-12 órát kártyázni 3 napon keresztül zsinórban, borzalmas ötlet. Így is épp elég megterhelő a játék, láthattuk, hogy a legnagyobbak is el tudtak fáradni, úgy meg aztán kiveszne belőle a szórakozás

  32. Sok évvel ezelőtt, amikor beszélgettünk Miklóssal, felvetettem Neki, hogy – ahogy néhány sportágban is szokás – az aktuális évi NB első 8 vagy 4 helyezettje automatikusan részt vehessen a következő évi rendezvényen, ezzel is emelve annak színvonalát.

    Az idei Nemzeti Bajnokságon is szóba hoztam a részvétel feltételeinek részleges megváltoztatását, “félig nyílt” NB-ra téve javaslatot. Balázs elsőre nem örült az ötletnek viszont Miklós látott benne lehetőséget, és azt mondta, hogy “az ötlet megvéve”!

    A javaslatom lényege tömören az, hogy a NORMÁL kvalifikációs rendszer MEGMARADNA, de azt kiegészítve lenne egy lehetőség az indulni szándékozóknak arra, hogy nevezési díjért cserébe ők is játszhatnának a bajnokságon.

    Bubu, félig nyitott kapukat döngetsz!🙂

  33. Ne vásárolhassa be magát senki a Nemzetire. Az a legjobbak versenye, rengeteg lehetőség van kijutni egész félévben. A korábbi bajnokok automatikus kijutása elfogadható lenne szerintem(ők mindenképpen bizonyították már, hogy ott a helyük), viszont további bővítgetésekre szerintem nincs szükség, pl fizetős Nemzeti, kvalif helyek “tolódása” stb.

  34. Én azt a variációt támogatnám, hogy kvalifikációs versenyeken, a már kvalifikáltakat ugorjuk át és a mögöttük lévők kvalifikálódjanak, ennyi bőven elég lenne szerintem. Nyilván van, hogy pont jól jön ki, és olyanok végeznek elöl akik ki szeretnének jutni, de szerintem nem minden esetben.

  35. @Asmael: akkor meg az lenne probléma, hogy pl. egy 30 fős kvalif versenyen az első 4 ember már kijutott, ezért a 4-5-6. helyezettek fognak kvalifikálódni. Eközben pedig van aki abban a félévben több versenyen is benne volt a top 5-ben, de a kvalifra pont nem tud elmenni.

    Tényleg nem értem miért erőltetik az emberek a létszám növelését, illetve a bejutás könnyítését.
    Ott van például Abbas Krisz. Relatív kevés versenyre jár el, nem is igazán mondható aktív versenyjátékosnak, mégis ki tudott jutni.

    Az a véleményem, hogy a budapesti kvalifikációs versenyekről nem olyan könnyű kijutni, de a behós amatőr top3 már szerintem összehozható, illetve a profiban is egész év alatt egy 7. helyet azért meg lehet csípni. (ha valaki nagyon ki akar jutni és minden hónapban eljár a versenyekre)

    Akinek pedig a nemzeti előtt 2 héttel jut eszébe, hogy ki szeretne jutni és egy kvalifikációs versenyről nem sikerül, az meg így járt szerintem…

  36. Én se jutottam ki, ennek ellenére nem gondolom, hogy nagy reformra lenne szükség. Más kérdés, hogy ha kijutottam volna, se tudtam volna elmenni, de ezt igazából csak május közepén-végén tudtam meg, szóval addig a játékossal voltak óriási bajok🙂, utána viszont “tudatosan” kerültem a kvalif versenyeket.
    Korábbi nemzeti bajnokok automatikus kijutását támogatom, ill. még esetleg azt, hogy minden kvalif versenyről legalább 1 ember jusson ki, amire összejött legalább 10 fő (behos esetén kategóriánként 1) – tehát ha vagyunk 33-an, ahonnan ugyebár a szabályok szerint kijut az első 3, ha ők korábban már kijutottak, akkor is legyen 1 ember, aki kijut, mégpedig az, aki legelőrébb végez a nem kijutottak közül, még akkor is, ha ő amúgy a 25. lett a versenyen (jó, itt mondjuk lehet limitet húzni, hogy azért legalább a mezőny első fele legyen meg)

  37. 1. Szabadkártyák :
    Komplett baromsag, meg jobban pofara menne a jatek

    2. Örökös tagság a Nemzeti bajnokoknak :
    Nem emelne a letszamot semmivel sem, a “10 evvel ezelotti nemzeti bajnokok” motivacio/kedv/gyomor hianyaban nem jelennenek meg ujra, es ebbol a harom kitetelbol csak egy orvosolhato (kb. 20 evvel ezelott a MAGUS-ban sikeresen meg is valositottak egy egy millas dijazasu verseny kereteben, boldog-boldogtalan jatszani kezdett akinek egy kis koze is volt a fantasyhez)

    3. Kvalifikációs helyek átadása :
    Ilyen van, csak vasarlasnak nevezik

    4-5. Nyílt Nemzeti Bajnokság igy-ugy :
    Akkor mar minden honapban lehetne rendezni, 20k nevezesi dijjal

    Ha a jatek adminjai szerint is 130 forol beszelunk akkor ez meg igy is tul nagy letszam, mondj meg egy sportot ahol a sportolok 50%-a reszt vesz az olimpian/vilagbajnoksagon.

    Barti: arra feltennek egy nagyobb osszeget, hogy egy altalad mai jatekosokbol osszevalogatott 8 fos brigad, es egy altalam 10+ evvel ezelotti jatekosokbol valogatott csapat egy draft csapatversenyen mit is muvelne egymassal.

    Itt ugye ismerni kellene, hogy ki mennyit jatszott, de felteszem, hogy a netkorszakban ritkak a heti 60+ ora jatekok…

  38. Az arc az elég nagy látom ez nem változott:D:D:D

    A mai kártyát nem lehet összehasonlítani a 10+ évvel ezelőttivel. Az akkori “meta” kimerült 5-6 féle pakliban. Lássuk be az akkori hkk nagyon lebutított és primitív változata volt a jelenlegi játéknak, egy mai gyenge profi játékos is simán versenygyőzelmeket tudott volna elérni akkoriban, ha megveszi. az akkor használatos spoiler lapokat.

    A nemzeti meg jó így, ahogy van. Tényleg nem egy magas szint kvalifikálni, aki ezt sem tudja megugrani, az nem is méltó arra, hogy elinduljon az év legnagyobb hkk-s eseményén.

  39. En hiszek amugy Zsoltinak, az maradjon meg akkor, hogy ‘200 koruli aktiv versenyjatekos’, de ebbol is teljesen korrekt a 65 bejuto.
    ‘A korabbi Nemzeti Bajnokok jatszhatnak’ ugy latom, egyseges sikert aratott, akkor ezt jovore bevezetjuk (szerintem ilyen 2-4-gyel fogja novelni a letszamot, az belefer). Majd terjesszetek a nem annyira aktiv volt bajnokok kozott a hirt.

  40. meg még egy dolog jutott eszembe: esetkeg a júliusi behos verseny is lehetne kvalifikációs, így legalább meglenne az is, hogy az utolsó versenyt, ahonnan be lehet jutni a nemzetire, a kiadó szervezi

  41. @Thomas Sass: A kommentemben pont az volt kiemelve, hogy nem a 3. nap, amin kevesebb az esély, hanem az első kettő. Draftokon szépen szerepelnek a régi, aktív jó játékosok, de a többi formathoz szerintem benne kell lenni a játékban.

  42. Helló, én tavaly ott voltam, még videók is készültek!🙂
    Komolyra fordítva a szót: a korábbi Nemzeti Bajnokok meghívásával egyetértek, a többi maradhat, ahogy van. Ha utolsó versenyen kicsúszok a HSZ top20-ból, és nem jutok ki? Shit happens… meg valószínűleg az adott félévben sem hasítottam akkor eléggé. Lehet menni vidéki kvalifra is, legalább élesedik a verseny. Az 50-60 kijutó szerintem teljesen korrekt, nem bővítenék.

  43. Na, ja. A mai metat (az elnevezes is eleg rohej, ha erdekelne valakit kifejtenem) nem lehet a 10+ evvel ezelottihez hasonlitani. Telleg 4-5 pakli ment az elso asztalokon akkor (is), kivancsi lennek ha most mondanek 5 koncepciot amivel nem jatszhatsz mit csinalnal. A jatek valoban mas volt… Hogy melyik a butitott verzio azt vitatnam, sztem nem kell nagy esz a kezdetben felhuzott 5-6 lap megfelelo sorrendben torteno kipakolasahoz 1-2 kor alatt (120-720 opcio – ez kb. egy ora alatt bemagolhato) , de hat van akinel ez a kapacitas vege. Olyan, hogy gondolkodni kell mi lesz 2-3 kor mulva mar nincs. Nemzetiknel meg ugye csak a draft szamit (akarki ossze tud hozni 7.5 pontot ket nap alatt aki tud jatszani – emlekeim szerint 5-8 olyan is volt mindig aki nem tudott, kezebe nyomtunk egy decket azzal hogy rakosgassa a lapokat azt sikerult neki). Na ennyit az offrol, es a nevtelen eszosztok oltogatasarol. Vegignezve a regi nyerteseket ez a valtoztatas 0-val fogja megnovelni a letszamot, de szep otlet.

  44. @T.S.: Miért röhej az elnevezés? Melyik 5 koncepciót mondanád? Mi ez a “megfelelő sorrendben kipakolás”? Azért ne süllyesszük már a mostani HKK-t a HS szintjére, ha 3x Nemzeti Bajnok vagy,ha nem. Tudjuk,hogy “régen minden jobb volt”. A “gondolkodni 2-3 kör múlva mi lesz” dologra meg annyi a magyarázat,hogy azért nincs,mert a játék gyorsult és nem kell köröket spórolni egy lap kijátszására (sarkított példa),hanem van olyan,hogy csak 3-4 kör megy le összesen,de az alatt az emberek a fél dekkjüket kipakolják. Hogy ez jó irány-e, az elég megosztó kérdés, talán ezért is próbálják a készítők/tesztelők a lassulás irányába terelni a játékot. Tehát régen a 3. napra akár 5-8 ember is bejutott,aki “nem tudott játszani,csak a menők a kezébe nyomtak egy dekket és szevasz”?😀

  45. Őszintén szólva kissé félve írom, de abban a véleménnyel egyet tudok érteni Sass Tamással, hogy a játékban sajnos nincs mar meg az, hogy 2-3 kört előre nézzek. Gondolkodni lehet rajta, de sok haszna nincs. Azzal is egyet kell értenem, hogy a felhúzott lapok megfelelő sorrendben történő kijátszása a fontos, de visszakérdezek ez régen nem így lett volna? Ebből a szempontból ez evidencia. A jelenlegi lapok túlságosan sok mindent tudnak, majdhogynem univerzálisak. Ez nem probléma, sőt játéktudás szempontjából teljesen jó. A probléma abban áll inkább – amit már régóta mondok – hogy a szerencsefaktor nagyon felértékelődött. Régen is nagy szerepe volt, de manapság ezt játéktudással igen nehéz kompenzálni. Bizonyos lapok adott szituációban egymaguk eldöntik a meccset, illetve egy szépen kiépített, nyerő helyzetet is el lehet bukni egy topdeckkelt laptól is. A régi környezetben történő körökkel előre történő gondolkodás sokkal egyszerűbb volt, lévén gyakran csak az adott manakeretet és lapokat kellett vizslatnom, hogy mi az amit egyáltalán ki tudok játszani majd.
    Összességében vmi jobb, vmi rosszabb lett a játék szempontjából.

  46. Ahogy en latom:
    – a jatek most bonyolultabb, mint 10-15-20 eve volt. Akkor is, most is voltak egyszerubb es osszetettebb paklik, de (mivel az ellenfel paklijat se art ismerni), a tobb kepesseg, es az hogy 1 lap altalaban tobb mindent tud, ezt okozza.

    – ez nem jelenti azt, hogy regen ne kellett volna sok esz az igazan jo jatekosnak, de ez most is (legalabb annyira) igy van. Sokszor ez nem is nyomon kovetheto, mert a legjobb jatekosok valoszinusegekkel is kalkulalnak (milyen valoszinuseggel lehetnek az ellenfel kezeben egyes lapok, miket huzhatok en, miket o, stb.), ami ‘lathatatlanul’ noveli a nyeresi eselyuket par %-kal.

    – a meta az elmult 1 evben hatarozottan sokszinu volt. Elkezdtunk szamolgatni a tesztelokkel, es valami 60-fele paklit szedtunk ossze, amivel (komolyabb hagyi) versenyen elindulnak a jatekosok. Nyilvan vannak ezek kozott erossegi kulonbsegek, de nem akkorak, hogy be ne lehetne vallalni barmelyiket. Es akkor meg az egyes ‘pontosan mibol hanyat rakok be’ – szinten nagyon fontos – -rol nem beszeltunk.

    – nem kell 2-3 kort elore nezni (bar vannak olyan versenypaklik – pl. Borton-Bilincs-Korlat, ahol bizony az sem art), de ugyanugy elore kell (erdemes) nezni 5-10-15 lapot

    – abbol is latszik, mennyire osszetett a jatek, hogy egyre tobb tudasszint van (mint a sakkban pl.), szerintem most az egeszen kezdo otthoni jatekostol a Nemzeti Bajnok szintig van legalabb 5-6 ‘az eggyel fentebbi szint 100-bol 75-szor megveri az eggyel lentebbit’ (nyilvan tobbfele paklit adunk a kezukbe)

  47. HS-el nem sokat jatszottam de azt hiszem a Beho boldog lenne, ha a HKK a HS szintjere “sullyedne” (200 vs. 50.000.000 player), ez eleg ongolgyanus, a brutalisabbik fajtabol.

    A “meta” elnevezes azert rohejes, hiszen maga a jatek (bevallottan) egy magyaritas (lehet mashogy is hivni a fura parhuzamok miatt ld.:
    http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/Details.aspx?multiverseid=202596
    es kb. 500 linket berakhatnek ide)

    Mellesleg regen is volt 60 fele pakli (nem 20 eve, mondjuk 10) amivel elindultak

    Erdekes, regen mindenki utalta azokat, akik olyan deckkel jatszottak amit 2-3 kor alatt kipakoltak, es ez a keszitoknek sem tetszett, mostanra ez ok.

    Igen, volt a 3. napokon 5-8 olyan ember, akivel mindenki jatszani akart, es 5-8 akivel nem.

  48. @T.S.: a HS-nek nem a népszerűségének a szintjére gondolok,hanem a játékmenet egyszerűségére. De mindegy is.

  49. Szerintem meg már rég be kellett volna vezetni valamilyen ranglistát, mint ami a legtöbb sportban van (tenisz, sakk, de még a fociban is), és ami a hsz-tabellánál kicsit összetettebb.
    Arról meghívni az első 30-at, meg a kvótaszerző versenyekről bejutókat.
    Ja, és a kvótaszerzés működjön pont úgy, mint az olimpiai kvótaszerző versenyeken.

    Aki pedig lemarad, az indulhasson pénzért. A nevezési díja legyen 30-50-100 ezer forint, és irányított sorsolással az első fordulóban a legmagasabban jegyzett játékosokkal kerüljön össze.
    Így a legjobb játékosok pihenhetnek az elején, nem fáradnak el annyira, és a (nyilván szerényebb képességű) játékos is kap valamit a pénzéért. Vagy bizonyít, vagy játszik egy jót egy top játékos ellen.

    Minden világbajnokságon, vagy nagy tornán minden sportban vannak kiemeltek. Nem kell feltétlenül az egész mezőnyt rnagsorolni mint mondjuk teniszben vagy sakkban, de különbséget kellene tenni kiemelt és nem kiemelt játékosok között, mint fociban, vagy teniszben, atlétika egyes versenyszámaiban.

  50. @Gyuri: megnèzném,milyen sok ember “fizetne be” 30-100k Ft-ot egy versenyért. Valahogy a hkksok szerintem nem ez a “réteg”…😀

  51. Igen, de nem is az lenne a cél, hogy mindenki elinduljon. Viszont aki ennyire elszánt, hogy ennyi pénzt hajlandó rákölteni, annak legyen lehetősége. Szerintem ezzel a Behó is, a top játékosok is, és a befizető játékos is jól járna.

  52. Vagy, egy másik lehetőség, ami még eszembe jutott, az az a rendszer, mint a tenisz grand slameken.
    Aki esetleg nem néz teniszt:
    A 4 nagy torna mind egyben meghívásos, és open.
    Bárki (akár én is) elindulhat, ha van verseny engedélye, és befizeti a csillagászati nevezési díjat. A leggyengébb játékosoknak 7-8 meccset kell játszaniuk, az esetleges döntőbe jutásért, míg a meghívott nagyoknak 4-5 meccset, mert csak a 3. körben csatlakoznak be.

    Szóval a nemzetin is lehetne egy nulladik nap, az open és a gyengébben rangsorolt játékosoknak. Ezen a napon lejátszanak 3-4 kört, és a 4-5. körben kapcsolódnának be a top játékosok (természetesen maximális ponttal, amit addig szerezni lehetett).
    Így több gyengébb játékos befizetné a nevezési díjat, hátha 3 győzelemmel kiérdemel egy top ellenfelet magának. Ugyanakkor túl sok vizet a sok fizető nevező nyilván nem zavarna. És továbbra is fenntartom, hogy a nem meghívottak nevezési díja többtízezres nagyságrend legyen. De ott is lehet különbség, hogy aki épphogy lemaradt, az mondjuk egy 20-asért indulhat, de ha jön egy arc, akiről még senki nem hallott, az támogassa a játékot, a behót és a díjalapot egy 80-assal.

    Szerintem ez is egy lehetőség.
    Szerintem.

  53. Kell venni egy jó paklit,megtanulni vele játszani kis hibaszázalékkal, építeni egy jó sideot és be lehet jutni Nemzetire,ha akar az ember. Akár elmenni vidéki kvalifra🙂

  54. Régi vs mostani játéktudás szerepe, ahogy én látom:

    Először is, dehogy volt régen 60 féle deck. Max ha összeadjuk a különböző korlátozott formátumok metáját. Ebben amúgy régebbi motorosok is meg tudnak erősíteni szerintem.

    Szóval régebben a lapok nem voltak ennyire univerzálisak, és sokszor volt valami hátránya a használatos olcsó kántereknek, így nagyon oda kellett figyelni, főleg kántercsatáknál. Kijátszott az ellenfél egy olcsó instantot, meg tudom fogni Agybénítással vagy Manacsapdával. Ha Manacsapdával fogom meg, akkor manát spórolok és tudom majd a másik kánteremet is használni, hacsak nem számítok arra hogy általános vagy bűbáj jön majd, mert akkor mégiscsak jobb az Agybénítás. Vagy ha épp arra számítok, hogy az ellenfél visszakánterel, akkor Solisarral kezdek, aztán az eredetire kánterelek vissza a kevésbé hátrányos és univerzális varikánteremmel, és nem kell lapot dobni a Solira (a régiről beszélek nyilván). Torzulás dettó, és ugye a színekre is ode kellett figyelni, mert a régi pl. nem fogta a zöldet. Arról nem beszélve, hogy kevés volt a lapkánter, és duplán meg kellett gondolni, amikor az ember varázslatot fogott meg lapkánterrel.

    Van viszont az érmének egy másik oldala is. A mai lapok sokszor konfigurálhatóak, többfunkciósak, és bizony nagyon nem egyértelmű, hogy pontosan hogyan használunk egy lapot az adott szituációban. Régmúlttal dobatni vagy leszedni akarok, a Kyorg tudásra manát vagy lapot kérek, az UR éjfattyat eláramlom vagy betartom semlegesítésre, és még rengeteg ilyet tudnék mondani. Igaz, hogy sokszor egyértelmű, hogy melyiket kell választani, de mindig ott van a döntés lehetősége, és bizony előfordulhat, hogy az a play lesz a nyerő ami kevésbé adja magát, míg a régi lapoknál nem nagyon voltak ilyen döntéshelyzetek.

    Összességében úgy gondolom, hogy a HKK most is kb. ugyanolyan stratégikus, mint 10-15 évvel ezelőtt, a különbség annyi, hogy manapság gyakrabban veri meg az embert a sorsolás, mert bizonyos narancs lap párosításoknál már az 1. kör előtt eldől a meccs.

    Ami pedig a 2-3 körrel előrébb gondolkodást illeti, ilyen valóban nincs manapság, de előfordul, hogy 4-5 cselekvéssel előre kell gondolkodni, ami a régi HKK-hoz képest kb. ugyanaz.

  55. Ok, miutan szet lett offolva a dolog, maradjunk annyiban, hogy nem lesz valtozas a letszamban. Illetve elmeleti szinten lesz, de ez mind1 is. Egy db ertelmes felvetes szuletett sztem az ELO ranglista alapjan valo bejutas, ezzel kb. a kezdetekig visszamenoleg ki lehetne szamolni minden jatekos teljesitmenyet, amennyiben minden verseny eredmenyei rendelkezesre allnanak (ez meg ugye a mi lett volna ha nagyanynak toke van kategoria)

  56. Gyuri:

    Szerintem ez több tekintetben is hibás koncepció:

    Egyfelől, amit nálad látok, az egy majdhogynem egyenes kieséses rendszer az elejétől. Egy ilyenben viszont a Hkk-ban óriási kockázat van, nem olyan, mint a tenisz és a foci, hogyha valakitől kikapsz, akkor valószínű a magasabban rangsorolt ellenféltől is kikapnál. Ugyanis a matchup faktor óriási. Nekem két 5/6-om volt eddig Nemzetin. Mind a kétszer már a 2. fordulóban volt egy vereségem, mert kifogtam az egyik legrosszabb ellenfelet, akit kaphattam. Nem lett volna realitás ott kiesni.

    Másrészt egy alapjáraton 180.000 forintnyi összedíjazású rendezvényre szerintem nincs aki fizetne 30-50.000 forint nev. díjat.

    Ráadásul további nehézség, hogy a budapesti és vidéki versenyekből egy objektív rangsort csinálni majdhogynem képtelenség, főleg mert vidéki versenyek között is óriási különbségek vannak.

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

