[Varázslómesterek újratöltve] Gergely Ferenc

A legutóbbi tesztverseny győztesével beszélgettem.

Csoki Fec! Kérlek, hogy mutatkozz be az olvasóknak!

fecSziasztok kedves és kedvetlen olvasók!🙂

Gergely Ferenc vagyok, 27 éves, pénzügy és számvitelt végeztem és nem olyan rég egy bankban kezdtem el dolgozni, azóta sokkal kevesebb időm jut sajnos a kedvenc hobbimra, de így is majdnem minden nap valamilyen formában felmerül bennem, vagy blog olvasás által, vagy valamilyen deck ötletemet küldöm el a srácoknak, esetleg csak a heti tesztelést beszéljük ki.😀

Mikor és hogyan ismerkedtél meg a HKK-val?  Mióta játszol versenyszerűen?

Jó a kérdés, vissza is kellett néznem a naptárat. 2002-2003 tájékán ismerkedtem meg a játékkal, az öcsém egy  osztálytársának bátyjának akkor már volt egy minimális gyűjtije, én meg grokkaptam egy Két világ közt kiegészítőt, nem is kell mondanom, hogy azonnal beleszerettem a játékba, esténként a tanulás helyett inkább mindig a szabálykönyvet pörgettem (lehet most sem ártana néha :)). Az ismerősöknek volt már kész paklijuk, de én nem szeretek másolni, így az első paklim egy „repülös” pakli volt, ami mai szemmel igen bugyutának tűnik, de nagyon szerettem pörgetni és egészen jól helyt állt az akkori mini metában az Aranyforrásos őshangya és gólem deckekkel szemben. 2004-ben merészkedtem le az első versenyemre, amit a létszám miatt egészen biztosan visszasírok, de nagyon bizakodó voltam, mivel közepes eredményt produkált a pakli, amivel tökéletesen meg voltam elégedve. 2007-ig csak a Behós versenyekre jártam kb, közben megismertem Tóth „Papa” Istvánt akivel még anno sokat teszteltünk, és végül 2007 vége felé Dév bácsit is megismertem aki ha jól emlékszem akkoriban hasított a Járjjal, én addigra már a Manafamiliárisos kontrollal toltam, de nem itt nem alkottam annyira kiemelkedőt sajna, és egy ideig el is váltak útjaink a játékkal. Később a valahogyan odakeveredtem a Vigyázz Autó lapjaira és kíváncsi lettem, így 2011-ben visszatértem, és azóta próbálom színesíteni a HKK-t.

Milyen paklikat forgatsz szívesen? Melyek azok, amik inkább távol állnak tőled, és miért?

A profivá válásom alappaklija a KF-es, anti-mágiás, Lépéselőnyös horda volt, ezt a decket imádtam, nem kérdezett és mindig nehéz döntési szituációkat okozott az ellenfeleimnek, egy evolválódott verziójával toltam a idei Nemzeti 1. napján és kíválóan működött, de persze ekkor már tudhattam volna, hogy Barti megállíthatatlan lesz a 3. napig. Egy ideig toltam Sokszínűséggel, talán erre a paklira mondanám, hogy a HKK legerősebb, és legnehezebb paklija, nagyon büszke voltam rá, mikor hónapok pontosítása után végre, létrejöhetett a deck és majdhogynem tökéletes volt. A manuális, sémára épülő deckeket nem szeretem, mint pl. a dalnok, here-szánalmas, vagy a torony-délibáb, de lehet csak a kombókat nem szeretem.

Mi a véleményed a legutóbbi nerf-csomagról?

chara_din_kovetojeMilyen nerf? Volt nerf basszus?😛

Viccet félretéve én úgy gondolom, hogy a nerfek mindig a játék egészséges egyensúlyát próbálják fenntartani, illetve néha valóban szükséges 1-1 nerf a játéktervezés szempontjából. pl: Raia követője, bár még nem volt róla szó se tesztelésen és mástól sem hallottam, de véleményem szerint a Chara-din követője is erre a sorsra fog jutni 1-2 éven belül, de pl. a Lépéselőnyös nerf is érett már egy ideje. Ami talán még a közeljövőben véleményem szerint problémás, és lehet kellene vele kezdeni vmit az a Tündöklés kombó, az auto-win deckek amúgy is rendkívül játékromboló hatásúak.

Az idei szezonban a tesztelő csapat aktív tagja voltál. Mit jelent neked a tesztelés, mennyire tudod a játékot neked tetsző irányba terelni?

Úgy érzem az idei évben rengeteg ötletemet tudtam megvalósítani a tesztelésen keresztül, a koncepció is szerény személyem ötlete volt, és remélem mindenki talál valami olyat ami vagy megnevetteti vagy csak simán tetszik neki. Szeretem a tesztelést, nagyon kreatív munkának tartom, rengeteg erőfeszítéssel és sokszor vitával, érdekütköztetéssel. Nekem teljes kikapcsolódás is a tesztelés, amikor kint tudom hagyni a munkát vagy egyéb programot, és csak a HKK-val foglalkozok. A legjobban az zavar a tesztelésben, hogy nem mehetünk a novemberi frissen bontottra, az ugyanis a legjobb verseny számomra minden évben, de ennyi áldozatot tudni kell hozni.

A novemberi kiegészítő tesztversenyét megnyerted, milyen paklival játszottál? Mesélj a fordulókról!

Hegymélyi keltetős-quwarg decket pörgettem, amit már tavaly is teszteltem, szerintem nagyon élvezetes vele játszani. A konkrét új lapokról, most nem írnék, de azt talán elmondhatom, hogy 4 db quwarg lap lesz az új kiegben.

Az első fordulót Szati ellen toltam, aki Lassan járj-Átkozott követő felállással érkezett, nem kell mondanom, hogy nem éppen álom matchup, az elsőben drága kezem volt és meg is evett egy Nekronsárkány, amit csak egyszer tudtam megoldani. Másodikban egy quwarg sík keresett Varell, ónix istenséget lépéssel fordítottam, és mivel volt hozzá likantróp is így be is dobta. A harmadikban nem húzott elég jól Szati és egy síkját is kinekronozta, de végül lejárt az idő így X lett a vége.

A második fordulót Horváth Zsolt Korlátozásos teknősei ellen kellett lenyomnom, mivel sok volt a laphúzás a paklijában és a keltető is zavarta, nem tudott annyira pörögni, Groboxok belassították annyira, hogy kétszer be tudtam kombózni, egy pedig ő engem. (2-1)

A harmadikban Gice Sokszínűségével vettem fel a verseny, az elsőben törte a követőmet és egy új quwarg segítségével sikerült elegendőt ütnöm, míg a másodikban az ő életét is megnehezítette a Grobox. A harmadikban az idő lejárta utáni körben sikerült elkapni engem egy Univ-Hallerrel. (2-1)

A negyedik döntő mérkőzést Horváth Dávid ellen játszottam, aki Életenergiás deckkel jött. Izgalmas meccsek voltak, és aminek a legjobban örültem, hogy mindenkit zavart a keltetőm, nem is kicsit. Dávid nagyon sok laphúzást húzott és kevés manatermelést, így az elsőben tudtam győzedelmeskedni, ha emlékeim nem csalnak a másodikban megkaptam a Most már eleget és onnan ki is szálltam. A harmadikban pedig a Grobox hozott segítséget. (2-1)

A Groboxot érdemes tehát, minden keltetővel operáló deckbe pörgetni.😛

Mit gondolsz, milyen lesz a játék 5 év múlva?

Rengeteg lehetőséget látok még a játékban és remélem, hogy 5 év múlva rengeteg új etnikum, új képesség, és új játékos lesz a versenyeken, már csak a versenytípusok változatossága is üdítő sokszor a játékosok számára. Ami biztos, hogy Jagumirokat, Achátokat és elb!=”%’ott követőket és szabélylapokat nem szeretnék 5 év múlva sem látni.

Az idei Nemzeti bajnokságon életed legjobb eredményét érted el. Mesélj a felkészülésről! Számítottál rá, hogy ilyen előkelő helyen végzel majd?

grobA felkészülés java nálam az Ex-es versenyeken történt, illetve a Team AKL által egy csoportos beszélgetésen keresztül, ahová szórtam az ötleteimet és vártam a reakciókat. Az utolsó hétig úgy volt, hogy Lassan járj-Átkozottal indulok (Dév is :D) de valahogy nem akart pörögni a deck és nem akartam végül ekkorát rízikózni (igazából annyi volt, hogy amikor teszteltük a decket minden szituációban megvert egy Grobox fluxustörő, ezért vetettük el – Dév), így megtaláltam újra a kedvenc Lépéselőnyömet, amivel aztán csak Bartitól kaptam ki. Ez biztosan jó választás volt, nem úgy, mint a 2. nap ahol kicsit többet vártam a TGG-lion kontrolltól, na de talán majd jövőre beérik az a pakli is. Őszintén szólva a top 16-ot belőttem magamnak, hogy kötelező a tavalyi csalódás után, de hogy azon belül is sikerült ilyen jól végezni, arra nem számítottam. Régebben nem szerettem a draft fomátumot, de jövő évben biztosan többször megyek el rá, mert ezt csak és kizárólag gyakorlással lehet megtanulni.

Mik a terveid a jövőre nézve?

Még az eddiginél is jobb eredményt szeretnék elérni! Még több paklit kitalálni, megalkotni, de  a legfontosabb, hogy a HKK élvezetes maradjon számomra és ameddig tesztelő leszek mindenki számára! Nagyon szépen köszönöm a lehetőséget, a HKK Blog szerkesztőinek!

Fec, a legkisebb óriás

Én pedig köszönöm az interjút, kíváncsi leszek, hogy a Behós fajon még a kiegészítő előtt megpörgeted-e a quwargokat.🙂

Dév bácsi

4 thoughts on “[Varázslómesterek újratöltve] Gergely Ferenc

  1. Köszi az interjút Fec, már ki is választottam, hogy ki lesz a következő interjúalanyom.🙂

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

