[TBT] Az első versenyem

Egy könnyed versenybeszámoló, ki tudja már mikorról.

Azért ne túlozzunk, nem volt ez olyan régen talán, mint ahogy azt néhányan gondoljátok. De ne menjünk ennyire előre. Amikor megismerkedtek a HKK-val, na az bizony már jó régen volt, másodikos általános iskolás voltam, amikor egy osztálykiránduláson a csendes pihenő alkalmával valaki elővett egy alappaklit. Nem igazán értettük, hogy ferrami történik, de valahogy elsőre megbabonázott minket a kártya, az illusztrációk, a világ, úgy az egész, baromira tetszett mindannyiunknak. Aztán az osztálykirándulás után hétfőn rögtön elmentünk egy újságoshoz (igen, volt olyan újságos, ahol lehetett HKK-t kapni), és én is betáraztam egy alappaklit, majd még azon a héten egy Isteni szövetség kiegészítőt is, melyben az első lap egy Ferratáció volt, ez megmaradt, a többire nem emlékszem sajnos. Nagyban ment a cserélgetés az osztályban, persze a lapok értékével igazán nem voltunk tisztában. Aztán ahogy jött a HKK, úgy ment is, több helyről hallottam már azt, ami nálunk is volt: ahogy bejött egy új őrület, egy régi kikopott. Nálunk a Dragon Ball Z kártya cserélte a HKK-t, majd a DBZ-t a Pokémon. Szóval a HKK teljesen a feledés homályába merült, majd amikor gimnazista lettem, úgy 10. osztályban kiderült egy osztálytársamról, hogy ő is nyomta régebben. A Pólus Centerben, a Móró könyvesboltban töltöttem fel a készleteimet, illetve volt egy külön stand ahol lehetett HKK-t kapni laponként, ott vettem egy Tesh alligátort és egy Protolisk lárvát, ennyi pénzem maradt. Sajnos még ezekkel a tápokkal is alulmaradtam az Aranyforrásos manó horda ellen. Aztán a péntek délutáni kártyázás a könyvtárbankasoz amolyan szokássá vált, itt derült ki számomra amúgy, hogy Kalugyer Roland is nagyban űzi az ipart (egy évvel felettem járt), és mutatta, hogy milyen gyönyörű állapotú Majd legközelebbet sikerült szereznie a Dungeonben. Én először hallottam a helyről, egy osztálytársammal együtt mentünk le először, valamiért nem volt suli, így lemerészkedtünk mappázni. Aztán megint egy kicsit el lett rakva a mesekértya, egészen végzős koromig. Minden szombaton fizika előkészítőre jártam, ami aztán az egyik héten valamiért elmaradt, és egy Alanori krónikában láttam, hogy lesz egy verseny pont azon a szombati napon, amikor én ráérek (2007, január). Na, nem is kellett több, egész héten azon gondolkoztam, hogy vajon mivel induljak (alig volt lapom), talán kétszer is voltam lent kipróbálni a paklimat és a hiányzó lapokat beszerezni. Az alapkoncepcióm egy Manafamiliárissal felálló életjelzős koncepció volt, főleg Élet és halál urára valamint Tébolyodottra építettem, de nyomtam az akkori idő nagy sztárjaival is, mint például a azuKáosz hangjai vagy Manacsapda. Amúgy a verseny előtt kérdezték meg tőlem, még a teszteléseknél, hogy miért nem A halhatatlanok nagymesterével játszom, amire annyit feleltem, hogy az micsoda? Tehát fogalmam sem volt róla, hogy ilyen követő is létezik. Arra is emlékszem, hogy Krisztiánt a verseny előtt legalább háromszor hívtam fel telefonon, hogy jelentkezzek, hogy a követő beleszámít-e a 45 lapos pakliméretbe, hogy a side kötelező-e, meg ilyen és ehhez hasonló apróságokkal. Aztán eljött a nagy nap, majdnem teltházas verseny volt, de az biztos, hogy súroltuk az 50 fős létszámot. Sajnos az évek alatt már megkoptak az emlékek, de két meccsemre a mai napig emlékszem. Az első fordulót egy Ősi rúnás quwarg kombó ellen játszottam. Abban az időben, ha nem is tombolt, de igencsak erős voltez a pakli (lehetséges, hogy a történelem ismétli önmagát, lásd: tesztverseny), arról szólt a pakli, hogy egy Munkagépbe bemászik egy Quwarg szellem, így irtózatos mana és lapelőnyt termel, hiszem az áldozást 3 vp-nek át kellett számolni. Az első játékban a Manafamiliáris adta táp miatt tudtam nyerni, a második játékban viszont beindult a szmokombó, irtózatos pasziánsz játék után jött a jó öreg Pokol szeme, beszáll neki az asztal, win. Vagyis jött volna, de a tesómtól karácsonyra kapott Zén kiegészítő egy lapját beraktam az amúgy teljesen koncepciótlan sideomba, ami egy Az ünnep nyugalma volt, azonnal bedobta. A harmadik játékban nem volt esélyem. A másik játék amire emlékszem, arról korábban már írtam egy régebbi cikkemben, Hajnal Sándor ellen játszottam. Az akkori idők egyik csúcsragadozója ellen küzdöttem, ha jól emlékszem szintén Manafamiliárisos setup, csak Béke megőrzése, Szmoggyer, Gakk, az észak ura, Óriás denevér, Sommerthaug átka, és még sorolhatnám, szóval az akkori idő spolereivel néztem szembe. Esélyem sem volt egyik játékban sem, de ami miatt megmaradt Sanyi neve, és a paklija is, az az volt, hogy a játék után megkérdezte, hogy mióta játszom, mondtam, hogy az első versenyem. Elkérte a paklimat, átnézte, és tanácsokat adott, hogy hogyan fejlesszem, milyen irányba vigyem el, és miket cseréljek ki benne, és mi az, ami jól működhet. Összességében a 24. helyen végeztem, és abszolút elégedett voltam vele.

Szóval így kezdődött, ha tetszett a cikk, és szívesen olvasnátok még hasonlót, akkor lehet felvesszük a repertoárba. Régi paklileírások, versenybeszámolók, sztorizgatások… Megmondom őszintén, nagyon szerettem rajta dolgozni. Nektek még megvan az első versenyetek? Ha igen osszátok meg velünk hozzászólás formájában!

Dév bácsi

17 thoughts on “[TBT] Az első versenyem

  1. Az első versenyem a Wekerlén volt kb. 2004-5-ben, Ébredés kieg idején. Szilmill hordával mentem, nem volt benne ritka😀. Viszont akkor ráizgultam a fájdalom szépsége-idegösszeomlás-magzat kombóra, ami egy meccsen egy srác ellen 3x is kijött, az volt az egyetlen, amit megnyertem. Vesztettem egy szürkés-trafós gyógyuló ellen, egy idősebb férfi UR-ekkel teletúzdelt kontrollja ellen (arra emlékszem hogy akkor még a fürkész nem volt tiltva). A versenyt egy goblin nyerte meg, az UR egy Deviancia volt.

  2. 200x dungeon. Valamikor akkor költözött a jelenlegi helyére a D, és elkezdődtek a versenyek is. Voltam kb. 12 éves, a paklimat egy alanori krónikából másoltam. Nem tudom a szerző nevét de egy őrjöngő szilmillre épülő tokenes pakli volt. A hiányzó lapokat Krisztián adta kölcsön a saját gyűjtijéből. Az eredményemre már nem emlékszem.

  3. Első versenyem az MA debütálásakor volt. Annyit tudtam a játékról, amennyit a Kocsis Norbi előző este elmondott( újra kezdő volt ő is akkor, szóval neki is elég kopottasak voltak már emlékei). Első meccsemet Sallai Gabi ellen toltam. A többi ellenfelemre már nem emlékszem, csak a Gabi maradt meg élénken bennem😀 A versenyen nem remekeltem, de életem első behós versenyéről így sem tértem haza UR nélkül, hisz az UR sorsoláson nyertem egy különlegesség megcsúfolását, amit a Norbi Mahomi gólemre meg még pár lapra becserélte.

  4. 1. First HK-versenyem:
    2002. Aug. ŐV nelkuli csak TF verseny volt – Sotet Kor meta (Csík Jani jarkalt le hozzank Pestrol)
    Repulo hordaval (C-E-L-S) tolakodtam, amiben helyett kapott 1 Ejsarkany, es egy Drakolich, meg a Levego sikja sztarjai is
    El is kezdodott a kuzdelem 1 Nagy Pulzansmagiaert
    Csak par meccset nyertem, de a feeling magaert beszelt🙂

  5. 2006 Április 1. Dungeon

    Fisyvel csapattuk az első közös versenyünkön, nem sokkal rá, hogy megismertetett a játékkal. A quwargok seregét vetettem be, amikben olyan zseniális papírok is bekerültek, mint a Kirurgus, illetve a Barlangrendszer. Ha picit értettem volna a játékhoz, a top 3 is meglett volna. Így is sikerült egy 9. helyet megcsípni.

  6. Valamikor az előző évezredben:Az első versenyemen épületes paklival indultam. Gruandag vára, Chara-din macskája és hasonló tápok voltak benne. Egyik játékban a Fattyak teremtése lapomat kétszer manaégették. Az első pár vesztett forduló után már arra mentem, hogy én legyek az utolsó és kapjak vigaszdíjat. (az lettem de nem adtak)

  7. szintén előző évezred, és nagyon szörnyű, hogy nem emlékszem pontosan, egy frissen bontott verseny volt, de nem emlékszem, hogy már az Árnyékholdnál “lemerészkedtem”-e vagy csak az Aranyforrásnál

  8. Nekem az osztálytársaim mutatták meg a játékot a Létsíkok környékén és először tőlük kaptam rengeteg alapkiadásos és CHD visszatér lapot. Versenyen ’98 őszén, az Ezüsthajnal megjelenése után Gödöllőn fekete-lila hordával toltam. Valahol a középmezőnyben végeztem, a volt osztálytársam nyerte pszi-pasziánsszal, de sok volt a mentor is. Talán ez volt az egyetlen AK-ban is meghirdetett verseny amire elmentünk, mert 8-9-en játszottuk a gimiben délutánonként. Aztán 2000 nyarán mindannyian abbahagytuk😦

  9. Nekem is az isteni szöv ezüsthajnal magassága volt a kezdet.Nyilván sokáig verseny nem jött szóba,de sztem(az emlékek igen megkoptak) kb az árnyékhold idején lehetett valahogy az első versenyem és az is lehet hogy nekem is pont mint Gicének a frissbont volt az.,de mérget nem vennék rá.Az meg hogy mit értem el végképp nincs meg persze:)

  10. Az első versenyem 1995 végén volt, ez volt a HKK 2. hivatalos versenye.

    (Az elsőt szeptemberben nyerte, – a 90-es évek sztár-játékosa – Kiss-borsó Csaba, Acélkolosszus-os fairlight kontrollal.)

    A Láng műv. házban 100 feletti létszám gyűlt össze, egy hagyományos formátumú, egyenes kieséses versenyre. (még nem volt állandó helyszín, utána a Tűzoltó utcai Bridzs – klubban voltunk versenyezni)

    3 fordulót sikerült mennem, végül a későbbi egyik döntős (Szücsy Dániel) állította meg az Agglomerátor + Nómenklatúra + Erő ökle + Óriáserő “bunker” mögé épített kontroll-paklimat, egy Zöldellő fa – Azonnali gyógyítás – Negáció kombó-paklival.🙂

    Egyébként ezen a versenyen történt meg először és eddig utoljára, hogy 3-as döntő volt a végén! (Klenovszky András – Leah hordája lett végül a befutó.)

  11. @Crull:
    Nekem is az volt az első versenyem, hordával mentem, a Zöldelő fákon nekem se jutottak át a szörnyeim.😦

  12. 1995 ősz: összedobált mindenféle (kontroll jellegű varkaudar)

    A második versenyre már volt koncepció (Szürke-Kardfogú-Vérengzés-Idő kerék), itt 4. lettem, Fekete Zsolt hasonló paklija vert a 3. helyért. Isteni közbeavatkozást nyertem, amit 21 ritkára cseréltem (3-3 Szörnybűvölés, Illúziósárkány, Gömbvillám, Orzag bilincse, Élőholt mágus + nemtommik)

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

