Postai csere

Néhány tanács, ami sok kellemetlenségtől óvhat meg.

Megmondom őszintén alig várom már, hogy megjelenjen a Kreátor műhelye, és beszélhessünk új lapokról, új paklikról, akár új metáról is, de még egy kicsit várni kell, hiszen csak a hétvégén debütál a következő kiegészítő. Ilyenkor egy picit mindig gondban vagyok, hogy milyen cikket is írjak, mi az, amiről még szívesen olvasnátok a blog hasábjain, de néha az élet egyszerűen megoldja a problémákat. Nem is olyan régen a hkk.hu-n a Postai csere (megbízható arcok listája) topic egyszerűen felrobbant, ugyanis két fórumtársunk különbözött össze azon, hogy miután mindketten feladták elsőbbségi küldeményként a csomagjukat, de csak az egyik ért célba mi legyen a történet folytatása. Nem szeretnék belefolyni az ügybe (mert nem is ilyen egyszerű), akit érdekel, az egészen nyugodtan olvasson majd bele. Én ebben a cikkben csak néhány tanácsot és segítséget szeretnék nyújtani abban, hogy esetleg ha postán cseréltek, akkor ne érjen kellemetlen meglepetés vagy, hogy el tudjátok kerülni ezeket a későbbiekben.

Aranyszabály: ajánlott küldemény

Az első és legfontosabb szabály, hogy ha biztos akarsz lenni abban, hogy megérkezzen egy csomagod/leveled, akkor azt ajánlott küldeményként érdemes küldeni. Ez nyomon követhető, ellenőrizhető, nem kallódik el. Mindenki, akinek veszett már el fontos levele, az egy életre megtanulja, hogy ne sajnálja azt a nagyjából 400 forintot a postaköltségre, ennyit megér a biztonság pláne egy nagyobb értékű pakknál (adott esetben persze ez a költség is tovább csökkenthető, például felezheti az eladó és a vevő). Természetesen azt sem kell készpénznek venni, hogy az elsőbbségi sosem ér célba (biztos elérhető a sikeres kézbesítési ráta valahol), de arra nincs olyan garancia, mint ajánlott küldeménynél.

Csomagold be jól!

A nyáron SOS szükségem volt egy darab Nullifikálásra még a nemzeti előtt, és mivel senkit nem találtam pesten akinek épp lett volna belőle bónusz, ezért gyorsan körülnéztem a fórumon, találtam egyet és megvettem vidékről. Megjött a lap (csak elsőbbségivel jött, ugye milyen jó az, amit fent leírtam…), de csak este értem haza, egész nap szakadt az eső, elázott a levél. Na, mondom nem baj, mert a fólia csak megvédi valamennyire… de se egy lap nem volt berakva mellé, se fóliában nem volt, így elázott, mint a szemét. Azért valamennyire meg lehetett menteni, de nyilván nem voltam túl boldog. Az a tapasztalatom, hogy ha lapot küldesz, azt minimum egy fóliába rakd bele, de érdemes lehet gyakoriakkal is megvédeni (egy Elme hatalmat így kaptam pont, egy gyakori elől, egy hátul, nyilván nem is sérült). Ezen kívül még egy levélpapírt érdemes belerakni a borítékba.

Kié a felelősség?

Volt már olyan, hogy valaki úgy kért lapokat, hogy csak elsőbbségit kér rá, ajánlottat nem. Én viszont pont azért, hogy az ilyen elveszett/nem jött meg kellemetlenségeket elkerüljük ragaszkodtam volna az ajánlotthoz. Itt jött a felajánlás, a srác azt mondta, hogy vállalja a felelősséget a csomagért, vagyis ha elveszik, akkor elveszik. Ez nyilván egy leokézható, sőt, még némi visszaélésre is adhat okot (de szerencsésen megérkezett a pakk a célállomásra a mi esetünkben). Érdemes ilyen esetekben tisztázni azt, hogy kié a felelősség abban az esetben, ha nem érkezik meg egy csomag, így tiszta és nem teremt patthelyzetet.

Informáld le!

A fent már megemlített Postai csere (megbízható arcok listája) topic remek felület arra, hogy utánakérdezz azoknak, akikről nem tudsz semmit (nem ismered). Egy poszt az egész és hidd el, hogy többen reagálni fognak a kérdésedre megbízható/nem megbízható válaszokkal, ami alapján el tudod dönteni, hogy cserélsz/adsz/veszel lapot a kérdéses embertől, vagy sem.

Zárszóul pedig annyit írnék még, hogy ha probléma van a csomaggal, akkor érdemes nem azonnal a másikra támadni, érdemes normális hangnemben megpróbálni megoldani a problémát, talán könnyebb úgy megoldásra jutni.

Titeket ért már kellemetlenség postai csere útján? Írjátok meg hozzászólásban!

Dév bácsi

31 thoughts on “Postai csere

  1. Az a Nullifikálás az én saram volt,sajnos,ha jól rémlik,csak egy Zénes csomagba tettem bele és nem fóliába. Sajnálom,hogy elázott és emiatt kvázi használhatatlan lett. Nem direkt rontottam,egészen addig soha ilyen gond nem volt.

  2. Engem hála a tervezőnek még egyszer sem ért semmilyen kellemetlenség postai csere miatt.
    Ami a cikkben nincs megemlítve, de szerintem fontos:
    csak olyan dealer-ekkel üzletelj, akik gyakran, nagy tételben kereskednek!
    (Nekik komoly érvágás, ha vki jogosan húzza-vonja a nevüket, vér pistikékre ez nem feltétlen igaz.)
    Az alábbi listán azokat szeretném megemlíteni, akikkel az elmúlt 16 év alatt nagy tételben üzleteltem:
    Varga Krisztián (vkrisz14)
    Szabó Dávid (David910)
    Dönczi Krisztián (D.K)
    Egyed Dávid (jetysfaction, Paul Finch)

    (nyilván rajtuk kívül ez még számos más szereplőre is igaz, de mivel én velük üzleteltem, csak róluk nyilatkozom)

    Illetve szeretnék kiemelni még egy embert külön, akinek a neve garancia arra, hogy azt kapod, amit szeretnél, nagy tétel esetén ugyanúgy korrekt kedvezményeket ad, – megkockáztatom, versenyképes a second hand piaccal – és ha vele üzletelsz, a HKK klubéletet is támogatod: ő Abbas Krisztián. (ha vki nem ismerné: ő üzemelteti a Dungeont)

  3. Tőlem rendszeresen elvárják, hogy adjam fel előbb a csomagot, és majd ha megérkezik, akkor utalják a pénzt. Ez elég fura azért, mert szerintem ennek pont fordítva kéne működnie. Nálam alap, hogy elutalom a pénzt, és majd ha megjött, akkor feladja a másik a lapokat. Volt egyszer, hogy egy kb 20-25 ezres, vagy 70db-os pakkot adtam így fel. Mindössze 6000-ret kértem érte, és amikor már megvolt minden, az ár, a cim, a lapok listája, akkor közölte a srác, csak úgy mellesleg, hogy küldjem el, és utána utal. Pedig már össze volt készítve, be volt csomagolva, fel volt címezve a postakész boríték. Mondanom sem kell, az ilyen srácok azonnal tiltólistára kerülnek.

    Az ajánlott levélről meg annyit, hogy előfordulhat hogy a lapok azonnal kellenek, mondjuk a hétvégi versenyre. Ilyenkor nem biztos hogy belefér az időbe két nappal később(amikor a postára kerül a levél) postára járni, sorban állni, arról nem is beszélve, hogy ha egy hétig nem tudsz érte menni, akkor automatikusan visszaküldik a feladónak.
    Az én konkrét esetemben pl először át kell mennem anyámhoz az értesítőért, és utána valamikor, amikor éppen a posta is nyitva van, és rá is érek, elmenni a levélért, leparkolni, sorban állni, parkolásért esetleg többet fizetni, mint magukért a lapokért, aztán dugóban ülni, és hazamenni. És minderre max egy hetem van a küldés után.
    Sima elsőbbségit meg tudom a tényleges címemre küldetni, és másnap, amikor hazaérek, kiveszem a postaládából.

    Az meg egyértelmű, hogy ha én kérem a sima elsőbbségit, akkor az én károm ha elveszik…
    Kaptam én már lapokat sima elsőbbségivel 50ezerért is, és egy nap alatt megkaptam. Ja, és ELŐRE utaltam a pénzt.

  4. > Zárszóul pedig annyit írnék még, hogy ha probléma van a csomaggal, akkor érdemes nem azonnal a másikra támadni,

    ez célzás akart lenni Dév?

    Erre gondoltam, amikor azt írtam úgysem fog senki hinni nekem. Mai napig fenntartom hogy 100% korrekt voltam amíg nem történt tiszteletlenség a másik részéről.

    Hiába. Megint én vagyok a gonosz a történetben. Kösz a bizalmat.

  5. De, persze, gyalog. 4 óra 22 perc alatt járnám meg a googlemaps szerint az otthon-anyám-posta-otthon útvonalat. Plusz némi sorban állás.

    Tudod, az ajánlottakat nem a legközelebbi postára adják be, hanem vannak elvileg hosszabb nyitva tartású posták, ahol gyűjtik őket. Ha mást nem is, akkor ezt sikeresen megtanultad ma.

    Az én esetemben ‘lőrincről gyalogolnék el Józsefvárosba, onnan a Keleti Pályaudvarhoz, és onnan haza ‘lőrincre

  6. hát nem tudom, én eddig két helyen laktam a XIX. kerületben (oké, az nem Lőrinc, ahogy te írod), de mindkét esetben ugyanott kötött ki az ajánlott, ha nem voltam otthon / más nem tudta átvenni helyettem, és mindkét esetben a kerületi főpostán volt ez, nem vitték el tök máshova

  7. Velem eddig egyszer tortent csak kellemetlen helyzet, 5 Idolassitot csereltem 3000 ft-nyi lapra, a kulonbozet 2000 ft-ot pedig a lapok melle rakta a bortekba (nem volt ideje utalni vagy valami, mar nem emlekszem) – a levelet nem kaptam meg. Korrekt volt, mert kaptam helyette egy Fokuszalast ( o ajanlotta fel, en hirtelen nem is tudtam mit csinaljunk, kellemetlen helyzet mindkettonknek).
    Tanulsag: penzt SOHA ne rakj boritekba.
    Egyebkent ezutan rendszeresen felbontott boritekokat kaptam mas forumozoktol is (gondolom remenykedett a postas bacsi), szoval erdemes a boritek fulet lecellukszozni

  8. @norbosyo: nem kell mindjárt a rosszra gondolni, biztos csak a hivatali kötelességüket teljesítették a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzése és megakadályozása körében🙂

  9. @norbosyo: Ez is velem esett meg…🙂 Égett is a pofám rendesen. Arra már én sem emlékszem, miért kp-ban küldtük mellé,már kikopott az agyamból… Szar helyzet,de 2-ből 2 rossz eset nálam történt meg:/ Máskor bezzeg sose történik semmi.

  10. Azt azért nyomatékosítani kellene, hogy úgy általában nem kell félni a postai üzleteléstől. A posta az utóbbi években rendkívül gyors lett, és a megbízhatósága általánosságban is sokat javult.
    Az elsőbbségi levél pl. másnap fixen megérkezik. (Néhány lapot egész egyszerűen nem éri meg másként küldeni). És mint azt a fórumon is írtam, nekem még sosem veszett el se általam, se nekem küldött levelem.
    A csomagolásra tényleg érdemes figyelni, nem csak azért, mert elázhat, megtörhet a lap, hanem azért is, mert a túlcsomagolás megnyomja a levél súlyát, és így a feladási költséget, továbbá, ha nem jól csomagolod, nem fog beférni a postaláda nyílásán és ez sok-sok bosszúságot okozhat.
    A 30-50 db-os stócokat érdemes kétfelé szedni, és egymás mellé paklikba rendezve folpack-kal áttekerni, majd egy egyszerű sima csomagolópapír-réteggel becsomagolni. Ezt máris lehet közvetlenül címezni.
    Általában mindent levélként érdemes feladni, amíg a súlya, és mérete ezt engedi. Ha csomagként küldesz mondjuk 150 lapot, az jelentősen megnöveli a postaköltséget.
    Általában is érdemes előre megérdeklődni a postaköltséget, mert ha már megalkudtatok, és csak a postán szembesülsz azzal, hogy a feladási ár mondjuk kétszerese annak, amit kértél, az elég nagy szívás. Pláne kisebb értékű, de nagyobb súlyú (pl. kilós gyngy) csomagoknál.
    Arról sem volt szó, hogy mi van a rossz minőségű lapokkal. Én jártam már úgy, hogy nagyon leharcolt, kopott, szélein sérült lapokat kaptam. Az ilyet visszaküldöm, de persze jobb előre tisztázni, ha a lapok sérültek. Kikötni, hogy ilyet nem kérsz, vagy szólni, hogy ne legyen meglepi. Ez nyilván értékcsökkentő tényező, és mint ilyen alku tárgyát képezheti.
    A másik dolog, ami még kimaradt, a “meggondoltam magam” témaköre. Sajnos sokszor találkoztam már vele. Én alapból nem küldök előre semmit, és általában nem vásárolok utalással. De találkoztam már ilyennel. Megalkudtunk, becsomagoltam a cuccot, aztán közölte, hogy mégsem kéri. Ha előre elküldöd a pakkot, ilyen esetben sose látod viszont se a lapokat, se a zsetont.

  11. Tipp:

    a borítékot lezárás után tűzőgéppel nyomd tele, illetve én a zárás részénél alá szoktam írni, vagy rajzolok rá egy kiskutyát, így ha bontás történne azonnal látszik.

    Sajnálatos módon én már nem tudok bízni a postában, ha lehet kerülöm őket.

  12. Jómagam,mint vidéki játékos sajnos gyakran kényszerülök arra,hogy postán cseréljek. Rengeteg cserém volt már az évek folyamán. Voltak negatív és pozitív tapasztalataim is. Volt,hogy nem érkezett meg lapom,volt,hogy nem kaptam meg lapot. Ezekre a kiemelkedően jelentős bizniszekre mind emlékszem. Pl anno Matyasovszki barátomnak (Dév és még talán 1-2 ember emlékszik rá) küldtem borítékban Izmos sámánt(!) és papír 200-ast (!) és nem kapta meg. Mondanom sem kell,hogy nem tört össze a világ,megoldottuk,sőt ekkor még csak barátok se voltunk. Volt olyan,hogy sima elsőbbségi borítékban kaptam 20 K-t és régi Óriássárkányra és még néhány ritka sakira. A srác azt mondta,hogy neki ennyit ér,el meri küldeni a 20 K-t sima borítékban(persze jól becsomagolta). Rendben megérkezett mindenkinek minden. És végül egy negatív: Simon Daninak küldtem Erősödő kántálást bebugyizva,ajánlva. Elég fos idő volt,esős napok. Aki cserél postán,tudja,hogy az ajánlott küldeményt kézbe adják. Ebben az esetben a postás bedobta a postaládába és a kántálás elázott. Nagyon restelltem a dolgot és elnézést kértem,habár úgy gondolom,ez nem az én hibám volt. Nem lett ebből sem probléma,Dani belátta,hogy nem tehettem róla,ahogy ő sem.
    A postán való cserélésnél mindig van rizikó,még ajánlott küldeménynél is. Azért remélem ez nagyon ritka eset. A sima elsőbbségi levél én úgy gondolom,hogy úgy működik,mint a szúnyogirtás:ha nem mondom külön,hogy nem húznék rá lapot,akkor jöhet rá a Zilak: ha nem kérem külön az ajánlott küldeményt,akkor vállalom a kockázatot,hogy míg átmegy az ország másik felére,addig baj érheti,eltűnhet. A legkevésbé etikus magatartás szerintem ilyenkor az,ha a cserepartnert megvádoljuk,hogy benyelte a lapunkat,még kevésbé az,ha utasítjuk rá,hogy térítse meg a kárunkat. Nem csak a kárt szenvedett félnek kellemetlen egy ilyen történet,hanem annak is,akinek a lapja nem ért célba. Mindenkinek van igazságérzete is és igyekszik aszerint élni az életét,hogy ezt mindig kielégítse. Nem akarok közhelyekkel élni,de szerintem egyértelmű,hogy a negatív magatartást(partner vádolása,hogy nem tette fel/partner vádolása,hogy ő felelős azért,ha nem ért célba egy elsőbbségi levél/partnerre parancsolás,hogy kártérítsék) senki nem honorálja pozitívval. Törekedjen mindenki arra,hogy ezt elkerülje és biztos vagyok benne,hogy ha nem a 12 éves Pistikével ment a biznisze,akkor fel fog merülni az a kérdés,hogy mi lenne számára és partnere számára az ideális megoldás erre a kellemetlen helyzetre.

  13. Velem az első és a történtek miatt szerintem az utolsó postai cserémmel volt igen-igen nagy gond. Varga Krisszel bizniszeltem egy UR-t UR-re, én odaadtam a helyszínen, ő pedig azt mondta, majd elküldi postán, mert most nincs nála. Aláírt egy kis lapot, hogy bizniszeltünk (a biztonság kedvéért sztem érdemes) Blablabla…
    Egy héttel később mondja, hogy elküldte elsőbbségivel, max. 1 hét mire megjön (Debrecenből Dunakeszire(majdnem Budapest)). Eltelt pár nap, de még nem jött meg. Eltelt 1 hét, még mindig semmi. Írok neki, hogy mi a helyzet, újra leellenőriztük a címet, irányítószám stb. stimmelt. Hiába érdeklődtünk mindketten a postán nem tudtak a levélről semmit sem és továbbra sem jött meg. Már a Fórumon érdeklődtem, hogy mennyire megbízható, volt-e már ilyen probléma, ott pedig mondták, hogy mindig teljesen rendben voltak az eddigi bizniszeik.
    Végül következő versenyen Krisztián rendkívül tisztességesen kárpótolt egy ugyanolyan UR-el, de azóta megfogadtam, hogy semmit nem bízok a postára, az ilyen helyzetek elkerülése végett.
    Tanulság az ajánlott, illetve a személyes biznisz.

  14. A titok annyi, hogy a postán is túlfizetett emberek dolgoznak. A levélválogatás során amiben érezhetően pénzre vagy esetünkben bankkártyára emlékeztető tartalom lehet azt kibontja egy éjszakás melós és csalódottan zsebrebassza a 8 zéned, majd cigicsigának elhasználja. Én leszoktam ragasztani pluszban hátha van kamera ami miatt nem éri meg pöcsölni a felnyitással. Ajánlott levélnél ezt nem merik megcsinálni. Próbáljatok személyesen cserélni és 5000 felett meg mindenki ragaszkodjon az ajánlott levélhez. Ennyi.

    @Katu
    Mire célozna Dév? Mi történt? Lemaradtam valamiről?

  15. dév kész tényként kezelte amit Gábor mondott, hogy rátámadtam mert nem kaptam meg a cuccot, semmibe véve az én állításom, ami pedig így szólt: előbb volt a nemleges válasz, sokáig, aztán lettem egyre arrogánsabb

  16. Posta = Fekete lyuk Zrt.
    Eddig még nem vitt rá a lélek, hogy postán keresztül bizniszeljek, no fucking way.

  17. @Katu: szállj le a magas lóról (és, hogy Fecet idézzem ülj át egy pónira), a cikk azon része SEM neked szólt, de örülök, hogy magadra vetted. Király, hogy rendbe jöttek a dolgok, most tehettél volna igazán sokat azért, hogy a közösség befogadjon. A “zorrallos” incidenshez annyit fűznék, hogy az ő álláspontját is elolvastam, ahogy a tiédet is. Ha a semleges válasz nem segít akkor az arrogáns miért is fog? Bár tényleg nem akarok belefolyni a dolgaidba…

  18. @Katu: a qrva életbe,egy picit már tartsad féken a billentyűidet. Nem kell mindent mindig kommentálni. Írd le magadnak egy papírra/énekeld ki magadból vagy bármi. De ne mindig itt keseregj. Zárd le magadban, move on! Koncentrálj az életed rendezésére,tölts a hkk-val kevesebb időt és mindenkinek jobb lesz. Te se szerzel új ellenségeket és a felszabaduló szabadidődben a “talpraállásra” koncentrálhatsz…:)

  19. Most már kezdek emlékezni rá, hogy annak idején miért hagytam abba a HKK-t.
    Ugyanitt gyűjtemény eladó.😀
    Ezen cikk, és az előző alatt is kifejezetten undorítóra sikeredett néhány ember néhány hozzászólása. Jó, a svédek szarrá vertek minket, és év végére a laikusok is rádöbbenhettek, hogy csak parasztvakítás volt az egész EB, és magyar foci olyannyira mindenkié, hogy éppen most nyomtam bele egy nagy rakás magyar focit a wc-be. Ez frusztrálja az embereket, és ez rendben is van.
    DE!
    A legtöbb hozzászólás még a meccs előtt született, és azért alapvetően ez egy barátságos meccs volt, nem lenne szabad hogy ilyen indulatokat kiváltson egyesekből, pláne nem akauzálisan.
    Az értelmesebbek részére itt vége a hozzászólásomnak.

    A gyengébbek kedvéért: Igen, szándékosan, tévesen a focihoz kötöm ezt a hangulatot, amit itt előidéznek néhányan. Muszáj így tennem, mert egyszerűen más elfogadható magyarázatot nem találok erre.
    Aki pedig nem tud a sorok között olvasni, az lehetőleg magukat a sorokat se olvassa el, de ami még fontosabb, ne írjon ide se sorokat, se sorközöket, egyáltalán semmit.

    És hogy számomra is legyen értelme/előnye a bejegyzésnek: Keresek 3 végső összecsapást, meg egy higgadt, intelligens, értelmes, jó hangulatú HKK-s társadalmat.
    Meryx voltam Schrambergből.

  20. Katu,én valahogy úgy emlékszem,hogy úgy kezdődött,hogy azt mondtad,hogy majd bontotton odaadom a templomszolgát,meg a bugyikat is(!!!!),amiben kaptam a lapjaidat😀 aztán meg megkérdeztem,hogy azt hiszed lehúztalak,erre valami olyan választ adtál,hogy nem hiszed,hogy lehúztalak(kérdés h akkor miféle templomszolgát adtam volna?),de a “faszságom miatt,nehogy te szopj” Mindezt azután,hogy kezdeményeztem veled egy beszélgetést,amit azzal kezdtem,hogy voltam a postán érdeklődni. Ezt semmiféle nemleges válasz vagy hasonló nem előzte meg. Mindegy,hogy csűröd-csavarod,ez a beszélgetés megvan a facebookon.

  21. Mindenki nyugodjon le, már csak 4 nap és mindenki a Kreátoros lapokról fog beszélni🙂

  22. Néha feljön az ember blogra,elolvassa amit Dreegék írnak,alatta meg megy a maunika show.Imádom.

    Ontopic: a fent leírt mind hasznos,aki frissen kezd vidékről cserélni mindenképpen tartsa magát hozzájuk. Az ajánlott meg alap,de ha 10k+os pakkot feltétlenül nem tudtok személyesen elcserélni,én még az értéklevelen is elgondolkoznék.KPt Magyarországon meg csak a legamatörebbek adnak fel postán,én egyszer papír pénz mellett,szépen csörgő apró pénzt(!) kaptam levélben,ami nyílván elég hivalkodó,ezt el kéne felejteni.

  23. Ajánlott levél elveszése esetén, ha írsz egy tudakozványt a postának, amiben szelíden megérdeklődöd, hogy miért nem ért célba a levél majd az erre kapott válasszal kérsz egy átalánykártérítést a feladás díjának a 15x-e üti a markod, az alaphangon 6000 Ft. Ha nem megfelelően kézbesít a posta, tehát bedobja az ajánlott levelet, ugyanezzel az eljárással a feladási díj 15x-éig kártérít a posta. Csak nem szabad sokat tökölni, mert 6 hónap alatt elévül és mire választ kapsz a tudakozványra, az is idő. Mielőtt még jön valaki, hogy úgysem fog működni, elárulom, hogy a mechanizmus szinte automatikus és egy kollégámmal így csináltunk még nagyon régen félmilló pluszt a cégnek.

  24. Engem 2004-ben egyszer már “megölt” a posta. Egy ma már nem aktív játékossal üzleteltem, és visszaküldte neki a posta a küldött levelét azzal, hogy “a címzett meghalt”. A sors fintora az volt, hogy nekem is visszaküldte a posta a neki küldött levelemet azzal, hogy ő meg elköltözött. A kettő közül mint kiderült egyik sem volt igaz🙂

    Az elmúlt 5 évben én már nem nagyon postázom, mivel vagy én vagy valamelyik Pesten tanuló ismerősöm megoldja az ilyen helyzeteket. De dév tanácsait érdemes megfogadni.

    Még egy tipp: Manapság a legtöbb telekocsi sofőr is visz csomagot 500 forint körüli összegért. Igaz, ehhez alkalmazkodni kell a sofőrhöz, ahova érkezik, oda kell mennie a “címzettnek”, de gyors és megbízható opció.

  25. Geccc, telekocsiznom kéne. Iszonyat lóvém lenne belőle még bónuszban….
    Én egyébként amikor csak tehetem, személyesen megyek el a lapokért, mindegy hogy hova. Debrecenbe is mentem már lapokért, meg Szegedre is mentem volna, de az végül nem jött össze.
    Jelige:
    Posta csak a legvégső esetben!

  26. Azért az nagyon furcsa nekem, hogy van egy ember, aki ír Dévnek egy picsogó levelet, amiben lényegében pénzt kunyizik – már erre is felszaladt a szemöldököm, hogy mi a f@szom?? – hogy szar az élet, mentsük már meg…. Ne leveleket írjál, hanem menj dolgozni, vagy irány a Deák téri aluljáró aztán gyűjtögess…
    Aztán ez az ember miután belekeveredik egy szerencsétlen cserébe, és újra kap segítséget a jövőre, egy jószándékú cikk formájában, van képe személyeskedni azzal, aki segíteni akar neki…
    Katu, ha valaki másodjára veszi a fáradságod, hogy próbálja a szarod eltakarítani, ne játsz vele sértődött királykisasszonyt.

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

