Pakliértékelés – A lebilincselő Thargodanok

Avagy lássuk, hogy teljesített a deck az első pár bevetésen!

Korábban már írtam arról, hogy a Kreátor műhelye tesztelése során a Zarknod bilincsét használó, kontrollosra hangolt Thargodan pakli volt a kedvencem, így nem véletlen, hogy ez volt az első deck, amit összeraktam a megjelenést követően.

Azóta már két versenyen is sikerült bevetni a srácokat: egyszer DM barátom révén, aki egy remek második helyet ért el velük a Profi Ligában, míg én az előző héten, az Excelsior versenyén próbálkoztam velük, valamivel kisebb sikerrel, hiszen 7/4 lett a végső statisztika, de valójában csak egyetlen életponton múlott itt is a harmadik hely, úgyhogy azt hiszem mondhatom, hogy alapvetően sikeresen zárult a “tesztidőszak”.

Terveim szerint a jövőben minden pakliról olvashattok majd egy rövid értékelést, amivel próbát teszek a versenyeken, és végül úgy döntöttem, hogy ezzel a deckkel fogom indítani a sort. Lássuk először a listát!

szabálylap: Zarknod bilincse

zarknod_bilincse3 Mhorg
3 Ónix szobor
3 Ében Thargodan
3 Gregor, a mahinátor
3 Ouitmlen
3 Eurol
3 Varell, ónix istenség
3 Neuroblaszt
3 Káoszhullám
3 A hatalom szava
3 Móleon
2 Xenomorf nyálka
3 Kozmikus kapcsolat
3 Büntető motyogó
3 Ködszitálás
3 Masszaszövő
3 A nagytanács ítélete

50 lap

Ha végignézitek a paklit, akkor láthatjátok, hogy a lapok túlnyomó része megoldás (27 olyan lap van, ami a kijátszásakor rögtön leszed valamit), így igazából arra épít, hogy a topdeck-fázist elég nagy eséllyel megnyeri, miközben a zanszilánk- és Thargodan-szinergiáknak köszönhetően az első körökben képes tempóból játszani. Ez alapján azt hiszem balszerencsésnek mondható, hogy az említett Exes versenyen két vereségem is úgy született, hogy az ellenfél jobban topdeckelt, de hát van ilyen, ez bőven benne van a játékban.

Na de lássuk inkább egyesével, miként teljesítettek az egyes kártyák!

mhorgMhorg: Egyértelműen a legerősebb kezdés a deckben: 1 manáért kapunk két lényt, akik a következő körben visszaadják az árukat, miközben 2 manával olcsóbbítanak. A játék előrehaladtával persze egyre kevésbé jó, ám kezdőkézben óriási, különösen az anti-mágia miatt.

Ónix szobor: Nem olyan ütős kezdés ugyan, mint egy Mhorg, de nem áll messze tőle. Amikor első körben ezzel tudtam kezdeni, mindig nyertem, ami nagyban köszönhető annak, hogy aktívan adja a Mhorgokat, így elég nagy nyomást lehet gyakorolni az ellenfélre és zanszilánkok mellé is tökéletes.

Ében Thargodan: Nagyon szeretem az olcsó, beépített leszedéssel bíró lényeket, hiszen tipikus 2-for-1 kártyák, az Ében Thargodan pedig ezek közül az egyik legjobb. Ebbe a koncepcióba meg aztán főleg, hiszen a zanszilánk- és a Thargodan-szinergiát is erősíti, nem okozott csalódást.

Gregor, a mahinátor: Az Ében Thargodanhoz hasonló lap, csak éppen jóval nagyobb, repül és szemtelenül elbánik az életes gonoszságokkal is. Sajnos elég kevésszer láttam a versenyen, de akkor a Semmizős képessége nagyon jól jött!

ouitmlenOuitmlen: Régi kedvencem, aki ebbe deckbe még mindig kiválóan illeszkedik. A Mhorgok olcsóbbításával ugyebár pofátlanul olcsón megérkezik ő is, de a rengeteg zanszilánk miatt amúgy is fogunk tudni dobni neki mindig, ha éppen arra van szükség. Ez nem nagy ár egy leszedésért és egy bitang statokkal rendelkező, láthatatlan lényért, amely nem csak az őrposztban tud rendet tenni, de kivégzésre is jó – most is így vettem hasznát.

Eurol: Ha ki tudjuk rakni úgy, hogy 2-3 Thargodan már kint van, akkor magában megnyeri a játékot, akkora lapelőnyt csinál – egyszer húztam be, akkor pont ez történt. Egy elsőkörös Mhorg után akár nulla manából ki tudjuk tenni, ha kell, akkor már az ellenfél körében, áldozásból, baromi erős kártya!

Varell, ónix istenség: Az Ében Thargodan, Gregor, Ouitmlen vonalat ő zárja, a legerősebb leszedésünk, amely szintén szemtelenül olcsóvá tud válni. Sajnos nem láttam egyszer sem, amikor igazán számított volna, de bizonyára kevesen kételtednek a lap erejében – ha tudunk neki dobni, ő is kijön egy elsőkörös Mhorg után.

Neuroblaszt: Az új zanszilánkos Thargodanokkal, illetve a Ködszitálással és A nagytanács ítéletével tovább erősödött ez az amúgy sem gyenge kártya. Ezt most is bizonyította, hiszen amikor tudtam vele visszavenni, akkor mindig nyertem, kötelező eleme a paklinak.

kaoszhullamKáoszhullám: Az ehhez hasonló olcsó beleszólások azok, melyek biztosítják, hogy legyen némi védelmünk az első körökre is. Természetesen Mhorgot éri meg kérni vele, hiszen annak vannak a legjobb statjai, ami egyben azt is jelenti, hogy ebbe a pakliba illeszkedik a legjobban. Valójában Neuroblaszt-jellegű lap: mindkettő tud “ingyen” jönni, leszedni és dobatni, különbségeik miatt mégis remekül kiegészítik egymást.

A hatalom szava: A másik ingyenes védekező lapunk a játék elejére. Sok magyarázatot nem igényel, talán csak annyit, hogy az ÉP-áldozás nem volt fájdalmas, hiszen más szerencsére nem fogyasztja az életpontjainkat a deckben, Varell ellenben jókorát tud gyógyítani rajtunk.

Móleon: Elviekben tökéletesen illeszkedik a deckbe: olcsó, dobat és ad nekünk 2+1 zanszilánkot. Most mégis cserben hagyott, hiszen kétszer is feljött topdeck-fázisban (ahol egyértelműen a deck leggyengébb lapja), és végül mindkét meccs el is ment rajta. Így sem vagyok biztos abban, hogy kihagynám, de mindenképpen felül kell vizsgálni a szerepét a pakliban.

Xenomorf nyálka: Egy permanens dobatás elég könnyen el tudja dönteni a meccset Bilincs mellett, ráadásul ez legalább üres kéznél is csinál valamit. Konkrét tapasztalatom azonban most nincs vele sajnos, nem húztam be.

kozmikus_kapcsolatKozmikus kapcsolat: Ha az első körben Mhorgot, akkor a másodikban Kozmikus kapcsolatot szeretnénk húzni, ez nem is lehet kérdés. A nagytanács ítéletével persze most már meg lehet oldani, de így sem hagynám ki semmilyen Bilincsből, hiszen a jelenlegi talán legjobb UR-bűbáj még mindig.

Büntető motyogó: Sok esetben jobb, mint egy Méonech fürkész, különösen azért, mert rögtön tud építkezni, ami ebben a deckben sokat számít. A játék minden szakaszában jó, az ellenfél kezének ismerete különösen sokat számít, így nem mondhatnám, hogy csalódást okozott.

Ködszitálás: Az egyik nagy kedvencem az új kiegészítőből, amely most is bizonyított, hol varázslat-, hol pedig hatáscounterként. Az egyik meccsen egy nagyon kritikus kört hozott le nekem, ahol lecounterelte az Animált csapda képességét és ezáltal meg tudtam oldani egy életes Artagort.

Masszaszövő: Ez is egy olyan lap, ami a játék elején nagyon jó, aztán egyre kevésbé jön jól – Móleon mellett ő is ott volt mindkét elveszített topdeckelésemnél. Összességében az a tanulság, hogy a Móleon, Masszaszövő, Xenomorf nyálka trióból le kell nyesni valamennyit, mert nem szükséges ennyit dobatás.

A nagytanács ítélete: Egyszer jött fel, akkor leszedett egy Az elme hatalmát, így nem rajta múlott, hogy végül nem jött össze a fordítás.

Összességében tehát elégedett voltam a deckkel, az említett dobatós szekción kívül sok minden máson nem variálnék, szerintem sikerült viszonylag jól eltalálni az arányokat és a tempót is. Szívesen megnézném a paklit “normál” versenyen is, egy erős side-dal, szerintem bőven van benne potenciál. Próbálgassátok ti is bátran!

Csető Zsolt

 

17 thoughts on “Pakliértékelés – A lebilincselő Thargodanok

  1. Elég jónak tűnik.
    Ha a dobatás szekcióból a masszaszövő teljesen kikerül (bár nyilván mind közül ez a legerősebb dobatás), akkor befér kék, és a bilincs spoiler tleikan áruló.

  2. Köszönjük a cikket!
    Volt szerencsém mind kétszer a pakli ellen játszani(1:1 az állás, várom a döntőt :D),így minimális tapasztalatom van vele kapcsolatban és nekem is az volt a benyomásom, hogy túl sok a dobatás benne(kicsit reménykedtem is , hogy húzogatja majd Zsolti ezeket a 4-5 körtől és hátha ez lesz a mérleg nyelve).Persze ez böri ellen tud halmozottan para lenni ahol a topdeck fázis még hamarabb jön el mint alap esetben és ott egy olyan lap húzása ami CSAK dobatni tud megpecsételheti a meccset(mint pl ellenem is).Én is vszeg a masszaszövő kezét engedném el hiszen kevés a szinergiája a deckel,de a tleikan bámennyire is kívánkozik ide sztem nem elég jó.Én az agresszió faktoron pörgetnék picit A nekromanta pálcát szívesen kipróbálnám ide hiszen papíron illeszkedik,de az a baj jelenleg túl kicsi a halmaz amit valóban visszarántana,így ő vszeg csak akkor férne be ha kicsivel komolyabb átalakításon esne át a deck,de mint agro faktor és illeszkedés akkor egy am is Zsolt által kedvelt moa gépsanyit próbálnék ki aki elég permán tudná az ellen ÉPjét rendbe tenni bár vszeg 2 dbnál többet nem tennék be mert első két körben nem szívesen szorongatom.

  3. Jó ez a deck, a KM-mel sokat erősödtek a zanszilánkra építő paklik. A Büntető motyogót ugyan még nem sikerült tesztelni, de nem is nagyon szeretném, mert túl randomnak érzem a képességét. Ha nem sül ki, azzal elég nagyot bukunk. Amit meg hiányolok a pakliból, az természetesen a Hübrisz.

  4. Nekromanta pálca szerintem se rossz ötlet, de még Dögvészt is kipróbálnám ide és ha gyűjtőből akarunk még picit ügyeskedni, akkor Mnebolath. Igaz buta, mint a tök, de ha van lent Mhorg, akkor olcsón jön és ha megfogják se baj, jön újra és egész korrekt méretei vannak az ütlegeléshez.

  5. Be kell ismernem, a Zsoltit az uccsó körben eszméletlen módon lemákoltam, mert behúztam egy olyan lapot, amivel még egyet tudtam sebezni, és mindkét hálót ki tudtam szedni, ami az asztalon volt!

  6. Ui.: Én is tervezgetem még a Bilincses vonal folytatását, úgyhogy kész vagyok a visszavágóra 🙂

  7. Köszi a visszajelzéseket mindenkinek! 🙂 Reagálnék néhány lapra:

    Tleikan áruló: Egyetértek JuFéval, ebbe a deckbe szerintem nem illeszkedik jól, ezért sem került be végül. Mivel őrposztból nyerünk, ezért nagyon könnyű leüttetni, és csak a Mhorg, Ében Thargodan páros tudja jól blokkolni.

    Nekromanta pálca: Kipróbálható, de szerintem nem olyan giga value ide.

    Moa gépsárkány: Ez tetszik, a színcsere pedig nem para.

    Büntető motyogó: Fogd fel úgy, hogy az ellenfél sokkal nagyobb eséllyel fog blankot húzni, mint ahányszor ez blank lesz. 🙂

    Hübrisz: Majdnem bekerült, a Ködszitálás elleni párharcban maradt alul az utolsó helyekért.

    Dögvész: Sajnos nagyon drága és egydimenziós, a Neuroblaszt elég erre a célra.

    Mnebloath: Egy Bilincsbe, ahol value-ból, és nem tempóból akarod lenyomni az ellenfelet, nem fér bele egy olyan lap, ami nem tud semmit.

    @Bubu: Azért a Kozmikussal nekem is volt egy mákos topdeckelésem, de azért összességében valóban te vagy az, aki kevésbé panaszkodhat szerintem. 😀
    Az a vicc, hogy azon gondolkodtam utána, hogy a “blank” Ganüid paradoxon végül pont ideálisnak bizonyult, hiszen leszedni nem tudtam a kárpótlás miatt, neked meg pont jól jött a plusz lény. 🙂

  8. @Balage
    Igaz nem Zsolti vagyok,de azért beleokoskodom:P
    Sztem teljesen más a tempója ennek a decknek, hogy ilyen drága kánterek beférjenek. Unfair lapok,de a decket valamelyest köréjük kell építeni ha használni akarjuk őket.

  9. Ha már Thargik, Sötét földet nem szeretnétek ismét felújítani, hogy nekronos legyen?

  10. JuFe: valoban neked szolt a piszkalodas 🙂 de ne vedd tul komolyan.
    Azert 2 lapot, amik helyett meg Bilincsben is (ami azert csak-csak a leglassabb paklik kozott van) van egy csomo jobb (Kozmi-kapcsi pl.) sztem felesleges tiltani.
    Tiltas nalam = ‘ha felhuzod, nyertel – olcso es kozben nyero szitut alkot’ vagy ‘a paklik nagy reszebe be KELL tenni 3-at, annyira eros’.
    Marmint az UJ tiltas, a tiltasbol kiszedes az masik dolog, meg mielott valaki racsap :).
    De mindegy, szivetek joga.

  11. A vélemény olyan, mint a lábszag… Mindenkinek van, de igazából senki sem kíváncsi a másikéra. 🙂

  12. Megkérdezhetem, hogy a Dungeon miért maradt ki a pakliból? (Mondjuk a xenomorf nyálka helyén el tudnám képzelni.)

  13. Visszajelzés: [Mentorprogram – Zsolly] Az első hónap | HKK Blog

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

