Új játékelem – új dimenzió

A Star Wars: Sorsok margójára

Ha társasjátékos és/vagy szerepjátékos fórumokat, oldalakat is szoktatok látogatni bizonyára értesültetek róla (ha nem akkor most olvashatjátok), hogy megjelent a Star Wars legújabb CCG-je, a Sorsok. Nos, most okkal mondhatnánk, hogy ez itt a reklám helye, de nyitott szemmel kell járni (a fejlesztések miatt is), így egy próbajátékot megnéztem, és egész kellemes játékélmény ért már a prekoncept paklikkal való küzdelem során is. Ami igazán destinymegragadta a figyelmem az az, hogy amellett, hogy alapvetően gyűjtögetős kártyajáték modellre építenek, egy igazán különleges, új játékelemet hoztak be a játékba, méghozzá egyedi dobókockák segítségével. Nagyjából úgy képzeljétek el, hogy a kör egy bizonyos fázisában a speciális dobókockákkal kell gurítani, és egy effekt kisül a gurítás eredménye alapján, a dobókockák is boosterekben kaphatóak, tehát ne úgy képzeljük el, hogy van 3 különböző összesen. Nyilván mi volt az első dolog, ami eszembe jutott? Persze, hogy hogyan lehet átültetni ezt vajon a HKK-ba. Tehát nem sima „1-6 kidobjuk” effektekről beszélünk, hanem speciálisakról, különlegesekről. Valami ilyesmit képzeltem el, tényleg csak nagy vonalakban: a paklidhoz 3 különböző egyedi dobókockát használhatsz (ezt ugyanúgy fel kell írni a paklilistára, mint a követőt vagy szabálylapot a verseny elején), és kulcsszóként (ikonként) lenne megjelölve a lapon, tehát ha kijátszol egy „DEK” (dobj egy kockával) lapot akkor a lap kijátszásakor dobhatsz egy általad választott kockával, és kisül a rajta lévő effekt. Példa a 6 oldalra (szintén lehet ikonosítani, nem szövegesen szerepelne a lapon): 2 lap semmizése, 1 izomjelző kiosztása, 1 álomjelző kiosztása, kör végén 1 laphúzás, 3 sebzés kiosztása, blank (lehet balanszolni, az erősebb kockákon szerepelhetnek blank oldalak). Természetesen a DEK lapoknak lehet még egyéb képessége is.

Igazából már egy jó ideje azon gondolkodom, sőt, Zsoltival is beszéltünk róla (bár neki az eredeti ötletem cseppet sem tetszett), hogy a HKK-t hogy lehet kirángatni a komfortzónájából. Különleges szabályok, új játékelemek (pl. bizonyos effektet tudó playmat), én ilyen irányban látom a fejlesztés jövőjét. Mit gondoltok, mekkora sikere lenne annak a játékosok körében, ha ilyen újdonság kerülne a játékba? Inkább pozitívan fogadnátok, vagy abszolút ellene vagytok? Várjuk véleményeteket hozzászólás formájában!

Dév bácsi

 

Advertisements

28 thoughts on “Új játékelem – új dimenzió

  1. Egyrészről nem tetszik, mert kockadobás, és +random faktor. Viszont az jó lehetne, hogy a kockákon csak ikonok szerepelnének, és ezeknek a képességeit bármikor lehetne erősiteni vagy gyengiteni. Az első miatt azért összességében nem örülnék neki.

  2. Jó ötletnek tartom, mindenképpen színt vinne a játékba. Az ebből fakadó random faktort le lehetne redukálni azzal, hogy limitálni a dobálózást az áramláshoz hasonlóan. Amit szeretnék elkerülni, hogy legyenek hiper-szuper ultra ritka kockák 10k-ért, amivel dobálhatod a kyorg tudásokat minden körben. Lehetne 1-1 standard jó illetve rossz kocka a kárpótlás illetve büntetés mintájára.

  3. Nekem nem tetszik, a HKK így is elég bonyolult és összetett játék. Az új szabályok, képességek kitalálásában pedig nem ragadtatok le, lásd kompenzáció, reakció drágítás megjelenése ikonosítva több lapon, stb 🙂
    Én nem ebbe az irányba vinném a HKKt(illetve nem vagyok biztos benne, hogy a jelenlegi irányok túl sok finomhangolást igényelnek)

  4. Nekem tetszene azon olyan playmat amin helyszinek vannak avgy valami palya felek es ugy mukodne mint egy szabalylap 😀 szerintem erdekes lenne.

  5. A különleges kockák effectje szerintem csak helytakarékosságot eredményezne. Rengeteg ilyen lap van már, ahol ez az effect a lapon szerepel, és hagyományos kockával kell kidobni a random hatást. Ha ezt a “szöveget” kivezetnénk a lapokról, és egy kockával szimbolizálnánk, akkor
    – egyrészt rövidülnének a lapok szövegei (de tartok tőle, hogy a felszabaduló hely nem színesítő szöveggel lenne megtöltve, hanem további képességekkel, ami nem hiszem, hogy túl jó ötlet),
    – másrészt uniformizálódna ez a fajta randomizáció, és ezt mindenképp érdemes lenne elkerülni.
    Ez utóbbit megmagyarázom:
    Ha rendelkezésre állna egy efféle kocka, akkor teljesen természetes igény lenne a kiadó és a játékosok részéről is arra, hogy a bevezetett/megvett új játékkellék használatban is legyen. Ebből az jönne, hogy rendre rákerülne a lapokra a kockadobás lehetősége, és a kezdeti érdekes játékelemből sablonszerű lehetőség válna.
    Nem hiszem, hogy a játéknak pont ez az elem adna lendületet.
    A playmat pedig no comment. Legyen otthon 5-6 különböző playmat-em, a paklijaimhoz… hagyjuk már.

  6. Én sem támogatnám ezt a játékelemet.Nyilván vicces,de már így is túl sokszor tapinthatóan zavaró mértékben a szerencse szerepe a játékban.Nem lenne jó erre ráerősíteni egy új játékelemmel.

  7. Ugyanazt akartam mondani,amit Jufe. Buktunk már szerintem mindannyian meccset meg nem dobott Timera gondolat miatt,illetve ellenfelem is vérzett már úgy el,hogy a szerencsejátékosnak 6-ost dobott. Őszintén szólva egyiknek sem “örültem”. Valljuk be,olykor még elnézést is kérünk,ha így nyerünk fordulót,hogy “megdobunk” valamit.

  8. Őszintén szólva így is anyázok eleget f*szmákolások után mind HKK-ban, mind pl. Legends-ben, semmi szükség még több RNG-re.

    Ellene mondok 🙂

  9. A szerencsefaktort szerintem is inkább csökkenteni kellene, mintsem növelni.
    Olyan változtatásokat viszont szívesen látnék, amiknek nincs köze a szerencséhez, vagy éppenséggel még csökkentik is a szerencse szerepét.
    Pl. a kontrázás lehetőségén akár érdemes lehet egy pillanatra elgondolkodni, vagy a kezdés eldöntését kockadobás helyett valami másra bízni, amibe kicsit nekünk is van beleszólásunk, nem csak a vakszerencsének. Mert valljuk be, manapság nagyon-nagyon sok tud múlni azon, hogy ki kezdi a játékot.

    Valamint a szándékos időhúzást lehetne még valahogyan szankcionálni.

  10. Csak 2 komment a kommentekhez:

    – A kezdesre a sok (valoban vedekezo jellegu) vedekezeses lappal probalunk reagalni. Egyebkent a felmeresek szerint (sajat + blogos) a kezdes szerepe valojaban kisebb, mint ahogy erezzuk.

    – A szerencse csokkentese gyakran felmerul, de van itt egy kis dilemma: ha csokkentjuk a szerencse szerepet, ‘algoritmikusabbak’ lesznek a paklik (vagyis inkabb lesz optimalis jatekod, jobban fognak hasonlitani az egyes meccsek, kevesebbet kell improvizalni, inkabb csak az elore begyakorolt patternt koveted).
    Ilyenre pelda volt:
    – kod pakli (Buvos erdovel)
    – golem, a fix koronkenti keresessel (inkabb regebben, amikor az 1 VP meg nem volt olyan sok)
    – dal pakli
    – kisebb-nagyobb mertekben minden kombo pakli ilyen

    … szoval ezek nem voltak annyira nagy kozkedvencek :).

  11. Miklóssal beszélgettünk a napokban a SW-Sorsok kapcsán.

    Több dolog is szóba került, de a lényeg, hogy a HKK-ban elég sok a random-faktor, nem szükséges ezt még kockadobálással fokozni.

    Az FFG játékában kitűnően működik a kártya + kocka együtt, de nem valószínű, hogy ebből a Star Wars játékból a HKK bármit is átemelne.

  12. Akkor már rulettkerék legyen…
    De most komolyan.
    Már így is túl sok random dolog lett belegyúrva ebbe a szerencsétlen Magic klónba

  13. Érdekes funkció egy jónak tűnő játékban, de ettől még nem kell azonnal áthozni a HKK-ba. Ha annyira tetszik ez, játssz azzal a játékkal.
    A HKK-nak volt bőven elég ideje megtalálni a saját stílusát és egyéni elemeit, és biztosan sikerül majd a jövőben is újítani saját kútfőből. Lopkodni minden jött-ment új dologtól elég megfontolatlan és hosszú távon rossz irány etikailag. A sok idióta HS koppintás is hiba volt.
    A lapötletes fórum topikba (még ha a nagyja rossz is) naponta sok új és érdekes ötlet érkezik. Inkább onnan lopkodjatok és biztassátok a népet az ötletelésre. Az legalább nektek van szánva.

  14. //Valami problematika történt. A dél körül írt hsz-em nem ment el. No mindegy. //
    Szerintem ilyesmire semmi szüksége a játéknak. Drága és felesleges. Jancsár Janival értek egyet.
    Viszont, az új “külső” játékelem, nem feltétlen rossz ötlet. Anno az őslichek körüli hőzöngés idején felvetettem, hogy lehetne azokat hasznosítani ám, mint amolyan mini követőt. Apró játékon belüli effekt, apró hátrányért cserébe, ha X db őslichet odateszel a követőd/szabálylapod mellé. A behofórumon ki is dolgoztam ezt részletesen:
    Bármennyi különböző őslichet használhatsz.
    Mindegyikért cserébe +1 lap a minimum dekkméreted.
    És ilyesmiket adhatnának:
    +1 Ép a játék elején
    -1 Ép az ellenfélnek
    +1 Side hely
    /X Őslich
    K: X őslich beforgatásáért: semmizel 1-et/sebzel 1-et/gyógyítasz 1-et/megnézed az ellenfél kezét/újradobhatod a kezdődobást/visszakeverhetsz és újrahúzhatsz lapokat stb. Ez volt kb. a lényeg. Valami hasonlót el tudnék képzelni.

    Üdv: Kyb

  15. Poén hogy pont az új Star Wars premierének napján (vagy premier előtti napon?) jelenik meg ez a cikk.

    Én úgy szeretem a HKK-t ahogy van, én bízok Balázsékban hogy nem rontják el, azt csinálnak vele amit akarnak , új játékelem ide vagy oda úgyis tolni fogom 🙂

  16. ezt a kockadobást én se preferálnám. ha már újítást szeretnétek, akkor inkább a hs hero poverjéhez hasonló valamit szívesen látnék. Akár nature vagy valamelyik követőhöz kapcsolva. Vagy színekhez kötve.

  17. Szerintem is hagyjuk a kocka dobálást… inkább legyen olyan fejlesztés, ami a Kreátor Műhelye kapcsán is említésre került: kicsit a karakteresség, a történeti, oldal, tehát a fantasy egyfajta rpg-jelleg erősödhetne még tovább, ami egyedi feelinget ad és adhat. A potenciál már eleve megvan ehhez. Az új SW játéknak ez is valahol erőssége, hogy kicsit átélheted a játékkal a filmek világát és ez bármilyen kockánál nagyobb vonzó hatással bír szerintem. Erre lehet értelme inkább rágyúrni 🙂

  18. @enarobi13:
    A HS hero power már rengeteg követőn ott van (Harangmester, Edralian, Mulgan, Főparancsnok), tehát kb. az összes ilyen, ami (S)-re vagy (K)-ra csinál vmit, ezt szerintem már nem kéne behozni

  19. Én se támogatnám a véletlen faktor növelését. Kyb ötlete nekem is tetszene bár én inkább úgy tudnám elképzelni, hogy teszem azt van 5 előnyös és 5 hátrányos őslich, az előnyösökből a játék elején ha akarok kiválaszthatok egyet (+1 lap, +1 mana stb.) míg a hátrányosat az ellenfelem választja ki (első lapod amire nem reagáltak nem jön létre és a semmibe kerül, nem kapsz az első előkészítő fázisodban vp-t stb.) és persze a hátrányosok összességében nagyobb hátrányt jelentsenek (minden őslichnek lenne ellenpárja amit nem lehet ellene választani). Ez talán csökkentené a játék elején a véletlen szerepét.

  20. Észre kellene venni, hogy a HKK a csoró és angolul nem tudó gyerekek MTG-je(ként indult). Azóta innen-onnan kerültek bele dolgok, de saját ötlet minimális mennyiségben. Lehet azon ötletelni, honnan kellene még “kölcsönvenni” dolgokat, de sztem a kaszinó nem az a hely…

  21. Az online irány jó volt, de az életben nem lesz rentábilis csak magyarul, reklám nélkül, etc

  22. @Kistroll: Tartalmas lehet az életed, ha egy ilyen ostoba álnév mögé bújva az általad lenézett/utált kártyajátékról szóló oldalra jársz kommentelni ezeket a faszságokat.

  23. Bocs, de telefonról nem tok ezzel névvel hozzászólni. Maradt a KistrolL, ez becenév, talán óvodába hordtak anyudék amikor kaptam (a 90-es évek elején), köszönöm, hogy kifejthettem.

    Tartalmas-e az életem?
    Attól függ mit tartasz annak. Megnyugtatlak, számomra eléggé, év vége tájékán túlságosan is…

    Nem utálom a HKK-t, de mint már többször kifejtettem ez nem az a HKK ami régen volt, és sokan 10+ évig játszották. (Értsd: kipakolok mindent a kezemből flopon -max. 2. körig-, azt várom a rivert -hívhatod “topdekk fázisnak”-)

    Lenézem-e?
    Ez már összetettebb kérdés, de maradjunk annyiban, hogy egy korral nem haladó, visszafele fejlődő dologról van szó. (Hasonlítsd össze a Behós versenyek résztvevőinek számát a 14-15 évvel ezelőttivel, arról ne is beszéljünk, hogy voltam Nyíregyházán olyan versenyen ahol 40+ résztvevő volt…)
    Sorolhatnám, de mindenbe bele lehet kötni (bele is szoktak).

    Amennyiben az agykapacitás kimerül a témák offolásánál, és saját magad durva beégetésénél, talán bölcsebb lenne csöndben maradni.
    De hát nem fogsz, mert úgy gondolod ettől okosabbnak tűnsz.

    Ha hozzászólásaim (már amennyi van, inkább csak olvasgatni szoktam, pofázni csak akkor ha úgy látom valamihez érdemben hozzászólhatok) zavaróak, kérem azok törlését.

    Tza

  24. Őszintén nem értem mi értelme van ennek a személyeskedésnek. Legjobb lenne nem ezzel offolni a topicot.

    A korábbi versenyek látogatottságát véleményem szerint leginkább az internet elterjedése és az azon kersztül játszható játékok népszerűsége változtatta meg. Én is emlékszem, amikor a 90-es évek végén Egerben 20-30 ember volt versenyen. Nekem is nagyon hiányoznak ezek az idők, de azt tegyük tisztába, hogy az kvázi egy másik kor volt. A kártyajátékok meglátásom szerint renreszánszukat élik, élhetik lévén sokan az e-élettől megcsömörülvén a személyes interakciókat keresvén választják ismételten ezen időtöltési formát.

    Az, hogy a Magic volt az, ami kvázi ihlette a HKK-t kb lényegtelen, és sztem mindenki tisztában van vele, ha tagadják, ha nem. Attól még egy jól konstruált játék.

    Az, hogy merre megy a játék meg szintén kissé ízlések és pofonok. Nekem sem tetszik sok minden (semlegesítéses lények, tóken és egyéb átvett dolgok), de elfogadom, vagy nem játszok. Ez ennyire egyszerű.

    Azzal meg megint nem értek egyet, hogy algoritmussá válna a játék. Ennek az állításnak azokban az esetekben van létjogosultsága, ha egy lap indít meg egy láncreakciót. Valamely korábbi cikkben hoztátok ötletelés címen, hogy mely mumus lapot, hányféleképpen lehet megoldani. Szóval van megoldás. Meglátásom szerint a problémát az okozza, hogy a “lapevolúció” olyan szintre jutott, hogy egy kvázi kivéreztett helyzetet is topdeckelve meg lehet fordítani. Ez semmiképp sem jó, mert a játéktudásnak vajmi kevés szerepe van az ilyen szituációknál.

    Összegezve, a régi mondással élve: ki mit szeret jó az annak.

  25. Épp elég a random faktor a játékban, az, hogy te milyen lapokat húzol, az, hogy az ellenfél milyen lapokat húz, és hogy a metában a kettőtök paklija hogyan viszonyul egymáshoz, ennél több nem kell. Ez az egész csak arra jó, hogy dupla annyi pénzt lehessen kérni egy pakli kártyáért, mondván, hogy további kiegészítők is vannak benne – még ha csak egy szépen kipingált D6ról is van szó.

  26. A játék egy új dimenziója nyílna meg ez által, de jó lenne, ha ez nem szorítaná ki az eddigi játékot a helyéről, mármint én mint a egy új versenyzési fajtát látok az ötletben. Annyi különbséggel, hogy erre több ráhatáa lenne a játékosnak, s ha már ilyen gondolkodtok, akkor ott vannak az őslichek. Szerintem ha lenne összesen 6-7 különbözőőslich, akkor a barátom az őslich versenyek is elkezdődhetnének, ami szintén új dimenziókat jelentene a játékban.

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s