Új meta? Megkaptuk! Beszámoló a HKK Blog versenyéről

Statisztikák és paklilisták A Nagy Évzáró Versenyről.

Óriási versennyel vártunk benneteket az év utolsó HKK Blogos megmérettetésén, ahol gigantikus nyereményalappal szerettük volna megünnepelni az új kiegészítő megjelenését. Miután többen is az utolsó pillanatban mondták le a nevezést (vagy szimplán csak nem jelentek meg), ezért teltház (59 fő) helyett “csak” 56 fővel zajlott a verseny.

Összesen 35 különböző setupot láthattunk a játékosoknál, de persze ezek között is akadtak jelentős különbségek. Népszerűségét tekintve kimagaslott a mezőnyből a Sokszínűség, melyet 8-an használták, de népszerű volt a Zarknod bilincse (5), az Életenergia (4), a Zarknod börtönében (4), a Lassan járj! (4) és az Ősi rúna (4) is.

Szabálylap (27)

  • 8 Sokszínűség
  • 5 Zarknod bilincse
  • 4 Életenergia
  • 4 Zarknod börtönében
  • 2 Ősi rúna
  • 1 A bőség zavara
  • 1 Korlátozás
  • 1 Villámháború
  • 1 Semleges csatamező

Követő (19)

  • 3 Tharr követője
  • 2 A hét törzs főnöke
  • 1 Molluszk, az ócskás
  • 1 Az őshangyák istene
  • 1 A legfőbb követő (Harangmester, Kragoru familiárisa, Kyorg ősmágus, Az istenek hírnöke)
  • 1 A legfőbb követő (Harangmester, Főparancsnok, Manafamiliáris, Elenios követője)
  • 1 Alpha Centaurus
  • 1 Raia követője
  • 1 Fairlight követője
  • 1 Edralian
  • 1 Harangmester
  • 1 Beldian
  • 1 Őrült Enkala, az animátor
  • 1 Teremtő rakshallion
  • 1 Sheran követője
  • 1 Krigis, a lélekkufár

Egyéb (10)

  • 1 A fájdalom szépsége + Antimágikus rakshallion
  • 1 Egérút + Harangmester
  • 1 Hegymélyi keltető + Legendák Völgye
  • 1 Hegymélyi keltető + A halhatatlanok nagymestere
  • 1 Lassan járj! + Őrült Enkala, az animátor
  • 1 Lassan járj! + Kragoru familiárisa
  • 1 Lassan járj! + Sárkány úrnő
  • 1 Lassan járj! + Melák, az óriás
  • 1 Ősi rúna + Antimágikus rakshallion
  • 1 Ősi rúna + Teremtő rakshallion

dijazas

A hatfordulós versenyt végül Szatmári Bálint nyerte, akinek egy döntetlen is elég volt a fináléban Bartus Gergely ellen – ők ketten maradtak veretlenek a verseny folyamán. A dobogóra Pásztor Szabolcs és Gergely Ferenc állhattak fel, míg a legjobb amatőr játékos Arató Zoltán lett – ők azok, akik ultraritkát nyertek a nap folyamán.

A végeredmény

I. Szatmári Bálint (paklilista)

Kontroll pakli A bőség zavarával

II. Pásztor Szabolcs (paklilista)

Tharr pakli Tharr követőjével

III. Gergely Ferenc (paklilista)

Épület pakli Molluszk, az ócskással

IV. Horváth Dávid (paklilista)

Mentális pakli Életenergiával

V. Bartus Gergely (paklilista)

Gólem pakli Lassan járj!-jal és Őrült Enkala, az animátorral

VI. Arató Zoltán (paklilista)

Kragoru pakli Lassan járj!-jal és Kragoru familiárisával

VII. Horváth Zsolt (paklilista)

Őshangya pakli Az őshangyák istenével

VIII. Sziklai Krisztián (paklilista)

Good stuff pakli Sokszínűséggel

IX. Borbély János (paklilista)

Avatár pakli A legfőbb követővel

X. Ács Domonkos (paklilista)

Kombó pakli Életenergiával

Új és visszatérő deckeket egyaránt találunk a top tízben, de ami talán még fontosabb, hogy tíz különböző koncepció végzett az élmezőnyben!

A verseny során tartottunk több sorolást is. Az indulók között kisorsoltunk 3 darab Villámhorgonyt, ezeket Arató Zoltán nyerte. A zsákbamacska jackpotja, A halandóság átlépése Tóth István ölébe hullott. Míg az indulók számát hárman tippelték meg helyesen (Bartus Gergely, Kalugyer Roland, Varga János), így köztük lett kisorsolva A hatalom szava, ami Bartus Gergely zsebében landolt.

Nagyon szépen köszönjük, hogy ilyen sokan eljöttetek a versenyre, és ezáltal támogattátok a GoPro projektünket is. Jövőre “belső kamerás felvételekkel” térünk vissza!

Csető Zsolt

45 thoughts on “Új meta? Megkaptuk! Beszámoló a HKK Blog versenyéről

  1. Én sajnálom, hogy az előzetes jelentkezéssel szemben nem mentem el, csak sajnos lebetegedtem 😦 Kár érte. Jó lenne, ha lenne egy ilyen jövőre is. 🙂

  2. Hihetetlenül jó ilyen hosszú listát olvasni a paklikról, amikkel játszottatok. Köszi, hogy eljöttetek! 🙂

  3. És még az EX-re szoktam mondani hogy kamu verseny az időnként érdekes top deckek láttán:) Akkor ez mi? 😀
    Viccet félretéve hatalmas grat a helyezetteknek, jó látni ezt a színes (és sok esetben bátor deckválasztású) mezőnyt!

  4. 1 mező, nulla átkozott, szóval tombolhattak a követős deckek, kivéve talán a Sokszínek ellen. Grat a helyezetteknek, nekem a legnagyobb meglepetés Szabolcs sikere, nem mertem volna fogadni rá, hogy odaér a top3-ba egy Tharr deck. Plusz a paklit talán még lehetne is fejleszteni 1 Valóságformázással, 3 Huddens kódex mellett azért nem olyan rossz az 1 lapos kombó.

    Az új lapok közül ami leginkább várakozáson felül teljesített, az a Rücskös látógömb, illetve az Unaloműző, bár ez utóbbival én nem toltam, de elég meggyőzően szívatott, amikor kirakták ellenem.

  5. Hali,

    Idegen színű nem 0 vp-s spellt akkor se tennék a dekkbe, ha lenne Valóságformázásom, akad az oltárral ami kb. a dekk legjobb indulólapja. A sötétzöldet pedig csak a látógömb miatt beteszem ezentúl minden dekkembe ami nem korlátozó szablapra épül. 😀 Az a lap önmagában több meccset lehozott.

    Üdv: Kyb

  6. A sherannak azért kell még jócskán lap….ócskaságok jutottak a sötétzöldnek éveken keresztül. Az újból majdnem az összes sheran ritka kurva jó lett. Én spec azért nem használtam mert a tryhard kombohoz ugye kék-barna kell, sárga az sárga….kyorg, horgony, zulit és most fec…a hkk legerősebb színe talán. Fehér helyett beférhetett volna, villámgyors-speckó védelem-békés izo-földanya ereje pl.

    Szóval sztem megkapta az első adagot és ha nem is top 3 egyelőre (sárga-barna-kék nálam), de a középmezőnyben simán ott a helye.

    A lila though….:/// HSZ kétségtelen, de a többi lapja perem (1-2 paklis max) lett vagy még az se. Meg az íjászok.

  7. @Kyb: Ha eláramlod, akkor a színe tökmindegy. Nálam megérne egy deckslotot “az ellenfél többé nem húz” kombó, de persze a te decked, te tudod. A látógömbben meg úgy látom, hogy egyetértünk.

  8. Poghy: nem érted a lényeget. Egy 2 Vp-s nem barna spellt, ha behúzod az oltár mellé akkor el kell dobnod az antimágiájának. Nem a színszinergia hiány a baj, hanem az öndobatás. Mert az oltárt muszáj kitenned amilyen hamar csak lehet. Ha viszont magadat dobattad az első 1-2 körben, akkor gyakorlatilag vesztettél a -1 lap miatt. Tök mindegy milyen csoda kombód van, ha az első pár körben nem tudod tartani az ellenfél tempóját vagy te irányítani akkor kb. véged. Ha meg nem teszed ki az oltárt, h ne dobasd el a sárga csodát, akkor a tempóveszteség miatt fogsz kikapni.

    Üdv: Kyb

  9. És ha az első körben húzza be mindkettőt,akkor várjon a második körig az oltárral, hátha addig nem veri meg az ellenfél alapon?

  10. JuFe, úgyis mindjárt kimagyarázza,ne aggódj. Majd ezt is kiszámolja, mint az Amatőr Liga állását… 🙂

  11. Baszódjatok meg. Folyton ezt a szart kapom. Én nem bántok legalább senkit. Folyton csesztet az egész bagézs nikéval együtt, aztán mikor megpróbálom megvédeni valamit, vagy konstruktív lenni ezt kapom. A legszomorúbb az egészben hogy rajtam csattan az ostok akkor is mikor megpróbálok válaszolni nika szardobálására, pegig én aztán semmit nem csinálok csak megvédem magam.Még az én kurva anyámat igaz? Csalódtam bennetek.

  12. Bölcsen mondanám, hogy legjobb néha hallgatni 🙂

    Amúgy meg sztem te direkt csinálod ezt, hogy vki foglakozzon veled. Ők meg fel is veszik ezt. Akkor lenne lassan sértődés, ha nem írnának az “ötleteidre” vmit.

  13. Katu, folyton ezt kapod? Talán van alapja, mindig szolgáltatsz valamivel. Nem Niké, ő a görög mitológiában a győzelem istennője. A Nika is nagybetű,kérlek, majd MrPit helyreigazít, ő itt a grammarnazi. Itt most Nika nem dobált szart, csak szimplán reagált arra, hogy miért nem jó a sárga UR az oltár mellé a kézbe. Nem szidjuk az anyukádat, sose mondott itt senki ilyet,sőt többen bátorítottak, hogy vele és az apukáddal beszéld meg a dolgokat és ne rakasd ki magad az utcára (ha tényleg volt ilyen,nem csak fikció volt).

  14. jah, igen, sajnos én is a “szimplán nem jelentek meg” tábort erősítettem…
    elaludtam, de mentségemre szóljon, hogy már előző este éreztem, hogy annyira fáradt vagyok, hogy ez könnyen így lehet, hogy akinek ígértem kölcsönlapot, szóltam, hogy készüljön B tervvel, ill. várólistás ember is tudott arról, hogy lehet, hogy érdemes próbálkoznia
    mindenesetre “vezeklésből” a következő ilyen grandiózus versenyre nem nevezek elő

  15. Melyiket? A Nika vs Katu vagy a Katu vs “minden szemét,aki őt bántja”? 😀 Én már próbálkoztam, amikor volt a “nagy történés”,akkor is jófej voltam vele, de az emberünk nem változtatott a stílusán. De ez itt már nagyon OFF topik, térjünk vissza az új metára 🙂
    Hajrá Sokszínű(hehe) meta!

  16. ja, ne írjak semmit nehogy kikezdhessenek.

    ez kb olyan minthogy ne menjek ki az utcára nehogy megverjen valaki.

    nem lehet hogy esetleg azokra kellene rászólni akik ovodás hangnemben csesztetnek?

    és mégis miért? tényleg az volt a kiváltó ok hogy megpróbáltam büszke lenni egy kicsit ? meg hogy leírtam mennyi pont kell a győzelemhez stb? Ezért én akkor most megérdemlem a csesztetést?

    ezek szerint akkor ha valaki valami olyat ír ami nekem nem tetszik akkor lehet nekem is érte csesztetni?

    Felnőttek vagyunk, a kurva életbe.

  17. Üldözési mánia? 🙂 Ki írt ilyet? 🙂 Nyugodj már le,és legyen egy kis életed is. Menj ki az utcára, öltözz fel melegen, meg ne fázz, igyál a karácsonyi vásárban egy forralt bort a barátaiddal, sétálj egy nagyot és élvezd az ünnepi hangulatot.
    Alapból azért kezdenek ki, mert ment a drámád, közölted,hogy most visszafogod magad, ennek ellenére minden versenyen ott vagy, vásárolsz lapokat, mintha semmi se történt volna. Nincsen ezzel semmi baj,csak akkor a nagy színjáték és önsajnáltatás nem kellett volna. Ha valós volt,akkor pedig nem volt elég nagy pofon az élettől, mert nem sok mindent értékeltél át, úgy tűnik. De nem gond, közel 30 éves vagy, van még időd fejlődni és átértékelni a dolgokat.
    Ez a “baszódj meg”-ezés, “kurva anyázás” és társai meg épp ellenkeznek azzal az állításoddal,hogy felnőtt vagy. Kicsit tényleg gondold át az életedet, a céljaidat, és azt, hogy miért így viszonyulnak hozzád, próbálj meg 2-3 napig nem kommentelni. Biztosan sokat segítene.
    És kérlek, ne oktass ki, hogy “deakkortesevagyfelnőtt” és a többi. Meg hogy “nekemnincsjogom,ahhoz,hogy…”. Ezeket mind nagyon jól tudom,nem kell leírnod.

  18. Nekem csak annyi jut a dologról eszembe, hogy meg kellene fontolni minden HKK-hoz kapcsolódó oldalnál az IP bann opció beépítését az oldalüzemeltető kezelőfelületébe, vagy esetleg nyitni egy GUMISZOBA topic-ot a beho fórumban.

    Tájékozódni és HKK-ról beszélgetni jövünk ide. Senkit nem érdekel senki magánélete vagy, hogy kinek az anyukája árulta pénzért a bájait.

    Szerintem szorítkozzunk arra amire készült az oldal, a személyeskedést meg intézzük privátban, mert

  19. A szemétdomb ott figyel pár helyen. Nagy spoiler. Érdekes, hogy a sokszinek nem szerepeltek jól, nyolc az nem kevés pedig. Mondjuk a sokszín az pont az a pakli ami nem ér sokat ha nem egy jó játékos forgatja. Jó látni egy molluszkot a top 3-ban. Biztos kicsit más lesz a kép ha majd mindenki beszerzi a hiányzó lapkészletét.(pl taktikus)

  20. A Valóságformázásos dologgal kapcsolatban megértem Szabolcs érveit, teljesen korrekt. Ugyanakkor más szemszögből is lehet nézni a dolgot. Egy 55 lapos decknél meg lehet nézni, hogy mekkora eséllyel húzol Vf-t és oltárt is kezdőkézre, és ezt az esélyt össze lehet vetni azzal, hogy mennyivel javítja az átlag győzelmi arányt, ha minden egyes Huddens kódex / Goblin logisztikus kirakásnál tudod keresni a kombót.
    Én a lock-ért cserébe áldoznék ennyit a kezdőkéz-konzisztenciából, de azt is megértem, ha másnál nem fér be ez a kockázat-megtérülés arány.

  21. Annak az esélye, hogy kezdőkézre behúzod a valformot és legalább egy oltárt is mellé 55 lapos deck esetén 4 lapos kezdésre kb 1,17%, bár lehet, hogy elszámoltam valahol.
    Oltárból 3, Valformból 1 van a deckben

  22. Ha Rómában lennénk nekem is lenne egy tőröm a megfelelő helyre.

    Amúgy Szabolcs szerintem csak arra gondol, hogy ez nem egy kombó. A kombó nyer, a Huddens-Valform duó pedig csak hosszútávú állandó lapelőnyt biztosít. Ha megvédődik. De ez feltételez egy domináns pozíciót, amit ha kiépít a deck, akkor pedig amúgy sincs szüksége erre a stabilizátorra. Olyan ez mintha a két szintes családi házad 60 centis ipari vasbetonból készítenéd: biztos nem dől rád földrengéskor, de ha a plusz költség árát befektetnéd, akkor vennél egy házat a földrengés után. Magyarul hiába jó ez a duó (mert nem kombó), önmagában nem elég erős, és rövidtávon tempóhátrányt ad.

  23. Schwartzi érti. Lehet %-okat számolgatni, de egy stabil versenydekkben nálam nincs helye antikombóknak. A “win more” jelenséget pedig érdemes elkerülni, mert könnyű pofára esni vele. 😛

    Üdv: Kyb

  24. Katu, még egy ilyen káromkodós komment, és bannollak a blogról. Itt ez nem szokás, és nem is fogok rá felületet biztosítani.
    (Mint ahogy az sem szokás, hogy a közösség ok nélkül rászáll bárkire, úgyhogy ezen inkább gondolkozz el.)

  25. Katu-Nika mi lenne ha ezt a kérdést végre eldöntenétek? mondjuk egy mindent eldöntő shaolin leszámolásban? GONGJIIIIIIITÁMPÁÁÁJ!

  26. Én azt várom már, hogy végre személyesen találkozzanak. 😀
    Katu, lejössz velünk a januári pécsi versenyre? 😀

  27. Ha velem utazol, nincs útiköltség, Hombre!
    De szerintem ezt te tudtad már! Egyszerűen csak nyuszi vagy McFly!
    Pedig találkoznátok személyesen, rájönnétek hogy igazából arcok vagytok, abbahagynátok a fakkolást, és az egész hkks társadalom hálás lenne nekem. 😀

  28. @Meryx: szerintem a 100Ft-os spoilerek óta màr hálás neked a hkk-társadalom 😀 Hagyjuk már ezt,nem akar lejönni,nehogy behúzza mindkèt versenyt és így búcsúzzon az amatőr státusztól 🙂 😉

  29. Én már múltkor is javasoltam,hogy ki kellene adni a “Nikatu” nevű kalandozót,hátha egymásra találnának és megbékélne a lelkük 😀

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

