Vendégcikk – Az új Molluszk nyomában

Gergely Ferenc írása a sikerrel forgatott épületes verzióról.

Sziasztok, Gergely Ferenc vagyok, alias kisFec, vagy csak simán Fec J, szerettem volna egy pár sort írni a blogos és az Exes versenyen használt Molluszkos „épületes”-kontrollról, amely szerintem eddig nem szerepelt a metában, viszont úgy érzem, elég erős pozíciót dolgozhat ki ott magának, ha pörgeti az ember.

molluszkA paklikban a kedvenc elemem a szinergiahatás, mikor is egy lap tökéletesen illeszkedik a környezetébe, sőt, még a többi deckhez képest extrákat is tartalmaz így a papíros. Ezzel kapcsolatban említeném meg a legújabb kódos lapot, a Szemétdombot (mely ha jól tudom, Szati ötlete volt, innen is hálásak vagyunk érte). Tekintsük meg, hogy mire is nyújt megoldást ez a papír: védekezés, 0-s lapok és helyettesített IK-s lapok (vagyis olyan kártyák, mint az Erős, a Soli, A hatalom szava, a Megsemmisítő csapás, és ezek csupán a legjobbak), mindezt ősmágiásan, így a Járj és társai mellett is kificcen és már be is hörrenti a követőnket aggro módba.

A másik kedvenc kezdésem a pakliban a Sárkány könnyei, mely miatt az esetek 90 százalékában a Molluszkkal Dobótőrt kértem, hiszen egy nulladik körös Sárkány könnyei alaposan meg tudja akasztani az ellenfél indulását (bár a már említett Szemétdomb ezt tökéletesen megoldja, sőt, jómagam is kinevetem), ennek ellenére ezt tartom még az egyik legerősebb kezdőkéznek.

A védelem szekciója a szokásos lapokkal bővül ezek után: Az erős ereje, Solisar aurája, Kristálybarlang, Villámhorgony. A pörgető szekció pedig Kyorg tudás, Bufa segítsége és Rughar monolitjából áll. Az utóbbiról említenék pár szót, ISZONYAT DURVAAA, khmm, mármint egész jó papír. A Goblin logisztikussal ezt akarom keresni, mert a tempót, amit ad, sokszor nem tudja felvenni az ellenfél, a manatermelés pedig csak extra. Itt szeretném megemlíteni Az ősmágia tornyát még, mellyel a drágább, drágítós paklikat tökéletesen be lehet zárni.

Egy új leszedésről nem beszéltem még, ez A nagytanács ítélete, melynek mindenképp helye van a pakliban, bár a 3 darab gyorsan lecsökkent 2-re az Exes versenyre, többször akartam countert húzni, mint leszedést, és bár a leszedés funkcióját A sárkány könnyei is be tudja tölteni, úgy érzem, ennyi megoldó papírra szükség van már manapság. A pakli stabilitásáért tettem még be a Sivarát, mely a követő nélküli létre készít fel. A Monukonstrumatik Abarrun, a Dungeon és Az élet földje az elhúzódó meccsek során kívánja a mérleg nyelvét felénk dönteni.

A pakli a legutolsó formaton a következőképpen nézett ki:

követő: Molluszk, az ócskás

fec_a_legkisebb_orias3 Kyorg tudás
3 Fec, a legkisebb óriás
2 Rughar monolitja
3 Villámhorgony
3 Goblin logisztikus
3 Kászogoblin
3 Szemétdomb
3 Daes Mo’ran
3 Kristálybarlang
3 A sárkány könnyei
1 Sivara
3 Az ősmágia tornya
3 Az erős ereje
3 Solisar aurája
2 Monukonstrumatik Abarrun
1 Az élet földje
2 A nagytanács ítélete
3 Bufa segítsége
2 Dungeon
1 Az idő tornya

50 lap

Ha van valamilyen kérdésetek, kommentben tegyétek fel, szívesen válaszolok, illetve ha van még ötlet a paklihoz, azt is szívesen fogadom. Ha szívesen pörgetitek a Molluszkot, ti hogy tennétek össze? Írjátok meg!

Köszönöm , hogy elolvastátok! Boldog HKK-val teli ünnepeket kívánok!

Fec, a legkisebb óriás

15 thoughts on “Vendégcikk – Az új Molluszk nyomában

  1. Nekem kérdésem lenne: a követő mire jó még az első körös sárkány könnyein kívül? Már a versenyen is nézegettem, hogy oké tudod váltogatni a tokent, de azon kívül, hogy ad ezt-azt (ami nekem nem tűnik a könnyet kivéve összhangót adó vagy meccsdöntő forrásnak), mi az ami elkerüli a figyelmem?

    Magam részéről belőttem amikor tudtam, mert zavart nagyon, hogy ötletem nincs mi pluszt ad a követő, mind máig 😀 Azt tudom, hogy ötkövetőnél alvilág urával szokták tolni mer ott a tőr amit kapsz az alvilágos követő miatt fasza

    A monolit tényleg brutál lap, egyik meccsen hihetetlen mód leerőforrtál miatta.

  2. Én sem teljesen értem a követőt, miért ide használni…
    Első körös építőnek nem jó, hiszen a lényt passzívan kapod.
    Nem sok zanszilánkot használsz, tehát áldozni is felesleges.
    Arra a 3 db lapra, amit felhúzni remélsz az elején (sárkány könnyei), igen kis vígasz 50 lap mellett.

    Fec-et tutira kiraknám sideba, mert bár jó papír, kis spektrumot fog meg. Átnéztem most hirtelen 4 véletlenszerű paklimat, mindegyik ellen blank lenne. (már ha nem számítod azt az egy sebzést amit kb. csak akkor üt be ha nem tolok fel semmit)

    Az erős erejét lassan mindenből kiszedném, főleg ha alapból is készülsz elhúzódó játékra. 50 lap mellett ritkán jön fel, és ha egy fel is jön, de nem oldja meg a partyt, utána még van 2 esélyed arra, hogy 2 húzásodból abszolút semmi hasznod ne legyen, dobni pedig költségként, ha jól látom, nincs minek.

    Én már csak akkor rakom be, ha egy lap, vagy képesség költségeként elhajíthatom, hogy ne fájjon nagyon a szívem.)

    Örülök, ha sikerrel forgatod, de én maradnék inkább a klasszikus épület pakli mellett.

    Azt külön köszönöm, hogy a pakli leírásánál nem épület paklit írtál, hanem még az épületest is idézőjelbe tetted 🙂

    Így, hogy a pakli kevesebb mint harmada kapcsolódik szorosabban az épület deckhez, így helyes 🙂

  3. A Molluszkra kért tokent a lapok felhúzása előtt kell eldönteni? A játék elején kért Dobótőrt gondolom aktivan kapod, de a fattyat is? Ha igen, gondolom azért jó a Molluszk, mert ha az ellenfél kezd, bele tudsz szólni a körébe toronnyal, vagy egy csomó erős 1 manás 2 ÉP-s lényt nem tud lerakni a tőr miatt. Mondjuk ha te kezdesz, nem jelent nagy előnyt szerintem a Molluszk, mert Sivara bármit felépithet (most már az ősmágiát se rontja el), az az 1 mana, amiért kerested, nem fog hiányozni, mert a pakli tele van 0 VP-s lapokkal. Ha kezdesz, és nem lenne követőd, szivesen húznál 5. lapnak egy Dobótőrt? Vagy egy Sivarát (ugyanúgy épiteni tud, mint a fatty)? Mert ahogy látom, a Molluszk ennyit tud, ha kezdesz. Mit nem vettem észre? 🙂

  4. Azért, ha esetleg egynél több épületet húz, akkor nagyon jó az a kezdő fatty vagy lehet nem mindig van lehetőség/keret Sivarát keresni… plusz ha kezdünk (mert esetleg átadták) akkor a nagytanácshoz is jó… az meg már bőven elég, hogy ott a tőr a Sárkány könnyeihez a játék elején ha szükséges.
    Plusz a Molluszk még mindig azt tudja, hogy egy kvázi megoldhatatlan őrposzt torlasz… ráadásul egy Szemétdomb mellett (ami amúgy szinte végtelen ócskaság a Molluszkhoz) a torpedók segítségével iszonyatosan megpörgeti az ölést… és akkor a fattyakhoz még ott van az Élet földje is.

    Szóval szerintem ki van találva ez a pakli annak ellenére, hogy épület paklinak a legnagyobb jó indulattal sem nevezném. 😛 😀

  5. Én is ezzel próbálkozok mióta kijött az új kieg. Csak zölddel raktam össze és az antimágiás vonal mellé tettem le a voksom. Taktikust én nem hagynám ki a helyedben, ha már van fehéred meg követőd is. 🙂 Itt a decklistám.

    Követő: Molluszk, az ócskás

    3 A dungeon szelleme
    2 Dungeon
    1 Az élet földje
    3 Az ősmágia tornya
    2 Galargamoth
    1 Mardakor taktikus
    1 Sivara
    2 Rughar monolitja
    3 Abarrun közbeszól
    2 Fec, a legkisebb óriás
    3 Villámhorgony
    3 Kyorg tudás
    3 Káoszgoblin
    3 Az egyensúly őrzője
    3 Szemétdomb
    2 Sziklavár
    3 Goblin logisztikus
    3 Idéző teknős
    3 Az istenek rokkája
    3 Őshangya kamikázé
    1 Őshangya inkvizítor

    50 lap

  6. Sziasztok!
    Köszönöm a kérdéseket; válaszolok is rájuk :

    -Gyuri: a Blogos versenyen egy életenergia-kombó paklitol kaptam ki 2:1-re érzésem szerint kiélezett szituációban
    – az Exes versenyen a 2 gyűjtőgen kapott el sajnos itt s pexhem volt sztem, mert csak a laphuzasok jöttek de ez erről is szól.

    Ács Domonkos: a követő az összes lényes és dragitós deck ellen hasznos ha kell manat termel és őrposztot torlaszol és ha tudom h én kezdek akkor nyilván fatty lesz h tudjon építkezni, nem mellesleg a követőm a legertelmesebb ölés a pakliban bilincset is azzal vertem

    Hólar: ezt jól látod ez nem épület pakli és az erősnek bőven helye van benne mivel itt az első -második körben már erőforrás előnyben szeretnék lenni.

    Konkrét kérdésekre Szívesen válaszolok!
    KisFec

  7. Hmm. Drágítás ellen gondolom arra gondolsz, hogy kérsz fattyat, keresel sivarat, hatul hagyod és +1 mana kövi körben? Lények világos, ledobhatsz ezt-azt tőrrel (pl krabber vagy masszaszövő)

    “a követőm a legertelmesebb ölés a pakliban bilincset is azzal vertem”

    ezt viszont nem értem. egyszer kapsz valamit a játék elején, nem? Ha feláldozod/leszedik/elhasználod akkor nincs több, kész vége, nem? Max a szemétdomb termelhet újabbat, de az ugye 3 lap az ötvenből.

  8. Fec, ha egy kioptimalizálatlan paklival és egy értelmetlen követővel két dobogót tudsz menni, akkor légyszi ne is gyere erős deckekkel a versenyre, hogy legyen egy kevés esély nekünk is. Köszi! 😦

  9. Szerintem jól ki van találva a deck, bár én sem tudnám épületpaklinak nevezni. De ilyen filozófiai nézeteltérésekről nem nyitunk vitát 🙂

    Az elmúlt időszakba próbálkoztam pár formátumon épületpaklival egyébként, szerintem most nagyon is van benne potenciál és sok lehetőséget rejt magában, érdemes vele kísérletezgetni.

  10. A Daes Mo’ran, hogy szerepelt? Nem drága ide? Taktikus direkt nem használtál vagy nem volt? Dungeon szellemének felmerült e a használata, ha igen akkor milyen okból nem került be? A Monokunstruktik Abarrun helyett italkeverést raknék be az elhúzódó játékokra. Egy próbát lehet megér.

  11. A monolit mellett a Turelem rozsajara flash-elgettem meg ra

    Ez a deck barmit ossze tud torni :- )
    (csak gondoltam szolok)

  12. Dungeon szellem engem is érdekelne hogy megbírja e dobni a paklit. Akár tőrt akár bogarat de esetleg szelemet kérve.

    Sideról esetleg tudnál írni? Mi ellen érzed abszolút bukónak, vagy mi az ami ellen mindenképp készülni kell. Gyűjtőgen ellen úgy érzem igen, viszont amennyi counter van benne és esetleges leszedés, az is izgalmas játékot hoz.

    Ahogy gondolkoztam még hasonlón kreátor követővel, molluszk, és alvilág ura. Bár ez a verzió a kontroll paklikat nem nagyon szereti.

  13. Engem is érdekelne a side, főleg bilincs/böri ellen. A Daes Moran meg picit drágának tűnik a pakli erőforrásaihoz képest, de a stabilitása lehet, hogy kompenzál.

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

