[Lapelemzés] Promóciós lapok

A Kreátor műhelyével megjelent promóciós lapokról, röviden.

Még tavaly decemberben megkaptátok a kiegészítő elemzését Zsoltitól, azonban, hogy teljes legyen a kép a kiegészítővel megjelent promóciós lapokról is beszélnünk kellene egy sort (a héten még egy ultrás elemzést is olvashattok majd tőlünk). Összesen három új promóciós lap jelent meg: kettő BDV promóként jött ki (Lohd Haven, A griffek úrnője), amit a Beholder webshopban történő vásárlásokért kaphatunk meg, egy pedig a tavalyihoz hasonlóan, a Dungeon promóciós lapja (A Dungeon szelleme), amit egy legalább 10.000 forintos, HKK-t tartalmazó vásárlással szerezhetünk meg. Nézzük sorban őket!

lohdhaven.jpgLohd Haven (9): alapvetően nagyon szimpatikus a Sheran új kántere. A védekezéses lapok virágkorukat élik, külön öröm, hogy a Manifez, a negyedikkel elkövetett hibának (ami igazából nem is hiba, csak gyengítés a lapon, hogy üresben nem, csak reakcióként rakható ki védekezésként) nyoma sincs, bátran kivédekezhetjük anélkül, hogy kánterelnénk. Annak ellenére, hogy nem tudunk vele mindent megakadályozni, a versenylapok közül bőven találunk olyat, amit majd jó szájízzel kapunk el vele, a beépített erőforrás funkció pedig külön öröm. Sajnos (vagy inkább nem sajnos) figyeltek rá a készítők, hogy a legnépszerűbb kereshető lapok közül egyikkel sem tudunk 1 vp-ért 2 lapot húzni (Sivara, Kurtz, Vlagyimir szekercéje), de úgy gondolom, hogy ezek nélkül is megállja majd a helyét bőven a kártya. Jó kérdés, hogy hol fog igazán jól működni (egy Életenergiás kontrollba azért ne féljünk berakni), bízom benne, hogy a zöld szín megerősödésével gyakran látjuk majd viszont a versenyasztalokon.

agriffekurnoje.jpgA griffek úrnője (8): nagyon sok lépésben tud egy kis-közepes dolgot csinálni. Alapvetően abban hasonlít a fenti kalandozóra, hogy egyáltalán nem egyértelmű, hogy hova lesz használható az úrnő, erejét tekintve viszont vannak bennem igazán nagy kérdőjelek. Az első, hogy kijátszásakor nem csinál semmit, ez egy nem korlátozott környezetben szerintem a mai metában nem nagyon fér bele. Ettől függetlenül az asztalról elég nehezen levakarható az életjelző miatt, illetve a háló és az idő is nekünk dolgozik hosszú távon, hiszen –bár a főnix egy képesség nélküli kis lény– a Szerencsetoll igazán nagy kincs lehet, főleg, hogy kikerüli a hálót a kijátszása. Mostanában egyre többet látom a fehér színt próbálgatni Zarknod börtöne mellé, oda azért szerintem abszolút játszható, de ahogy fent is írtam, elég nagy kérőjel számomra a lap jövője.

dszell.jpgA Dungeon szelleme (9): a tavalyi D-s promólappal kicsit könnyebb dolgom volt az elemzés során, megjelenésekor 10 pontos papír, univerzális spoiler, megjelenésekor nagyon sok pakliban játszottuk, de még most is bőven helyet kap itt-ott, sőt külön kombó is épült rá (Ork kátrányköpülő lock). A szellemmel így egy kicsit gondban vagyok, a tesztelés alatt sokat is változtak az arányok, hogy ki kapjon és hány „ócskaságot”, de végső formájában nagyjából jól balanszolt a papír. Miután hét különböző előre kikészített lapot is tud termelni, ezért a lap szerintem elég sokunk fantáziát mozgatja, vajon hova lesz igazán jó (készítsétek a Gyilkos erődöket), egy kis félsz van bennem, hogy nem fogjuk annyi pakliban látni, mint a Dungeont, de cáfoljatok rám, szabaduljon el a kreativitás!

Hogy tetszenek ezek az új lapok nektek? Mit gondoltok, mennyire lesznek metaformálóak? Milyen pakliban tudjátok elképzelni őket?

Dév bácsi

Advertisements

14 thoughts on “[Lapelemzés] Promóciós lapok

  1. A Havennak helyszínt is lehet keresni. Igaz az csak + 1 lap meg drágább is, de ha épp nincs neki mit dobni az is alternatíva. A 3 közül Haven a legjobb.

  2. Szerintem is a Lohd Haven a legerősebb, viszont a Griffek úrnőjének nagyon kreatív, sokoldalú és érdekes a képessége, továbbá a képe valami zseniális. A Dungeon szellemével kapcsolatban az jut eszembe, hogy pár éve, volt egy cikk olyan lapokról amik felmerültek tesztelésen, de végül nem kerültek be a játékba. Ott volt egy 2-ért 10/2 repül antimágia:1-es ork. Nah ez is hasonló, nem csinál semmit Vagy megnyerte a játékot. Én személy szerint nem szeretem az ilyen lapokat. Ennek a kártyának is a dobótőr termelésen keresztül van csak egy minimális leszedő funkciója illetve adhat egy csomó zanszilánkot, de igazából egy nyers tápos nyerés. Számomra viszont keserű lenne az a győzelem amit azzal vívok ki, hogy egy topdeckelt lapból kiraktam 4 semmit nem tudó ütőlényt. Az előző Dungeon promólapot ha nem is erősebbnek, (mert nehezen összemérhető egy csak nyerés egy kombinált erőforrással) de minden szempontból jobbnak és főleg hangulatosabbnak érzem.

    Üdv: Kyb

  3. Szerintem is a Lord Raven a legjobb. A háló kár,hogy rajta van. Nem olyan jó dolog kallereknek hálót adni,mert nem dobhatom be őket az EK fázisomban,ha éppen zavar…De szerintem szeretni fogják ezt a lapot.
    Az úrnő szerintem az Elhibázott varázslat szintjén van:látni néha,akkor működik is,de am meg nem kimondottan spoiler.
    Szellemnek nehéz tényleg megjósolni a sorsát. Itt is kárnak van rajta a háló. Értem én,hogy lassítani kell a játékot,de szerintem egy ideje már a ló túloldalára estünk át ezzel.Ok,7 törzsben 1-ért jön,de minek…Avatárban 0-ért jön,0 védelemmel,ha meg elszáll az istenek hírnöke,ő is csak egy 2 VP-s védelem nélküli potenciális ölés. Kíváncsi leszek a sorsára.

  4. Ha máshol nem is 7 törzsbe biztos fogjuk meg látni a szellemet sokkal táposabnak tűnik a lap ha meg tud jönni első körben

  5. A haven sztem sokaig benne lesz a jatekba (ha egyszer elkezdjuk hasznalni). Kivancsian varom, hogy mi lesz a sorsuk. A fonix valoban kreativitast igenyel, ahogy a szellem is.

  6. A Griffek urnoje egyedul nyert sok-sok meccset nekem tesztelesen, az Elet + halo + eroforras (+ nyilvan jatszom counterekkel, amik vedik a griffet ha kell) mindenfele Borton/Bilincs/Good stuff pakliban.
    Abszolut jo kontroll leny barhol, ha jatszol feherrel (es az Eros/Soli meg mindig adja azert ld. KisFec).

    A Dungeon szelleme sajnos kicsit gyengult a teszteles soran (en meg morfkent raktam fel pl. es egy idoben sok ‘hat ez iszonyat durva’ kommentet kapott), de igy is tudja (a ‘sima nyeres’ -en kivul):
    – 2-ert 7 (Rambo) – ezt mas leny nem nagyon, raadasul 2 lenybol
    – lapelony (zanszilank, vagy csak ugy, mert jo az)
    – Angyalos, Toros, Fattyas, Orgling, Ganuid, epulet pakliban erosen hasznalhatoak a termelt sracok, nem csak ‘utesre’

    A 9 pontot adom en is ra, a Griffek urnoje nalam szinten 9.

  7. A Szellem 2-ért 7-et ölő képessége avatárba is szép lehet, mert ugye az Istenek hírnökét pont 13 lőni, így a második körben akár első lapból nyerhetünk vele. Avatárban a legtöbb lap nem tudja ezt. Viszont ha 2-be kerül és nincs semmi védelme, és még megfogni se drágább, akkor azért vannak sokkal jobb alternatívák is, ha nem tudunk vele rögtön nyerni.

  8. @Szkupien Zoltán: A baj azzal van,hogy ha megvan minden követő, az összes avatár min. reakciótól védve érkezik,potom 0 VP-ért. A szellem is 0-ért jön ugyan,de a kántertől nincs védve. Ez máris mínusz pont. Az igaz,hogy nem tud egyik avatár sem 7-et verni második körben ha nincs követő(egyedül Caramain tud lejönni,bár ő jól védett is),de legyünk őszinték,aki követőt lő,az azért teszi,mert szépen egyesével meg tudja oldani a lapjainkat (vagy legalábbis megpróbálja). És mivel a szellemnek tényleg 0 védelme van,így azzal fogja meg,amivel nem restelli (vagy legalább a kragoru drágítaná a célzást 1-gyel…). Kísérletezni érdemes lehet a szellemmel,de nem hiszem,hogy 0 lapos kezdés mellett őt akarom látni felhúzni.

  9. Én gyűjtőgenbe próbálgatom a szellemet, és egész jól működik. Elgenerálok 3 szellemet, aztán visszamentorozom, az 36 ütés. Ha meg behúzom, és nem elgenerálom, akkor kirakom, áldozom két bogárral a mentornak, az 12 ütés, de ha volt még egy szellem a gyűjtőben, akkor 30.
    Plusz a Tizennegyedik is elég hamar el tud sülni a szellem mellett.
    A háló tényleg egy picit zavaró, de nem vészes.

  10. Haven: elég faszántos lett a sheran hirtelen egy kieg alatt. Még csak az egyiket próbáltam sokszínben, ott jó volt üresben is rávédekezni ellenre

    Úrnő börtön-bilincs-keltető máshova kb fix nem, de azért az se rossz, hogy kérjük rá a griffet első körben, másodikban meg így +1 manűval indulunk ha hátul hagyjuk. De ja, a 8 pont reális (talán 8.5). Sideokba még az említett szabálylapok ellen simán jó lehet viszont.

    Dungeon szellem: amúgy nekem is ez ugrott be, pont egy gyilkos erődöt is tartalmazó mini kombót építettem vele börtön (épületes-KF-es börtön) mellé, szolgaszellemet kérve, sivarat keresve felépíthető pont, majd bedobom rá a sivarat, a 3 szolgát meg a dungeon szellemét és megvan a 20 sebzés. Mókás volt kombó. Ezt leszámítva szerintem nem valami jó lap, nálam inkább 8 pont. Hét törzs mellé próbálgattam, ott 1-ért jön és ugye 2 altípust is ad, de valahogy sose azt játszottam ki.

  11. Ez az erődös móka tényleg jó. Csak a faking háló miatt ha az ellen beleböfög a kombóba, már nem fér ki egy kör alatt.

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s