[Lapelemzés] Ultra ritka lapok

A következő szezonban megnyerhető ultra ritka lapokat vizsgáltam meg tüzetesebben.

A héten megírtam ugyan a promóciós lapokról már az elemzést, és ezzel már majdnem végeztünk is a teljes Kreátor műhelye elemzéssel, azonban van még egy olyan kategória, amiről nem igazán ejtettünk még szót, méghozzá az ultra ritka lapokról. Az elmúlt évektől eltérően (ahogy tavaly is) törekedtünk olyan ultra ritka lapok kiadására, amelyek nem brokenek, de erősek megfelelő környezetben, érdekesek, és megmozgatják a játékosok fantáziáját (és én úgy gondolom, hogy többnyire ez sikerült is). Nézzük tehát sorban, az ebben a félévben nyerhető UR lapokat!

taktMardakor taktikus (9): szerintem a legérdekesebb új ultra a négy közül, hihetetlenül sok potenciál rejtőzik benne. Amikor megjelent anno a Rejtett tartalék nevű szabálylap arra is iszonyatosan rápörögtünk, viszont valamiért én csak egy-két embert láttam próbálkozni vele, habár az, hogy két paklid lehet egy helyett szerintem iszonyatos erő (főleg most, hogy 60 lapos a sideod vele).  A takikust persze egy fokkal jobbnak gondolom, ugyanis a narancs lapod nem „üres” a tartalékkal szemben, tehát építhetünk a követőnkre erősen. Amennyiben pedig letiltják (mondjuk Átkozott követővel vagy Semleges csatamezővel), abban az esetben egy Harangmestert vagy Antimágikus rakshalliont sideolva +1 lappal kezdhetjük a következő játékot, ami sokszor nagy előny. Az, hogy mit rakunk vele a sideba az már csak a végtelen képzelőerő kérdése, én nagyon kíváncsi vagyok, hogy mennyire fut majd be az új fehér gnóm.

kilenc.jpgKilenctagú maszkos banda (7): talán a legkevésbé kedvelt új ultra a négyből, sok játékostól hallottam, hogy nem tetszik, vagy azt, hogy nem akarja megnyerni. A tesztelés kezdeti fázisában még nem csak kézből kijátszáskor működött a képessége, mondanom sem kell, hogy A káosz hatalmával elég durva terrort helyezett kilátásba már a játék korai szakaszában, a kijátszáskori képessége tehát kézből kijátszásra módosult (jobb a békesség, nem kellenek az ilyen beteg kombók). Megmondom őszintén, hogy Lassan járj!-on kívül maximum valamilyen Zarknodos pakliban tudom elképzelni, hogy késői játékszakaszban jó lehet ez a lap. Az áramlása szódával elmegy azért, és bár a leggyengébbnek érzem ebből a szettből azért bízom benne, hogy többször fog előfordulni versenypaklikban, mint a Fogyó idő.

valfoValóságformázás (8): a lap neve könnyedén lehetne akár Blankítás is, hűen tükrözné a lap képességét. Eredetileg cantrip volt áramlás nélkül, utólag talán úgy szívesebben forgatnám, de azért szerintem egy elég korrekt lapról beszélünk így is. Vegyük észre, hogy így viszont egy permanens kereséssel (pl. Huddens kódexével) az ellenfelünk többet nem húz lapot a húzás fázisában, az egy másik kérdés, hogy ez a kombó mennyire erős a jelenlegi játékkörnyezetben. Ha létrejön a lap (ellenfelünk valószínű az összes kánterét bele akarja majd tolni, sőt, valószínű még a mellette ülő játékostól is kér majd kölcsön), akkor igazán könnyen formálhatjuk a játékot saját szájízünk szerint. Tehát igazán erős lehet különböző kombódeckek stabilizálására, ha, ismétlem, HA belefér egy ilyen 2 varázspontos spell kijátszása a keretbe.

torzsiTörzsi sámán (8): amikor meglátták egy páran ezt a lapot sokan rögtön azt mondták, hogy na, megkaptuk az Alakváltó ősköd 2.0-s verzióját… tény, hogy alakváltó lapról beszélünk, de vegyük észre, hogy a két lap közel sem hasonló. Az Alakváltó ősköd képessége egyre jobban erősödik, ahogy haladunk előre a játékban (egyre több lapból válogathatunk, hogy mit is szeretnénk lemásolni), a sámán azonban kicsit inkább az Univerzális megoldásra hajaz: olyan lapot tudunk vele kijátszani, ami igazából a paklinkban sincs (tény, hogy egy nagyon kis poolból válogathatunk a Bufa varázslathoz képest), viszont elég könnyedén a szituációhoz tudjuk igazítani a lapot. A legnagyobb erő talán a Holdlátó vérkutyában van (aminek használata alapvetően persze kockázatos is lehet a sok metában lévő lopás miatt), de a sámánnal nem vagyunk rákényszerülve, hogy szorongassuk korai játékszakaszban, így megvárhatjuk azt, amíg fel is tudjuk szúrni majd valamin fixen. A lap tehát nagyon érdekes, nem fog akkorát robbantani, mint anno az ősköd, de bőven lesz helye versenypaklikban.

Nektek melyik új UR jön be a legjobban?

Dév bácsi

Reklámok

11 thoughts on “[Lapelemzés] Ultra ritka lapok

  1. Elég nagy a kontraszt a múlt félévhez képest.
    Még az Ogg is jobb ennél a négy lapnál.

  2. Nekem a 4 közül a Törzsi sámán tetszik a legjobban, de ha nyernék egy jó Slipknot bandát, el tudnám képzelni az egyik kedvenc koncepciómban… összességében nekem a sámán és a banda jön be. 🙂

  3. Szerintem a taktikus a legjobb. Egy harangmester a sideban nem csak átkozott követő ellen jó, hanem hoki ellen is. Még a most már elégnél is hatásosabb lehet, mert nem kell behúzni.

    Végre nincs bűbáj az UR-ek között. 🙂

  4. Nálam így vannak: Valoságformázás
    Törzsi Sámán
    Mardakor Taktikus
    Kilenc fejű maszkos bandita

  5. Taktikussal érdekes mókák lesznek szerintem, kíváncsi vagyok ki épít úgy decket hogy számít arra hogy egy teljesen más követőre cseréli le a side után, most csak hasraütök pl. egy Börtön ellen “besideolok” egy Beldiant

  6. Szombaton hasznaltam a taktikust, es ketszer csereltem vele kovetot. Ha felfedezik a jatekosok a taktikus erejet, akkor a szimpla kovetos (duplakovetos, otkovetos) pakliknak harangoztak…

  7. Taktikus a legjobb ez nem kérdés. Átkozott, harangmester, nikolaus…. ezer lehetőség és a jövőben csak jobb lesz.
    DK te mit mondasz a formázásra? Csere káosz hangjaira? 🙂

  8. taktikus
    én már két versenyen is próbáltam. Még van mit hangolni rajta, de kóstolgatom és ízlik.

  9. Harmadjára is megpróbálom leírni, hátha elküldi a rendszer…

    Mind érdekes lapt lett, de legjobb (és talán egyetlen használható) a taktikus ez egyértelmű. Öröm, hogy elég 1 belőle, így nem olyan horror az ára.

    Legjobb rajz maszkos banda, azért járjba mondjuk 2 db jó lehet. Kár hogy nem zsz lett a költsége legalább…

    A sámánt én nem érzem, nálam kb maszkos banda szint, vagyis alig jobb. Ugyanúgy 1 paklis (börtön) és oda is kérdéses, ma már annyi jó lapja van annak, hogy nem tudom mennyire ér meg az 2 manát, hogy 4 közepes közül választhassunk, szvsz semennyire. Próbálni nem próbáltam, szóval tévedhetek.

    Valóságforma a kedvenc, lehet úgy is nézni persze, hogy 2-ért dobattunk egyet, ami borzalom (mer ugye a kikeresett lapokat nem húzta fel, mi segítettük hozzá), de inkább úgy tekintek rá, mint értékes tudásra az ellen paklijáról, kezéről (amit kedvünkre szabtunk ezután), márpedig a tudás hatalom. Valszeg sose lesz egyem sem, nem hogy 2-3 amennyi kéne, de egyszer lehet becinkelem is kipróbálom milyen.

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

