Retro Challenge #2

Kalandok a Dungeon hagyományos versenyén.

A kihívás előző részében megtörtént a “bemelegítés” az első “igazi” versenyemre, szombaton pedig korábbi ígéretemhez híven a Dungeon hagyományos versenyén is harcba szálltam. Az előző napon a Profi Ligában sikerült szert tennem némi nyereményre (és így az első adag új lapomra), így egy kis csere-bere után máris modernizálódhatott kicsit a pakli.

Lássuk a változásokat!

+3 Ében Thargodan: Nagyon olcsó lényalapú leszedés, magasabb szinten is kötelező lap.

+3 Büntető motyogó: Az előzőhöz hasonló funkciójú lap, csak gyakran még olcsóbb, és még dobatni is tud – némi rizikóval.

+1 Gregor, a mahinátor: Az Ében Thargodan “nagytesója”, az egyik legjobb ritka a pakliba, úgyhogy szerencsém volt, hogy ezt nyertem a Ligában.

+ 1 Gyöngypalota: A pakli átlagköltségéhez nagyon olcsó, feltétel nélküli lopás. Ha nagyon nincs építő, Kurtz beszállhat segíteni.

-3 Kiüresedés: Túlságosan sok volt a dobatás a deckben, több meccs is elment azon, hogy ezt topdeckeltem.

-3 Repülő motyogó: Az Ében Thargodanok beszerzésével feleslegessé vált, ez volt a leggyengébb lényalapú leszedés a deckben.

-1 Cseng hósárkány: Nem rossz lap, de a 3 darab kicsit sok volt belőle, úgyhogy csökkentettem rajta egy picit.

-1 Gazdatest: Azt hittem, hogy a permanens lénytermelésbe épített leszedés jónak fog bizonyulni, de a gyakorlatban nem működött annyira jól.

Ezek után így nézett ki a péntekről szombatra “finomított” deck:

Börtön #2

borton3 Kreatív affinitás
3 Ében Thargodan
3 Chloe
3 Irtóztató fatty
1 Kifordított varázsdoboz
1 Gregor, a mahinátor
3 Diána kívánsága
3 Szilánktündér (régi)
3 Szörnybűvölés
2 Cseng hósárkány
1 Gyöngypalota
1 Álomhozó
1 Rugalmas erőforrás
1 Kurtz
1 Képmás
1 Felszabadító lélektánc
3 Élőholt kémek
3 Medúzaféreg
3 Büntető motyogó
3 Huraggin taktikája
3 A végzetúr haragja
3 Szárnyaszegett
1 Sötét Föld

50 lap

side:

5 Bufa kódexe
1 Túlélők Földje
3 Eleven rettenet
3 Árnyéktűz
3 Xenó bilincsmester
3 Tehetetlen monstrum
3 Grobox fluxustörő (régi)
3 Tükördémon
3 Mer-gah (régi)
3 Rothadó mágus (régi)

Változtatások ide vagy oda, túl sokban ettől függetlenül nem bíztam a verseny előtt, hiszen azért továbbra is igen régi a rendelkezésre álló lapkészlet. Igazából nem is nagyon volt min stresszelni, hiszen a Top 16 aligha elérhető, a Zén pedig fixen jár, ezért inkább a tapasztalatgyűjtés és a deck gyengeségeinek feltérképezése volt a cél éles környezetben.

#1 | Földi Viktor – Krigis, a lélekkufár
Az első meccsen rögtön egy A butaság terjedésével kezdett, ami eléggé megnehezítette a dolgomat. Az első három kört elpasszoltam, hogy az esetleges Az erős erejék beragadjanak – kettőt be is húzott, más blank viszont nem nagyon jött nála, így hosszú meccsen végül leőrölt a vízió. A második-harmadik meccsen elég korán, harmadik körökben jött az Univerzális megoldás. 0:3

#2 | Káré István – Motyogó kultivátor
hangosan_motyogoSzegény István, már ő érezte magát kellemetlenül, olyan szerencséje volt ezeken a meccseken. 🙂 Az elsőben Suttogó Végzettel kezdett, aztán a harmadik körben egy Morgan rontása és egy Hangosan motyogó segítségével jött a Motyogó ősvégzet is, nálam meg csak egy Képmás és egy Felszabadító lélektánc maradt. A második meccsen újból Suttogó Végzettel kezdett, akit igen hamar követett újból a fenti kombó, egy Anyamotyogót és egy Motyogó ősvégzetet visszahozva. Itt viszont még nem dobtam be, mert maradt pár értelmes lap a kezemben: 2 Szörnybűvülés, 1 Ében Thargodan, 1 Huraggin taktikája. Jött egy Szörnybűvölés az Anyamotyogóra, azt megfogta vele, aztán Ében Thargodan, azt megfogta az Ősvégzet, így ellophattam az Anyamotyogóját, ráadásul a Huragginnal megpörgetett lapokból még a Thargodant is vissza tudtam venni. A nála lévő, illetve a topdeckelt lap azonban sajnos pont megoldotta a helyzetet: jött egy leszedés a Szörnybűvölésre (ezt nyilván megfogtam), a másik lapja meg pont egy Motyogó harcos volt. A harmadik meccsen a változatosság kedvéért megint Suttogó Végzet jött az első körben, és még szerencse, hogy Büntető motyogót húztam, mert így ki tudtam dobatni a másik lapot, ami egy Motyogó ősvégzet volt (miez??? :D). Sokáig így sem húztam, mert a harmadik körben megint jött a Morgan rontása + Hangosan motyogó kombó. 0:3

#3 | Pásztor Balázs – Zarknod börtönében
huraggin_taktikajaMirror, nem a legjobb matchup, hiszen itt kb. színtiszta minőségi hátrányból játszok. Az elsőben megkaptam középjátékban az Időkiesés + Idősárkány kombót úgy, hogy 2 manám volt és nem volt leszedés a kezemben. A Huraggin taktikája azonban pont kisegített: egy nullás Furmányos pegazus leütötte az Idősárkányt, egy Illúziószurkálás pedig bepasszivizálta a bűbájt. Sajnos ez sem volt elég. A második meccs volt az első játszma, amit behúztam a versenyen. A nagy sztár itt is a Huraggin taktikája volt: az elsővel sikerült kiraknom egy Dungeont, így párszor megpörgött a meccsen, 2 Az elme hatalma és 1 B. Jagumir volt nálam az asztalon a végén. A harmadik meccsen óriásit hibáztam, mert kiszámoltam, hogy fogok nyerni: a Dungeon mellett kirakok két leszedést, amiket meg kell counterelnie, a harmadik lapommal (ami egy Álomhozó) volt pedig visszahozok egy Cseng hósárkányt, ami pont beviszi a halálos sebet. Valamilyen (számomra is érthetetlen) okból azonban bedermesztettem vele a Dungeont, így megszűnt a háló, Balázs pedig le tudna szedni a sárkányomat – az idő pedig lejárt közben. 1,5:1,5

#4 | Erőnyerő

#5 | Kovács András – Mérgező rakshallion
univerzalis_megoldasOlyan szempontból érdekes volt a deckje, hogy nem kifejezetten a pörgésre épített, nagyon sok counterrel és univerzális spoilerrel játszott (Univval is). Ez meg is pecsételte a sorsomat, hiszen a Börtön annyira nem zavarta, a tempója jobb volt, és a kulcslapjaimra is volt általában counter, a mérgező sík pedig óriási value Börtön mellett, ha felgyűlik a mana. 0:3

#6 | Nagy Kálmán – Lassan járj! + Melák, az óriás
Végre kaptam egy drágítós decket, ami alapvetően kedvező matchup az egylapos kezdés miatt. Kálmán kétszer is kezdett, ám érdekes mód pont ezeket a meccseket tudtam megnyerni, hiszen hiába indulhatott mindig ő előtt, a lapelőnyből érkező leszedések egyre inkább az én oldalamra billentették a mérleget. A második meccs azon ment el, hogy egy Büntető motyogóm besült, a harmadikban viszont szerencsém volt, hiszen 4-5 új lapot is behúztam, köztük Gregort, de a rezisztens óriásra érkező Árnyéktűz is prémium volt. 2:1

Közepes matchupok, 6/2,5, igaz, abból egy erőnyerő, de akár 6/2 is lehetett volna “önerőből” – alapvetően ezt bőven elfogadható eredménynek tartom, a tapasztalatok rengeteget segítenek, azóta is alakítottam már valamelyest a paklin. Ami a nyereményt illeti: egy Alanori piacteret bonthattam, amiben sajnos nem volt Adószedő, de azért cserealapnak megteszi ez az egy-két lap – első körben úgyis a gyaknemgyakoké lesz a hangsúly. A január egyértelműen a modernizálásról fog szólni, szeretném minél előbb frissebb lapokra cserélni a régi kártyákat, de az eddigi két verseny alapján abszolút pozitívak az érzéseim.

Folytatás pénteken a Profi Ligában!

Csető Zsolt

 

3 thoughts on “Retro Challenge #2

  1. Az a börtönös mirror Balázs ellen vicces volt, ” nem a legjobb matchup, hiszen itt kb. színtiszta minőségi hátrányból játszok”

    ebből végül az lett, hogy színtiszta minőségi előnyből játszottál, több volt kint nálad Balázs lapja mint a sajátod 😀

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

