Retro Challenge #4

Ez történt a Beholder versenyén, avagy Retro Challenge: Fail Edition.

Mi ez? A Retro Challenge induló lapkészletét a 2010 előtti kártyák adják. A gyűjteményt kizárólag a nyereményként kapott lapokból, illetve azok cserélgetésével bővíthetem. A legutóbbi részt itt olvashatod.

Adós vagyok még a január 21-i Beholderes verseny beszámolójával, amely bizonyos szempontból mérföldkő volt a projektben, hiszen ez volt az a megmérettetés, ahol először paklit cseréltem.

Előzetesen úgy gondoltam, hogy a Börtön ezúttal biztosan nem lesz jó választás: sok 5 lapos kezdésre számítottam, és inkább counterekre, mint erőforrásokra. Ezért úgy döntöttem, szerzek egy Korlátozást, hogy ezzel vívjak ki kedvező matchupokat.

A már meglévő új lapok egy részét szerencsére itt is tudtam hasznosítani, illetve ami még nagyobb segítség volt, hogy a 2010 előtti lapok között egészen sok Korlátozás-kompatibilis volt, így végül egészen könnyen összeállt egy “ütőképes” pakli.

szabálylap: Korlátozás

korlatozas3 Konfliktus
3 Démoni bölcsesség
3 Huraggin taktikája
3 Utolsó lehetőség
3 Szörnybűvölés
3 Tükördémon
3 Diána kívánsága
2 Bűvös spórák
1 A hallucináció börtöne
3 Szúnyogírtás
3 Méonech fürkész
3 Drakolder obligátor
3 Öntörvényű krabber
3 Gyógyító motyogó
3 Büntető motyogó
3 Rolf
3 Medúzaféreg
1 Vajákos
1 Az élet földje

A pakli végül jó választásnak bizonyult, hiszen a mezőny kedvezett: a játékosok nagyjából fele 5 vagy több lapos deckkel játszott. Ettől függetlenül az elvárásaim reálisak maradtak, hiszen tudtam, hogy ebben a mezőnyben borzasztó nehéz lesz a dolgom egy ilyen lapkészlettel, így tartottam magam az előzetes célhoz: 1 winnek már örültem volna.

#1 | Földi Viktor – Életenergia, kontroll
Az első meccs nagyon vicces volt: nála kint volt egy Kimeríthetetlen tartalék, nálam meg kiengedett egy Gyógyító motyogót. Aztán kezdett gyanús lenni Baghar fiú, ezért bekerestem egy Az élet földjét, majd megkérdeztem, hogy 2 Zu’lit kísérlete van-e nála, mert ha igen, akkor kezdjük a kövit. Az volt. Ezután kétszer is úgy tudtam kezdeni, hogy a kezdőkézben egy 0-s counter és egy elpörgetett Démoni bölcsi, de egészen hihetetlen voltam képtelen voltam ilyen rengeteg opcióból (+2 lap a kör elején) bármiféle indulást húzni, amit bevédhetek a counterrel. Később is borzasztó tempóban jött minden, így végül fordítani tudott. 1:2

#2 | Horváth Zsolt – Lassan járj!
Az első meccsen kezdett erősen felőrölni egy Ovgunnal, de két Gyógyító motyogó és az Öntörvényű krabber segítségével még pont időben sikerült fordítanom. A második meccsen mindketten gyengén húztunk (sík kezdőkézbe), aztán szép lassan kezdtem előnybe kerülni, és végül úgy tűnt, hogy egy Szirén gésát másoló Tükördémonnal végleg jó leszek. Ám a köre végén topdeckelt egy Jagumirt, amivel megfogta, majd meg is fordította a meccset. A harmadik meccsen az volt a terv, hogy megpróbálok megindulni, és ha semlegesítés jön, akkor Bűvös spórákkal elég jó lehetek. Egy Eleonóra tökéletes ellenszernek bizonyult, a következő lapja pedig egy Jagumir volt… 1:2

#3 | Farkas László – Őrült Enkala
Mindig lőttem a követőt. Az első meccsen úgy álltunk, hogy nálam az asztalon egy Büntető motyogó, nála egy Az egyensúly őrzője, kézben nála semmi, nálam egy Utolsó lehetőség, és 1 mana. Húz: Lomha morf. Kisül az őrző, húz: Mithril gólem. A második meccsen Gyógyító motyogóval kezdtem, úgy tűnt, egyedül lehozza a meccset, de megint behúzta a Mithril gólemet az utolsó körében, ami pont HP-ra kiszedett egy másik lénnyel. A harmadikban simán szálltam ki. 0:3

#4 | Varga János – Az együgyű, kontroll
Az első meccsen hamar benulláztuk egymást, de onnan ő topdeckelt jobban, a krabber megoldotta a szitut. A második mérkőzés hasonló forgatókönyv szerint zajlott, itt azonban végül én nyertem, így jöhetett a döntő meccs, ahol úgy tűnt, a krabber ismét lehozza nekem. Egy Gomak azonban még épp időben kihúzta a csávából, így visszajött. Egy Anyamotyogó nagyon dolgozott nála, ám végül sikerült eljutnom egy pontra, ahol ha NEM Az élet földjét húzok, meg tudom oldani a szitut. Természetesen azt húztam. 1:2

#5 | Klujber Balázs – Életenergia, gyógyuló
Az első meccsen úgy harmadik nekifutásra sikerült kiszenvednie az Univ-Hallert, hosszú mérkőzés volt, de eddig sikerült tartani A mágia létsíkja miatt. A másodikban VÉGRE először összejött egy indulás + counter kezdőkéz (nem hazudok, tényleg először). A második körben meg is nyomtam egy Öntörvényű krabbert egy Utolsó lehetőséggel a kezemben, amire ő 1 manából egy Földanya erejét játszott ki. 0:3

Kicsit kiégtem a verseny végére, mert úgy éreztem, hogy egészen hihetetlen balszerencse üldözött végig az ominózus Zu’litos eset után. Mint mondtam, nem voltak komoly céljaim az eredményt illetően, de most tényleg azt éreztem, hogy a végeredmény (0-5) köszönőviszonyban sincs a deck erejével, úgyhogy kicsit elkeseredtem a végén, bevallom őszintén.

De nyugi, nem adom fel, zakatolunk tovább!!!

Csető Zsolt

4 thoughts on “Retro Challenge #4

  1. Kitartást Zsolti! Drukkolunk Neked! Azt viszont ne feledd ha odáig fajul esetleg a dolog,hogy érzed a projekt negatív hatással van a játékkal lévő “viszonyodra” nem szégyen szünetet tartani benne vagy akár offolni. A magasabb célt nem szabad elfelejteni! GOGOGO!!!

  2. Hajrá Zsolti! Nézd el nekem a gólemes ügyet, valóban elég jól húztam. Mithrill gólemet kaptam kétszer kezdőkézre, illetve homokgólemet (WTF?) Korlátnak brutális elengedni.

  3. Az első 3 versenyen meglepően jókat mentél a retró-deckkel, szerintem már érett egy nagy úszás. Ez előfordul mindenkivel, még akkor is, ha rendes paklival száll versenybe. De remélem nem vette el a kedved, jó olvasni ezeket az élménybeszámolókat, szurkolunk neked.
    Hajrá Zsolti!

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

