Retro Challenge #5

Az egy héttel korábbi fail után most megjöttek az első komolyabb sikerek is!

A legutóbbi cikket elég negatív szájízzel fejeztem be, de ezzel nem akartam “megijeszteni” senkit sem, természetesen nem adom fel és folytatom tovább, nyilvánvalóan benne van egy-egy nagyobb pofon is ebben a kihívásban. Ezúton is köszönöm mindenkinek a támogatást!

Múlt szombaton Dév bácsi, Merényi Tomi és Marci, valamint Pásztor Balázs társaságában lehetőségem volt ellátogatni Pécsre (ezúton is köszi Tomi a lehetőséget!), így újabb versenyhelyszínt pipálhattam ki, hiszen itt még sosem indultam korábban. Szokás szerint két versenyt tartottak – egy Beszűkült látókört és egy egyszínűt.

Beszűkült látókör

A versenyről előzetesen talán annyi érdemes tudni, hogy a top 3 pakli lapjai mellett a Zarknod bilincse is tiltott volt, így ennek hiányával fixen lehetett kalkulálni. Ami a konkrét lapokat illeti, szerencsére a paklimból csak Az élet földjét kellett kivenni, így nem kellett nagyon higítani a decken.

Lássuk a változásokat!

+3 Méonech fürkész
+3 Drakolder obligátor
+3 Szirén palotaőr
+3 Rolf
+3 Gyógyító motyogó
+2 Alattomos orgling
+1 A hallucionáció börtöne

Hiába hozott le több meccset is a Huraggin taktikája, úgy éreztem, a paklim ereje átlépte azt a szintet, ahol kénytelen vagyok lemondani a piros színről a sárga javára, amiből ugyan csak 6 lap fért be, azok viszont nagyon jók ide. Az újonnan beszerzett kártyák közül bekerült 3-3 Gyógyító motyogó és Szirén palotaőr, valamint 1 A hallucináció börtöne, az Alattomos orgling pedig egy rossz tempóban sem annyira vészes, ősmágiás counter, ami jó lehet az UR-bűbájok ellen – korábban már bizonyított, ezért beraktam. Bekerült Rolf is, hogy még nagyobb eséllyel érkezzenek a paklim legerősebb lapjai (leginkább a krabber).

-3 Huraggin taktikája
-3 A végzetúr haragja
-3 Szárnyaszegett
-3 Élőholt kémek
-1 Kifordított varázsdoboz
-1 Álomhozó
-1 Képmás
-1 Felszabadító lélektánc
-1 Sötét Föld
(-1 Az élet földje)

A piros lapok mellett távozott az Élőholt kémek – sajnos nem volt annyira jó, mint reméltem, sokszor csak egy blank lap volt, így közvetett módon többször is kikaptam miatta. Elengedtem több régi lapokat az újak miatt emellett (a darabszámokból látszik, hogy fontos szerepük nem volt), Az élet földje pedig a Beszűkült látókör formátum miatt került ki.

Börtön #4

szabálylap: Zarknod börtönében

borton3 Ében Thargodan
3 Xenomorf nyálka
3 Koncentrált bűzsugár
3 Alattomos orgling
1 Gregor, a mahinátor
3 Tükördémon
3 Szilánktündér (régi)
3 Szörnybűvölés
1 Gyöngypalota
1 Kurtz
1 A hallucionáció börtöne
3 Méonech fürkész
3 Drakolder obligátor
3 Rolf
3 Gyógyító motyogó
3 Medúzaféreg
3 Büntető motyogó
3 Öntörvényű krabber
1 Vajákos

Az első fordulóban sikerült megverni Brandt Gergely Lassan járj! + Átkozott követős farkas deckjét. Az ellenfél egylapos kezdése sokat segített, igaz, a feltámadás azért bőven kompenzálja a laphátrányt, a másodikban nem is bírtam el a Dérfarkassal. A harmadik meccset a Koncentrált bűzsugarak hozták, két A hold ragyogását is le tudtam velük szedni, így elfogyott az ellenfél deckje. 2:1

Ezután következett Sziva Csaba és egy Életenergia + Motyogó kultivátor felállás, viszonylag semleges matchupnak a sok gyűjtőgenerálás miatt. Az elsőben brutálul húztam, jött az első, majd a második krabber is, míg Csigánál egy Büntető motyogó is besült. A másodikban ő csinált egy erős kört, a Hangosan motyogók elintéztek. A harmadik lassan indult, Fürkésszel és Büntetővel próbálkoztam, most azonban nekem sült be a motyi. Később ráadásul egy Tükördémonnal a Fürkészt másoltam, amikor egy lap volt a kezében, gondolván, hogy ezzel nem vállalok kockázatot, ám pech-emre egy Ősmotyogó császár volt nála, amit így nem tudtam kidobatni, a két blank lapon pedig el is ment így a meccs. 1:2

A harmadik fordulóban egy fullos gyűjtőgeneráló pakli jött, aminek nem örültem, pláne úgy, hogy Merényi Tomi ötlapozott. Az elsőben igen hamar le is pörgött, a kezdőkezem alapján pedig a másodikban sem bíztam, ő viszont nálam is gyengébben húzott, A tizennegyedikek és Lélekgyűjtő jött, nem nagyon tudott elindulni semmivel. A harmadik meccsen viszont megkaptam a magamét: hiába kezdtem, az első és a második körben is ki tudott rakni 1-1 A Dungeon szellemét, így igen hamar elhaláloztam. 1:2

Az utolsó fordulóban egy Életenergiás kontroll ellen játszottam, ami szintén nem a legjobb matchup, hiszen az új trendeknek megfelelően viszonylag kevés erőforrás volt a deckben, így a blank lapokban nem bízhattam. Az első meccset buktam, majd side-ból jött a Yeti remete, ami segített valamelyest, és sikerült eljutni a topdeckelésig, amiből már én jöttem ki jobban. A harmadik meccs kulcsmomentuma az volt, amikor 1-1 lapnál sikerült megfogni Gyógyító motyogóval egy Univozott Kozmikus kapcsolatot, ahonnan már sikerült lehozni a meccset. 2:1

Ezzel a 4/2-vel a 6. helyen végeztem, amivel – a projekt során először – nyertem 1 csomag Kreátor visszatért, nagyon boldog voltam! 🙂 A bontás elég gyenge volt (Őrjöngő földicápa, Pattanóböde), de az egyszínű verseny előtt sikerült gyorsan cserélni 2 Vajákost, ami már ment is be a másik pakliba.
Börtön (egyszínű)

Egyszínű verseny

Eredetileg 3 Bűvös erdő + Elenios követő felállással akartam jönni Esszenciakapocsra építve, de egyszerűen annyira gyengék voltak a régi lapok még ebbe a környezetbe téve is, hogy végül hajnali 1-kor lemondtam róla.

Maradt tehát a Börtön, amiből úgy éreztem, hogy az új lapjaim miatt a fekete változat lehet a legerősebb. A hagyományos deckem alapjait leszedésekkel és visszavételekkel egészítettem ki: az átlagköltsége borzalmas volt a decknek, a value-játékból azonban jól jöhet ki – legalábbis ebben bíztam.

szabálylap: Zarknod börtönében

az_alvilag_buntetese3 Öntörvényű krabber
3 Gyógyító motyogó
3 Büntető motyogó
3 Rolf
3 Medúzaféreg
3 Vajákos
3 Leah bűbája
3 Az alvilág büntetése
3 Csontpozdorja
3 Repülő motyogó
3 Morgan torzítása
3 Morgan irtóztató ereje (régi)
3 Élőholt kémek
3 Morf mágia
3 Majd legközelebb
2 Az árnyak megtestesítője
2 Rothadó mágus (régi)
1 Az élet földje

Az első fordulóban Merényi Marci A fájdalom szépsége + Antimágikus rakshallion deckje jött, ahol óriási segítség volt a Börtön, hiszen mindig épp időben elő tudtam keresni egy Gyógyító motyogót – az első meccsen 1 ÉP-ből jöttem vissza. 3:0

Ezután jött Szabó András épület paklija Építő rakshallionnal. Az első meccsnek hamar vége lett, csak blankot húzott, a második viszont baromi izgalmas volt, hiszen előbb egy Dimenziószövéssel, majd egy Kreátor műhelyével sikerült megoldania a Vajákosomat, utóbbi pedig különösen fájt. Szép lassan azonban innen is sikerült visszamászni és behúzni a győzelmet, a harmadik meccs pedig ismét gyors volt egy elsőkörös krabber miatt. 3:0

Jöhetett a “visszavágó” Sziva Csaba ellen, aki szintén Börtönözött, csak kékkel. Előzetesen sok esélyt nem adtam magamnak a mirror matchup miatt, hiszen a lapjaim egyértelműen gyengébbek, új kedvencem azonban, Az alvilág büntetése azonban mindhárom meccsen 10/10 volt, mindig azzal sikerült fordítanom, egyszer egy Tleikan árulót visszaadva. 3:0

Álmomban sem gondolhattam volna, hogy döntőig jutok, pláne ezen a formátumon, ráadásul játszmaveszteség nélkül. Dév várt rám a Börtönös, gyűjtőgenerálós vérfarkasokkal, így éreztem, hogy nem lesz sok esélyem. A szerencsém is kifogyott: az első és a második meccsen is besült egy-egy Büntető motyogóm – az első azzal is necces lett volna, a másodikban viszont jó eséllyel tudtam volna nyerni, ha létrejön a képessége. A harmadikban viszont nem nagyon volt esélyem, itt végképp kijött a Dérfarkas ereje. 0:3

Nem gondoltam volna, hogy januárban bármilyen versenyen is sikerül elérni egy 2. helyet, mégis sikerült. Ráadásul nagyon komoly volt a díjazás, 2 Kreátor műhelyét és 1 Lohd Havent kaptam nyereményként – ezúton is köszönet Bubunak a remek versenyért!

A cserealap ezzel jelentősen kibővült, ráadásul a maradék két deckből elég jól bontottam (A hatalom szava, Őshangya kamikázé, Lélekrezonancia, Tűzrituálé), így most alaposan át kell gondolnom, hogyan tovább, hiszen így akár már komolyabb lapok is szóba jöhetnek! Folyt köv!

16402199_1346585245364741_1800893779_n

Ezúton is köszönöm mindenkinek, akik eddig cserelapokkal segítették előrelépésemet a projektben: Dolák Viktor, Egyed Dávid, Földi Viktor, Fülöp Máté, Krähling Péter, Pásztor Szabolcs, Rózsa Richárd, Szabó Krisztián, Véber Richárd, Werner András. (A listát igyekszem folyamatosan bővíteni majd!)

Csető Zsolt

Reklámok

4 thoughts on “Retro Challenge #5

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

